Vandaag kreeg ik een mailtje met als onderwerp "petitie moderne beschaving" met een link naar een flash filmpje op de website van PETA.
Dit is echt gruwelijk en gevoelige mensen zijn gewaarschuwd. Iemand die iets inzit met dieren kan zoiets niet toelaten.
http://www.peta.org/swf/fur_farm.swf
Dierenmishandeling tot het uiterste
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dat filmpje staat al heel lang online. Is inderdaad enorm erg. Stel je voor dat ze je huid afpellen terwijl je nog leeft. Middeleeuwse praktijken. Alweer een reden niet voor bont te kiezen.
Dieren humaan behandelen, behalve in apenlanden zoals daar. Mooie leuze: red de dieren van de beesten.
Dieren humaan behandelen, behalve in apenlanden zoals daar. Mooie leuze: red de dieren van de beesten.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Het is walgelijk, maar langs de andere kant waarom maken we geen probleem als men een kreeft levend kookt ?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Omdat kreeften met hun hoofd eerst het kokend water ingaan. Er zijn natuurlijk wel studies die proberen aantonen dat kreeften toch nog enkele seconden het voelen. Dus ja, ook daar zou een oplossing voor moeten gezocht worden.r2504 schreef:Het is walgelijk, maar langs de andere kant waarom maken we geen probleem als men een kreeft levend kookt ?
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik weet ook niet of kreeften pijn voelen, daarom kan je ze beter een goede tik geven zodat het in één keer gedaan is, maar volgens mij voelen die dieren in dit filmpje toch veel meer pijn, zeker als ze je levend villen en alles open ligt zoals alle zenuwen etc. Deze dieren liggen daar nog een hele tijd te creperen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 16 keer
Het enige wat piept zijn luchtbelletjes die ontsnappen van tussen het pantser... Hoe zouden kreeften zelf moeten piepen? In hun lichaam iets niets dat een piepgeluid kan produceren. Ik vind ze het lekkerst op de BBQ of gegrild, en dan gaan ze levend in tweeën (= héél snelle dood indien goed uitgevoerd).Razornord schreef:Dat is de reden waarom honden nooit in de buurt mogen zijn van een kreeft die gekookt gaat worden: de honden horen de kreeften ultrasoon zo hard piepen dat ze er wild van worden.
Kreeften hebben een decentraal zenuwstelsel en hun kop zit vol eiwit dat quasi onmiddellijk stolt bij aanraking met kokend water. Een zeer belangrijk deel van 'pijn' is gevoel (angst), en dat hebben kreeften niet. Je mag ze dus qua pijn niet vergelijken met een mens. Hun zenuwstelsel komt trouwens zowat overeen met dat van een kakkerlak (en daar maakt men ook niet veel spel van om ze te doden).
Jij zou ze trouwens eens onder elkaar bezig moeten zien, agressieve kanibalen... Romantiek bij de kreeften komt neer op: "Hey poepie! Seks? Of eet ik je op?"
Dat beesten niet onnodig moeten lijden is zeker (zoals bij bovenstaan vermeld filmpje), maar een beest op een efficiënte manier doden om voedsel te hebben moet kunnen...