Dxadsl - Belgacom ping-pong

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Al jaren ben ik DXAdsl klant, fixed IP. Anderhalf jaar geleden in Vilvoorde overgeschakeld op ADSL2+ met een mooie 16Mbit down.
3 weken geleden naar Tremelo verhuisd, en toen is de miserie begonnen.

Eerst is de verhuis (activatie) verkeerd gelopen, toen was ik, 10 dagen later, geactiveerd maar was m'n login/pass uit de radius verdwenen. Werden opnieuw aangemaakt, maar zonder fixed IP. Ook dit duurde ruim een week om opgelost te raken.

Het adsl signaal zelf was heel onstabiel, met vele drops. Normaal, m'n SNR zat rond de 6 te schommelen. Na alle binnenbekabeling nagekeken te hebben én de modem in de kelder waar B'com binnenkomt rechtstreeks aangesloten te hebben, heeft DXAdsl eindelijk een B'com technieker gestuurd (hiervan werd ik niet verwittigd, gelukkig was ik toevallig thuis). Die heeft één en ander veranderd in de centrale en plots zat m'n SNR op 18.

B'com technieker was nog geen half uur buiten of SNR stuikte terug ineen naar 8. Hoedanook, ik synchte op G-DMT met een 6Mbit profiel, en stabiel.

Nu stel ik vast dat iedere dag omstreeks hetzelfde uur 's ochtends, m'n SNR van 16 naar 8 zakt, om om en bij de 12 uur later terug naar 16 te stijgen, en dit iedere dag. Modem hangt in de kelder, en er zijn geen apparaten die met een timer op de desbetreffende momenten aan springen. In tegendeel, ik ben zelfs zo ver gegaan van ALLE zekeringen uit te zetten behalve die van 't stopcontact van de modem. Ook modem al op ander stopcontact aangesloten. Kwestie van er zeker van te zijn dat er niet één of ander aparaat stoort.

DXAdsl wil niks doen omdat mijn waarden binnen de normen van B'com vallen (voor een ADSL dan, niet voor een ADSL2+) en weigeren me om me op m'n ADSL2+ te zetten. Volgens enkele personen die destijds voor B'com aansluitingen deden in onderaanneming is de oorzaak te zoeken in de centrale (die trouwens op 2300m staat) en meer bepaald het voedingspaar van m'n lijn, of nog de harware waar een grootverbruiker ophangt (bvb. een bedrijf die iedere dag een online backup opstart).

Wie o wie kan me de juiste argumenten geven om DXAdsl zo ver te krijgen dat dit nagekeken wordt? Een 12Mbit profiel is volgens hen mogelijk gezien de afstand, maar niet met deze SNR. Dat er iets mis mee is geven ze zelf ook toe, maar ze weigeren kortweg er iets aan te doen (lees B'com in te schakelen).


In bijlage screenshot van m'n MRTG stats die SNR en ATT bijhouden.

Greetz,

Patrick
Bijlagen
dxadslstat.JPG
(86.29 KiB) 57 keer gedownload
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1872
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 119 keer

Iemand in mijn familie had enkele jaren geleden ook zo'n probleem met zijn Scarlet ADSL. ' t Werkte niet, maar voor Belgacom was de lijn binnen de normen. Die normen zijn inderdaad heel laag.
Die man heeft toen EDPnet gecontacteerd. Zij gaven toe dat ze met zo'n lijn ook niets konden aanvangen.
Hopeloos probleem. Hij is dan overgestapt naar Telenet.

In uw geval:
- hoe zit het bij de buren met hun ADSL, maw is de kabel in de straat wel goed genoeg ?
- is DXADSL bereid je kostenloos te laten opstappen omdat het niet in orde komt ?

Ik zie 2 oplossingen:
- Telenet
- overstappen naar Belgacom ADSL. Dan zullen ze waarschijnlijk wel bereidwilliger zijn om het op te lossen. Na een jaar kan je terug kiezen voor een goedkopere provider. Dit scenario geeft echter minder zekerheid: bij ADSL is er geen snelheidsgarantie.

Gr,
Mark
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

MarkDM schreef:Iemand in mijn familie had enkele jaren geleden ook zo'n probleem met zijn Scarlet ADSL. ' t Werkte niet, maar voor Belgacom was de lijn binnen de normen. Die normen zijn inderdaad heel laag.
Die man heeft toen EDPnet gecontacteerd. Zij gaven toe dat ze met zo'n lijn ook niets konden aanvangen.
Hopeloos probleem. Hij is dan overgestapt naar Telenet.

In uw geval:
- hoe zit het bij de buren met hun ADSL, maw is de kabel in de straat wel goed genoeg ?
- is DXADSL bereid je kostenloos te laten opstappen omdat het niet in orde komt ?

Ik zie 2 oplossingen:
- Telenet
- overstappen naar Belgacom ADSL. Dan zullen ze waarschijnlijk wel bereidwilliger zijn om het op te lossen. Na een jaar kan je terug kiezen voor een goedkopere provider. Dit scenario geeft echter minder zekerheid: bij ADSL is er geen snelheidsgarantie.

Gr,
Mark
Bij geen enkele DSL dienst en bij geen enkele DSL aanbieder is er een garantie (behalve bvb. op Belgacom Skynet Office XXL met een gegarandeerde download van 256 Kbit/s). Dus noch op ADSL, ADSL2+, VDSL of VDSL2 is er een garantie. De vermelde snelheden zijn altijd "best effort".
iamborg
Pro Member
Pro Member
Berichten: 272
Lid geworden op: 23 dec 2005, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 47 keer

Uiteraard is iedere ADSL provider 'Best Effort', maar hier wordt zelfs geen 'efforeke' gedaan om een duidelijk extern probleem op te lossen of ten minste te onderzoeken waarna mijn profiel (misschien) kan verhoogd worden.

Greetz,

P.
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Lastige situatie, als het op uw voedingspaar zou zitten kunt ge moeilijk een storing faken zodat z die gaan vervangen.

Enige optie die ik zie is overstappen op vdsl2 indien mogelijk.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”