Weet er iemand of er een groot kwaliteitsverschil is tussen de vrt radiouitzendingen via DAB en deze via DVB-T ?
Ik gebruik momenteel deze via DVB-T omdat die beter zijn dan de analoge radiouitzendingen. Maar ik overweeg eventueel een aankoop van een DAB ontvanger welke ook moet geschikt zijn voor internetradio.
Kwaliteitsverschil VRT Radio via DAB of DVB-T
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Ik heb even een DAB ontvanger gehad (uit dunaldi) maar de dag erna teruggebracht wegens barslechte ontvangst. Vermits het digitaal is, vrees ik dat het niet echt alleen aan de ontvanger kan liggen. Dus ik blijf van DAB af, ik luister via de kabel en internet. Kwaliteit is voor mij voldoende.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Via m'n DAB ontvangertje hier krijg ik 160kbps binnen voor de VRT zenders. Geen idee voor DVB-T...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Volgens info op internet is de DVB-T vrt radio een 190 KBs geluidsgolf.
Het besluit zou dan zijn dat de VRT DVB-T radiouitzendingen kwalitatief beter zijn dan de DAB uitzendingen ... ?
Maar allicht is het aantal KBs niet de enige parameter om de kwaliteit te bepalen. Mocht iemand hieromtrent uitsluitsel kunnen geven graag reactie aub
Het besluit zou dan zijn dat de VRT DVB-T radiouitzendingen kwalitatief beter zijn dan de DAB uitzendingen ... ?
Maar allicht is het aantal KBs niet de enige parameter om de kwaliteit te bepalen. Mocht iemand hieromtrent uitsluitsel kunnen geven graag reactie aub
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De kwaliteit van de MPEG encoder is ook belangrijk, maar ik veronderstel dat die voor beide van professionele kwaliteit is.fredo66 schreef:Maar allicht is het aantal KBs niet de enige parameter om de kwaliteit te bepalen.
Maw. enkel de bitrate is dan nog van belang.