ADSL GO + 2 TV's = hapering?

Hier kan je het hebben over IPTV, zoals bijvoorbeeld Proximus-TV
Plaats reactie
Hiro
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2009, 10:25

Ik heb gehoord dat als je Begacom TV op meerdere tv's aansluit op een gewone adsl go abonnement dat je internetverbinding onder lijdt en dat het beeld af en toe kan haperen. Is dit het geval?

Dank bij voorbaat!
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Hiro schreef:Ik heb gehoord dat als je Begacom TV op meerdere tv's aansluit op een gewone adsl go abonnement dat je internetverbinding onder lijdt en dat het beeld af en toe kan haperen. Is dit het geval?

Dank bij voorbaat!
Dat uw beeld gaat haperen, ik denk van niet.

Als je genoeg bandbreedte op je verbinding hebt, zal je verbinding niet haperen.

Momenteel leveren ze 20 Megabit op een VDSL2-verbinding (volgend jaar 30 Megabit). Daarvan krijg je ofwel 12 Megabit (bij Go), ofwel 18 Megabit (bij Plus). Van die 20 megabit moet ook nog ofwel 3 Megabit (per SD-kanaal) of 9 megabit (per HD-kanaal) komen.

Dus wanneer je Go hebt en je kijkt naar 1 SD-kanaal en 1 HD-kanaal op hetzelfde moment, heb je nog (20-3-9=) 8 Megabit over om te downloaden via internet. BelgacomTV krijgt voorrang op internet, dus je internet gaat er eerder onder lijden.

HD is enkel mogelijk via VDSL2 (1 of 2 TV's). Via ADSL kan je maximaal 1 TV in SD aansluiten. Via ADSL2+ kan je maximaal 2 TV's in SD aansluiten. Je kan de HD-functie op je decoder uitschakelen zodat je toch genoeg bandbreedte hebt (als je per ongeluk tv in HD aan het bekijken bent).
Om te kijken welke technologie beschikbaar is waar je woont, controlleer op belgacomtv.be -> productinfo -> beschikbaarheid. Wanneer HD mogelijk is, is VDSL2 ook beschikbaar.
Hiro
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2009, 10:25

Dank je wel het was een zeer goede uitleg!
Ik heb dus Belgacom TV besteld en vandaag is het geactiveerd.

Het probleem dat zich nu voordoet is dat ik maar op een 9mbps lijn zit (als ik via de bbox2 kijk). Ik heb de technische dienst gebeld en hun zeiden dat alles normaal in orde moet zijn en dat ik waarschijnlijk de splitter verkeerd heb gezet.
Hun voorstel was dat een technieker, tegen betaling weliswaar, zou langskomen om het probleem te vinden, maar ik zie dat dus niet zitten.

Dus ik zou jullie hulp appreciëren.

Het eerste aansluitpunt is een normale 5 polige 'stekker', van daaruit vertrekt een andere kabel naar de bovenverdieping waar er nog 2 andere telefoonaansluitpunten zijn. Bij het eerste punt staat er een DSL splitter ingestoken met daarop dus de 6 polige 'doos' die naar de bbox2 vertrekt.
Dus ik veronderstel dat het te maken heeft met de verdeling van het eerste aansluitpunt? Moet ik nu dan dit aansluitpunt verwisselen met het ander aansluitpunt dat in de 'do it yourself kit' is meegekomen? Anders weet ik niet waaraan het zou kunnen liggen.

mvg
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

In ieder geval moet u splitter er als eerste in en daarna mag je pas aftakken naar andere telefoonaansluitingen.

Bedenking die ik me wel maak: hoe wil Belgacom ooit een succesvol tv product hebben als ze nog niet de moeite doen om gratis een technieker te sturen om de boel te installeren.
Hiro
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 13 okt 2009, 10:25

Ik heb geprobeerd om de meegeleverde contactdoos aan te sluiten, maar de telefoonkabel heeft maar 3 kleuren, namelijk blauw, wit en rood. Elke combinatie dat ik probeer (in de contactdoos bij 'a' en 'b') levert hetzelfde resultaat, buiten als ik de rode kabel aansluit want dan is mijn upload snelheid gehalveerd (zal wel komen omdat de rode draad niet is aangesloten aan de 'zwarte doos').
Dus ik zit nog steeds op een 9056kbps lijn met 544 kbps upload, heeft iemand raad?

Ligt het aan de kabel die maar 3 kleuren heeft? Of is het probleem ergens anders?
(kabel komt van de straat binnen naar zo'n zwarte doos, er zijn 4 draden ervan aangesloten aan de onderkant en aan de bovenkant zijn enkel de witte en blauwe aangesloten, deze kabel vertrekt verder naar het eerste aansluitpunt)
Plaats reactie

Terug naar “IPTV (Proximus-TV/Belgacom-TV, Scarlet, ...)”