Problemen met netconnect (+ speedpack) ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Bauhaus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 sep 2008, 17:59
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Ik heb dus netconnect + speedpack en behaalde vroeger altijd mijn max. van 12 Mbps. Sedert een week of 2 geleden haal ik echter nooit meer dan 4 Mbps (vandaag zelfs slechts 2 Mbps).
Vind het wel raar dat het max. net 4 Mbps is (dus het max. van een netconnect abbo ZONDER speedpack).
Speedpack IS toch wel degelijk eenmalig hé, dat moet je toch niet jaarlijks opnieuw nemen ?

Soit, zijn er hier nog die netconnect + speedpack hebben en die problemen ondervinden ?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Bekijk je lijnwaarden eens in de je modem en post ze hier.
Bauhaus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 sep 2008, 17:59
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Kan trouwens niet inloggen op CRM, paswoord wordt niet aanvaard ??
(Minimeter geeft ook foutmelding.)
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Met die waarden ga je geen 9Mbit, laat staan 12Mbit halen hoor.
Hoe ver woon je van de centrale, en bekijk je binnenbekabeling eens, je upstream att is through the roof!

ontkoppel dus eens elke telefoon, en steek de modem zo dicht mogelijk tegen waar uw telefoonkabel binnenkomt aan,
laat hem dan terug synchen (zonder splitter of iets), en post dan nog eens een paar screens van je line att + SNR ratio.

Je kan bijvoorbeeld kijken hoe ver je zit door een mail te sturen naar dommel ( ze zouden je die speedpack met zo'n waardes niet eens mogen verkopen imo ) op http://freedomnet.be/website/home.aspx? ... itbaarheid
Bauhaus
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 24 sep 2008, 17:59
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Maar dat is het nu net: ik heb voordien wél altijd die 12 Mbps behaald ! (ben niet van adres veranderd)
Dus met de ligging van de centrale kan het niets te maken hebben.

Btw, ik merk dus nu dat mijn telefoon het niet doet: geen beltoon, niks.
Heb vervolgens eens mijn modem uitgeschakeld, de telefoonlijn en internetkabel uit de splitter gehaald, en dan enkel de internetkabel terug ingestoken, maar dan geraak ik niet online, het 2de lichtje van de modem blijft pinken. Het is pas wanneer ik mijn telefoonkabel óók in de splitter steek dat ik opnieuw online geraak !
(de splitter zit in de muur 'verankerd', ik kan die er niet zomaar uit halen)

Geen telefoonverbinding en lage internetsnelheid...ligt dat nu aan Dommel, Belgacom, de splitter, enz.
Had een paar dagen geleden een email gezonden naar Dommel maar natuurlijk nog geen antwoord ontvangen...
Zucht, dikke miserie dus. :bang:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Geen telefoon, het is netconnect dus je belt vermoedelijk met een belgacom analoge lijn.
Bel belgacom en laat ze de lijn herstellen he, zal ongetwijfeld daaraan liggen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”