Telenet setup + interactieve functies -> Problemen

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Sarafina
Starter
Starter

Hallo,

Wij hebben sinds enkele weken thuis problemen met onze Telent producten.
De helpdesk heeft ons nog niet verder gebracht, dus hopelijk kan ik er hier mee terecht.

Deze setup heeft lange tijd (+1 jaar) perfect gewerkt:
Modem in de kelder, UTP door TN naar bureau getrokken.
Daar hangt de D-Link switch van TN met de UTP erop aangesloten, tweede UTP op de powerline adapter voor digi TV (Belkin 54Mbps) en 3e UTP naar LinkSys Wifi router.
Op die router hangen 2 computers wired. Sporadisch gebruiken we 1 van die 2 (laptop) wireless. Ze worden nooit samen gebruikt.

Probleem:
- De verbinding is traag, te traag om veel mee aan te vangen. Werken via VPN lukt bijvoorbeeld niet. Google searches duren minuten, wired of wireless maakt niet uit.
- Halen we de switch ertussen uit, dan is er geen probleem om alleen via de router te werken, maar dan werkt de DigiCorder niet naar behoren natuurlijk.
- De DigiCorder werkt niet normaal. Interactieve functies konden niet gebruikt worden (ooit gemist ed.) en sinds enkele dagen kunnen we zelfs niet meer in de TV-gids of wat dan ook. TV kijken kan nog, maar dat is het dan ook. Deze resetten haalt niks uit, is volledig up to date.
De D-Link switch is net vervangen omdat we dachten dat het probleem daar zat, maar heeft niks uitgehaald.

Ik kan er niet uit wijs en bij Telenet houden ze de bal af. Ze zeggen dat alles in orde is zo, en dat het zou moeten werken ... tja.
Iemand die meer weet?

Bedankt!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Doe even de volgende testen...

- PC via UTP rechtstreeks aan modem... http://www.speedtest.net
- PC via UTP aan switch, zo via UTP aan modem... http://www.speedtest.net
- PC via UTP aan router, zo via UTP aan switch, zo via UTP aan modem... http://www.speedtest.net

Bij deze testen verder niets anders aansluiten, en eventueel steeds alles even zonder stroom zetten.
Sarafina
Starter
Starter

Enkel in het laatste scenario zijn er problemen. +/- 1Mbps een ping van 326ms
In de 2 andere mogelijkheden haal ik altijd 10.1, 10.2 Mbps, ping schommelt tussen 15 en 32ms.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Sarafina schreef:Enkel in het laatste scenario zijn er problemen. +/- 1Mbps een ping van 326ms
In de 2 andere mogelijkheden haal ik altijd 10.1, 10.2 Mbps, ping schommelt tussen 15 en 32ms.
Raar, al doet het me een belletje rinkelen... kan je eventueel eens een router van iemand anders lenen ?

Zijn je UTP kabels allemaal correct gemaakt ?
Sarafina
Starter
Starter

UTP kabels zijn allemaal vervangen door nieuwe. Router was een Belkin en is vervangen door een LinkSys WRT54G.
Alle stukken die ik kon vervangen heb ik vervangen omdat ik ook eerst dacht dat het simpelweg de hardware was.
Maar het lijkt het dus meer en meer op dat dat niet zo is ...

Kan het aan de modem liggen?
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”