hoi,
ik zit hier ook met een bridging probleem , maar eerst een kleine voorgeschiedenis.
in december geef ik opdracht om mijn isdn lijn naar pstn te zetten , en neem ik bij dommel een raw copper met abbo ( dit omdat ik transplant patient ben en regelmatig in het hospitaal lig , neem ik mijn servers en andere pc's over via de kvm over internet.... moet het juist lukken dat ik op het moment dat ik in het ziekenhuis lig ik ineens niet meer op de kvm geraak, dus ik denk tja hij hangt ...kan weleens gebeuren ect...dus bel ik naar huis voor een reset doch niets ...nadat ik terug thuis kwam bleken de poorten geblokeerd te zijn zonder enige verwittiging dus een abbo bijgenomen doordat ik zo kwaad was ) na een weekje bericht van dommel we komen voor de lijn .... die dag belt een tech aan van belgacom ...daar ik invalide ben en praktisch niet meer kan lopen laat staan de trap af zeg ik het is de kelder je vind het wel. een paar dagen later een andere tech om de lijn aante sluiten . deze kwam met het bericht dat het niet mogelijk was door slechte lijn, dus andere tech komt meten en stuurt lasploeg deze wisselen een paar lijnen en zeggen dat het in orde is . ondertussen een andere tech ( onderaanneming voor belgacom ) die de isdn nt1 komt omzetten naar pstn maw nt1 deraf tegen de grond smijten en kastje voor aansluiting schots en scheef tegen de betonplex, modem kon hij niet aansluiten (bbox1) toen ik hem vroeg of deze in bridge mode kon hoorde hij het in keulen donderen na een gsm gesprekje antwoord 'gaat niet " hij gooide daarop de bbox en de tv dec op mijn zetel en zij dat ik mijn plan moest trekken . ik laat later mijn zoon een modem aansluiten ( dlink 320 ) en heb een snelheid van ongeveer 7Mbit down en 0.3 Up wat ik weinig vind en bel voor lijn kontrole de lijn waarop de pstn was gezet dus ook slecht. weer een tech lasploegen tech alez op den duur liepen ze mekaar voor de voeten ( ondertussen werd er dan ook nog eens een traplift geplaatst ) ik eens gaan zien bleek het kastje van de raw copper met plakband tegen de muur geplakt en dus dat kastje voor pstn schots en scheef te staan . weer een gebeld weer een tecg die alles op orde maakte , doch snelheid nog niet goed maar ik wachte nog tot de raw copper in orde was ...eidenlijk een tech die de raw copper in dienst kwam zetten ...hilarische kerel wel kwam me vertellen dat hij geen sync kon krijgen en dat de lijn slecht was ....hij had dat met zijn multimeter gemeten ( zijne megger was hij al 14 dagen kwijt ) tja mensen die iets van elektronica en elektriciteit kennen voelen het wel komen he ) nadat die tech weg was een modem aangesloten , ook een dlink320 en wachten maar ...naa een 15 minuten denk ik sync en klaar.
meting wees uit dat ik 610 meter van de centrale woon ....mijn bgc lijn gaf mij 7Mbit down en 0.3 up en de dommel lijn 17.6Mbit down en 2Mbit up(modem kan waarschijnlijk niet sneller ) dus voor dommel goede resultaten en voor bgc niet .... ik bel naar bgc en krijg te horen dat dit komt omdat mijn tv dec aangesloten is en deze een stuk van mijn snelheid afneemt ...mijn antwoord hierop is dat mijn dec niet aangesloten is en dat als ik dit zou doen weleens nog slechtere resultaten zou hebben .
ondertussen de bbox1 in bridge mode gezet doch niet aangeloten gelaten omdat deze verschrikkelijk verbrand ruikt .
na lang bellen naar technische dienst en klantendienst eindelijk een medewerker die eens wou luisteren na het gesprek zij deze dat alles genoteerd was en dat hij dit zou voorleggen aan zijn chef , weekend voorbij en inderdaad tel terug met de melding dat ik een vdsl aansluiting zou krijgen met biujbehorende modem
maar ze moesten nog wel de centrale aanpassen.....een week later dus de bbox2 en een sms dat de aanpassing klaar was .
aangesloten en na 3 dagen nog altijd op adsl2 geen vdsl signaal.
en nu komt dus het probleem ik heb alles geprobeerd dat hier is voorgesteld op deze thread doch modem wil niet mee als ik de pppoe verbinding disable en ik probeer in te loggen met een pppoe verbinding via router basewall krijg ik een error dat dit niet gaat en na een tijd zet de modem de interne pppoe interface terug enabled ..... ik heb zelf geprobeerd mijn paswoorden eruit te hale doch na een tijdje staan deze er terug in en gaat hij terug online.
heeft hier iemand hetzelfde probleem ?, weet eimand hoe ik dit kan oplossen omdat ik nu in dubbel nat moet werken ( router op dynamisch gezet ) maar dit is niet de oplossing omdat ik geen extern ip kan doorkrijgen naar de router toe ...dit voor bepaalde aplicaties die draaien op een server en waar de router wel een extern adres moet weten om te beslissen naar welke server welk adres moet.
alez grote uitleg ....en een moeilijke om te typen omdat het venster waar je in schrijft altij omhoog schiet
groetjes en hoop dat jullie mij kunnen helpen ...
Erwin