Ik ben nieuwe scarlet klant sinds heel kort. Bij het telefonisch afsluiten van mijn abbonement vroeg ik expliciet aan de verkoper of ik mijn bestaande Belgacom VDSL2 lijn kon behouden indien ik overstap naar scarlet internet (dus enkel internet, zonder digitale TV) zodat ik ook bij scarlet zou kunnen blijven surfen en downloaden op VDSL2-snelheid. Dit was volgens hem UITERAARD geen enkel probleem. Enkele weken later, en na tussenkomst van de nodige techniekers ( 2 dagen verlof) weten die techniekers mij doodleuk te melden dat ik nu terug op ADSL aangesloten ben. Mijn VDSL2 lijn is foetsjie (inclusief mijn BELGACOM TV abonnement dat normaal nog doorliep tot 5 februari).
Na bellen met SCARLET blijkt het een foutje van de verkoper te zijn want dat scarlet GEEN scarlet internet aanbiedt op VDSL2. Ik sta nu dus wel voor voldongen feiten, na twee dagen verlof genomen te hebben voor de aansluiting in orde te krijgen en sta terug op een (magere) snelheid van 4MB/s (komende van Belgacom VDSL2 voorheen).
Kan ik eisen dat ze mij alsnog op VDSL2 zetten, aangezien dit zo overeengekomen was met de verkoper bij het afsluiten van mijn contract? Ik heb ook gevraagd of een bijkomende upgrade naar digitale TV zou volstaan voor een overschakeling naar VDSL2. Dit was wel mogelijk, echter zou dan wel mijn internet een downloadlimiet van 100GB/maand krijgen.
Ziet iemand enige uitweg uit deze impasse behalve dan door ofwel me te stellen in de 4MB/s snelheid , ofwel om te eisen om kostenloos het contract te verbreken (aangezien ze de verkoopsvoorwaarden niet nakomen)?
of leest er iemand van scarlet mee hier op het forum die zou willen reageren?
Scarlet internet niet mogelijk op VDSL?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Je kan eisen zoveel je wilt, maar zolang je niets op papier hebt staan betreffende de aansluiting op VDSL2 gaat het een welles - nietes spelletje worden, vrees ik.
Kan je je niet beroepen op de wet betreffende verkoop op afstand en je abonnement binnen de 7 werkdagen (dacht ik) op te zeggen ? Misschien helpt het om met Scarlet contact op te nemen en te dreigen met opzegging op basis van deze wet om toch je gelijk te krijgen. Als ze iets beloven vraag hen dan sowieso om het schriftelijk/via mail te bevestigen.
Kan je je niet beroepen op de wet betreffende verkoop op afstand en je abonnement binnen de 7 werkdagen (dacht ik) op te zeggen ? Misschien helpt het om met Scarlet contact op te nemen en te dreigen met opzegging op basis van deze wet om toch je gelijk te krijgen. Als ze iets beloven vraag hen dan sowieso om het schriftelijk/via mail te bevestigen.
zouden ze niet alle telefoongesprekken waarbij contracten worden afgesloten, opslaan?
En inderdaad opzeggen binnen zeven dagen is een optie, maar dan zit ik wel weer eens met de nodige administratieve rompslomp. Het opzeggen van het abonnement binnen de zeven dagen stelden ze trouwnes zelf spontaan voor toen ik hen het probleem uitlegde, dus ik vrees niet dat ik daarmee echt kan dreigen.
En inderdaad opzeggen binnen zeven dagen is een optie, maar dan zit ik wel weer eens met de nodige administratieve rompslomp. Het opzeggen van het abonnement binnen de zeven dagen stelden ze trouwnes zelf spontaan voor toen ik hen het probleem uitlegde, dus ik vrees niet dat ik daarmee echt kan dreigen.
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Ik vrees er ook voor dat je geen poot hebt om op te staan zolang er niks op papier staat.
Hun internet is idd adsl en hun packs vdsl.
Ik snap je probleem wel hoor ivbm hun datalimieten.
Hun internet is idd adsl en hun packs vdsl.
Ik snap je probleem wel hoor ivbm hun datalimieten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
het ergerlijke is dan nog, dat twee verschillende mensen van scarlet, los van elkaar, me telefonsich hebben voorgehouden dat VDSL2 wel mogelijk was voor enkel internetaansluiting. De eerste keer toen ik gewoon eens belde ter informatie (ik heb dit toen trouwens hier ergens op userbase ook gemeld in één of andere lopende thread, omdat ik deze info hier wou delen met alle geinteresseerden)), en de tweede keer bij het afsluiten van mijn contract.....
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
De laatste tijd duiken er veel van die verhalen op, blijkbaar zijn het bandieten bij Scarlet !!
iets meer dan een jaar geleden heb ik ook die mannen aan de telefoon gehad en ik zou Adsl2+ krijgen bij hun, terwijl ik wist van belgacom waar ik nog klant was _dat de centrale niet uitgerust is voor deze techniek. Na een discussie aan de telefoon heeft die man toch maar toegeven dat er nog geen Adsl2+ was, maar mss wel in de toekomst.
Die dag ervoor had ik al gekozen voor telenet en vertelde hem dat, toen smeet hij de telefoon op de haak!
dus voor mij een duidelijk bewijs dat ze gewoon maar klanten proberen binnen te halen door te liegen over de internet aansluiting.
zie ook andere topic
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24964
iets meer dan een jaar geleden heb ik ook die mannen aan de telefoon gehad en ik zou Adsl2+ krijgen bij hun, terwijl ik wist van belgacom waar ik nog klant was _dat de centrale niet uitgerust is voor deze techniek. Na een discussie aan de telefoon heeft die man toch maar toegeven dat er nog geen Adsl2+ was, maar mss wel in de toekomst.
Die dag ervoor had ik al gekozen voor telenet en vertelde hem dat, toen smeet hij de telefoon op de haak!
dus voor mij een duidelijk bewijs dat ze gewoon maar klanten proberen binnen te halen door te liegen over de internet aansluiting.
zie ook andere topic
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24964
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
VDSL2 wordt voor sommige Scarlet-gebruikers toegelaten. Natuurlijk is dat niet schoon van Scarlet. Misschien was het onbewust van de persoon aan de andere kant van de lijn (iemand die boe of ba weet wat VDSL2 is), ofwel puur opgelicht (dat lijkt me vrij weinig voor te komen, natuurlijk, wat werknemers niet doen om op het einde van de maand hun pré maar te krijgen). Je hebt niets op papier staan, dus dan sta je altijd wat zwakker.
Maar laat het toch niet om een klacht in te dienen bij de ombudsman voor telecommunicatie. http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Maar laat het toch niet om een klacht in te dienen bij de ombudsman voor telecommunicatie. http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
- Razornord
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 17 keer
Ik begin me steeds meer de bedenking te maken dat scarlet een bende oplichters zijn nu ze onder de belgacomvlag zitten. Er staat nog een dergelijk nieuw draadje op het forum: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24964
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Laten we niet te snel tot conclusies gaan. Paar maanden geleden was VDSL2 hier beschikbaar, ik heb een test uitgevoerd welke producten hier beschikbaar zijn en daar kwam op, enkel internet. Plotsklaps VDSL2 niet meer beschikbaar, maar wel internet en internet+tel. Dat terwijl internet+tel origineel enkel op VDSL2 aangesloten wordt. Nu is VDSL2 wél weer beschikbaar.Razornord schreef:Ik begin me steeds meer de bedenking te maken dat scarlet een bende oplichters zijn nu ze onder de belgacomvlag zitten. Er staat nog een dergelijk nieuw draadje op het forum: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24964
Ik denk dat het volk bij Scarlet het zelf niet weet. En die duidelijkheid komt vooral door Belgacom (en het BIPT ook). Scarlet is niet persé een oplichtersbende.
One wordt voorlopig enkel op VDSL2 aangesloten. Naar wat ik gehoord heb wil Scarlet ook op ADSL2+ aansluiten, maar mag het nog niet van het BIPT (technisch kan het dus wel). Gewoon omdat Belgacom BGCTV nog moet "testen" op ADSL2+. Belgacom heeft het al getest voor zichzelf, maar niet voor andere providers. Alee, van horen zeggen, volgens een technieker.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Contacteer:
Exact zelfde hier aan de telefoon gehoord.
Maar mijnheer natuurlijk sluiten we u voor enkel internet ook aan op VDSL, waarom zouden we nog mensen aansluiten op adsl als het reeds mogelijk is om hen aan te sluiten op deze nieuwe centrales??
Nog eens... voor alle duidelijkheid mijn vraag herhaald, dus internet alleen VDSL2 mogelijk?
Absoluut stond vast.
Dan vroeg ik van dat mooi op papier te willen zetten, even geduld contact opnemen met collega, lijn dood......
Maar mijnheer natuurlijk sluiten we u voor enkel internet ook aan op VDSL, waarom zouden we nog mensen aansluiten op adsl als het reeds mogelijk is om hen aan te sluiten op deze nieuwe centrales??
Nog eens... voor alle duidelijkheid mijn vraag herhaald, dus internet alleen VDSL2 mogelijk?
Absoluut stond vast.
Dan vroeg ik van dat mooi op papier te willen zetten, even geduld contact opnemen met collega, lijn dood......
Everything that has a beginning has an end.
-
- Pro Member
ik eou eens bellen en vragen waarom ze bedriegelijke reclame voeren op hun site.
Enkel internet kan je hebben met een snelheid tot max 12
Op een gewone adsl lijn kan je nooit 12 halen.
Enkel internet kan je hebben met een snelheid tot max 12
Op een gewone adsl lijn kan je nooit 12 halen.
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nokia 3500 TMF
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Contacteer:
Zoals reeds aangehaald is er wel kans op bedrieglijke reclame want:
Nieuwe klanten kunnen enkel nog aangesloten worden op een adsl of adsl2+ profiel van Belgacom en deze voorzien niet in een upload profiel van 1mbit.
Terwijl er toch duidelijk staat dat je 'kans maakt' op 12mbit down en 1mbit up.
Dit is niet juist als er nog mensen worden aangesloten op de oude Scarlet profielen (maar zover ik weet wordt dat niet meer toegepast)
Nieuwe klanten kunnen enkel nog aangesloten worden op een adsl of adsl2+ profiel van Belgacom en deze voorzien niet in een upload profiel van 1mbit.
Terwijl er toch duidelijk staat dat je 'kans maakt' op 12mbit down en 1mbit up.
Dit is niet juist als er nog mensen worden aangesloten op de oude Scarlet profielen (maar zover ik weet wordt dat niet meer toegepast)
Everything that has a beginning has an end.
Het lijkt me sterk dat de verkoper niet wist dat VDSL2 niet kon voor scarlet internet. Ik heb hem de vraag duidelijk gesteld en ik heb hem aangegeven dat dat voor mij heel belangrijk was, want dat er nog andere spelers op de markt waren die VDSL2 aanboden (waarbij ik de naam van Dommel liet vallen).
Ik kreeg direct het antwoord terug dat ik blijkbaar heel goed op de hoogte was van alles en dat ik dus ongetwijfeld ook moest weten dat Scarlet een veel goedkoper aanbod had en dat ik dus niet langer moest twijfelen en direct klant kon worden.
Ik had dat telefoontje eigenlijk gepleegd, enkel en alleen om info in te winnen over gans die VDSL onduidlijkheid, en door toedoen van de beloftes van de verkoper aan de telefoon heb ik me dan laten overhalen om direct me klant te maken.
Het lijkt me dus wel duidelijk een bewuste strategie vanwege scarlet.
Nu, ik ga een beetje afwachten voorlopig. Ik heb scarlet reeds telefonisch mijn ongenoegen laten blijken en ga zien wat ze nu verder zullen ondernemen (zeker wat betreft mijn BelgacomTV aansluiting die ik nu ineens kwijt ben, en waarop ik normaal nog geabboneerd ben tot 5 februari). Ik ga tevens ook nog alles op papier of e-mail zetten en hun vragen om een duidelijk standpunt in te nemen. Alleszins als ik de VDSL2 verbinding niet kan krijgen zoals me beloofd werd bij het sluiten van het contract, dan volgt er zeker een brief naar de ombudsman, dat is zeker.
Ik kreeg direct het antwoord terug dat ik blijkbaar heel goed op de hoogte was van alles en dat ik dus ongetwijfeld ook moest weten dat Scarlet een veel goedkoper aanbod had en dat ik dus niet langer moest twijfelen en direct klant kon worden.
Ik had dat telefoontje eigenlijk gepleegd, enkel en alleen om info in te winnen over gans die VDSL onduidlijkheid, en door toedoen van de beloftes van de verkoper aan de telefoon heb ik me dan laten overhalen om direct me klant te maken.
Het lijkt me dus wel duidelijk een bewuste strategie vanwege scarlet.
Nu, ik ga een beetje afwachten voorlopig. Ik heb scarlet reeds telefonisch mijn ongenoegen laten blijken en ga zien wat ze nu verder zullen ondernemen (zeker wat betreft mijn BelgacomTV aansluiting die ik nu ineens kwijt ben, en waarop ik normaal nog geabboneerd ben tot 5 februari). Ik ga tevens ook nog alles op papier of e-mail zetten en hun vragen om een duidelijk standpunt in te nemen. Alleszins als ik de VDSL2 verbinding niet kan krijgen zoals me beloofd werd bij het sluiten van het contract, dan volgt er zeker een brief naar de ombudsman, dat is zeker.
-
- Pro Member
volgens mij wel bedriegelijk want
tot 12 wilt toch zeggen dat de kans bestaat en dat ergens in belgie 12 wordt gegeven
maar als ze iedereen op gewone ads wordt gezet voor louter internet kunnen ze aan niemand 12 geven
want 12 over adsl kan nie
tot 12 wilt toch zeggen dat de kans bestaat en dat ergens in belgie 12 wordt gegeven
maar als ze iedereen op gewone ads wordt gezet voor louter internet kunnen ze aan niemand 12 geven
want 12 over adsl kan nie
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 3500 TMF
nokia 3500 TMF