Normale downloadsnelheid na systeemherstel

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
pipo

Ik heb enkele weken gesukkeld met mijn downloadsnelheid. (Scarlet adsl). Upload was normaal, maar de downloadsnelheid was ondermaats. Na enkele sessies met de hulplijn, waarbij volgens hun alles in orde was, lijn getest en centrale nagekeken, besloten tot een systeemherstel van mijn systeem. (Windows xp pro).
Format C: was eventueel een laatste optie.
Hierna marcheerde inderdaad alles optimaal, alhoewel ik bijna dagelijks een virusscan en een scan op spyware doe.
Nu mijn vraag: wat kon er mis zijn met mijn computer? Ik heb altijd gedacht dat je met een systeemherstel geen virus, worm of andere spelbreker die zich in je Windows heeft genesteld kon verwijderen. Iemand enig idee?
Bedankt op voorhand.
Slekken
Pro Member
Pro Member

Ik heb net hetzelfde probleem gehad. Download ging ongelofelijk traag (20kB/s tegen 340kB/s normaal), upload was ook normaal. Msn disconnect elke 5 à 10 minuten. Met spybot en avg-antivirus heb ik ook geen beestjes gevonden.
Na een systeemherstel was alles terug in orde...
'k ben ook wel eens benieuwd wat het probleem geweest is, toch iets raars vind ik persoonlijk.

Greetz

p.s. skynet adsl, win xp pro
Link

dat heeft iets te maken met een of andere windows update , ik weet niet welke , ben op dit moment er naar aan het zoeken want mijn downloadsnelheid is atm ook maar 10Kb/sec :/
mr. green
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds gisteren is mijn Scarlet ADSL actief. Upload is rock solid op 40 KByte/s maar download schommelt enorm tussen 60 en 260 Kbyte/s. Synchronisatie staat gewoon op 3,3 Mbit en is stabiel.

Heeft iemand enig idee aan welke windows update dit zou kunnen liggen? Vroeger surfte ik op het Belgacom netwerk en nooit problemen gehad met downloadsnelheden.
Seal
Pro Member
Pro Member

Dit is misschien wel een uitleg;

As always try a reboot
Go to "Run" type "command" and click OK. In the new window, type "netsh interface ip reset log.txt" and hit "Enter" (all commands should be typed without the quotes). Then restart the computer. ( This resets the TCP/IP Stack in WinXP )

Probeer dat eens.
mr. green
Member
Member

Heb ik geprobeerd...

Your current download speed:
2111kbit/s
or
264kbyte/s

Your current upload speed:
318kbit/s
or
40kbyte/s

Nog niet 100 %, maar ff kijken hoe het verder evolueert (alvast bedankt!)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

mr. green schreef:Heeft iemand enig idee aan welke windows update dit zou kunnen liggen? Vroeger surfte ik op het Belgacom netwerk en nooit problemen gehad met downloadsnelheden.

Kan moeilijk geloven dat dit aan enige update zou liggen... ben met alles actueel wat betreft updates, en heb absoluut geen problemen (XP SP2).
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

mr. green schreef:Ik heb hetzelfde probleem. Sinds gisteren is mijn Scarlet ADSL actief. Upload is rock solid op 40 KByte/s maar download schommelt enorm tussen 60 en 260 Kbyte/s. Synchronisatie staat gewoon op 3,3 Mbit en is stabiel.

Heeft iemand enig idee aan welke windows update dit zou kunnen liggen? Vroeger surfte ik op het Belgacom netwerk en nooit problemen gehad met downloadsnelheden.

Mja kijk,

Je geeft hier zelf al de verklaring hé ... Je hebt een nieuwe ISP .. en spijtig genoeg behoort Scarlet NIET tot de stabielste ISP's (cfr. Adsl2fit, surfadsl, scarlet ... )

Dus zoek eerder het probleem bij je provider, dan bij je windows update.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
mr. green
Member
Member

Er is inderdaad geen verbetering te merken. Het opvallende is dat een download altijd "traag op gang komt" en pas vanaf enkele megabytes op volle snelheid lijkt te komen. Als ik grote files download heb ik dan ook geen problemen (snelheden rond de 300K) en ook bij het surfen merk ik geen vertragingen. De speedtest van deze site blijft slecht scoren wat download betreft.
slodo
Starter
Starter
Contacteer:

Hebbek ook gehad, en twas door een achterblijfseltje van het Blaster virus, dan heb ik het Pack gedownload van de microsoft site, en alles werkte weer prima, maar waarschijnlijk zal dit niet het geval zijn van jou zeker?
grtz
slodo
mr. green
Member
Member

Mja, vanmiddag gemerkt dat ik met spyware zat...

Your current download speed:
2591kbit/s
or
324kbyte/s
Your current upload speed:
318kbit/s
or
40kbyte/s

Houden zo!
gino

Hallo, ondanks bovenstaande tips blijft m'n computer even traag downloaden ( bij de test slechts zo'n 60 tegenover 160 uploaden). Nochtans had ik zo'n maand geleden dat probleem nog niet. Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er aan kan doen?
Bedankt.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Zie eens hier, misschien vind je iets in die topic om dat te herstellen.

Of kijk eens na bij Symantec of je er iets over kan vinden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”