Telenet access point

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
VOODOOS!L
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 05 maa 2007, 21:52
Bedankt: 1 keer

Bij de installatie van onze Telenet verbinding werd een gratis draadloze installatie aangeboden. Hoewel ik al mijn eigen router had, heb ik hen dit toch maar laten installeren. Achteraf gewoon de installatie wat aangepast om mijn router met VOIP te kunnen gebruiken.

Nu blijkt die D-Link DWL-G700AP wireless access point die we toen gratis gekregen hebben toch nog goed van pas te komen: deze kan namelijk ook ingesteld worden als repeater. Dit kan er voor zorgen dat je draadloze ontvangst duidelijk versterkt wordt, best wel handig als je in een kamer wat minder goede ontvangst hebt. Ik geef het maar door als er misschien nog mensen zijn bij wie dit bakje tot nog toe niet veel nut had.

Om de D-Link DWL-G700AP als repeater in te stellen kan je als volgt te werk gaan:
-sluit de DWL-G700AP rechtstreeks aan op je pc met een netwerk kabel
-open de TCP/IP instellingen (start -> configuratie scherm -> netwerk verbindingen -> LAN verbinding -> Eigenschappen -> Internet Protocol (TCP/IP) -> Eigenschappen)
-stel het statisch ip adres manueel in: IP: 192.168.0.11, Subnet mask: 255.255.255.0, Gateway: 192.168.0.50
-open webbrowser en navigeer naar: http://192.168.0.50
-login met username: admin, passwoord: <leeg> of admin (dit is de default bij D-Link)
-klik op 'Home' -> 'Wireless'
-stel de 'Mode' in op 'Repeater'
-klik op 'Site survey' om op te zoeken welke draadloze netwerken kunnen gevonden worden door de D-Link
-selecteer het netwerk dat je wil uitbreiden en kies 'Connect'
-vul de draadloze beveiligingsinstellingen correct in zodat de D-Link op je draadloze netwerk kan aansluiten (het netwerk dat uitgebreid wordt zal dus steeds dezelfde beveiligingsinstellingen blijven gebruiken)
-sla al de wijzigingen op
-wacht enkele minuten en je zal merken dat je draardloze ontvangst veel beter zal worden
-plaats de D-Link repeater op een plaats waar goede ontvangst is op je bestaande netwerk en waar je toch zo dicht mogelijk zit bij de locatie waar je slecht ontvangst hebt
-de repeater zelf heeft enkel stroom nodig, de netwerkkabel moet niet meer verbonden worden, het bestaanden draadloze signaal wordt gewoon versterkt rondom de repeater.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Goed om te weten,
Bedankt.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”