Dommel --> Scarlet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Goed, ff wat advies vragen hoe ik dit het beste aan kan pakken :) Heb atm Dommel Netconnect sinds Mei 2007, dus opzeggen zou geen probleem mogen zijn aangezien ik nooit extra promoties etc heb genomen.

Ik betaal nu 39€ +/- voor Dommel NC, 6mbps, scarlet is 12mbps, onbeperkt, en tijdelijk geen activatie voor 20/maand het eerste jaar, kan ik niet laten liggen IMO. Of is Scarlet niet aan te raden?

Maar hoe pak ik dit het beste aan? Eerst Scarlet bestellen, wachten tot dat in orde is, en dan een aangetekende brief (heb hier op dit forum een template gevonden ervoor) naar Dommel sturen om op te zeggen? Mijn laatste factuur van Dommel is vorige week (14de) betaald, dit loopt to de 14de februari dus, enig idee tot wanneer ik dus nog ga moeten betalen?

En heb je een speciale modem nodig voor Scarlet? Heb hier atm een Belkin 54G adsl2+ compatible modem / router staan, kan ik daar gewoon mee blijven werken of ben ik verplicht een nieuwe aan te schaffen via Scarlet?

Een hoop vragen, maar goed :) Alvast merci!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Forcemaster schreef:Ik betaal nu 39€ +/- voor Dommel NC, 6mbps, scarlet is 12mbps, onbeperkt, en tijdelijk geen activatie voor 20/maand het eerste jaar, kan ik niet laten liggen IMO. Of is Scarlet niet aan te raden?
Tja... ik ken iemand die ook naar Scarlet is gegaan en met moeite aan 4 Mbps komt... en volgens Scarlet is alles in orde (de afstand is dan ook blijkbaar te groot tot aan de centrale, dus de vraag is of je nu de volle 6 Mbps hebt).

Daar sta je dan met je 12 Mbps... maar 20 versus 40 euro is inderdaad 240 euro/jaar.
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

r2504 schreef:
Forcemaster schreef:Ik betaal nu 39€ +/- voor Dommel NC, 6mbps, scarlet is 12mbps, onbeperkt, en tijdelijk geen activatie voor 20/maand het eerste jaar, kan ik niet laten liggen IMO. Of is Scarlet niet aan te raden?
Tja... ik ken iemand die ook naar Scarlet is gegaan en met moeite aan 4 Mbps komt... en volgens Scarlet is alles in orde (de afstand is dan ook blijkbaar te groot tot aan de centrale, dus de vraag is of je nu de volle 6 Mbps hebt).

Daar sta je dan met je 12 Mbps... maar 20 versus 40 euro is inderdaad 240 euro/jaar.
Ik haal atm bijna de volle 6mbps (denk ik, ik haal rond de 600-640kb/s down). Volgens checks kan ik perfect 12mbps aan, kzit zo'n 1.6km van een centrale, dus op da vlak is het geen probleem neemk aan :)
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik zou naar dommel bellen en vragen om de cityconnect promotie te krijgen ...
Even goedkoop als scarlet en misschien zelfs sneller.
Als ze niet willen kan je nog altijd overstappen.

Voor de rest, alle adsl2+ modems voldoen ...
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

duizend schreef:Ik zou naar dommel bellen en vragen om de cityconnect promotie te krijgen ...
Even goedkoop als scarlet en misschien zelfs sneller.
Als ze niet willen kan je nog altijd overstappen.

Voor de rest, alle adsl2+ modems voldoen ...
Ik woon in een, om het zacht uit te drukken, boerengat. Cityconnect gaat hier nooit beschikbaar worden gesteld vrees ik :)

Dus ja, best eerst Scarlet aanvragen en dan aangetekend Dommel opzeggen? of is er nog een betere manier?

EDIT: Was hier rond aan het lezen, en blijkbaar kan ik Scarlet nog ni aanvragen alvorens Dommel opgezegd is? Iets met dat er gen 2 ADSL signalen tegelijk kunnen gestuurd worden? Klopt dit? Want toen ik BGC had had ik Dommel aangevraagd, en op een bepaald moment kon ik op beide verbindingen surfen? :S Iemand hier zekerheid over?
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Als je niet een tijdje zonder internet wil zitten MOET je scarlet aanvragen en dommel pas afzeggen als je via de scarlet username en passwoord op het internet kan. Dit geeft totaal geen problemen, zowel scarlet als dommel worden aangesloten via Belgacom, als je signaal al veranderd, dan zal het belgacom zijn die je van "dommel" op "scarlet" overschakelt. In praktijk kan je echter (zolang je abbo bij beide providers loopt) kiezen of je nu via dommel of scarlet login surft.
Straffer nog, je zal via dommel op een zeker moment ook tegen 12mbit surfen ...

Enige nadeel van deze werkwijze is dat je een maand zowel dommel als scarlet abbo betaalt.
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

duizend schreef:Als je niet een tijdje zonder internet wil zitten MOET je scarlet aanvragen en dommel pas afzeggen als je via de scarlet username en passwoord op het internet kan. Dit geeft totaal geen problemen, zowel scarlet als dommel worden aangesloten via Belgacom, als je signaal al veranderd, dan zal het belgacom zijn die je van "dommel" op "scarlet" overschakelt. In praktijk kan je echter (zolang je abbo bij beide providers loopt) kiezen of je nu via dommel of scarlet login surft.
Straffer nog, je zal via dommel op een zeker moment ook tegen 12mbit surfen ...

Enige nadeel van deze werkwijze is dat je een maand zowel dommel als scarlet abbo betaalt.
Merci voor dn uitleg! Dat vroegk mij dus gewoon af :)

Mja, kga het toch zo aanpakken denk ik. Geen zin om ergens tegenaan te lopen qua administratie fzo, en dan een maand zonder internet te zetten. Niet bepaald permiteerbaar me mn studies... Merci! Dan weetk wak moet doen.
Forcemaster
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 04 mei 2007, 16:36

Sorry voor de dubbelpost, maar ik krijg altijd een error als ik mn post wil editten -.-

Nog 2 laatste dingetjes:

1. Gisteren de Scarlet signup eens bekeken, en ze vragen of je al een ADSL provider hebt, maar Dommel staat niet in de lijst. Moet ik dan "andere" of "Belgacom/Skynet" selecteren (aangezien ik op het BGC netwerk zit?)

2. Opzegdatum. Laatste betaling was op 7 januari, en de volgende zou plaats moeten vinden op 7 februari (invoice wordt altijd gecreërd op de 17de, betaling gebeurt altijd op de 6de of de 7de). Welke datums moet ik dan specifiëren in de opzegbrief als mijn opzegmaand? Beetje vaag :s

Alvast bedankt!
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 757
Lid geworden op: 07 mei 2007, 11:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Forcemaster schreef:1. Gisteren de Scarlet signup eens bekeken, en ze vragen of je al een ADSL provider hebt, maar Dommel staat niet in de lijst. Moet ik dan "andere" of "Belgacom/Skynet" selecteren (aangezien ik op het BGC netwerk zit?)
Ik heb bij mijn bestelling gewoon "Andere" geselecteerd. Dit maakt niet zoveel uit volgens mij.
Forcemaster schreef: 2. Opzegdatum. Laatste betaling was op 7 januari, en de volgende zou plaats moeten vinden op 7 februari (invoice wordt altijd gecreërd op de 17de, betaling gebeurt altijd op de 6de of de 7de). Welke datums moet ik dan specifiëren in de opzegbrief als mijn opzegmaand? Beetje vaag :s

Alvast bedankt!
Ik denk de datum is waarop je teller gereset wordt. Ik hoor wel vaak dat Dommel de lijn afsluit op het ontvangen van de brief, dus dat ze geen rekening houden met het opzegtermijn van 1 maand. Of ze dit nog steeds doen weet ik niet zeker.
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”