Mmm, tot hiertoe kreeg ik niet meer dan 4Mbps op mijn lijn, ineens zie ik dat mijn modem synct op 6 Mbps en wat blijkt als ik bij EDPnet na ga wat er beschikbaar is op mijn lijn ... nu ook VDSL! jeuj!
Nu mijn vraag: ik zit op 3,2km van de centrale, denk wel dat de ROP op 800m ofzo staat ... wat kan ik realistisch van een eventuele overstap naar VDSL verwachten?
Is dat de moeite (min. x2) of zal het niet veel uitmaken?
De abo-prijs maakt me niets uit, maar die activatiekost + nieuwe modem is wel een pak geld ineens om op tafel te leggen ...
Bijkomende vraag: ik dacht dat bij VDSL Home van EDPnet er nu ook een FUP was op het datavolume, maar nu lees ik toch weer 100Gb, vergis ik mij of hebben ze dit teruggedraaid?
Speed Up & VDSL available ... sweet
- Dave
- Pro Member
- Twitter: davefrombelgium
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 4 keer
Thanks voor de reactie, dat van die FUP zal ik dan wel gedroomd hebben, spijtig.
Ah leuke kaart, 2 ROP's op 500m van ons huis, bij zo'n afstand krijg je dan effectief 18Mbps bij VDSL?
Ah leuke kaart, 2 ROP's op 500m van ons huis, bij zo'n afstand krijg je dan effectief 18Mbps bij VDSL?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Ja.Dave schreef:Ah leuke kaart, 2 ROP's op 500m van ons huis, bij zo'n afstand krijg je dan effectief 18Mbps bij VDSL?
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Hier hetzelfde zit bij edpnet en had last van continu disconnects, belgacom voert een migratie uit zit ik plots op 6 Mbit ipv max 4 Mbit met als gevolg dat ik nu niet meer op internet kan. continu uitval.
test met nwe modem op syncropunt bied geen oplossing.
- quistnix
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Je bent blijkbaar toch in staat om hier iets te postenVinny schreef:Hier hetzelfde zit bij edpnet en had last van continu disconnects, belgacom voert een migratie uit zit ik plots op 6 Mbit ipv max 4 Mbit met als gevolg dat ik nu niet meer op internet kan. continu uitval.
- Dave
- Pro Member
Tja, we zitten hier dan ook in de map "EDPnet", ik overweeg Scarlet ook helemaal niet.ErwinC schreef:Bij Scarlet is de snelheid van VDSL alvast beperkt tot 12Mbps
Ik was gewoon verbaasd toen ik ineens merkte dat ik een 6Mbps profiel had gekregen, terwijl dit door EDPnet altijd geweigerd was, wegens niet stabiel genoeg. Blijkbaar heeft men echter de onderliggende Scarlet backbone vervangen door de Belgacom en gaat het nu dus wel (aan dezelfde prijs) ... ik heb dus niks met Scarlet te maken, da's gewoon een gevolg van het feit dat EDPnet daar zijn verbinding had en met de overname door Belgacom wordt de infrastructuur vereenvoudigd, wat in dit geval een vooruitgang is ...
Tegelijk zit ik al lang te wachten tot die ROP's hier in de straat eindelijk actief zouden worden en VDSL beschikbaar zou worden, ondertussen blijkt dit nu ook (eindelijk) het geval te zijn ... het enige wat mij momenteel weerhoudt van een upgrade van ADSL naar VDSL, is het feit dat we hier mogelijk een zware verbouwing gaan doen (met tijdelijke verhuis) en dan moet ik ook tijdelijk mijn internet mee verhuizen (nodig voor 't werk) ... Op die (nog niet gekende locatie) zou VDSL wel eens niet beschikbaar kunnen zijn, dus stel ik het allemaal uit tot daarna (kwestie van het niet ingewikkelder dan nodig te maken) ...
Ondertussen ben ik wel heel blij met mijn 6Mbps (had jaren 3,3 en pas sinds een jaar of twee 4Mbps), ben dus blij met elke verbetering.
-
- Member
Toen ik easynet had, had ik een download van 460 kb/s.
Toen ik pas bij edpnet was hadden ze me op 3.3 mbit gezet. Op uitdrukkelijke vraag van mij hadden ze me toch op 4 mbit gezet.
Toen vroeg ik voor 6mbit en ze zeiden dat dit niet mogelijk was wegens SLECHTE BINNENBEKABELING! (zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=17195). Belgacom technieker langs gekomen & ... Natuurlijk was alles in orde.
Sinds half jan 2010 merk ik op dat ik nu toch op 6mbit zit. Terwijl mijn BINNENBEKABELING het zelfde gebleven is!!!
Ik heb hierover ook een ticket over aangemaakt er verwezen naar oudere tickets over dit probleem.
Puur consumenten bedrog is dit!! Echt een schande!!
Toen ik pas bij edpnet was hadden ze me op 3.3 mbit gezet. Op uitdrukkelijke vraag van mij hadden ze me toch op 4 mbit gezet.
Toen vroeg ik voor 6mbit en ze zeiden dat dit niet mogelijk was wegens SLECHTE BINNENBEKABELING! (zie ook http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=44&t=17195). Belgacom technieker langs gekomen & ... Natuurlijk was alles in orde.
Sinds half jan 2010 merk ik op dat ik nu toch op 6mbit zit. Terwijl mijn BINNENBEKABELING het zelfde gebleven is!!!
Ik heb hierover ook een ticket over aangemaakt er verwezen naar oudere tickets over dit probleem.
Puur consumenten bedrog is dit!! Echt een schande!!
- Dave
- Pro Member
Ja, bij mij is er aan binnenbekabeling ook niks veranderd, het is nu duidelijk dat het probleem elders lag ...
Heb trouwens ook ooit een probleem gehad (intro) en toen heeft de Belgacom man alles gedaan om mij te helpen (ondertussen zat hij wel te sakkeren, dat "die van Scarlet (destijds) er nog niet eens te goei naar gekeken hadden en dat hij het dan mocht komen oplossen, terwijl ik mijn internet niet eens echt bij hem had") ... tegen mij was hij wel heel vriendelijk. Dus ja, wanneer er een "echt technische ingreep" vereist is, is een kleine leverancier misschien niet altijd het beste, is wel de conclusie hier.
Heb trouwens ook ooit een probleem gehad (intro) en toen heeft de Belgacom man alles gedaan om mij te helpen (ondertussen zat hij wel te sakkeren, dat "die van Scarlet (destijds) er nog niet eens te goei naar gekeken hadden en dat hij het dan mocht komen oplossen, terwijl ik mijn internet niet eens echt bij hem had") ... tegen mij was hij wel heel vriendelijk. Dus ja, wanneer er een "echt technische ingreep" vereist is, is een kleine leverancier misschien niet altijd het beste, is wel de conclusie hier.