remote access Belgacom decoder

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
jollito
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 7 keer

Hallo,

Weet er iemand of het mogelijk is om remote access te hebben op een Belgacom decoder ?
Zodat je dingen kan programmeren vanuit het buitenland bijvoorbeeld ?

Merci

J.
Yokke
Starter Plus
Starter Plus
Twitter: trIx0r
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Volgens mij is het momenteel NIET mogelijk, hoewel ik er zelf ook al vaak over nagedacht heb of dit niet mooi zou zijn als belgacom het zou aanbieden.
AgentVortex
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

dat zou inderdaad berehandig zijn :-)

Ma ik betwijfel het op ze daar ooit mee gaan afkomen :-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AgentVortex schreef:Ma ik betwijfel het op ze daar ooit mee gaan afkomen :-)
Telenet heeft nochtans ooit al laten uitschijnen dat de intenties er zijn... en hebben er zelfs min of meer al een website voor ( http://www.tv.be )
Yokke
Starter Plus
Starter Plus
Twitter: trIx0r
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

AgentVortex schreef:dat zou inderdaad berehandig zijn :-)

Ma ik betwijfel het op ze daar ooit mee gaan afkomen :-)
Ik zou inderdaad niet inzien waarom niet. Opzich is het niet meer dan een commando sturen naar de digibox. Het zal niet voor de eerste jaren zijn maar het zal er zeker ooit van komen. En anders is het tijd hem het zelf te schrijven xD
jollito
Pro Member
Pro Member

't Zou idd zeer handig zijn. Ik zit zeer regelmatig in het buitenland en kan door die tv-guide van Belgacom TV (max. vier dagen op voorhand) zeer weinig programma's opnemen.
Nog een interessante optie zou zijn dat je in het buitenland gewoon kan kijken naar dingen via je decoder en internetconnectie (veel upload required uiteraard).
Maar ik betaal hier voor, dus dat ik dit in het buitenland bekijk of in Belgie zou op zich niks mogen uitmaken.
Ik zit op dit moment in het buitenland en kan ook geen live streaming van sporza bekijken, heeft iets te maken met uitzendrechten of zo, maar zoals gezegd : ik betaal hiervoor dus zou moeten recht hebben hierop vind ik.

Nuja, als we op Belgacom en/of Telenet moeten wachten alvorens dit geïmplementeerd wordt, zal het nog 25 jaar duren vrees ik.
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Wat betreft het remote programmeren van de decoder heb je gelijk, maar het bekijken van uw opnames waar je maar wil (buitenland) is dikke bullshit. Je betaalt voor het bekijken van de programma's op het adres waarop uw abonnement actief is, niet in uw vakantieverblijf is spanje.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ontwaar ik hier een voordeel van een satelliet ontvanger t.o.v. Telenet en Belgacom decoders? Een sat ontvanger (met ethernet aansluiting) kun je wel vanaf om het even welke locatie, waar ook ter wereld programmeren. Het volstaat om een poort op de router open te zetten zodat je toegang hebt van buitenaf.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:Ontwaar ik hier een voordeel van een satelliet ontvanger t.o.v. Telenet en Belgacom decoders? Een sat ontvanger (met ethernet aansluiting) kun je wel vanaf om het even welke locatie, waar ook ter wereld programmeren. Het volstaat om een poort op de router open te zetten zodat je toegang hebt van buitenaf.
Met een dreambox kan je zelfs live of opgenomen content streamen over het net: Dreambox Re-Stream Project.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
jollito
Pro Member
Pro Member

seagull schreef:
Jack Daniels schreef:Ontwaar ik hier een voordeel van een satelliet ontvanger t.o.v. Telenet en Belgacom decoders? Een sat ontvanger (met ethernet aansluiting) kun je wel vanaf om het even welke locatie, waar ook ter wereld programmeren. Het volstaat om een poort op de router open te zetten zodat je toegang hebt van buitenaf.
Met een dreambox kan je zelfs live of opgenomen content streamen over het net: Dreambox Re-Stream Project.
Ik ken helaas niets van Dreamboxen ... kan je dat gebruiken in combinatie met een Belgacom Decoder dan ?
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

jollito schreef:Ik ken helaas niets van Dreamboxen ... kan je dat gebruiken in combinatie met een Belgacom Decoder dan ?
Een dreambox is een satellietontvanger en is een alternatief voor digitale TV van Belgacom of Telenet.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”