Mijn netwerk bestaat uit een Belgacom bbox2 in bureau (wpa) met verschillende wireless clients en belgacom decoder.
In mijn living heb ik 2 toestellen die niet over wireless beschikken en enkel bekabeld op het netwerk zouden kunnen (oa tv).
Het wireless bereik tot in de living is matig/ok.
De tv kan in principe gebruik maken van internetdiensten en dlna waar ik gebruik van zou willen maken.
Probleem : een kabel van bureau naar living is geen optie.
Hoe los ik dit op?
De meeste oplossingen stellen voor om de 1e router te koppelen met een tweede, bijkomende router via een kabel, in de tweede router dhcp af te zetten en vast ip te gebruiken voor de router en de gekoppelde clients.
Maar is het ook mogelijk om die tweede router als wireless client te configureren ipv verbinden met kabel? Worden clients verbonden aan de poorten van die 2e router dan nog op het netwerk toegelaten? De tv kan wel vaste ip-gegevens bewaren, maar wat als ik een client in die 2e router bekabeld wil koppelen die enkel met dhcp werkt ?
Waar moet ik verder op letten als ik zo'n router wil koppelen (qua specificaties/compatibiliteit).
Kan een accesspoint ook dienen als oplossing ?
Wireless netwerk uitbreiden
Tja, en dan een router/switch hangen aan de powerplug in de living ?
Ik heb zonog een philips wireless adsl/routertje van belgacom (voor de belgacom tv van in den beginne). Kan ik die niet ergens wireless gebruiken zodat ik geen powerplugs nodig heb ?
Ik heb zonog een philips wireless adsl/routertje van belgacom (voor de belgacom tv van in den beginne). Kan ik die niet ergens wireless gebruiken zodat ik geen powerplugs nodig heb ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
neen ...zelfs belgacom verkoopt samen met die philips wireless gevallen 2 "ruckus" wireless repeaters... dus veel vertrouwen hebben ze niet in die philips gevallen en repeating steekt dacht ik standaard niet in hun interfacesvda schreef:Tja, en dan een router/switch hangen aan de powerplug in de living ?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Een toestel zoals de D-Link Wireless Extender/Repeater, of een Linkys Wireless accespoint, kan perfect ingesteld worden als een Wireless Client, of als Repeater (Bbox2 ondersteunt WDS). Hierachter kan je verder een bekabeld netwerk hangen (via een switch). Alle bekabelde clients achter dit acces point zullen gewoon door je hoofdrouter (DHCP) herkend worden ...svda schreef:Tja, en dan een router/switch hangen aan de powerplug in de living ?
Of een 2de-hands FritzBox als wireless repeater instellen ... Heb je zelfs geen switch meer nodig ...
[EDIT] Blijkbaar is deze info verkeerd, de BBox2 blijkt dus géén WDS te ondersteunen. Sorry
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ik heb deze: http://www.alternate.be/html/product/de ... hData=true
Werkt perfect als Wireless bridge, alles erachter wordt dan terug bedraad.
Werkt perfect als Wireless bridge, alles erachter wordt dan terug bedraad.