Verhuizen - geen bevestiging van Belgacom

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
Plaats reactie
Stavr0s
Starter
Starter

Hallo allemaal,

Weer een typisch verhaal met verhuis-besognes :)
Aangezien ik binnenkort verhuis, heb ik vorige week online bij Belgacom het online formulier voor verhuizen ingevuld. Bij opmerkingen duidelijk geschreven dat ik klant was bij EDPnet voor ADSL en wou dat ze deze dienst dan ook mee overzetten. En om schriftelijke bevestiging gevraagd.
Aangezien ik vandaag nog altijd geen bevestiging had gekregen (normaal gezien zou er binnen de 3 werkdagen iemand mij gecontacteerd moeten hebben maar dat is dus niet gebeurd) vandaag maar eens gebeld naar het 0800 nummer.
Daar beweren ze:
1. Dat er geen opmerkingen staan (stonden) bij mijn verhuis-form.
2. Dat zij niet kunnen zien of ik bij een andere provider zit en dewelke
3. Dat alle diensten normaal gezien standaard worden overgezet maar voor de veiligheid toch ook EDPnet kan contacteren.
4. Het strafste: dat ze geen bevestiging van de verhuis naar mij kunnen sturen.

Mondeling heb ik dus gehoord dat ik op 29 januari inderdaad verhuis, maar ik heb hier geen enkel bewijsstuk van; en kan dus ook niets opsturen naar EDPnet (wat toch altijd een stok achter de deur is). Op mijn herhaaldelijk expliciet vragen om mij hiervan bevestiging te sturen werd altijd geantwoord dat dat niet kon. Uiteindelijk om van m'n gezaag van af te zijn heeft de dame achter de telefoon nog eens bij de opmerkingen genoteerd dat ik een 'externe' ISP had die mee verhuisd moest worden.

Nu is het natuurlijk niet gezegd dat de verhuis van m'n lijn gaat mislopen; maar ik zou toch op z'n minst iets in handen willen krijgen waar duidelijk op staat wat ik allemaal heb gevraagd. Heeft er iemand enig idee wat ik hiervoor nog kan doen?

steven
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik kan je niet echt helpen, maar dit is dus wel degelijk een echt plaag aan het worden: geen enkel (telecom)bedrijf wil nog iets schriftelijk bevestigen. Ook meegemaakt met andere supportdiensten zoals bijvoorbeeld die van Miele: zelfs een bezoek van een technieker willen ze niet schriftelijk bevestigen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Ik begrijp niet goed waarom jij Belgacom moet vragen om het ADSL signaal van EDPnet mee te verhuizen? Toen ik verhuisd ben heb ik mijn Belgacom tel. nr. (binnen dezelfde zone) meegenomen. EDPnet heeft mijn abonnement op mijn vorige lijn opgezegd en meteen daarna een nieuwe abo geactiveerd op mijn nieuwe adres. Kortom: voor tel. lijn bij Belgacom aankloppen. Voor ADSL aansluiting aankloppen bij je provider. Zo eenvoudig is dat.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik kan enkel voor mezelf en dus Dommel spreken:

Ik heb eerst Dommel gecontacteerd en zij wisten me te vertellen dat hun produkten automatisch mee verhuizen met de Balgacom-lijn en dat ik dus enkel Belgacom moest op de hoogte brengen. Zo gezegd, zo gedaan en een paar dagen na mijn online aanvraag kreeg ik netjes een schriftelijke bevestiging.

De eigenlijke verhuis is binnen 7 dagen, dus ik kan natuurlijk nog niet zeggen of alles ook zo soepel verlopen is dan dat ze doen uitschijnen... :)
ooh. shiny.
Stavr0s
Starter
Starter

Wel, in principe zullen alle diensten van m'n telefoonlijn vanzelf overgezet worden.
Ik heb daarentegen genoeg berichten gezien van mensen waarbij het overzetten van een ADSL-dienst bij een externe provider niet werd uitgevoerd (ook na verzoek). Ook de verhuis-wiki van EDPNet vermeldt dat je best uitrdukkelijk naar een bevestiging kan vragen en die naar hen opsturen. Dat kan ik nu dus niet doen.

Ik weet inderdaad niet of de Belgacom-verhuis zal lukken of niet (ik veronderstel en hoop van WEL uiteraard), maar moest het mislukken heb ik zelfs geen enkel bewijs dat ik ooit een verhuis heb aangevraagd. M.a.w. ik heb geen poot om op te staan in het geval dat er iets misloopt. Als de mensen mij telefonisch kunnen zeggen dat ik in hun systeem sta kan het toch niet zo moeilijk zijn om mij daar een mail van te sturen, maar dat kunnen (willen?) ze blijkbaar niet. Ik heb zelfs nooit een bevestigingsmail gekregen van mijn online ingediende aanvraag.

Anyway, er is zeker nog niks verloren bij mij; ik probeer me gewoon wat in te dekken.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

cloink schreef:De eigenlijke verhuis is binnen 7 dagen, dus ik kan natuurlijk nog niet zeggen of alles ook zo soepel verlopen is dan dat ze doen uitschijnen... :)
Dat is dus prima verlopen! ;)
ooh. shiny.
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”