Hulp nodig ivm digitale tv

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
Plaats reactie
ObliviA
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2008, 00:19

Ok ik heb totaal niet veel verstand van digitale tv daarom kom ik hier om hulp vragen.

Ik heb thuis nog gewoon analoge tv. Nu weet ik dat het mogelijk is om digitale tv te nemen bij Belgacom of Telenet.

Als je Belgacom tv wilt hebben, heb je ook een ADSL lijn van belgacom nodig zeker ? Ik ben bij Dommel maar deze huren bij Belgacom als ik mij niet vergis dus is dit dan mogelijk of niet ?

Is het ook mogelijk om gewoon een DVB ontvanger te kopen en deze aan te sluiten zonder klant te zijn bij Telenet of Belgacom of gaat dit niet lukken :) ?

Alvast bedankt
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ObliviA schreef:Ok ik heb totaal niet veel verstand van digitale tv daarom kom ik hier om hulp vragen.

Ik heb thuis nog gewoon analoge tv. Nu weet ik dat het mogelijk is om digitale tv te nemen bij Belgacom of Telenet.

Als je Belgacom tv wilt hebben, heb je ook een ADSL lijn van belgacom nodig zeker ? Ik ben bij Dommel maar deze huren bij Belgacom als ik mij niet vergis dus is dit dan mogelijk of niet ?

Is het ook mogelijk om gewoon een DVB ontvanger te kopen en deze aan te sluiten zonder klant te zijn bij Telenet of Belgacom of gaat dit niet lukken :) ?

Alvast bedankt
BelgacomTV is voorlopig enkel mogelijk bij Scarlet (One) en Belgacom. Je kan Belgacom TV wel aansluiten, maar dan heb je minstens een internetverbinding of telefoonlijn nodig. DSL wordt geactiveerd op een paar koperdraden. Meestal ontvang je thuis twee paar (2x2) binnen. Bijvoorbeeld: op het eerste paar activeer je BelgacomTV+tellijn, op paar twee je internetprovider (+ eventueel belgacomlijn indien je dat nodig hebt).

DVB-T is onafhankelijk van Telenet en Belgacom en kan dus zonder hen geïnstalleerd worden. Pas op: voorlopig zijn enkel de staatszenders te ontvangen (Een, canvas/ketnet, en een paar radiozenders).
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

ObliviA schreef:Als je Belgacom tv wilt hebben, heb je ook een ADSL lijn van belgacom nodig zeker ?
Nee, dat klopt niet. Je kan Belgacom TV bestellen "zonder vaste lijn" én zonder internet. Je zal wel 9.95 € voor een discovery lijn moeten betalen. Belgacom past hier dezelfde marketing truc toe als Telenet met het feit dat in beide gevallen een "basis connectiviteit" nodig is. Bij Belgacom is dat de telefoonlijn, bij Telenet een analoge coax verbinding van iets meer dan 13 €. Wat de prijs betreft is het dus bij Belgacom beter.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:
ObliviA schreef:Als je Belgacom tv wilt hebben, heb je ook een ADSL lijn van belgacom nodig zeker ?
Nee, dat klopt niet. Je kan Belgacom TV bestellen "zonder vaste lijn" én zonder internet. Je zal wel 9.95 € voor een discovery lijn moeten betalen.
en wat is een discovery lijn dan? :lol:
quistnix schreef:Belgacom past hier dezelfde marketing truc toe als Telenet met het feit dat in beide gevallen een "basis connectiviteit" nodig is. Bij Belgacom is dat de telefoonlijn, bij Telenet een analoge coax verbinding van iets meer dan 13 €. Wat de prijs betreft is het dus bij Belgacom beter.
Dat is niet helemaal waar. Wie enkel televisie wil, betaalt meer bij Belgacom dan bij Telenet.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Kijk, met een klein beetje zoeken kom je al heel ver

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... =discovery
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”