Portforwarding voor beginners
-
- Starter
Hallo,
kan er iemand mij in een niet al te technische en makkelijk te begrijpen uitleg, vertellen hoe ik een camerasysteem met netwerkconnectie laat werken op een BBOX2. Heb al meerdere posts gelezen hier en op andere fora, maar geraak er niet uit.Ik zou graag mijn beelden bekijken wanneer ik op het werk of op vakantie ben.
Al die termen zoals DHCP, PPOE, DYNDNS... maken het mij onmogelijk om hier mee te werken en alles te kunnen instellen.
Dank bij voorbaat
Stef
kan er iemand mij in een niet al te technische en makkelijk te begrijpen uitleg, vertellen hoe ik een camerasysteem met netwerkconnectie laat werken op een BBOX2. Heb al meerdere posts gelezen hier en op andere fora, maar geraak er niet uit.Ik zou graag mijn beelden bekijken wanneer ik op het werk of op vakantie ben.
Al die termen zoals DHCP, PPOE, DYNDNS... maken het mij onmogelijk om hier mee te werken en alles te kunnen instellen.
Dank bij voorbaat
Stef
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Zonder begrip van DHCP, PPOE, DYNDNS is er meestal geen beginnen aan
Dus google die termen allemaal eens en dan kom je er wel uit
The eternal and true pessimist
-
- Starter
Waar ze voor staan en betekenen ben ik al achtergekomen. Het is echter onduidelijk waar ik deze allemaal moet invullen/instellen op zowel de BB0X2 als de DVR zelf. Het kan toch niet zo moeilijk zijn voor een kenner om dit even uit te leggen ?a3ke schreef:Zonder begrip van DHCP, PPOE, DYNDNS is er meestal geen beginnen aan
Stef
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik zal een poging wagen. Ik heb wel geen BBOX en ik weet niet welke dvr je hebt, maar op de dvr die ik heb kan ik mijn dyndns adres ingeven zodat mijn ip adres aan dat adres gelinkt word. Maar eerst even dit: kan je de beelden zien op je netwerk ? Als dit niet het geval is dan zal je je beelden op het net ook niet zien.stefketoyo schreef:Waar ze voor staan en betekenen ben ik al achtergekomen. Het is echter onduidelijk waar ik deze allemaal moet invullen/instellen op zowel de BB0X2 als de DVR zelf. Het kan toch niet zo moeilijk zijn voor een kenner om dit even uit te leggen ?a3ke schreef:Zonder begrip van DHCP, PPOE, DYNDNS is er meestal geen beginnen aan
Stef
Als ik in m'n browser ingeef 192.168.1.8:81 dan maak ik verbinding met mijn dvr op het netwerk. Dus 192.168.1.8 is het ip adres van de dvr en 81 is de poort.
Jij moet inloggen op je modem/router en gaan naar "Port Forwarding" of "virtual server" (of iets in die aard). Daar kan je dan je ip adres ingeven van je dvr en de poort. Zo zal de modem/router deze poort openen voor het grote internet.
Als je dan de beelden wil zien op het net dan moet je (als je geen static ip adres hebt) een dyndns adres aanmaken. Ga naar de website en maak daar zo een andres aan en daarna geef je dat adres (met username en password) in in je dvr of modem/router. Maak ook een gast account aan op je dvr en connect via die gastaccount met je dvr (voor de veiligheid). Als je admin username en paswoord niet zijn aangepast doe dit dan ook.
Zowat ruw uitgelegd.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Misschien nog wat extra info...
1. Geef je DVR een vast IP-adres, maw. schakel DHCP uit op de DVR... anders ga je nooit port forwarding kunnen doen omdat het adres van je DVR kan wijzigen.
2. Probeer uit of je op je vast netwerk je DVR kan bereiken.
3. Defineer een port forwarding rule op de BBOX2. Deze vertelt welke externe poort zal verwijzen naar welke interne poort, en op welk IP-adres (dit zijn de gegevens die je gebruikt hebt in vorige stap).
4. Gebruik DynDNS (geen idee of de BBOX2 hiervoor een client heeft) om je variable extern IP-adres te vinden.
5. Test je setup vanaf een ander netwerk (dus niet vanaf je eigen interne LAN... vaak werkt dit niet ook al is alles in orde).
1. Geef je DVR een vast IP-adres, maw. schakel DHCP uit op de DVR... anders ga je nooit port forwarding kunnen doen omdat het adres van je DVR kan wijzigen.
3. Defineer een port forwarding rule op de BBOX2. Deze vertelt welke externe poort zal verwijzen naar welke interne poort, en op welk IP-adres (dit zijn de gegevens die je gebruikt hebt in vorige stap).
4. Gebruik DynDNS (geen idee of de BBOX2 hiervoor een client heeft) om je variable extern IP-adres te vinden.
5. Test je setup vanaf een ander netwerk (dus niet vanaf je eigen interne LAN... vaak werkt dit niet ook al is alles in orde).
-
- Starter
Het is een Samsung DVR, waarbij IP op static staat. IP adres van de DVR is nu 192.168.1.10, poort is 80. Indien ik nu op mijn laptop dit intyp, 192.168.1.10 krijg ik de beelden te zien en werkt alles zoals het moet. Tot hier kan ik mee.AnD schreef: Ik zal een poging wagen. Ik heb wel geen BBOX en ik weet niet welke dvr je hebt, maar op de dvr die ik heb kan ik mijn dyndns adres ingeven zodat mijn ip adres aan dat adres gelinkt word. Maar eerst even dit: kan je de beelden zien op je netwerk ? Als dit niet het geval is dan zal je je beelden op het net ook niet zien.
Als ik in m'n browser ingeef 192.168.1.8:81 dan maak ik verbinding met mijn dvr op het netwerk. Dus 192.168.1.8 is het ip adres van de dvr en 81 is de poort.
Jij moet inloggen op je modem/router en gaan naar "Port Forwarding" of "virtual server" (of iets in die aard). Daar kan je dan je ip adres ingeven van je dvr en de poort. Zo zal de modem/router deze poort openen voor het grote internet.
Als je dan de beelden wil zien op het net dan moet je (als je geen static ip adres hebt) een dyndns adres aanmaken. Ga naar de website en maak daar zo een andres aan en daarna geef je dat adres (met username en password) in in je dvr of modem/router. Maak ook een gast account aan op je dvr en connect via die gastaccount met je dvr (voor de veiligheid). Als je admin username en paswoord niet zijn aangepast doe dit dan ook.
Zowat ruw uitgelegd.
Nu komt de BBOX erbij en vind ik LAN servers New Entry:
LAN Server Configuration
Server name
Access activated Yes No
Public start port
Public end port
Protocol TCPUDP
LAN start port
Local IP Address
Wat moet ik hier invullen ?
Hoe definieer ik een port forwarding rule op BBOX ? Omdat mijn PC niet opstaat, enkel de modem en de DVR begrijp ik niet hoe ik via DYNDNS deze kan bereiken.r2504 schreef:Misschien nog wat extra info...
Het is waarschijnlijk makkelijk, maar ik geraak even niet verder
Bedankt alvast
Stef
-
- Starter
Nog wat meer instellingen mogelijk op de samsung SHR-5040 DVR:
IP setup scherm:
Connection mode = Static IP
ID/PAssword = fa891310@SKYNET + pass van skynet
Site ip = 192.168.1.10
Subnet mask = 255.255.255.000
Gateway = 000.000.000.000
Port (TCP) = 1050
Bandwith = unlimit
Web viewer port settings=
Port = 80
DDNS Setup
DDNS Site= Dynamic DDNS
Host name = dyndns.org
User ID = mijn adres
Password = password
Network status
Deze geeft als resultaat een Time out
Misschien dat jullie met dit iets meer kunnen helpen ?
Groeten
Stef
IP setup scherm:
Connection mode = Static IP
ID/PAssword = fa891310@SKYNET + pass van skynet
Site ip = 192.168.1.10
Subnet mask = 255.255.255.000
Port (TCP) = 1050
Bandwith = unlimit
Web viewer port settings=
Port = 80
DDNS Setup
DDNS Site= Dynamic DDNS
Host name = dyndns.org
User ID = mijn adres
Password = password
Network status
Deze geeft als resultaat een Time out
Misschien dat jullie met dit iets meer kunnen helpen ?
Groeten
Stef
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Als je van buitenaf wilt kunnen zien (via Internet) moet je poort 80 veranderen naar een hogere poort. Bvb. 50000.
Die andere poort ook...
Die andere poort ook...
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
-
- Starter
Kan je dit even duidelijker maken ? Die andere poort ook... begrijp ik niet echt. Sorry, maar het lijkt misschien makkelijk voor jullie, maar ik krijg het niet werkendeKen schreef:Als je van buitenaf wilt kunnen zien (via Internet) moet je poort 80 veranderen naar een hogere poort. Bvb. 50000.
Die andere poort ook...
Stef
-
- Deel van't meubilair
Zou zoiets moeten zijn...stefketoyo schreef:Nu komt de BBOX erbij en vind ik LAN servers New Entry:
LAN Server Configuration
Server name
Access activated Yes No
Public start port
Public end port
Protocol TCPUDP
LAN start port
Local IP Address
Server name dvr
Access activated Yes No
Public start port 8080
Public end port (leeg of eveneens 8080)
Protocol TCP UDP
LAN start port 80
Local IP Address 192.168.1.10
PS. 8080 zal de poort zijn die je extern moet gebruiken. Of neem misschien 50000 of zo, tegenwoordig blokkeren die f.cking providers toch alles
Die gateway ga je moeten veranderen naar het adres van je router.Nog wat meer instellingen mogelijk op de samsung SHR-5040 DVR:
IP setup scherm:
Lijkt me goed... als je inlogged op DynDNS zelf... zie je dan je correct IP adres ?DDNS Setup
DDNS Site= Dynamic DDNS
Host name = dyndns.org
User ID = mijn adres
Password = password
Mmm... maar da's in je DVR zijn setup dat je die DynDNS client hebt... ben je dus vermoedelijk niets mee omdat je DVR in je LAN staat en dus gewoon een intern adres heeft. De DynDNS client moet normaal in je BBOX zitten... anders heb je pech. Enfin, probeer het toch maar eens... maar die gateway moet dan wel eerst goed staan.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
- Bedankt: 87 keer
Hoe maak je een screencast ?gr4vity schreef:Eigenlijk zou het best handig zijn om dergelijke dingen als screencast te hebben voor de meest gebruikelijke routers. Wie het eens wil proberen, userbase wil die dingen wel hosten (met credit vermelding).
-
- Starter
Als ik die poort op 50000 zet, moet ik dan start port ook op 50000 zetten en wat dan met de LAN start port ?r2504 schreef:Zou zoiets moeten zijn...stefketoyo schreef:Nu komt de BBOX erbij en vind ik LAN servers New Entry:
LAN Server Configuration
Server name
Access activated Yes No
Public start port
Public end port
Protocol TCPUDP
LAN start port
Local IP Address
Server name dvr
Access activated Yes No
Public start port 8080
Public end port (leeg of eveneens 8080)
Protocol TCP UDP
LAN start port 80
Local IP Address 192.168.1.10
PS. 8080 zal de poort zijn die je extern moet gebruiken. Of neem misschien 50000 of zo, tegenwoordig blokkeren die f.cking providers toch alles
Die gateway ga je moeten veranderen naar het adres van je router.Nog wat meer instellingen mogelijk op de samsung SHR-5040 DVR:
IP setup scherm:
Lijkt me goed... als je inlogged op DynDNS zelf... zie je dan je correct IP adres ?DDNS Setup
DDNS Site= Dynamic DDNS
Host name = dyndns.org
User ID = mijn adres
Password = password
Mmm... maar da's in je DVR zijn setup dat je die DynDNS client hebt... ben je dus vermoedelijk niets mee omdat je DVR in je LAN staat en dus gewoon een intern adres heeft. De DynDNS client moet normaal in je BBOX zitten... anders heb je pech. Enfin, probeer het toch maar eens... maar die gateway moet dan wel eerst goed staan.
Ik denk dat het probleem reeds ligt bij dyndns zelf. Wanneer ik een account maak en een dyndns vraag, pakt deze natuurlijk het ip adres van mijn PC over... Ik kan er echt niet aan uit wat ik moet doen Ziet iemand dit zitten om langs te komen en eventueel een screencast te maken
Alle hulp welkom, want met al deze bovenstaande antwoorden kan ik er weeral niet meer aan uit. Ben ik de enigste met dit probleem ?
Groeten
Stef
PS freeware voor screencast te maken: http://www.debugmode.com/wink/
-
- Deel van't meubilair
Public is langs de buitenkant (dus vanaf internet)... LAN kant is op je eigen netwerk. Maw. op je eigen netwerk blijft die DVR steeds op poort 80 staan, en moet dus ook steeds de LAN start op poort 80 blijven staan. Bij public start zet je dus de poort waarop je vanaf internet je DVR wil aanspreken (poort 80 lukt hier niet omdat de meeste providers deze blokkeren). Aangezien het in dit geval ook maar over één poort gaat mag 'end' leeg blijven (of als je toch iets moet ingeven neem je hetzelfde als start).stefketoyo schreef:Als ik die poort op 50000 zet, moet ik dan start port ook op 50000 zetten en wat dan met de LAN start port ?
DynDNS is de kers op de taart en niet noodzakelijk om de rest te testen... zorg eerst dat de gateway op je DVR juist staat, en de portforwaring zoals hierboven beschreven. Vanaf dan zoek je je public IP (bv. via http://www.whatsmyip.org/ ) en vraag je aan iemand anders om hierop te proberen (met de poort die je gekozen hebt).stefketoyo schreef:Ik denk dat het probleem reeds ligt bij dyndns zelf. Wanneer ik een account maak en een dyndns vraag, pakt deze natuurlijk het ip adres van mijn PC over...
Als dit allemaal werkt kijken we wel verder naar je DynDNS probleem.
Kalm blijven... het is echt niet moeilijk... trouwens van welke regio ben je ?stefketoyo schreef:Ik kan er echt niet aan uit wat ik moet doen Ziet iemand dit zitten om langs te komen en eventueel een screencast te maken
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik heb onlangs een dergelijk (4) camerasysteem geïnstalleerd en heb daarvoor een tijdje met het ding kunnen spelen.
De dyndnsclient gebruikt wel degelijk het wan ip, dus dat gaat goed.
Let wel bij het gebruik op je gigabytjes.
De bijgeleverde software om te kijken werkt alleen met ms IE, niet met opera of firefox.
Wanneer je stopt met kijken en je het IE window sluit, blijft de flashplayer actief en data ophalen TOT DE LAATSTE IE WINDOW GESLOTEN IS.
Dit leverde mij over een periode van een paar dagen een gebruik van 40GB op. Even opletten dus.
Ik gebruik nu IE alleen om de stream te bekijken en voor andere dingen Opera.
De dyndnsclient gebruikt wel degelijk het wan ip, dus dat gaat goed.
Let wel bij het gebruik op je gigabytjes.
De bijgeleverde software om te kijken werkt alleen met ms IE, niet met opera of firefox.
Wanneer je stopt met kijken en je het IE window sluit, blijft de flashplayer actief en data ophalen TOT DE LAATSTE IE WINDOW GESLOTEN IS.
Dit leverde mij over een periode van een paar dagen een gebruik van 40GB op. Even opletten dus.
Ik gebruik nu IE alleen om de stream te bekijken en voor andere dingen Opera.
-
- Starter
Een uitleg die ik eindelijk toch een beetje kan volgen Hoe vind ik het IP van mijn router (en is deze vast ) en dan neem ik aan dat ik deze moet invullen op de Gateway...r2504 schreef:Public is langs de buitenkant (dus vanaf internet)... LAN kant is op je eigen netwerk. Maw. op je eigen netwerk blijft die DVR steeds op poort 80 staan, en moet dus ook steeds de LAN start op poort 80 blijven staan. Bij public start zet je dus de poort waarop je vanaf internet je DVR wil aanspreken (poort 80 lukt hier niet omdat de meeste providers deze blokkeren). Aangezien het in dit geval ook maar over één poort gaat mag 'end' leeg blijven (of als je toch iets moet ingeven neem je hetzelfde als start).stefketoyo schreef:Als ik die poort op 50000 zet, moet ik dan start port ook op 50000 zetten en wat dan met de LAN start port ?
DynDNS is de kers op de taart en niet noodzakelijk om de rest te testen... zorg eerst dat de gateway op je DVR juist staat, en de portforwaring zoals hierboven beschreven. Vanaf dan zoek je je public IP (bv. via http://www.whatsmyip.org/ ) en vraag je aan iemand anders om hierop te proberen (met de poort die je gekozen hebt).stefketoyo schreef:Ik denk dat het probleem reeds ligt bij dyndns zelf. Wanneer ik een account maak en een dyndns vraag, pakt deze natuurlijk het ip adres van mijn PC over...
Als dit allemaal werkt kijken we wel verder naar je DynDNS probleem.
Kalm blijven... het is echt niet moeilijk... trouwens van welke regio ben je ?stefketoyo schreef:Ik kan er echt niet aan uit wat ik moet doen Ziet iemand dit zitten om langs te komen en eventueel een screencast te maken
Straks proberen, moet lukken denk ik
Ben van Puurs, altijd welkom
Groeten
Stef
-
- Deel van't meubilair
Misschien eerst even een forum tip... best niet alles steeds quoten... enkel wat relevant is.
Eén methode is Start, Run (of Uitvoeren als je Windows nederlands is), "cmd" uitvoeren op je PC zodat je een command window krijgt. Hierin typ je 'ipconfig', en het adres van je router is dit van de default gateway. Trouwens je router is je BBOX2... deze dus waarnaar je surft om je portforwarding rules in te geven.stefketoyo schreef:Hoe vind ik het IP van mijn router (en is deze vast ) en dan neem ik aan dat ik deze moet invullen op de Gateway...
-
- Starter
Heb alles ingevuld en heb als Public start port 1050 genomen aangezien ik in de DVR maar tot 2048 kan ingeven.
Heb mijn IP adres gechekt en dan miin ipadress + 1050 ingetypt in explorer zoals : xxx.xxx.xxx.xxx:1050 en ik kreeg toegang tot mijn DVR !
Ziet er al goed uit tot nu toe. Enkel zou het nu moeten werken met dyndns.org. Enkel vind ik het al een opgave om daar een account te maken, laar staan dit werkende te krijgen naar de DVR.
Bij Belgacom zelf lijkt ook alles goed ingevuld te zijn (poort 1050 is open via poort checker)
Op zoek naar de volgende stap om dit te laten werken met dyndns
in de IP setup van de DVR kan ik bij Connection mode kiezen tussen Static IP en ADSL. Zet ik deze op ADSL krijg ik bij een check van het netwerk op de DVR een IP toegewezen status is OK... Zet ik deze op static IP blijft deze op 192.168.1.10 natuurlijk en is de status ok. Best op Static IP laten staan ?
Groeten
STef
Heb mijn IP adres gechekt en dan miin ipadress + 1050 ingetypt in explorer zoals : xxx.xxx.xxx.xxx:1050 en ik kreeg toegang tot mijn DVR !
Ziet er al goed uit tot nu toe. Enkel zou het nu moeten werken met dyndns.org. Enkel vind ik het al een opgave om daar een account te maken, laar staan dit werkende te krijgen naar de DVR.
Bij Belgacom zelf lijkt ook alles goed ingevuld te zijn (poort 1050 is open via poort checker)
Op zoek naar de volgende stap om dit te laten werken met dyndns
in de IP setup van de DVR kan ik bij Connection mode kiezen tussen Static IP en ADSL. Zet ik deze op ADSL krijg ik bij een check van het netwerk op de DVR een IP toegewezen status is OK... Zet ik deze op static IP blijft deze op 192.168.1.10 natuurlijk en is de status ok. Best op Static IP laten staan ?
Groeten
STef
-
- Deel van't meubilair
De public poort hoeft niet noodzakelijk hetzelfde te zijn als de LAN poort... je kan je DVR dus op poort 80 laten staan, terwijl hij extern op 1050 te bereiken is.stefketoyo schreef:Heb alles ingevuld en heb als Public start port 1050 genomen aangezien ik in de DVR maar tot 2048 kan ingeven.
Heb je een account bij DynDns.org, of ben je zover nog niet ? Indien je de account hebt kan je aanloggen, en kijken onder My Account, My Services... hier kan je de hostname toevoegen die je hebt ingegeven op je DVR onder DDNS (eigenlijk moet je hem hier eerst aanmaken).stefketoyo schreef:Ziet er al goed uit tot nu toe. Enkel zou het nu moeten werken met dyndns.org. Enkel vind ik het al een opgave om daar een account te maken, laar staan dit werkende te krijgen naar de DVR.
Waarom willen mensen toch altijd aan iets prutsen dat werktstefketoyo schreef:in de IP setup van de DVR kan ik bij Connection mode kiezen tussen Static IP en ADSL. Zet ik deze op ADSL krijg ik bij een check van het netwerk op de DVR een IP toegewezen status is OK... Zet ik deze op static IP blijft deze op 192.168.1.10 natuurlijk en is de status ok. Best op Static IP laten staan ?
-
- Starter
Op 192.168.1.1 heb ik de public port op 1050 gezet (geopend denk ik dan); op de DVR Staat de Port (TCP) ook op 1050. Denk dat dit juist is om deze te bereiken.r2504 schreef:De public poort hoeft niet noodzakelijk hetzelfde te zijn als de LAN poort... je kan je DVR dus op poort 80 laten staan, terwijl hij extern op 1050 te bereiken is.
Deze heb ik gisteren aangemaakt. Dit zijn de gegevens:r2504 schreef: Heb je een account bij DynDns.org, of ben je zover nog niet ? Indien je de account hebt kan je aanloggen, en kijken onder My Account, My Services... hier kan je de hostname toevoegen die je hebt ingegeven op je DVR onder DDNS (eigenlijk moet je hem hier eerst aanmaken).
Hostname Service Details Last Updated
mijnnaam.dyndns.org Host 81.247.xx.xxx (mijn ip adres) Jan. 04, 2010 2:41 PM
Dit is wel het IP adres van mijn laptop. Moet ik dan ipadres:1050 intypen in explorer om toegang te krijgen (mijnnaam.dyndns.org:1050
Doe ik niet, dacht enkel omdat hij op ADSL al een IP adres kreeg toegewezen (anders dan de pc) dat ik deze zo kon bereiken. Hij staat nu op static en laat ik zo ook.r2504 schreef:Waarom willen mensen toch altijd aan iets prutsen dat werkt
Als alles zou werken en ik mijn hostnaam intyp op een andere pc zou ik toegang moeten kunnen krijgen tot de DVR. Kan dit pas morgen proberen op het werk, maar dan kan ik hier niets meer veranderen natuurlijk.
Denk dat ik er ga raken (hoop het alvast)
Groeten en bedankt
Stef
-
- Deel van't meubilair
Zoals ik al eerder schreef hoeft de public en LAN poort niet hetzelfde te zijn... het is in de portforwarding definitie die net aangeeft welke public poort naar welke LAN poort moet verwijzen. Maw. je kan zeggen dat public poort 1050 moet verwijzen naar LAN poort 80 (op IP adres 192.168.1.10)stefketoyo schreef:Op 192.168.1.1 heb ik de public port op 1050 gezet (geopend denk ik dan); op de DVR Staat de Port (TCP) ook op 1050. Denk dat dit juist is om deze te bereiken.
Da's prima dan... geeft aan dat het werkt. Ik veronderstel dat die mijnnaam.dyndns.org is wat je hebt ingegeven in je DVR zijn DDNS settings ?stefketoyo schreef:Deze heb ik gisteren aangemaakt. Dit zijn de gegevens:
Hostname Service Details Last Updated
mijnnaam.dyndns.org Host 81.247.xx.xxx (mijn ip adres) Jan. 04, 2010 2:41 PM
Waaruit besluit je dat... je laptop zit eveneens achter je BBOX2 router en heeft dus een 192.168.1.x adres.stefketoyo schreef:Dit is wel het IP adres van mijn laptop.
Inderdaad... maar het werk is eigenlijk geen goede plaats om dergelijke dingen te testen... veel bedrijven blokkeren namelijk alles behalve poort 80 om te surfen... en zo geraak je niet aan je router dus (dankzij Belgacom welke poort 80 heeft geblokeerd bij jou). Ideaal is dat je iemand uit je vriendenkring of hier vraagt het te testen.stefketoyo schreef:Als alles zou werken en ik mijn hostnaam intyp op een andere pc zou ik toegang moeten kunnen krijgen tot de DVR. Kan dit pas morgen proberen op het werk, maar dan kan ik hier niets meer veranderen natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
r2504 schreef:
Inderdaad... maar het werk is eigenlijk geen goede plaats om dergelijke dingen te testen... veel bedrijven blokkeren namelijk alles behalve poort 80 om te surfen... en zo geraak je niet aan je router dus (dankzij Belgacom welke poort 80 heeft geblokeerd bij jou). Ideaal is dat je iemand uit je vriendenkring of hier vraagt het te testen.
Met de bbox2 deel je gewoon 2 pppoe sessies uit, elk hebben hun eigen ip (geen buren/familie/andere connectie meer nodig).
Here ya go http://net.tutsplus.com/articles/genera ... reencasts/AnD schreef:Hoe maak je een screencast ?
Uiteraard hoeft het niet zoooo professioneel te zijn
-
- Deel van't meubilair
Ik veronderstel dat het de nodige configuratie vereist, en dat je anders gewoon een normale "router" hebt.silencer schreef:Met de bbox2 deel je gewoon 2 pppoe sessies uit, elk hebben hun eigen ip (geen buren/familie/andere connectie meer nodig).
In ieder geval, laten we het de TS niet moeilijker maken dan het al is.
-
- Elite Poster
Ik hoor graag van stefketoyo welk type hij overweegt te kopen of heeft, dat maakt de discussie wat makkelijker, vooral als je al documentatie hebt (digitaal) die je met ons kan delen.
Zo zit het ding dat ik in gebruik heb boordevol opties, o.a. ook een adsl setup.
Daar kan waarschijnlijk eenvoudig een pppoe verbinding via de bbox2 opgezet worden waardoor, wanneer die van jou ook die mogelijk heeft, de hele bovenstaande discussie over portforewarding e.a. overbodig wordt.
Bij mij staat hij niet via een bbox2 aangesloten maar via een normale adslverbinding dus wel met portforewarding.
Ik gebruik wel de ingebouwde dyndnsclient. Installatie was snel en eenvoudig. (behalve de bekabeling voor 3 camera's aanleggen waar ik een gruwelijke hekel aan heb)
Als voorbeeld onderstaand het configuratievoorbeeld van mijn toepassing waar ik wel toegang toe heb, maar niet even kan uitproberen omdat deze op ongeveer 150km afstand staat.
Zo zit het ding dat ik in gebruik heb boordevol opties, o.a. ook een adsl setup.
Daar kan waarschijnlijk eenvoudig een pppoe verbinding via de bbox2 opgezet worden waardoor, wanneer die van jou ook die mogelijk heeft, de hele bovenstaande discussie over portforewarding e.a. overbodig wordt.
Bij mij staat hij niet via een bbox2 aangesloten maar via een normale adslverbinding dus wel met portforewarding.
Ik gebruik wel de ingebouwde dyndnsclient. Installatie was snel en eenvoudig. (behalve de bekabeling voor 3 camera's aanleggen waar ik een gruwelijke hekel aan heb)
Als voorbeeld onderstaand het configuratievoorbeeld van mijn toepassing waar ik wel toegang toe heb, maar niet even kan uitproberen omdat deze op ongeveer 150km afstand staat.
Laatst gewijzigd door Limburg 08 jan 2010, 05:57, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
Heb een samsung SHR-5040 met handleiding voor diegenen die het willen http://www.gebruikershandleiding.com/Sa ... 39877.htmlLimburg schreef:Ik hoor graag van stefketoyo welk type hij overweegt te kopen of heeft, dat maakt de discussie wat makkelijker, vooral als je al documentatie hebt (digitaal) die je met ons kan delen.
Hier staat ook een ADSL setup, maar daar mag ik niet aankomen Maar om een PPOE in te stellen zie ik al helemaal niet zitten, moet ik weeral opnieuw beginnen...
Groeten
Stef
-
- Elite Poster
Mooi! Dan begrijp ik dat de boel inmiddels werkt!stefketoyo schreef: Maar om een PPOE in te stellen zie ik al helemaal niet zitten, moet ik weeral opnieuw beginnen..
Want voor een pppoe verbinding hoef je alleen maar login en password in te vullen.
-
- Starter
Het werkt dus nog steeds niet... Alles instellingen zoals hierboven Geen idee wat ik nu moet doen
Stef
Stef
-
- Deel van't meubilair
Je info in je PM over je publieke IP-adres is wel verwarrend... best dat eerst ophelderen.stefketoyo schreef:Geen idee wat ik nu moet doen
-
- Elite Poster
Limburg schreef:Mooi! Dan begrijp ik dat de boel inmiddels werkt!stefketoyo schreef: Maar om een PPOE in te stellen zie ik al helemaal niet zitten, moet ik weeral opnieuw beginnen..
Want voor een pppoe verbinding hoef je alleen maar login en password in te vullen.
Zoals ik al vermoedde en ook uit jouw documentatie blijkt, heeft jouw dvr ook de mogelijkheid zelfstandig een pppoe verbinding op te zetten, dus mijn bovenstaand advies volgen.stefketoyo schreef:Het werkt dus nog steeds niet... Alles instellingen zoals hierboven Geen idee wat ik nu moet doen
Portforewarding hoef je in dit geval niet in te stellen bij gebruik van de bbox2.
-
- Deel van't meubilair
Geen ervaring mee... maar lukt zoiets als het toestel reeds achter een router staat ?Limburg schreef:Zoals ik al vermoedde en ook uit jouw documentatie blijkt, heeft jouw dvr ook de mogelijkheid zelfstandig een pppoe verbinding op te zetten, dus mijn bovenstaand advies volgen.
-
- Elite Poster
Dat is het leuke met vdsl2 en de bbox2: je kan meerdere pppoe sessies opzetten.
De de nat van de bbox2 is kennelijk transparant voor achterliggende pppoe sessies, zie o.a. http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 59#p307159
Je hoeft geen enkele instelling op je modem/router te doen, je hangt het pppoe device gewoon aan een natpoort.
De de nat van de bbox2 is kennelijk transparant voor achterliggende pppoe sessies, zie o.a. http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 59#p307159
Je hoeft geen enkele instelling op je modem/router te doen, je hangt het pppoe device gewoon aan een natpoort.
-
- Starter
Limburg schreef:Dat is het leuke met vdsl2 en de bbox2: je kan meerdere pppoe sessies opzetten.
Kan je dit even snel uitleggen voor wat betreft de Samsung ? Als het zo makkelijk is, neem ik aan dat dit voor jou geen moeite is
Groeten
Stef
-
- Deel van't meubilair
Gewoon kiezen voor ADSL(PPPoE) op je DVR in plaats van Static IP. Verder de parameters invullen (zijn trouwens dezelfde als je hebt opgegeven voor je BBOX2).stefketoyo schreef:Kan je dit even snel uitleggen voor wat betreft de Samsung ? Als het zo makkelijk is, neem ik aan dat dit voor jou geen moeite is
Op je BBOX2 moet je dan geen portforwarding meer instellen.
Nu zou ik persoonlijk niet voor deze setup gaan... ik vrees er namelijk voor dat indien je op je eigen PC je beelde gaat bekijken dit ook "internet" traffiek zal worden (traag en duur dus wat betreft volume).
-
- Elite Poster
Mee eens wat betreft extra traffiek wanneer je van plan bent lokaal veel naar je eigen beelden te gaan kijken (test/demosituatie uitgezonderd), maar het heeft ook een voordeel, wat je ziet zie je ook vanaf het net, dus is een prima test of het spul naar behoren werkt.r2504 schreef:Nu zou ik persoonlijk niet voor deze setup gaan... ik vrees er namelijk voor dat indien je op je eigen PC je beelde gaat bekijken dit ook "internet" traffiek zal worden (traag en duur dus wat betreft volume).
Met de 3 camera's die ik gebruik, met een upload van 1Mb/s adsl (netto 750kbs speedtest) is er prima mee te werken. Camera's heb ik op 6f/s ingesteld.
-
- Starter
Ik zou al tevreden zijn mocht er 1 van de 2 manieren werken.
Als ik de ADSL gebruik en ik ping naar het adres van dyndns, krijg ik hierop een timeout.
Weet echt niet wat ik verkeerd doe...
Groeten
Stef
Als ik de ADSL gebruik en ik ping naar het adres van dyndns, krijg ik hierop een timeout.
Weet echt niet wat ik verkeerd doe...
Groeten
Stef
-
- Elite Poster
Prima, zo denk ik er ook over. En later kun je het altijd weer aanpassen aan je wensen.Ik zou al tevreden zijn mocht er 1 van de 2 manieren werken.
Dat je pingt en geen response krijgt is niet abnormaal.
De meeste firewalls reageren standaard niet op pings, bij slechts sommigen heb je de mogelijkheid deze in te stellen toch te reageren.
En dan de connect.
Wanneer je een http verbinding wil naar de niet standaard http port (80) moet je dat expliciet aangeven,
dus niet
pqrs.dyndns.org:1234 maar
http://pqrs.dyndns.org:1234
-
- Elite Poster
Geen probleem, ik realiseer me plotseling dat wanneer je intern wil kijken je het local IP adres gebruikt, dusr2504 schreef:Nu zou ik persoonlijk niet voor deze setup gaan... ik vrees er namelijk voor dat indien je op je eigen PC je beelde gaat bekijken dit ook "internet" traffiek zal worden (traag en duur dus wat betreft volume).
http://192.168.1.xxx:1234.
Dat kost geen verkeer.