bbox2 web interface niet toegankelijk

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
foobar66
Starter
Starter

Sinds gisteren een bbox2 doos in huis gehaald als deel van Belgacom IDTV.
Nu heb ik al direct een probleem.
Bij inloggen op de web interface (http://192.168.1.1/) krijg ik de hoofdpagina te zien.
Als ik echter de browser sluit (firefox onder ubuntu), opnieuw open en dan weer naar de bbox weg interface ga, dan krijg ik die niet meer te zien, maar komt er de volgende fout:

The connection to the server was reset while the page was loading.

Bijzonder vervelend. Bbox af/aanzetten en dan werkt het weer, maar opnieuw kan ik slechts 1x op de web interface geraken. Na stoppen en starten van de brower komt alweer bovenstaande fout.

Iemand een idee wat er hier mis mee is?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

probeer eens met een andere bowser?

en onder windows?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
foobar66
Starter
Starter

Ook met opera (onder Ubuntu) hetzelfde probleem.
Ook met internet explorer (maar dan wel vanuit een virtual XP machine onder Ubuntu) hetzelfde probleem.

Ik begrijp niet wat er aan de hand is. Web interface bbox niet toegankelijk, maar op internet surfen gaat wel.
foobar66
Starter
Starter

Zonet ook even de wireless lan op mijn PC uigezet en PC via een ethernet kabel aan de modem gehangen.
Maar probleem blijft hetzelfde. Dus heeft mijns inziens niets met wireless te maken.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

foobar66 schreef:Zonet ook even de wireless lan op mijn PC uigezet en PC via een ethernet kabel aan de modem gehangen.
Maar probleem blijft hetzelfde. Dus heeft mijns inziens niets met wireless te maken.
Dit is niet normaal, heb dit nog nooit meegemaakt. Omruilen voor een nieuw exemplaar zou ik zo zeggen.
foobar66
Starter
Starter

Hmm ... ook eens geprobeerd om mijn PC een fixed-IP adres te geven en de DNS server op de bbox uit te schakelen.
Maar nog steeds hetzelfde issue: ik kan 1 keer surgen naar http://192.168.1.1/ en op een bepaald moment krijg ik dan de foutmelding:

The connection to the server was reset while the page was loading

En dan kan ik niet meer op de bbox web interface zonder de bbox te resetten (stroom af/aan).
foobar66
Starter
Starter

Voorlopig lijkt het probleem opgelost. Naar de help desk gebeld alwaar 20 minuten in de wachtrij.
De persoon aan de andere kant van de lijn was vriendelijk maar kon na een extra 20 minuten niks verdachts merken en wist niet hoe het probleem op te lossen.
Het werd doorgegeven aan de 2e lijn help desk.
Die belden mij een half uurtje later terug ... oplossing: box resetten mijnheer.
Zo gezegd zo gedaan; alles opnieuw geconfigureerd en ditmaal kan ik wel meer dan 1 keer op de web interface.
Enfin het lijkt dus voorlopig in orde.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

foobar66 schreef:Voorlopig lijkt het probleem opgelost. Naar de help desk gebeld alwaar 20 minuten in de wachtrij.
De persoon aan de andere kant van de lijn was vriendelijk maar kon na een extra 20 minuten niks verdachts merken en wist niet hoe het probleem op te lossen.
Het werd doorgegeven aan de 2e lijn help desk.
Die belden mij een half uurtje later terug ... oplossing: box resetten mijnheer.
Zo gezegd zo gedaan; alles opnieuw geconfigureerd en ditmaal kan ik wel meer dan 1 keer op de web interface.
Enfin het lijkt dus voorlopig in orde.
Maar ik dacht dat je al verschillende keren je BBOX-2 had ge-reset ?
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ik moet quistnix hier toch bijstaan: vervangen dat ding. Ik heb het zelf ook nog maar enkele keren mee gemaakt, maar na een reset was de vreugde maar van korte duur.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
foobar66
Starter
Starter

quistnix schreef:Maar ik dacht dat je al verschillende keren je BBOX-2 had ge-reset ?
Neen, ik had hem nog niet gereset (enkel stroom af/aan).
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”