Contractverlenging voor 1 jaar = 5 euro meer betalen?

Plaats reactie
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

Werd vanavond opgebeld door Base met volgend bericht:

Aangezien ik zo'n goede klant ben kan ik mits mijn contract met 1 jaar te verlengen een maandelijkse korting van 5 euro krijgen; ik zou dan nog slechts 45 euro per maand moeten betalen.

Maar ik betaal nu maar 39,90 euro per maand (telefoonverbindingen niet meegerekend) :roll:

Volgens haar zou dat niet kunnen, aangezien ik home pack 12 heb.
(De prijzen eens bekeken op hun website en wat is de prijs voor homepack 12 : 45 euro => waar is dan de extra 5 euro korting? :nono: )

Dan maar uitgelegd dat ik bij tele2 Tele2-Allin 4Mb had en gratis werd upgegrade naar 12Mb, al heb ik maar een 3tal maanden 12Mb gehad (momenteel al meer dan een jaar 5Mb profiel).

Besluit: ze zal volgende week nog eens bellen zodat ik rustig eens kan nakijken hoeveel ik juist betaal.


Wat is hier nu gaande? Is dit een verdoken verhoging of toch een vergissing?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Jij bent een van de klanten die inderdaad nog heeft ingetekend op 12M bruo aan 39.90 ipv 49.90 dan.
Rudolf
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 14 okt 2006, 16:04
Locatie: Regio 02

VERVOLG:

De volgende week werd ik opnieuw opgebeld.
Alles opnieuw duidelijk uitgelegd dat ik nu minder betaal dan wat er wordt voorgesteld.

Ze heeft dan overlegd met haar collega en ze mocht mij een nieuw tarief van 35,00 euro voorstellen.
Ik ban daar dan op in gegaan en bij de bevestiging nog eens duidelijk vermeld dat het over een tarief van 35,00 euro gaat.

Ik heb nu een mail gekregen waar ze mij feliciteren met mijn nieuw contract van 45,00 euro :evil: :evil: :evil: :evil:

Ik hoop dat BASE dit snel zal verbeteren!!!!

Wat een mafiapraktijken.

Ik ben benieuwd naar de reactie van BASE...

Er is in het verleden veel negatief geschreven over VERSATEL/TELE2 maar als klant zijnde van in het begin heb ik dit nooit meegemaakt bij VERSATEL/TELE2.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

:|

Helaas klinkt me dit heel bekend in de oren. Zowel mijn vader als 2 ex-collega's van mij zijn eind 2005 op de "unlimited" trein gesprongen met de telefonische toezegging dat het "echt unlimited was", tot T2 plots de spelregels aanpaste en hun daarna feliciteerde met hun _limited_ abo. Telefonische afspraken daarover zijn in praktijk waardeloos : "if you don't have it on paper, it didn't happen". In het geval van mijn vader was het nog straffer : ze waren z'n inschrijving "kwijt" en DUS viel hij buiten de unlimited regeling, maar ik had WEL de bevestiging van aanvraag van T2 die dateerde *voor* de nieuwe regeling, dus een bewijs dat ze de aanvraag wel degelijk ontvangen hadden. En niks hé, T2 hield z'n poot stijf en pa zat met 10gig/maand aan z'n been. Niet dat hij dat zo erg vond, maar ik vond het _principieel lelijk_ van T2.

Ik hoop echt dat dit nog in orde komt zonder teveel heisa, maar ik vrees er een beetje voor. Dit soort van problemen ben ik inmiddels als bij zowat iedere ISP in België tegen gekomen; telefonische afspraken die achteraf ontracebaar blijken, en tenzij je een bevestiging per mail en op naam van de persoon die je case heeft aangenomen hebt, ben je overgeleverd aan de goodwill van de persoon die je case moet behandelen ... je beste hoop is in deze 320i.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Join the club :-(

Het is ook mijn ervaring dat Base de verkeerde kant opgaat qua dienstverlening en klantgerichtheid.
Ik heb alle lof voor het verdienstelijk werk van 320i (en ook enkele medewerkers van Base doen hun best hoor), maar in het algemeen is het huilen met de pet op. Telefonische beloftes blijven meestal beloftes, maar helaas negeren ze zelfs aangetekende brieven.
Ik wacht zo nog steeds op een antwoord op een aangetekend schrijven van 1/9. Ik heb Base ook meegedeeld via aangetekend schrijven dat ik mijn domicilatieopdrachtt opgezegd heb. Sindsdien wordt de betaling nog steeds eerst aan mijn bank aangeboden. Eind van de maand krijg ik dan een niet zo'n vriendelijke brief om te betalen binnen de 7 dagen of mijn aansluiting wordt afgesloten.
Vandaag stuur ik voor de 3e en laatste keer een aangetekend schrijven.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Eind van de maand krijg ik dan een niet zo'n vriendelijke brief om te betalen binnen de 7 dagen of mijn aansluiting wordt afgesloten.


Gewoon niet op reageren...
Ik had mijn tele2-allin aansluiting aangetekend opgezegd en de domiciliering na het eindfactuur afgezet bij de bank.
Kwamen ze daarna nog een keer of 2 af met 2.5 euro kosten 'oproepdoorschakeling' of de lijn zou worden afgesloten.

... dit laatste mogen/moeten ze doen van mij :)

EDIT: In princiepe moet je die facturen protesteren maar aangezien dat je aangtekend opgezegd hebt(en dit hoeft maar 1 keer hoor, kost toch zo'n 4.5 euro?) en hier een bewijs van de post van bijhoudt heb jij en niet base een poot om op te staan.
(Hou wel in gedachte dat je jaarcontract al voorbij moet zijn...)
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”