ik heb zonet al mijn vragen kunnen stellen via een chatsessie met een EDPmedewerker. al mijn vragen zijn beantwoord. het is me veel duidelijker geworden.
ik denk er zeer ernstig over na om over te stappen. ik ben heel tevreden over EDPnet en wil al langer BGC buiten zwieren. dat ik 25 euro activatiekosten moet betalen neem ik erbij. zowel mijn man als ik bellen héél weinig met ons vast toestel. MAAR wie zin heeft, mag me redenen geven om niet over te stappen. Ik sta open voor ieders zijn mening (zolang die maar gefundeerd is)
vriendelijke groeten
Eve
Voip bij EDPnet uw gedacht graag!
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
welke vragen had je? Niemand heeft het product uitgetest, dus ik denk niet dat er veel mensen gaan afkomen die bezwaren kunnen hebben op het product. Tenzij het financieel voordeliger kan zijn bij een andere VOIP-provider.
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
ik heb oa gevraagd of je hoe ze de installatie zien (gebeurt onder telefonische begeleiding !), of je verplicht bent de hardware aan te kopen (nee), hoe lang het duurt voordat BGC u loslaat (ongeveer 2 weken), wie de opzeg doet (EDPnet), etc
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb geen ervaring met VOIP van EDPNet, dus ik kan je niet echt redenen geven om het af te breken. Zelf zou ik sceptisch zijn, gezien het product nieuw is, dus ook (nog) geen positieve ervaringen ...eve.sabbe schreef:ik denk er zeer ernstig over na om over te stappen. ik ben heel tevreden over EDPnet en wil al langer BGC buiten zwieren. dat ik 25 euro activatiekosten moet betalen neem ik erbij. zowel mijn man als ik bellen héél weinig met ons vast toestel. MAAR wie zin heeft, mag me redenen geven om niet over te stappen. Ik sta open voor ieders zijn mening (zolang die maar gefundeerd is)
Persoonlijk zou ik VOIP en Internet volledig gescheiden houden qua Provider. Dan heb je de volledige vrijheid om voor ieder product de beste oplossing te kiezen, en onafhankelijk van provider te wisselen.
Als je BGC wil buitenzwieren, dan kan je gewoon een VOIP abonnement nemen en je nummer laten porteren bij een van de gekende VOIP providres (WeePee, Nomado, 3stars etc ...), en voor je Internet bij EDPNet blijven, waar je tevreden bent. Als je ooit van Internet provider wisselt (naar een andere ADSL provider of naar Telenet), dan blijft je VOIP gewoon werken.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ik heb geen ervaring met VOIP van EDPNet, dus ik kan je niet echt redenen geven om het af te breken. Zelf zou ik sceptisch zijn, gezien het product nieuw is, dus ook (nog) geen positieve ervaringen ...eve.sabbe schreef:ik denk er zeer ernstig over na om over te stappen. ik ben heel tevreden over EDPnet en wil al langer BGC buiten zwieren. dat ik 25 euro activatiekosten moet betalen neem ik erbij. zowel mijn man als ik bellen héél weinig met ons vast toestel. MAAR wie zin heeft, mag me redenen geven om niet over te stappen. Ik sta open voor ieders zijn mening (zolang die maar gefundeerd is)
Persoonlijk zou ik VOIP en Internet volledig gescheiden houden qua Provider. Dan heb je de volledige vrijheid om voor ieder product de beste oplossing te kiezen, en onafhankelijk van provider te wisselen.
Als je BGC wil buitenzwieren, dan kan je gewoon een VOIP abonnement nemen en je nummer laten porteren bij een van de gekende VOIP providers (WeePee, Nomado, 3stars etc ...), en voor je Internet bij EDPNet blijven, waar je tevreden bent. Als je ooit van Internet provider wisselt (naar een andere ADSL provider of naar Telenet), dan blijft je VOIP gewoon werken.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
Ik weet alleen dat de ZyXEL 660H-D3 ADSL2/2+ modem/router die ik bij hen kocht niet compatibel was met SIP.
Zie deze post.
Maar ik neem aan dat dit bij Talk@Home niet speelt.
Over het algemeen ben ik heel tevreden over EDPnet.
Zie deze post.
Maar ik neem aan dat dit bij Talk@Home niet speelt.
Over het algemeen ben ik heel tevreden over EDPnet.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
- Bedankt: 91 keer
- Contacteer:
SIP is het protocol dat gebruikt wordt bij VoIP.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
vind ik ook. Je hebt de kinderziektes, maar natuurlijk moet iemand de eerste zijn om dit te doen...philippe.deleye schreef:Zelf zou ik sceptisch zijn, gezien het product nieuw is, dus ook (nog) geen positieve ervaringen ...
als ik zie hoe dommel hun homeconnect gebruikers behandelt (zie verschillende topics). En ik vind eer je uw nr porteert, je toch zeker moet zijn dat het goed gaat werken....
niet noodzakelijk vind ik. Ik werkte vroeger met edpnet en betamax. En constant had ik wegval. 1,5 jaar later bleken ook problemen met de router die zelf uitviel.....philippe.deleye schreef:Persoonlijk zou ik VOIP en Internet volledig gescheiden houden qua Provider.
Als je problemen hebt met hun voip, dan wijst de voip-operator naar uw breedband verbinding en vice-versa?
service bij betamax heb je niet. Ken de andere sip providers niet...
Als ik toen voor 45 € (43 € TA korting) de optie had (incl. 30 min. van gsm-> fix) om 40 u./maand te bellen naar 20 landen (nu 53 landen) incl. ADSL-lijn, dan vond ik dit een onklopbare prijs/prestatieverhouding. (nog steeds)
Als ik de optelsom maakte ADSL+discovery+peperdure 3starsnet telenet tarieven e.d.
dan was mijn rekening snel gemaakt voor die prijs kon je niet zoveel bellen.
maar ik wacht tot voip edpnet beschikbaar wordt voor nieuwe klanten, tegen dan is het al uitvoerig getest.....
Als belgian-telecom mij dan nog geen adsl2+ verbinding kan aanbieden, stap ik terug over naar edpnet.
ik zou toch het nodige voorbehoud nemen bij VOIP. Als je al eens kijkt naar de zware problemen die men al in het buitenland, oa. KPN in Nederland, heeft gehad. Of kijk naar het gesukkel met Tele2 All In, of neem Belgacom dat hun i-Talk heeft afgevoerd wegens teveel problemen.
Hoe je het ook draait of keert: de klassieke telefonie is nog altijd de meest betrouwbare. Modem of voeding defect, of een electriviteitspanne en het is gedaan met je VOIP terwijl de vaste telefoonlijn rustig verderwerkt. Zeker voor beroepsgebruik zou ik nooit of te nimmer VOIP willen.
Hoe je het ook draait of keert: de klassieke telefonie is nog altijd de meest betrouwbare. Modem of voeding defect, of een electriviteitspanne en het is gedaan met je VOIP terwijl de vaste telefoonlijn rustig verderwerkt. Zeker voor beroepsgebruik zou ik nooit of te nimmer VOIP willen.
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
iTalk werkt trouwens perfect, vandaag nog altijd. Ik heb er indertijd op ingeschreven en het is nog altijd actief. Gesprekskwaliteit doet niet onder voor klassieke en prijs is een stuk goedkoper (maar nog altijd way overprized voor voip, maar goed...).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
met vdsl2 is voip hier heel betrouwbaar geworden (betamax) icm vaste lijn (inkomende gesprekken).manu schreef:ik zou toch het nodige voorbehoud nemen bij VOIP. Als je al eens kijkt naar de zware problemen die men al in het buitenland, oa. KPN in Nederland, heeft gehad. Of kijk naar het gesukkel met Tele2 All In, of neem Belgacom dat hun i-Talk heeft afgevoerd wegens teveel problemen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Voor de weinige telefoongesprekken die ik voer maak ik gebruik van een Betamax clone (Poivy). Inkomende gesprekken verlopen via mijn Discovery lijn van Belgacom. Tot op heden heb ik nog geen problemen mogen ondervinden met Poivy. De kwaliteit is goed evenals de prijs. Ik ben ook al jaren een tevreden klant bij EDPnet en dat wens ik zo te behouden. Om nu van hun VoIP formule gebruik te gaan maken, daar twijfel ik sterk over. Het is zoals iemand schrijft: als je van provider zou veranderen dan moet je ook van VoIP provider veranderen. Ik heb ook even de VoIP tarieven van EDPnet bekeken en ik moet bekennen dat ze aan de prijzige kant zijn. Als ik voor mezelf een berekening maak dan heb ik ruimschoots voldoende aan 4 herlaadbeurten met de minimum belwaarde (10 euro) bij Poivy. Er komt wel BTW en wat kosten bij zodat je 12,5 euro per herlaadbeurt kwijt bent. Per herlaadbeurt krijg je nog steeds 90 freedays. 4 keer herladen en ik kan een jaar gratis naar vaste lijnen bellen over zowat de hele wereld. Het belkrediet gebruik ik om naar GSM nummers te bellen. Concreet kost mijn belgedrag mij 50 euro op jaarbasis (4x12,5). Ik maak gebruik van een ADSL2 verbinding i.c.m. een Fritzbox 7170.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Pro Member
- Twitter: AllAboutEve
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 21 keer
ik heb ieders reactie gelezen en herlezen. er is 1 belangrijke reden genoemd die me heeft doen besluiten om nog te wachten.
Voip bij EDPnet staat nog in zijn kinderschoenen, ongetwijfeld zullen nog "groeiproblemen" worden vastgesteld.
Wel heb ik ondertussen een zo'n ZyXel modem op de kop kunnen tikken voor 50 euro.
Maar die zal eerst uitgetest worden (gewoon proberen te surfen ermee) maar met telefoneren zal ik nog enkele maanden wachten.
Gisteren eens een overzicht van mijn BGC facturen uitgeprint. Ik betaal meer aan abonnementskosten dan aan gesprekskosten.
Geteld: voor de maand november 17 minuten gebeld ... Dus aan 1000 minuten kom ik bijlange niet!
Ik heb het gemak dat ik een gsm heb van het werk waarbij bellen naar een vast nummer gratis is...daarom wil ik een gewoon nummer behouden.
Ik wil elk één bedanken voor zijn mening.
Wanneer ik overstap naar voip via EDPnet zal ik misschien deze topic aanvullen ofwel een nieuwe topic starten!
(en nu de Kerstboom en zijn versiering opbergen, pff)
groetjes
Eve
Voip bij EDPnet staat nog in zijn kinderschoenen, ongetwijfeld zullen nog "groeiproblemen" worden vastgesteld.
Wel heb ik ondertussen een zo'n ZyXel modem op de kop kunnen tikken voor 50 euro.
Maar die zal eerst uitgetest worden (gewoon proberen te surfen ermee) maar met telefoneren zal ik nog enkele maanden wachten.
Gisteren eens een overzicht van mijn BGC facturen uitgeprint. Ik betaal meer aan abonnementskosten dan aan gesprekskosten.
Geteld: voor de maand november 17 minuten gebeld ... Dus aan 1000 minuten kom ik bijlange niet!
Ik heb het gemak dat ik een gsm heb van het werk waarbij bellen naar een vast nummer gratis is...daarom wil ik een gewoon nummer behouden.
Ik wil elk één bedanken voor zijn mening.
Wanneer ik overstap naar voip via EDPnet zal ik misschien deze topic aanvullen ofwel een nieuwe topic starten!
(en nu de Kerstboom en zijn versiering opbergen, pff)
groetjes
Eve
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
Als je toch die modem al hebt, probeer dan mss eens gewoon een betamax provider uit. Die zijn nog goedkoper.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 85 keer
Als je bijna niets belt, en veel de gsm gebruikt kan je ook nog gaan voor een Discovery Line in combinatie met een betamax.
Discovery-lijn voor inkomende gesprekken.
Betamax voor uitgaande gesprekken.
Persoonlijk hou ik het meest van deze oplossing omdat je dan nog de betrouwbaarheid hebt van een vaste lijn. Qua bereikbaarheid en in uiterste noodgevallen als VOIP niet meewilt, kan je er ook mee bellen. (is wel héél duur om mee te bellen)
Als je dit zou doen, denk dan wel eventjes na en besef dat je terug een jaar vasthangt aan de discoverylijn/belgacom.
Misschien is het beste om momenteel gewoon alles te laten zoals het is en eens te experimenteren met een betamax-voipprovider.
bv. www.poivy.com, enz...
(Persoonlijk neem ik liever ook niet VOIP+internet bij dezelfde provider, gewoon qua overstappen)
Persoonlijk hou ik het meest van deze oplossing omdat je dan nog de betrouwbaarheid hebt van een vaste lijn. Qua bereikbaarheid en in uiterste noodgevallen als VOIP niet meewilt, kan je er ook mee bellen. (is wel héél duur om mee te bellen)
Als je dit zou doen, denk dan wel eventjes na en besef dat je terug een jaar vasthangt aan de discoverylijn/belgacom.
Misschien is het beste om momenteel gewoon alles te laten zoals het is en eens te experimenteren met een betamax-voipprovider.
bv. www.poivy.com, enz...
(Persoonlijk neem ik liever ook niet VOIP+internet bij dezelfde provider, gewoon qua overstappen)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 11 keer
Lijkt mij een veel betere oplossing dan het edpnet VOIP pakket en zeker niet duurderdriesve schreef:Als je bijna niets belt, en veel de gsm gebruikt kan je ook nog gaan voor een Discovery Line in combinatie met een betamax.
bv. http://www.poivy.com, enz...
1 vermijdt een nieuw jaarcontract bij edpnet
2 je behoudt de betrouwbaarheid Discoverylijn ( 10.00 € ?? ) + tel nummer in
3 goedkoper met alternatieve SIP provider
.......... enkel uitgaand Betamax clone
..........of in - uitgaand nomado ( 4€ / maand )