Sinds gisteren een bbox2 doos in huis gehaald als deel van Belgacom IDTV.
Nu heb ik al direct een probleem.
Bij inloggen op de web interface (http://192.168.1.1/) krijg ik de hoofdpagina te zien.
Als ik echter de browser sluit (firefox onder ubuntu), opnieuw open en dan weer naar de bbox weg interface ga, dan krijg ik die niet meer te zien, maar komt er de volgende fout:
The connection to the server was reset while the page was loading.
Bijzonder vervelend. Bbox af/aanzetten en dan werkt het weer, maar opnieuw kan ik slechts 1x op de web interface geraken. Na stoppen en starten van de brower komt alweer bovenstaande fout.
Iemand een idee wat er hier mis mee is?
bbox2 web interface niet toegankelijk
Ook met opera (onder Ubuntu) hetzelfde probleem.
Ook met internet explorer (maar dan wel vanuit een virtual XP machine onder Ubuntu) hetzelfde probleem.
Ik begrijp niet wat er aan de hand is. Web interface bbox niet toegankelijk, maar op internet surfen gaat wel.
Ook met internet explorer (maar dan wel vanuit een virtual XP machine onder Ubuntu) hetzelfde probleem.
Ik begrijp niet wat er aan de hand is. Web interface bbox niet toegankelijk, maar op internet surfen gaat wel.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Dit is niet normaal, heb dit nog nooit meegemaakt. Omruilen voor een nieuw exemplaar zou ik zo zeggen.foobar66 schreef:Zonet ook even de wireless lan op mijn PC uigezet en PC via een ethernet kabel aan de modem gehangen.
Maar probleem blijft hetzelfde. Dus heeft mijns inziens niets met wireless te maken.
Hmm ... ook eens geprobeerd om mijn PC een fixed-IP adres te geven en de DNS server op de bbox uit te schakelen.
Maar nog steeds hetzelfde issue: ik kan 1 keer surgen naar http://192.168.1.1/ en op een bepaald moment krijg ik dan de foutmelding:
The connection to the server was reset while the page was loading
En dan kan ik niet meer op de bbox web interface zonder de bbox te resetten (stroom af/aan).
Maar nog steeds hetzelfde issue: ik kan 1 keer surgen naar http://192.168.1.1/ en op een bepaald moment krijg ik dan de foutmelding:
The connection to the server was reset while the page was loading
En dan kan ik niet meer op de bbox web interface zonder de bbox te resetten (stroom af/aan).
Voorlopig lijkt het probleem opgelost. Naar de help desk gebeld alwaar 20 minuten in de wachtrij.
De persoon aan de andere kant van de lijn was vriendelijk maar kon na een extra 20 minuten niks verdachts merken en wist niet hoe het probleem op te lossen.
Het werd doorgegeven aan de 2e lijn help desk.
Die belden mij een half uurtje later terug ... oplossing: box resetten mijnheer.
Zo gezegd zo gedaan; alles opnieuw geconfigureerd en ditmaal kan ik wel meer dan 1 keer op de web interface.
Enfin het lijkt dus voorlopig in orde.
De persoon aan de andere kant van de lijn was vriendelijk maar kon na een extra 20 minuten niks verdachts merken en wist niet hoe het probleem op te lossen.
Het werd doorgegeven aan de 2e lijn help desk.
Die belden mij een half uurtje later terug ... oplossing: box resetten mijnheer.
Zo gezegd zo gedaan; alles opnieuw geconfigureerd en ditmaal kan ik wel meer dan 1 keer op de web interface.
Enfin het lijkt dus voorlopig in orde.
- quistnix
- Erelid
- Berichten: 1646
- Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 7 keer
Maar ik dacht dat je al verschillende keren je BBOX-2 had ge-reset ?foobar66 schreef:Voorlopig lijkt het probleem opgelost. Naar de help desk gebeld alwaar 20 minuten in de wachtrij.
De persoon aan de andere kant van de lijn was vriendelijk maar kon na een extra 20 minuten niks verdachts merken en wist niet hoe het probleem op te lossen.
Het werd doorgegeven aan de 2e lijn help desk.
Die belden mij een half uurtje later terug ... oplossing: box resetten mijnheer.
Zo gezegd zo gedaan; alles opnieuw geconfigureerd en ditmaal kan ik wel meer dan 1 keer op de web interface.
Enfin het lijkt dus voorlopig in orde.
- Trojan
- Elite Poster
- Berichten: 3229
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
- Locatie: Kontich
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 241 keer
Ik moet quistnix hier toch bijstaan: vervangen dat ding. Ik heb het zelf ook nog maar enkele keren mee gemaakt, maar na een reset was de vreugde maar van korte duur.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.