Verplichte omschakeling naar VDSL2 60% duurder!

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
ErwinC
Member
Member
Contacteer:

Ik krijg hier net een niet zo prettig berichtje van EDPNet.
Belgacom verlaagt de ADSL2+ snelheid naar 12Mb (ik heb er nu +/-20Mbps) in mijn streek.
Als ik mijn snelheid (ongeveer) wil behouden MOET ik overschakelen naar VDSL (18Gb). Gratis installatie, gratis modem als ik voor het eind van deze maand (in 11 dagen!) bestel. Dat is toch een quasi verplichte omschakeling?
Wat ze niet zeggen is dat het abonnement maar liefst 60% duurder is. ipv 49,95 (ex btx) ga ik 79,95 betalen en bovendien voor een 10% lagere snelheid dan ik nu heb.

Dat kan toch zo maar niet!?
Er zijn geen snelheidsgaranties, maar doelbewust de snelheid bijna halveren om een 60% duurder abonnement te verkopen lijkt mij toch niet legaal, laat staan deontologisch.

Bovendien ben ik sinds verleden jaar pas bij EDPnet en heb ik daarvoor een Cisco 877W aangkocht, die uiteraard geen VDSL doet.
Dan moet ik ook nog eens een paar honderd Euro uitgeven aan een nieuwe router om nadien toch nog op een lagere snelheid te werken!

Is er hier iets aan te doen???
Laatst gewijzigd door ErwinC 22 jan 2010, 12:47, in totaal 1 gewijzigd.
ErwinC
Member
Member
Contacteer:

Hier het desbetreffende bericht.

Een exclusief VDSL-voordeel voor u als klant!

Beste klant,

Zopas werden wij door Belgacom geïnformeerd over een downgrade van de ADSL2+ verbindingen in uw regio binnen enkele weken. De maximum snelheden van deze verbindingen zullen bijgevolg hoogstens 12 Mbps halen.

Indien u niet intekent op volgend aanbod zal uw snelheid eveneens gelimiteerd worden binnen enkele weken. Tegen het eind van het jaar 2010 zijn wij ons tevens genoodzaakt zien om u een nieuw vast IP-adres toe te kennen.

Om deze reden biedt EDPnet u een exclusief voordeel:
Stap over naar VDSL Office VÓÓR 31/01/2010 en :
- betaal GEEN ACTIVATIEKOSTEN (t.w.v. 50)
- krijg een GRATIS VDSL MODEM (t.w.v. €114,88)
- ontvang een GRATIS FULL INSTALLATIE (t.w.v. €123,14)!

U bespaart maar liefst €388!

Het VDSL Office abonnement van EDPnet kost slechts €79,95 per maand. Opgelet, tijdens de migratie zal uw IP-adres wijzigen. Hiervan wordt u tijdig geïnformeerd.

VDSL2 is dé nieuwste DSL-technologie die de inmiddels verouderde ADSL en ADSL2+ vervangt. Het is dé technologie van de toekomst die een volledige nationale dekking zal krijgen (momenteel al een dekking van 70%). Met VDSL zal u in de toekomst nog snelheden van 30 Mbps tot zelfs 100 Mbps kunnen halen.

Wees er dus als één van de eerste bij en stap vandaag nog over. Opgelet, om van dit aanbod te genieten is het noodzakelijk ons telefonisch te contacteren.
BEL ONS OP 03 265 6700 (en kies voor 'commerciële dienst').

Hieronder geven wij u graag nog even alle details van het VDSL Office abonnement:

VDSL Office
Max. download/ Max. upload 18 Mbps / 1200 kbps
Inbegrepen trafiek 200 GB
Extra trafiek per begonnen GB €0,83
Nachtsurfen (van 02u tot 08u) Telt voor 50 %
IP-adres Vast
Mailboxen Ongelimiteerd
.be domeinnaam Inbegrepen
1000 MB website Inbegrepen
Maandelijkse abonnementsprijs €79,95
Activatiekost €50 = €0
VDSL-modem €114,88 = €0
Complete installatie door EDPnet €123,14 = €0

Meer info? http://professioneel.edpnet.be/BE-PROF/ ... DSL-Office

(Vermelde prijzen excl. BTW) - Dit is een exclusief aanbod, voorbehouden aan de geadresseerde
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Leuke promo dan als ze de modem en de installatiekosten enzovoort al gratis geven...

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
ErwinC
Member
Member
Contacteer:

Dat is ironisch bedoelt hoop ik. Je moet wel €360 per jaar meer betalen, daar kan ik gerust zelf wel een modem van kopen...
Laatst gewijzigd door ErwinC 20 jan 2010, 17:36, in totaal 1 gewijzigd.
KK
Elite Poster
Elite Poster

Eigenlijk is Belgacom hier weer de grote schuldige. Ze hebben blijkbaar weer een nieuwe manier gevonden om de kleine ISP's te pesten.
ErwinC
Member
Member
Contacteer:

Het antwoord van EDPnet
Naar aanleiding van uw contact betreffende de ADSL Office naar VDSL Office migratie met speciaal tarief.
De snelheidsdowngrade van uw regio is een gevolg van aankoop van Scarlet door Belgacom. Belgacom heeft als gevolg van deze aankoop de verplichting meegekregen om het netwerk van Scarlet af te stoten teneinde een concurrentiële markt te behouden. EDPnet bevindt zich voor sommige klanten/regio's op dit netwerk. Met andere woorden, het is geen commerciële beslissing, het is een feit waarmee Belgacom ons confronteert waarvoor we geen alternatief kunnen bieden binnen hetzelfde contract. Daarom heeft EDPnet de beslissing genomen om dergelijke klanten de mogelijkheid te bieden om goedkoop over te schakelen naar een VDSL contract indien gewenst. Indien de klanten hier niet op ingaan, kunnen ze gerust blijven gebruik maken van hun huidig abonnement, echter dan zullen de snelheden verlagen tot maximum 12 Mbps.
Wat ik niet begrijp is dat als Belgacom het moeten afstoten om een concurretiële markt te behouden, waarom ze dan stopppen met dat netwerk en waarom moet ik dan 60% meer betalen om minder te krijgen op een nieuwe technologie?
What is the point?
Laatst gewijzigd door ErwinC 22 jan 2010, 13:28, in totaal 1 gewijzigd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Of stel het omgekeerd: waarom probeert EDPnet geen deal te sluiten met de nieuwe eigenaar van het netwerk, om de huidige infrastructuur te kunnen behouden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

De overnemer van het netwerk neemt de DSL verbindingen niet over. Vandaar dus dat die allemaal terug naar Belgacom gaan.
ErwinC
Member
Member
Contacteer:

Dat vermoedde ik al. Maar in elk geval maakt dat mijn rekening niet uit, EDPnet is mijn ISP en niet Belgacom.
Het is aan EDPNet mij een gelijkwaardig (technisch én prijsmatig) alternatief aan te bieden of een (ernstige) commerciële tegemoetkoming aan te bieden. Ik wil zelfs meer betalen, maar dan moet ik er ook wel een voordeel aan die VDSL hebben en niet zoals ze voorstellen om 60% meer betalen voor 10% trager.
Waarschijnlijk hebben ze niet veel klanten in het Leuven vanwege de sterke aanwezigheid van Dommel/Telenet en ben ik daar nu het dupe van.
Dus voor die ene :-) klant mogen ze toch wel wat ernstiger uit de hoek komen en tenminste de telefoon eens vastpakken en mij bellen om tot een oplossing te komen...

Weet er iemand wie dat netwerk dan overneemt. Misschien moet ik die eens bellen?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

lithion schreef:De overnemer van het netwerk neemt de DSL verbindingen niet over. Vandaar dus dat die allemaal terug naar Belgacom gaan.
Daarmee komen alle kleine DSL providers dus terug op het Belgacom netwerk (Turboline met 36u disconnect) neem ik aan en verdwijnt Broba II dus?
ErwinC schreef:...

Weet er iemand wie dat netwerk dan overneemt. Misschien moet ik die eens bellen?
Ze zullen zich nog gaan haasten voor één particuliere klant... Aangenomen dat bovenstaande correct is.

Alweer een spijtige kwestie omwille van mono/duopolies... Ik heb de indruk dat het zelfs nog verslechterd is, ondanks alle mogelijke protesten/enquetes allerhande...
ErwinC
Member
Member
Contacteer:

ter inf: Ik ben geen particulier en heb een office aansluiting met extra business (of hoe het ook noemt) contract.
Alweer een spijtige kwestie omwille van mono/duopolies... Ik heb de indruk dat het zelfs nog verslechterd is, ondanks alle mogelijke protesten/enquetes allerhande...
Dat gevoel heb ik ook (in het algemeen gesproken dan). We lijken eerder achteruit te gaan dan vooruit.
MJ
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 15 keer

EDPnet was toch een eigen netwerk aant uitbouwen...?
ErwinC
Member
Member
Contacteer:

Ik dacht dat die een eigen netwerk hadden. Blijkbaar was dat van Scarlet dus..
Thuis hebben ze enige weken geleden mijn Scarlet box, waar ik trouwens veel misierie mee heb gehad, vervangen door een Sagem VDSL2 modem.
Daar ben ik van 1 Mb ADSL (ik zat ver van de centrale en Scarlet had geen 2Mb profielen) naar 12Mb gegaan.
Dat is pas vooruitgang en bovendien aan dezelfde prijs, niks moeten betalen.
Ik kan nu uiteindelijk ook normaal telefoneren en antwoorden...

EDPnet wil mij nu ook (ergens verplicht) omschakelen en ik moet 360 EURO per jaar meer betalen om 10% trager te gaan.
En oh ja de modem, installatie en activatiekost is gratis als exclusief voordeel.
Hugh wat?!
Daar kan ik niks mee want ik moet een nieuwe Cisco router kopen en laten installeren

Ik zal dat ook eens zeggen tegen mijn klanten. Ge krijgt gratis ne computer als ge mij voortaan 60% meer per uur betaald :!:

schoon is da, goe bezig mannen...
Ge zijt mis, de prijzen moeten in België naar beneden, niet naar boven.
Dave
Pro Member
Pro Member
Twitter: davefrombelgium
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Als ik jou was zou ik de (gewone) VDSL Home van EDPnet nemen (ipv de Office versie), die valt wel goed mee qua prijs.
Je hebt dan wel geen fixed IP meer, maar daar bestaan oplossingen voor, indien je dat echt nodig hebt ...
ErwinC
Member
Member
Contacteer:

Bedankt voor de suggestie, maar ik vrees dat dit geen oplossing is. Ik heb minstens 4 vaste ip adressen nodig. Ik heb er nu zelfs meer.

Ik ben mij bewust van dyndns etc en gebruik dat zelfs voor een aantal zaken maar niet in dit geval.
Trouwens met een eigen mailserver gaat dat toch niet. Bij mijn weten staan alle publieke en dynamische adressen op de zwarte lijst en weigeren de meeste mailservers e-mail te ontvangen van zo'n adres.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 64 keer

TomG schreef:
lithion schreef:De overnemer van het netwerk neemt de DSL verbindingen niet over. Vandaar dus dat die allemaal terug naar Belgacom gaan.
Daarmee komen alle kleine DSL providers dus terug op het Belgacom netwerk (Turboline met 36u disconnect) neem ik aan en verdwijnt Broba II dus?
Bij EDPNET worden het blijkbaar Belgacom Wholesale lijntes :p. Het Broba 2 netwerk an sich bestaat trouwens niet, het is eigenlijk een referentie-aanbod van Belgacom. Het zijn gewoon isp's die materiaal en capaciteit afhuren van Belgacom en eigenlijk elk hun eigen 'Broba2' netwerk hebben. In België zijn er nog isp's die gebruik maken van het Broba2 aanbod van Belgacom, zoals bvb BASE (ex Tele2).
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”