Portforwarding voor beginners

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Limburg schreef:Geen probleem, ik realiseer me plotseling dat wanneer je intern wil kijken je het local IP adres gebruikt, dus
http://192.168.1.xxx:1234.
Dat kost geen verkeer.
Maar aangezien hij zelf een sessie opzet via PPPoE heeft hij GEEN intern adres meer !

Je kan er dus intern gewoon niet meer aan.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:
Limburg schreef:Geen probleem, ik realiseer me plotseling dat wanneer je intern wil kijken je het local IP adres gebruikt, dus
http://192.168.1.xxx:1234.
Dat kost geen verkeer.
Maar aangezien hij zelf een sessie opzet via PPPoE heeft hij GEEN intern adres meer !
Je kan er dus intern gewoon niet meer aan.
Ik vroeg me al af waarom ik niet eerder op dit idee kwam.
Nu weet ik het, ik denk dat ik zo mijn kop met sneeuw inwrijf om het spinrag te verwijderen. :oops:

Door mijn situatie hier ben ik even op het verkeerde been gezet, ik heb met een router een extra gateway met eigen pppoe sessie gemaakt, alles op dezelfde local IPrange. Ik kan van het ene systeem naar het andere, desgewenst intern of extern.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

De bedoeling is wel om lokale netwerkconnectiviteit te behouden op uw lan, dus:

LAN:
IP adres
Netmask
DNS servers (indien je één of meerdere DNS servers op je LAN hebt)
Geen default gateway

PPPOE:
Via DHCP (dus ip, netmask, gateway en dns)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TomG schreef:De bedoeling is wel om lokale netwerkconnectiviteit te behouden op uw lan, dus:
Maar dergelijk config kan je op zo'n simpele DVR gewoon niet doen !

Daar heb je de keuze tussen het één OF het andere.
TomG
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
TomG schreef:De bedoeling is wel om lokale netwerkconnectiviteit te behouden op uw lan, dus:
Maar dergelijk config kan je op zo'n simpele DVR gewoon niet doen !

Daar heb je de keuze tussen het één OF het andere.
Op mijn NAS kan het perfect.

Sowieso, als de functionaliteit zo beperkt is, waarom zou je dan PPPOE gebruiken? Er zal wellicht ook geen configureerde firewall aanwezig zijn...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

TomG schreef:Sowieso, als de functionaliteit zo beperkt is, waarom zou je dan PPPOE gebruiken? Er zal wellicht ook geen configureerde firewall aanwezig zijn...
Omdat iemand dit aanhaalde als efficiente manier om te testen (wat op zich wel correct is) of het remote werkte.

Persoonlijk zou ik het echter nooit zo configureren.
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

TomG schreef:Sowieso, als de functionaliteit zo beperkt is, waarom zou je dan PPPOE gebruiken? Er zal wellicht ook geen configureerde firewall aanwezig zijn...
Omdat het de topicstarter na 2 pagina's hulp nog niet gelukt is z'n spullen werkend te krijgen via portforwarding.
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Onlangs "Download van de dag" geweest op ZDnet.be

Kan hier wel eens handig zijn.

Simple Portforwarding 2.7.5
stefketoyo
Starter
Starter

Het lijkt te werken, enkel nog 2 probleempjes:

1/ geen toegang via Poort 7979 op het werk :evil: niets aan te doen, zal op een ander moeten checken
2/ op dyndns.org zelf lijkt hij steeds het ip adres te blocken, omdat ik te veel "refresh" ? Enig idee hoe ik dit kan veranderen ?

Dit alles te danken aan r2504 ! Bedankt !

Stef
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

stefketoyo schreef:1/ geen toegang via Poort 7979 op het werk :evil: niets aan te doen, zal op een ander moeten checken
In je e-Services poort 8080 (staat op veel bedrijven ook open) openzetten, of zelfs poort 80. Nu als je problemen hebt met poort 7979 dan vrees ik dat men ook andere poorten zal filteren, zeker je poort 1050 waarop de eigenlijk videostream gaat.
stefketoyo schreef:2/ op dyndns.org zelf lijkt hij steeds het ip adres te blocken, omdat ik te veel "refresh" ? Enig idee hoe ik dit kan veranderen ?
Ah... in je PM had ik het anders begrepen... maar in dit geval vrees ik dat je er weinig aan kan doen, dit is namelijk je DVR die dit doet, en ik dacht niet dat die hiervoor settings had. Wat is trouwens de exacte melding die je krijgt bij DynDNS.org ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster

Staat poort 8080 niet sowieso dicht bij Belgacom of was dat bij Telenet?

Nuja, gebruik zoveel mogelijk de standaard poorten voorzover je kan. In de eServices kan je de blokkade van o.a. 80 ongedaan maken.
stefketoyo
Starter
Starter

Krijg op dyndns.org dit te zien :

Blocked for abuse.
Request unblocking

En de mail:
Why am I blocked?

Hosts can be blocked because:

* Your client updates on an interval (e.g. hourly)
* Your client is malfunctioning (i.e. flooding)
* You are running multiple clients

What can I do to prevent this?

You can prevent your host from being blocked by:

* Installing an official software client from
http://www.dyndns.com/support/clients/
* Installing a certified hardware client from
http://www.dyndns.com/support/clients/hardware/
* Purchasing Dynamic DNS Pro: http://www.dyndns.com/services/upgrades/

Ik kan dit inderdaad niet aanpassen, en ben niet van plan om de pro aan te schaffen.

Ik wil eigenlijk niet de 8080 poort openzetten, aangezien het toch een reden heeft dat deze gesloten is... Of ben ik dan nog voldoende beschermd ?

Groeten

Stef
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

stefketoyo schreef:Ik kan dit inderdaad niet aanpassen, en ben niet van plan om de pro aan te schaffen.
Je kan altijd de DynDNS client op je DVR uitschakelen, en er ééntje installeren op je PC. Als je dan dagelijks je PC een keertje hebt op staan zal je meestal wel de correcte link hebben. Langer dan 36u ga je vermoedelijk niet halen want dan heb je volgens mij steeds een disconnect.
stefketoyo schreef:Ik wil eigenlijk niet de 8080 poort openzetten, aangezien het toch een reden heeft dat deze gesloten is... Of ben ik dan nog voldoende beschermd ?
Poort 8080 (en 80) sluit men omdat er "potentieel" een configuratie pagina van je router op te bereiken is... indien deze echter af staat (remote WAN management), en je tevens forwarding doet van die poort naar je DVR is er geen enkel issue.
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik werk bij een firma die dergelijke systemen oplevert, zowel quadrox als custodes.
Stuur mij een privébericht of mailtje (kris at derocker punt name) en ik help je wel even.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Stefketoyo gebruikt volgens mij een Samsung SHR-6042 ( http://www.samsung-security.com/product ... hr6042.php )

Als die DDNS implementatie dus niet correct is ga je daar weinig aan kunnen doen... al blijkt Samsung eveneens z'n eigen DDNS service te hebben (staat in de manual) die hopelijk dan wel geen probleem heeft met de frequente updates.
stefketoyo
Starter
Starter

Ik gebruik een samsung SHR-5040 met handleiding voor diegenen die het willen http://www.gebruikershandleiding.com/Sa ... 39877.html

http://samsungsecurity.com/

heb liggen zoeken naar Samsung DDNS site, maar heb deze niet gevonden. Zijn er ander DDNS "providers" die niet zo moeilijk doen ivm update ?

Groeten

Stef
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

In mijn link (dan wel niet hetzelfde toestel) maakt men melding waar het bij Samsung precies is.

De keuze van DDNS providers is trouwens beperkt door de firmware... maar http://www.no-ip.com/ is ook mogelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”