
'We hebben niet de ambitie om een pur sang dotcommer te worden,' zegt Daniël Dullers, directeur marketing bij Standaard Boekhandel tegenover De Morgen. 'Maar we zijn wel van oordeel dat we de online bestelmogelijkheden voor onze klanten moeten uitbreiden, als onderdeel van onze servicemix.' Wie een bestelling plaatst, zal binnenkort kunnen kiezen of het de bestelling thuis ontvangt of de bestelling afhaalt bij een dichtstbijzijnde vestiging.
De boekhandel wil niet achterblijven op gebied van e-books. 'Ook hier willen we via directe e-booksverkoop zo dicht mogelijk bij de consument staan.' zegt Dullers. De directeur marketing geeft toe dat het wel nog aftasten blijft inzake e-books. Dullers zegt weldra e-readers aan te willen bieden in zijn winkels.
Dat e-books in de lift zitten is duidelijk. Op 14 december vorig jaar verkocht de online winkel Amazon maar liefst 9,5 miljoen van zijn e-readers en werd daarmee de populairste. De online winkel maakte later bekend dat het in heel zijn geschiedenis tijdens de eindejaarsperiode meer e-books verkocht dan geprinte boeken.
Userbase Frontpage