Leuk!krisken schreef:Omgeving Kortrijk station naar t schijnt.
Status BASE 3G
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Post op mobilevikings.com
http://mobilevikings.com/blog/about-3g/mobilevikings.com schreef: As a Mobile Viking, we know you rely on your mobile to browse the internet. And sometimes that extra bit of speed would be welcome. Finally, we can tell you more about our move to 3G.
The best news is that for Mobile Vikings, 3G will be available at the same price as 2G! That’s right, you will still get 1GB of data for free with each top-up of 15€. It will not matter if you use this data bundle on a 2G or a 3G connection. Contrary to what some people suggested, there will not be a price increase.
The second announcement is that KPN Wholesale has decided to let Mobile Vikings be among their first customers to switch to 3G! Yesterday, Base users already made the switch to 3G. For other parties (like Mobile Vikings), there are more technical systems involved that still need some testing before we can switch. The current planning indicates that the switch to 3G for Mobile Vikings will be soon, depending on how the current tests evolve. But we have good hopes and are happy with our own test results so far!
We will let you know when 3G will be activated for Mobile Vikings. You will not have to do anything, since your phone will switch to 3G automatically when 3G coverage is available, if your phone is 3G enabled. It is not advised to try to force your phone to connect on 3G today, since the connection will not work.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Het heeft iets langer geduurd, maar toch:vdborght schreef: PS. Ik ga me vanavond eens bezig houden met een Google map waar "ik heb base 3G" punten op kunnen geprikt worden... als ik 'm heb, post ik de link hier wel
http://www.3gcoverage.net
Hier kan je de exacte locatie ingeven waar je 3G BASE ontvangst hebt, met eventuele commentaar.
Dat bespaart een hoop "waar exact bedoel je" vragen.
De kaart is een Google Map, dus kan je zoomen, schuiven, etc.
Het is momenteel nog wat leeg (ik vul zelf de punten waar ik 3G ontvang), maar hoe meer mensen hun 3G ervaringen invullen, hoe beter de site wordt!
Dit alles is volledig gratis. (uiteraard)
Alleen vraag ik om in te loggen (dmv je Google, Windows Live/Hotmail, Facebook, ... account) om te vermijden dat flauwe plezanten zomaar eender wat invullen.
De reden dat ik gekozen heb om login te doen dmv Google, Facebook etc is dat ik zo de kopzorgen van het bijhouden van een user database (met verificatie emails, vergeten paswoorden, etc) niet heb.
Deze manier is ook veiliger omdat ik geen paswoorden verwerk.
Verder nog vragen, problemen of opmerkingen? Schrijf me een mailtje: peter (at) 3gcoverage (punt) net
Peter
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Omdat het nog in een testfase is, denk ik.
status 3G Dender streek
Steden Ninove ,Geraardsbergen, geen signaal noch binnen, noch buiten
Aalst buiten en binnen constant 5 blokjes aan het ASZ ziekenhuis Merestraat. in de rest van de stad goed buiten, geen ontvangst in een winkel of gebouw
in het centrum van een paar kleine gemeenten volop 3G, nl Kerksken ,Moorsel,Lede,Lebbeke.
Frans
Steden Ninove ,Geraardsbergen, geen signaal noch binnen, noch buiten
Aalst buiten en binnen constant 5 blokjes aan het ASZ ziekenhuis Merestraat. in de rest van de stad goed buiten, geen ontvangst in een winkel of gebouw
in het centrum van een paar kleine gemeenten volop 3G, nl Kerksken ,Moorsel,Lede,Lebbeke.
Frans
Bedankt voor de info!base4 schreef: Aalst buiten en binnen constant 5 blokjes aan het ASZ ziekenhuis Merestraat. in de rest van de stad goed buiten, geen ontvangst in een winkel of gebouw
Ik heb deze ook toegevoegd op http://3gcoverage.net
Peter
Ook deze lokatie toegevoegd op http://3gcoverage.netjohcla schreef:Maandag heb ik de trein van Oostende naar Brussel genomen. Ik heb in elk station eens getest.
Gent St Pieters: 3G
thx!
Peter
Bedankt voor de feedback!base4 schreef:Lukt bij mij ook niet met firefox.johcla schreef:het station van Antwerpen - Berchem kan je ook toevoegen.
Ik kan het zelf niet toevoegen: bij sign-in krijg ik een lege pop-up (ik gebruik firefox 3.6)
Frans
Hier werkt het wel op FF 3.5.7 en IE 8, maar ik download onmiddelijk FF 3.6 en los het op!
Het zou nu beter moeten werken.vdborght schreef:Bedankt voor de feedback!base4 schreef:Lukt bij mij ook niet met firefox.johcla schreef:het station van Antwerpen - Berchem kan je ook toevoegen.
Ik kan het zelf niet toevoegen: bij sign-in krijg ik een lege pop-up (ik gebruik firefox 3.6)
Frans
Hier werkt het wel op FF 3.5.7 en IE 8, maar ik download onmiddelijk FF 3.6 en los het op!
Met dank aan Frans voor het testen!
Nog een paar zones waar we full 3g hebben 5 streepje
Gent Gondrodestraat
Gent Bruiloftstraat
Gent Sint colletastraat
Gent Verpleesterstraat
Gent Walstraat
Gent Johanes Schrantstraat
tenslotte Brugge Koning Albertlaan.
Deze adressen staan op kaart
Gent Gondrodestraat
Gent Bruiloftstraat
Gent Sint colletastraat
Gent Verpleesterstraat
Gent Walstraat
Gent Johanes Schrantstraat
tenslotte Brugge Koning Albertlaan.
Deze adressen staan op kaart
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 64 keer
En geraak je er ook op? Op die 3gcoverage site staan wel veel punten, maar op veel geraak je nog niet op. BASE gebruikt enkel de frequenties omdat ze verplicht zijn volgens de UMTS licentie.
ik zet ze alleen op de kaart als ik er werkelijk 5 blokjes heb constant,.lithion schreef:En geraak je er ook op? Op die 3gcoverage site staan wel veel punten, maar op veel geraak je nog niet op. BASE gebruikt enkel de frequenties omdat ze verplicht zijn volgens de UMTS licentie.
Sinds 2dagen blijkt EDGE plat te liggen.(allez dat denk ik toch)
Op m'n iPhone verschijnt nu een "bolletje - of is het een cirkeltje" i.p.v. een E (van edge).
Speedtest op iphone is het bewijs:
wifi: download is 3665 Kbits/s
"edge" : download is 41 Kbits/s .... dit is echt erbarmelijk
Mijn locatie is Sint-Niklaas.
3G staat af daar ie toch nog niet ondersteund wordt in onze regio.
on-off switchen maakt niks uit
Iemand zelfde EDGE problemen ?
Op m'n iPhone verschijnt nu een "bolletje - of is het een cirkeltje" i.p.v. een E (van edge).
Speedtest op iphone is het bewijs:
wifi: download is 3665 Kbits/s
"edge" : download is 41 Kbits/s .... dit is echt erbarmelijk
Mijn locatie is Sint-Niklaas.
3G staat af daar ie toch nog niet ondersteund wordt in onze regio.
on-off switchen maakt niks uit
Iemand zelfde EDGE problemen ?
waarom is ie dan overgegaan naar gprs ?Génicus schreef:Dat is dat je iPhone op GPRS zit
ik zit nu meer dan een maand bij Base (met een datapakket van Jim Mobile).
hij werkte tot voor 2 dagen prima met edge , logo E.
en nu blijkbaar terug naar af , gprs ???
Heb niks veranderd aan de settings
En nu dat ik eindelijk de snelheid eens wou testen met iphone's speedtest ...
Het blijkt een lokaal probleem te zijn:
Thuis: Regio Temse-Sint-Niklaas: GPRS 5 streepjes
Regio Antwerpen-Zwijndrecht: EDGE , 5 streepjes
Regio Antwerpen-Zwijdrecht: 3G , 1 streepje
Jammer dat het thuis maar gprs blijkt te zijn .... raar, vroeger had ik Edge
Thuis: Regio Temse-Sint-Niklaas: GPRS 5 streepjes
Regio Antwerpen-Zwijndrecht: EDGE , 5 streepjes
Regio Antwerpen-Zwijdrecht: 3G , 1 streepje
Jammer dat het thuis maar gprs blijkt te zijn .... raar, vroeger had ik Edge
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
moet idd probleem zijn op je lokale antenne ... BASE is normaal 100% edge - dus als je 2.xG ontvangst hebt zou het normaal altijd EDGE moeten zijn. Bel eens naar hun klantendienst ofzo.
Volgens klantendienst was (is) er niks gewijzid aan hun (lokaal) netwerk.
Deze ochtend terug Edge in Tielrode-Sint-Niklaas
Download speed: 157.5 Kbits/s (Max: 157.5 Kbits/s) Upload speed: 40.0 Kbits/s (Max: 40.0 Kbits/s)
Network: EDGE
btw, in Zwijndrecht, Altwerpen LO heb ik vandaag ook een 3G speedtest gedaan:
Download speed: 399.0 Kbits/s (Max: 399.0 Kbits/s) Upload speed: 157.7 Kbits/s (Max: 157.7 Kbits/s)
Network: 3G
Ze maken dus vorderingen , alhoewel ze nog steeds niet kunnen tippen aan wifi speed:
Download speed: 3662.4 Kbits/s (Max: 3668.2 Kbits/s) Upload speed: 219.6 Kbits/s (Max: 235.3 Kbits/s)
Network: Wi-Fi - Private
Deze ochtend terug Edge in Tielrode-Sint-Niklaas
Download speed: 157.5 Kbits/s (Max: 157.5 Kbits/s) Upload speed: 40.0 Kbits/s (Max: 40.0 Kbits/s)
Network: EDGE
btw, in Zwijndrecht, Altwerpen LO heb ik vandaag ook een 3G speedtest gedaan:
Download speed: 399.0 Kbits/s (Max: 399.0 Kbits/s) Upload speed: 157.7 Kbits/s (Max: 157.7 Kbits/s)
Network: 3G
Ze maken dus vorderingen , alhoewel ze nog steeds niet kunnen tippen aan wifi speed:
Download speed: 3662.4 Kbits/s (Max: 3668.2 Kbits/s) Upload speed: 219.6 Kbits/s (Max: 235.3 Kbits/s)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
verwacht je dan heus dat 3G sneller zou zijn dan Wifi?Phil schreef: Ze maken dus vorderingen , alhoewel ze nog steeds niet kunnen tippen aan wifi speed:
natuurlijk nietskynetbbs schreef:verwacht je dan heus dat 3G sneller zou zijn dan Wifi?Phil schreef: Ze maken dus vorderingen , alhoewel ze nog steeds niet kunnen tippen aan wifi speed:
maar ik herriner me wel dat de verkopers van Mobistar bij de introductie van hun iPhone 3G reclame maakten met vergelijkbare snelheden ...
t.t.z. 3G gelijkgesteld met adsl
-
- Erelid
Ergens kun je dat wel stellen. Mensen met een zeer laag verbruik (dus lage noden = lage snelheden, niet veel down/uploaden), zijn beter af met een 3G-verbinding bij Mobistar.Phil schreef: natuurlijk niet
maar ik herriner me wel dat de verkopers van Mobistar bij de introductie van hun iPhone 3G reclame maakten met vergelijkbare snelheden ...
t.t.z. 3G gelijkgesteld met adsl
5 euro per maand en 1 euro per dag. Of een prepaid kaart. Mensen die van sociaal tarief genieten, betalen die maandelijkse kost niet, en krijgen ook nog 3 gratis surfdagen.
-
- Elite Poster
je kunt ze dan evengoed een Mobile Vikings sim kaartje geven...Lord Utopia schreef: 5 euro per maand en 1 euro per dag. Of een prepaid kaart. Mensen die van sociaal tarief genieten, betalen die maandelijkse kost niet, en krijgen ook nog 3 gratis surfdagen.
Als ze idd amper surfen zal hun gigabyte er na een maand nog niet door zijn...
en kunnen ze met hun 15euro misschien een heel jaar op internet
-
- Erelid
Moet dan wel opgemerkt worden dat die 1 GB dataverkeer 1 maand geldig is, anders moet je opnieuw voor 15 euro herladen.skynetbbs schreef: je kunt ze dan evengoed een Mobile Vikings sim kaartje geven...
Als ze idd amper surfen zal hun gigabyte er na een maand nog niet door zijn...
en kunnen ze met hun 15euro misschien een heel jaar op internet
Met het resterende bedrag op je MV-simkaart moet je 2,5 euro per 1 Megabyte betalen, dus best prijzig.
-
- Elite Poster
via de FAQ :Lord Utopia schreef:Moet dan wel opgemerkt worden dat die 1 GB dataverkeer 1 maand geldig is, anders moet je opnieuw voor 15 euro herladen.
Met het resterende bedrag op je MV-simkaart moet je 2,5 euro per 1 Megabyte betalen, dus best prijzig.
Hoe komt het dat mijn dataverbruik in het negatief staat?
Voorlopig zitten we nog in een testfase (“Grace Period”). Dat wil zeggen dat we ervoor kiezen de geadverteerde €2.50/MB niet onmiddellijk aan te rekenen wanneer de maand verstreken is. We vertrouwen er op dat onze klanten hun kaart herladen indien ze verder gebruik wensen te maken van het internet. Het gebruik van data wordt actief gemonitored.
---8<--
persoonlijk dacht ik ook dat 5euro/maand en 1 euro per dag interessant was... maar ik check toch liever elke dag een half uurtje m'n email.... dan 10 dagen in de maand eventjes online te gaan.... en je kunt er nog mee bellen ook...
onlangs nog iemand getoond hoe ie zijn telefoon via een usb kabeltje aan zijn pc kon hangen om dan zijn email enzo te checken...nadien neemt ie hem mee om te bellen&sms'en... vond ie toch handiger dan een "gmail" applicatie op die telefoon...
Voorlopig zullen sommigen nog afkomen dat het wat traag werkt... (Edge vs 3G) ... maar dat valt wel mee.... als je al die "flash" blokkeert van populaire sites gaat het zelfs sneller
-
- Erelid
Dat is voor een aantal dagen. Misbruik = sowieso afsluiten. Daarmee kunt ge dus niet 12 maanden gratis mee surfen.skynetbbs schreef: via de FAQ :
Hoe komt het dat mijn dataverbruik in het negatief staat?
Voorlopig zitten we nog in een testfase (“Grace Period”). Dat wil zeggen dat we ervoor kiezen de geadverteerde €2.50/MB niet onmiddellijk aan te rekenen wanneer de maand verstreken is. We vertrouwen er op dat onze klanten hun kaart herladen indien ze verder gebruik wensen te maken van het internet. Het gebruik van data wordt actief gemonitored.
Dan is een herlaadbare kaart misschien interessanter. 5 euro = 50 MB (een maand geldig), ruim voldoende voor e-mail en zeer licht surfgebruik.skynetbbs schreef:persoonlijk dacht ik ook dat 5euro/maand en 1 euro per dag interessant was... maar ik check toch liever elke dag een half uurtje m'n email.... dan 10 dagen in de maand eventjes online te gaan.... en je kunt er nog mee bellen ook...
onlangs nog iemand getoond hoe ie zijn telefoon via een usb kabeltje aan zijn pc kon hangen om dan zijn email enzo te checken...nadien neemt ie hem mee om te bellen&sms'en... vond ie toch handiger dan een "gmail" applicatie op die telefoon...
Voorlopig zullen sommigen nog afkomen dat het wat traag werkt... (Edge vs 3G) ... maar dat valt wel mee.... als je al die "flash" blokkeert van populaire sites gaat het zelfs sneller
Eens het VRT-nieuws online bekijken 's middags kost je 100 MB (heb het op school gemeten met IE van Mobistar).
-
- Elite Poster
De praktijk is mij dan zeer gunstig gezind... ben al meer dan 12 maand klant...Lord Utopia schreef: Dat is voor een aantal dagen. Misbruik = sowieso afsluiten. Daarmee kunt ge dus niet 12 maanden gratis mee surfen.
-
- Erelid
Dus je surft al 12 maanden met maar 1 herlaadbeurt van 15 euro? Dat is straf.skynetbbs schreef:De praktijk is mij dan zeer gunstig gezind... ben al meer dan 12 maand klant...Lord Utopia schreef: Dat is voor een aantal dagen. Misbruik = sowieso afsluiten. Daarmee kunt ge dus niet 12 maanden gratis mee surfen.