WAG320N of WRT610N

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 35 keer
Te Koop forum

Ik heb hier dommel homeconnect met de standaard siemens gisaset sx762.
Nu heb ik pas een synology nas ds409 aangesloten om samen te werken met mijn 2 xtreamer mediaplayers (1 in de living en 1 boven op de slaapkamer) en met m'n pc, laptop en netbook.
Zowel de 2 xtreamers als 1 laptop en 1 netbook zitten op het draadloos netwerk. 1 pc en de nas zijn bedraad aangesloten.
ik heb op de nas mkv's staan met een gemiddelde bitrate van 1000kbps dus niet heel hoge kwaliteit.
aangezien ik een sneller netwerk wil (zowel bedraad als draadloos) had ik gedacht aan een linksys WAG320N (dus ter vervanging de siemens) ofwel een linksys wrt610n.
voordeel van de wag320n is dat ik alles in 1 toestel heb maar dan moet ik natuurlijk ook een andere voip provider aanschaffen.
met de wrt610n zou het draadloos netwerk dan weer sneller gaan + heb ik dual band. ik zou dan de 2de band kunnen gebruiken te streamen naar m'n mediaspelers en de gewone band voor de laptops. dan moet ik deze wel aan m'n siemens koppelen en kan ik m'n eventueel voip behouden.
beide hebben gigabit lan dus dat is ook in orde.
is het makkelijk om een wrt610n aan de siemens te koppelen?
kan ik best voor de wrt610n gaan aangezien die dual band heeft en zowiezo draadloos beter is als de wag320n?
of toch beter voor de wag320n die misschien trager is maar wel een alles-in-1 toestel?

graag jullie goeie raad/bevindingen/tips/ervaringen...

bedankt!
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Ik zou ook eens kijken hoe het zit met alternatieve firmware ala dd-wrt, tomato (had in het verleden veel last bij extreme belasting, meer dan enkele duizenden verbindingen met eerdere modellen).
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 35 keer
Te Koop forum

had nog nooit gehoord van dd-wrt maar heb 't es bekeken. het is mogelijk met de wrt610n maar niet met de wag320n. misschien het proberen waard als ik de wrt610n zou kiezen.. bedankt!i
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”