Belgacom TV herverdeelt themazenders

Ander computer/it/software/hardware nieuws.
Plaats reactie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vanaf 1 februari zal Belgacom TV haar themazenders herorganiseren. Sommige zenders zullen verdwijnen uit het basispakket. Van eventuele prijsverhogingen is voorlopig geen sprake.

Heden combineert Belgacom TV een aantal zenders in combinatiepakketten, de zogenoemde "boeketten". Bijvoorbeeld de boeketten Movie&Sport (fr/nl), Select (fr/nl) en Rainbow. Elk van deze boeketten kosten de klant 14,95 euro per maand.

Vanaf 1 februari wordt alles gereorganiseerd. Zo komen er een aantal boeketten bij zoals Kids Entertainment, Discovery & Natuur, Muziek & Cultuur en Nostalgie met prijzen vanaf 5 euro per maand. In het basispakket zouden een aantal zenders verdwijnen zoals de Discovery kanalen voor Vlaanderen en Brussel; voor Wallonië zouden TCM, Travel Channel en Extreme verdwijnen. Het gaat hoofdzakelijk om een herverdeling van de zenders.

Userbase Frontpage
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

En dat onder de noemer zonder prijsverhoging?!
Zenders weghalen en terug aanbieden in andere betalende paketten noem ik anders wel prijsstijgingen.
Vergelijk het met een broodjeszaak waar de prijs constant is maar de broodjes alsmaar kleiner worden.

Verwonderd ben ik wel dat men de discovery kanalen wil weghalen, terwijl die gewoon op de (analoge) kabel gratis zit. En dan nog te denken dat BGC vroeger reclame maakt met het feit dat ze veel zenders aanbieden. "Embrace, extend and extinguish" is hier jammer genoeg nog maar eens van toepassing.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

TomG schreef:En dat onder de noemer zonder prijsverhoging?!
Zenders weghalen en terug aanbieden in andere betalende paketten noem ik anders wel prijsstijgingen.
Vergelijk het met een broodjeszaak waar de prijs constant is maar de broodjes alsmaar kleiner worden.

Verwonderd ben ik wel dat men de discovery kanalen wil weghalen, terwijl die gewoon op de (analoge) kabel gratis zit.

Ik denk dat de gewone discovery (7) zal blijven. De andere discovery kanalen zullen verdwijnen en betalend worden, zoals bij Telenet.
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Damn, de discovery kanalen waren nu de enige dat ik regelmatig naar keek buiten een/canvas/2BE etc...



Dit is echt hatelijk!
Afbeelding
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

is een goede reden om kosteloos op te zeggen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Zorgwekkende evolutie. Op deze manier kalven ze het 'gratis' zenderaanbod steeds verder af tot je op het punt komt dat je voor alles behalve de openbare zenders zal moeten bijbetalen.

De Discoveries die wegvallen vind ik wel erg. Ik keek er nog regelmatig naar (tijdens het zappen). Maar ik denk er niet aan om daar nu ook nog voor bij te betalen.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

De discoveries en misschien ook Historie clannel kwijt ?

Het was net daarom dat ik Belgacom genomen heb omdat deze gratis in het paket zat.

Maar ik denk er niet aan om te betalen ervoor, beter nog mocht dit zijn dat deze nu zoals vermeld verdwijnen in een al of niet betalend pakket kan ik dan weg bij Belgacom ?
Zonder kosten weliswaar ik had toch een contract met dit in nu veranderen ze het aanbod ... dus ??
Afbeelding
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

kd zei van wel deze middag om kosteloos weg te gaan
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Bij Telenet en TVV zijn er in het verleden ook al bepaalde zenders verdwenen en vervangen door anderen.

Ik vrees een beetje dat dit in de toekomst niet anders zal zijn... enkel een basisaanbod zal nog zeker zijn.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Ik denk dat de gewone discovery (7) zal blijven. De andere discovery kanalen zullen verdwijnen en betalend worden, zoals bij Telenet.
Dé sleutelzin is hier toch "zoals bij Telenet"
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Ik denk dat de gewone discovery (7) zal blijven. De andere discovery kanalen zullen verdwijnen en betalend worden, zoals bij Telenet.
Dé sleutelzin is hier toch "zoals bij Telenet"

Belgacom kon hier toch het verschil maken. Spijtig dat de marketing bij Belgacom dat niet inziet.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

en stel dat je dan zo een boeket neemt? kan je het dan gelijk wanneer opzeggen?
of is het weer een jaarcontract :roll:

jammer voor de zenders in de 90
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

volgens kd zouden die maandelijks opzegbaar zijn
kosten 5€ en je zou 1x per maand een film gratis mogen opvragen.
In totaal zouden 7 zenders verdwijnen uit het bassispakket. waaronder ook eurosport.
Toen ik vroeg om kosteloos op te zeggen zei ze dat dit niet kon dat dit contractbreuk is.
Toen ik zei dat ik getekend had voor discovery en eurosport dat die nu weg gaan als ik ze terug wil dat ik extra moet betalen, in mijn geval 10 euro dat dit infeite een prijsverhoging was en een prijsverhoging heeft tot gevolg kosteloos opzeggen moest ze het even vragen.
Na een paar minuten muziek kreeg ik de vriendelijke dame terug en zei ze dat ik moest terugbellen op 1 februari en dat ze dan een voorstel gingen uitwerken.
daaruit maak ik op dat ik inderdaad kosteloos weg kan
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

proximusboy schreef:Na een paar minuten muziek kreeg ik de vriendelijke dame terug en zei ze dat ik moest terugbellen op 1 februari en dat ze dan een voorstel gingen uitwerken.
daaruit maak ik op dat ik inderdaad kosteloos weg kan

Kan evengoed zijn dat ze u die zenders gratis/met korting aanbieden?

Ik heb uit ervaring geleerd dat je veel van Belgacom kunt krijgen, als ge maar genoeg zaagt aan de telefoon. (zeker als er een promo is voor nieuwe klanten, dan moet ge maar eens zeggen: wat als ik mijn abonnement nu opzeg en er later een nieuw neem)
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

driesve schreef:
proximusboy schreef:Knip

Kan evengoed zijn dat ze u die zenders gratis/met korting aanbieden?

Ik heb uit ervaring geleerd dat je veel van Belgacom kunt krijgen, als ge maar genoeg zaagt aan de telefoon. (zeker als er een promo is voor nieuwe klanten, dan moet ge maar eens zeggen: wat als ik mijn abonnement nu opzeg en er later een nieuw neem)


Waarschijnlijk eerder in de aard van een maand gratis of een paar maanden aan een bepaalde korting. Gratis zou ik alleszins niet op rekenen.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

het is wel zo als er iets nie juist is op de faktuur en je belt dat ze veel vlugger crediteren dan trelenet.
Ook een groot pluspunt is dat je het niet hoeft te betalen zoals telenet en dan later terug krijgt waar ze het dan in mechelen nog eens durven vergeten en nog een maand wachten.
Heb ondertussen eens contact opgenomen met telenet en 160 euro aansluitingskosten vind ik teveel
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Belgacom kon hier toch het verschil maken. Spijtig dat de marketing bij Belgacom dat niet inziet.
Er zitten in het basispakket van Belgacom nog steeds ettelijke zenders meer dan bij TN.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Belgacom kon hier toch het verschil maken. Spijtig dat de marketing bij Belgacom dat niet inziet.
Er zitten in het basispakket van Belgacom nog steeds ettelijke zenders meer dan bij TN.

En kijken er uberhaupt veel mensen naar zenders, andere dan de gewone en informatieve zenders? Ik denk het niet. De mainstream mensen kijken naar VTM, één, 2BE, VT4, vitaya en alle andere Vlaamse zenders, met daarbij Ngeo en de discovery kanalen. Verder dan dat reikt het amper.
Dus uiteindelijk is televisie aanbieden gewoon het meeste aanbieden, zonder naar de inhoud te kijken dat je aanbiedt, niet?
Het cijfertje telt, meer niet.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Belgacom kon hier toch het verschil maken. Spijtig dat de marketing bij Belgacom dat niet inziet.
Er zitten in het basispakket van Belgacom nog steeds ettelijke zenders meer dan bij TN.

En kijken er uberhaupt veel mensen naar zenders, andere dan de gewone en informatieve zenders? Ik denk het niet. De mainstream mensen kijken naar VTM, één, 2BE, VT4, vitaya en alle andere Vlaamse zenders, met daarbij Ngeo en de discovery kanalen. Verder dan dat reikt het amper.
Dus uiteindelijk is televisie aanbieden gewoon het meeste aanbieden, zonder naar de inhoud te kijken dat je aanbiedt, niet?
Het cijfertje telt, meer niet.
Zeg mij dan eens welke zenders de "mainstream mensen" bij Belgacom TV gaan missen die ze wél nog bij Telenet kunnen zien in het bassispakket ? Want uiteindelijk draait het blijkbaar daar om ....
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

Welke we zullen missen ? ? De deze die ze vanaf 1 Februari niet meer geven in het basispakket en net dat basispakket geeft me overtuigd om Belgacom te nemen,want ik was ervoor 3 jaar Telenet digi klant.

Bij het veranderen had ik toch zoiets van ja dit was nu wel beter bij telenet (decorder traag,nog meer resseten,beeldkwaliteit is toch iets minder,de timeline in tv gids,meerdere zenders in het venster van tv gids, afstandbediening voelt beter aan kwa toetsaanslag als de respons,sneller in de menu's bladderen etc..)

Maar nee ik ben een favoriet van knowhow zenders (discoveries,historie,world,travel,..) en heb men minderleuke ervaringen zoals vermeld er geen aandacht aan te geven al vond ik ze wel storend MAAR ik deed dit ter compensatie omdat men favo zenders er bij Belgacom net in waren !

Maar nu blijkt dat vanaf 1feb. ze betalend zijn of wegvallen,dan heb ik het wel gehad bij Belgacom en zie ik geen reden
om mezelf te kwelen met negatieve punten plus dat ik dan nog het voordeel heb bij de concurrent om men tv's op de slaapkamer aan te sluiten. :-)
Afbeelding
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

Is er hier nog iemand die nog steeds de Discovery kanalen ontvangt (World, Science)?
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Ik maar heb de update ook nog steeds niet ontvangen. Ik ga discovery missen :(
Afbeelding
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Blijkbaar zijn alle nieuwe boeketten al beschikbaar. Er bestaan nog 2 andere producten naast het Comfort abonnement met daarin reeds krediet voor boeketten inbegrepen en wat extra's (huren van on-demand, een uitzending inbegrepen).
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Slevin schreef:Is er hier nog iemand die nog steeds de Discovery kanalen ontvangt (World, Science)?


Ik (en ik heb de nieuwe firmware al). En als ik me niet vergis zit History er ook nog tussen. Vanavond toch nog eens checken. Misschien heeft het ermee te maken dat ik nog steeds op het 'oude' Classic+ abonnement zet ipv 'Comfort'?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

is maar vanaf 1 maart
staat in perbericht van belgacom
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Slevin
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 nov 2008, 08:33
Bedankt: 5 keer

Proximusboy, heb je toevallig al teruggebeld naar de belgacom klantendienst? Ben wel geïnteresseert of ze een leuk voorstel hebben kunnen uitwerken voor jouw :)
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

nee want ik ben terug naar telenet
en op 1 maart ga ik opzeggen
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

proximusboy schreef:is maar vanaf 1 maart
staat in perbericht van belgacom


hmm, ik zat met 1 februari in mijn hoofd. My bad. :oops:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Ander nieuws”