Belgacom verwijdert ppp over ATM van zijn netwerk

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Ghosty
Starter
Starter

Een aantal dagen geleden kreeg ik van mijn oom de melding dat zijn adsl niet meer werkte. Hij heeft geloof ik een speedtouch 330.
Bij Belgacom wisten ze hem te vertellen dat zijn modem niet meer ondersteund werd wegens "technologische vernieuwingen"

Vandaag dan maar even naar Belgacom gebeld en gevraagd voor extra informatie.
Blijkbaar zijn ze bezig met ppp over atm van hun netwerk te verwijderen (naar zeggen van de helpdesk persoon omdat hun atm netwerk overbelast geraakte) en dus mensen -zoals mijn oom- met een modem die enkel pppoa doet kunnen niet meer inloggen.
Ze wisten mij verder te vertellen dat ze gratis een nieuwe modem -en doordat de pc nog geen netwerk aansluiting heeft- ook een netwerkkaart gingen opsturen binnen 2 dagen.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Ik dacht net dat enkel PPPoA ondersteund werd op het Belgacom ADSL netwerk? Op een (nieuwe) Scarlet lijn (zelfde netwerk) kon ik onlangs enkel PPPoA gebruiken; PPPoE werkte niet.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Edward Valckx schreef:Ik dacht net dat enkel PPPoA ondersteund werd op het Belgacom ADSL netwerk? Op een (nieuwe) Scarlet lijn (zelfde netwerk) kon ik onlangs enkel PPPoA gebruiken; PPPoE werkte niet.
Weinig modems/routers ondersteunen PPPoA, de meesten beschikken enkel over PPPoE. Dus lijkt me wel degelijk correct dat de PPPoA ondersteuning verdwijnt.
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

De ATM backbone verdwijnt en wordt vervangen door een Ethernet backbone

http://www.belgacom.be/wholesale/galle ... _Oct09.pdf

laatste slide is de interessantste
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

rowan schreef:laatste slide is de interessantste
De VDSL2 evolutie stopt eind 2010 :-D
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

r2504 schreef:
Begrijp het ook niet goed...wat gaan ze dan doen? :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

krisken schreef:
r2504 schreef:
Begrijp het ook niet goed...wat gaan ze dan doen? :)
De datalimieten afschaffen, tiens... op de terug ingevoerde 56K verbindingen :P
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Het gaat waarschijnlijk enkel over de rollout in nieuwe gebieden, niet over de support of onderhoud van bestaande apparatuur.

Voor diegene die het goed zien staan, Q2: WBA 17Mhz. Activatie van 30Mbit profiel voor gewone klanten. Waarschijnlijk eerst bij idtv klanten om meerdere streams te kunnen aanbieden, aka meer decoders.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Trojan schreef:Voor diegene die het goed zien staan, Q2: WBA 17Mhz. Activatie van 30Mbit profiel voor gewone klanten. Waarschijnlijk eerst bij idtv klanten om meerdere streams te kunnen aanbieden, aka meer decoders.
In dat geval waarschijnlijk ook de Pro Compact klanten gezien die het zelfde profiel hebben als de idtv klanten (idtv en pro compact zijn niet te combineren op de zelfde aansluiting).
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

kan die persoon niet gewoon zijn speedtouch in "bridge" steken en zijn router laten aanmelden?
ik keek even naar de mijne en die kan PPPOE aan
http://demo.fon.com/luci/session/fon_admind/fon_inet

zowiezo PPPOA is idd zeldzaam... ik denk niet dat belgacom ATM verbindingen legt tot bij de thuisgebruiker...dus wordt er eigenlijk op zo'n modems eerder een PPTP Relay gelegd naar de ATMswitches van Belgacom neem ik aan?
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:Het gaat waarschijnlijk enkel over de rollout in nieuwe gebieden, niet over de support of onderhoud van bestaande apparatuur.

Voor diegene die het goed zien staan, Q2: WBA 17Mhz. Activatie van 30Mbit profiel voor gewone klanten. Waarschijnlijk eerst bij idtv klanten om meerdere streams te kunnen aanbieden, aka meer decoders.
Klopt. De support en onderhoud van bestaande apparatuur blijft natuurlijk nog jaren na eind 2010 in stand. Zo zijn er nog steeds de eerste generatie DSLAMs met maar 4 poorten per lijnkaart. Dit type dat al bestaat sinds 1998 wordt na 11 jaar nog steeds gesupporteerd én onderhouden. En inderdaad in Q2 2010 gaat de snelheid naar 30 Mbit op VDSL2.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

quistnix schreef:.... En inderdaad in Q2 2010 gaat de snelheid naar 30 Mbit op VDSL2.
Wellicht voor nog een extra TV stream (of meerdere combinaties van simultaan opnemen en live kijken mogelijk)? Of gaan de internetsnelheden daar ook verhoudingsgewijs mee omhoog?
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

TomG schreef:
quistnix schreef:.... En inderdaad in Q2 2010 gaat de snelheid naar 30 Mbit op VDSL2.
Wellicht voor nog een extra TV stream (of meerdere combinaties van simultaan opnemen en live kijken mogelijk)? Of gaan de internetsnelheden daar ook verhoudingsgewijs mee omhoog?
Zat net het zelfde te denken?

Ik spreek nu over Scarlet maar aangezien deze nu eigenlijk de low budget van belgacom zijn zal het wel op het zelfde neerkomen.

Momenteel krijgen we 20mbit maar met enkel 12mbit aan internet en de overige 8 worden gebruikt voor digi tv.

Zal met de verhoging in het 2de kwartaal van 20mbit naar 30mbit het internet mee verhogen of de "nieuwe" 10mbit ook direct naar Digi TV overgaan?
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

quistnix schreef:En inderdaad in Q2 2010 gaat de snelheid naar 30 Mbit op VDSL2.
Blijft een droevig gegeven als je ziet dat Telenet vandaag alléén al voor internet 25 Mbps heeft... en met Eurodocsis 3.0 naar veel hogere snelheden kan (in Nederland zitten een aantal kabelaars aan 60 a 100 Mbit). Dan kan je enkel maar ernstige vragen hebben bij de concurrentie positie van Belgacom... tenzij ze het "licht" gaan zien in de glasvezel.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Aan die 25 Mbit heb je in de praktijk ook weinig meerwaarde, met je 25 GB limiet, natuurlijk... Ik bedoel t.o.v. 12 Mbit met dezelfde limiet. Maar wat je zegt, klopt, maar is een technisch gevolg.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
quistnix schreef:En inderdaad in Q2 2010 gaat de snelheid naar 30 Mbit op VDSL2.
Blijft een droevig gegeven als je ziet dat Telenet vandaag alléén al voor internet 25 Mbps heeft... en met Eurodocsis 3.0 naar veel hogere snelheden kan (in Nederland zitten een aantal kabelaars aan 60 a 100 Mbit). Dan kan je enkel maar ernstige vragen hebben bij de concurrentie positie van Belgacom... tenzij ze het "licht" gaan zien in de glasvezel.
maak er maar 40 van.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Goztow schreef:Aan die 25 Mbit heb je in de praktijk ook weinig meerwaarde,.
Maar het verkoopt wel, en dat is wat belangrijk is.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Moest het echt zo goed verkopen en Belgacom het echt voelen, dan zouden ze wel iets vinden om er tegen in te brengen (bijv. hogere limiet of lagere prijs) ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

r2504 schreef:Blijft een droevig gegeven als je ziet dat Telenet vandaag alléén al voor internet 25 Mbps heeft... en met Eurodocsis 3.0 naar veel hogere snelheden kan
Er is een groot verschil tussen willen, kunnen en doen. Zolang belgacom zijn snelheid niet drastisch omhoog trekt zal telenet dat ook niet doen. En ik heb overlaatst eens gelezen dat telenet nog serieus achterstond met de implementatie van docsis 3, maar dat mag je mij altijd tegenspreken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef:Er is een groot verschil tussen willen, kunnen en doen. Zolang belgacom zijn snelheid niet drastisch omhoog trekt zal telenet dat ook niet doen. En ik heb overlaatst eens gelezen dat telenet nog serieus achterstond met de implementatie van docsis 3, maar dat mag je mij altijd tegenspreken.
En dan te denken dat het Telenet is die zijn netwerk redelijk goedkoop kan upgraden, maar daar nog steeds niet in slaagt. Eind 2007 aangekondigd, 2008 uitgesteld, 2009 uitgesteld, lancering uiteindelijk voor begin 2010. Nu lijkt het alweer iets te zijn voor eind 2010.

Dit zijn feiten.
Goztow schreef:Moest het echt zo goed verkopen en Belgacom het echt voelen, dan zouden ze wel iets vinden om er tegen in te brengen (bijv. hogere limiet of lagere prijs) ;).
Belgacom voelt dat ook wel hoor. Zie maar naar de acties "gratis digitale tv", "internet voor 10 euro ged. 6 maanden", Generation Internet enzovoort.
quistnix
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

TomG schreef:
De driver is toch voornamelijk de internet snelheid te verhogen. Wel is het zo dat de laatste nieuwe setopboxen met de nieuwste software tot 4 streams kunnen krijgen, opnemen en bekijken van een ander kanaal op beide setopboxen, dit laatste weliswaar enkel op SD kanalen. Van een derde setopbox (voor een 3de TV toestel) is er helemaal nog geen sprake van.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”