Belgische overheid verbreedt kopieerheffing naar meer media

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

dbr schreef:het feit dat file-sharing zo populair geworden is heeft niets te maken met slechte mensen die graag een favoriete artiest afzetten door zijn of haar muziek gratis te downloaden maar alles met een vraag maar geen of erg weinig aanbod.
Ik heb de laatste 20 jaar steeds braafjes CD's gekocht (ondertussen toch een verzameling van zo'n goeie 600 CD's) en ben dus zeker niet de persoon die het illegaal gaat zoeken, maar de evolutie de laatste tijd gaat alles behalve de goede richting uit. Het aantal CD winkels zakt ieder jaar, en het aanbod is om te wenen... zo moet je bij verzamel CD's maar eens de vorige proberen te vinden als er een nieuwe uit is.

Deze maatregel er bovenop is dus wat mij betreft de doodsteek in dit alles... mooie beloning voor mijn steun aan de muziek "industrie" :evil:
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

r2504 schreef:Deze maatregel er bovenop is dus wat mij betreft de doodsteek in dit alles... mooie beloning voor mijn steun aan de muziek "industrie" :evil:
Inderdaad, ik heb nu wel geen enkele CD meer liggen want ik stream of koop alles tegenwoordig online... Last.fm is een goed voorbeeld.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

r2504 schreef:
dbr schreef:het feit dat file-sharing zo populair geworden is heeft niets te maken met slechte mensen die graag een favoriete artiest afzetten door zijn of haar muziek gratis te downloaden maar alles met een vraag maar geen of erg weinig aanbod.
Ik heb de laatste 20 jaar steeds braafjes CD's gekocht (ondertussen toch een verzameling van zo'n goeie 600 CD's) en ben dus zeker niet de persoon die het illegaal gaat zoeken, maar de evolutie de laatste tijd gaat alles behalve de goede richting uit. Het aantal CD winkels zakt ieder jaar, en het aanbod is om te wenen... zo moet je bij verzamel CD's maar eens de vorige proberen te vinden als er een nieuwe uit is.

Deze maatregel er bovenop is dus wat mij betreft de doodsteek in dit alles... mooie beloning voor mijn steun aan de muziek "industrie" :evil:
Van sommige nummers zijn er niet eens CD's/DVD's.
Ooit eens een winkel binnengestapt, van alle CD's die ik wou hadden ze er geeneen.
Tjah, ik zal mijn muziek wel bestellen in de CD winkel :roll: (en weken wachten) terwijl ik er anders ook wel aangeraak.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

r2504 schreef:Alsof flitspalen vandaag de dag iets met veiligheid te maken hebben :lol:
je slaat de bal weeral mis....ge mag Stevaert verguisen, maar die heeft er toch voor gezorgd dat er véél flitspalen kwamen....

en nu kan je tenminste aan een normale snelheid rijden op autostrade/gewestweg, zonder dat er constant Johnnies in uw gat plakken, want die hebben ook 'schrik' van de palen....en als ze eens gepakt worden...steken ze ze in de fik..... :evil:

deze flitspalen leiden WéL tot meer verkeersveiligheid....ik rijd al 17 jaar zonder één enkele verkeersboete (en onlangs nog eens rijexamen gedaan en had 50/50, dus ken verkeersregels....de meeste niet)...hoe zou dat komen denk je?
Altijd de doodrijders of degene die enkel denken aan hun eigen veiligheid (bumperkleven, geen richtingsaanwijzers bij afslaan rond punt, niet mooi rechts rijden, over de middenstrook van de rijweg rijden) klagen over die maatregelen....

dat moest er even uit....(is wel off-topic)
silencer
Elite Poster
Elite Poster

satsurfer schreef:Alsof flitspalen vandaag de dag iets met veiligheid te maken hebben :lol:
[/quote]
Natuurlijk wel, ze geven toch zeker wel de indruk dat er aan de verkeersveiligheid wordt gewerkt.

Zonder tomtom waag ik mij niet meer op de weg, veel te riskant. Die flitspalen schieten als paddenstoelen uit de grond, een foutje (2km/u te snel) is gauw gemaakt op onbekend terrein.
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

satsurfer schreef:
r2504 schreef:Alsof flitspalen vandaag de dag iets met veiligheid te maken hebben :lol:
je slaat de bal weeral mis....ge mag Stevaert verguisen, maar die heeft er toch voor gezorgd dat er véél flitspalen kwamen....

en nu kan je tenminste aan een normale snelheid rijden op autostrade/gewestweg, zonder dat er constant Johnnies in uw gat plakken, want die hebben ook 'schrik' van de palen....en als ze eens gepakt worden...steken ze ze in de fik..... :evil:

deze flitspalen leiden WéL tot meer verkeersveiligheid....ik rijd al 17 jaar zonder één enkele verkeersboete (en onlangs nog eens rijexamen gedaan en had 50/50, dus ken verkeersregels....de meeste niet)...hoe zou dat komen denk je?
Altijd de doodrijders of degene die enkel denken aan hun eigen veiligheid (bumperkleven, geen richtingsaanwijzers bij afslaan rond punt, niet mooi rechts rijden, over de middenstrook van de rijweg rijden) klagen over die maatregelen....

dat moest er even uit....(is wel off-topic)
Vele palen staan er alleen maar om de kas te spijzen.
Het is erg als er 's nachts geen kat op de baan is ik moet gaan opletten,pf.
Hetgeen ik deze week alleen al ben tegen komen is om van te bleiten; 70 per uur rijden ze 60 per uur, 50 per uur rijden ze er 40,jaja,normale snelheden m'n gat ja.

Flitspalen zijn nodig voor alleen op de echte gevaarlijke punten en nergens anders,niet zoals nu het geval is.
Ge kunt ze kussen
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

was er al geen soortgelijke europese taks op Satteliet pvr's? waardoor je de hdd altijd "appart" aankocht en liet monteren?
een pvr met reeds ingebouwde hdd was nl stukken duurder...
ophidian
Starter Plus
Starter Plus

Ik had onlangs dual layer DVD-R 's nodig... (verbatim bij voorkeur)

De meeste online winkels shippen dus niet naar belgie?? Althans, niet voor deze specifieke artikelen. Ik had zo een heleboel websites in NL/Lux getest.

Alles gaat meestal goed, tot je je bestelling wil plaatsen. Als iemand hier nog goeie sites voor geeft, pm of post gerust :).
silencer
Elite Poster
Elite Poster

ophidian schreef:Ik had onlangs dual layer DVD-R 's nodig... (verbatim bij voorkeur)

De meeste online winkels shippen dus niet naar belgie?? Althans, niet voor deze specifieke artikelen. Ik had zo een heleboel websites in NL/Lux getest.

Alles gaat meestal goed, tot je je bestelling wil plaatsen. Als iemand hier nog goeie sites voor geeft, pm of post gerust :).
vooral NIET doen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

silencer schreef:
ophidian schreef:Ik had onlangs dual layer DVD-R 's nodig... (verbatim bij voorkeur)

vooral NIET doen.
inderdaad want er zitten hier ook pipo's van auvibel die de fora controleren...
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
lion51
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Hopelijk lezen die pipo's van Auvibel dit ook nu eens

Ze denken enkel aan hun inkomsten en wedde die er aan gekoppeld is
Personen zoals ik die aan modelfotografie doen moeten zo voor hun eigen werk op cd of andere media drager ook heffing betalen.
We doen da als hobby en als enige vergoeding ontvangen de beginnende modellen dan hun foto's op cd
Door al die heffingen zijn het dus steeds de zelfde die gelag kunnen betalen..
Wie ontvangt da geld van die heffingen wel da s enkel diegenen die echt nie nodig hebben want de beginnende artiest of schrijver die kan er naar fluiten hoor.
De wereld en zelfs Belgie wel de groot verdieners zoals de super artiesten en uitgeverijen van mediazaken willen steeds meer en meer verdienen en die taks is enkel uitgevonden om hen nog rijker te maken op de kap van andere personen.
Heel wat organisaties en voor mij geval bedoel ik dan de belgische fotoclubs hebben dit al aangekaard als oneerlijek praktijken maar de politiekers hebben enkel gehoor naar die rijke artiesten en mediabedrijven.
Men wil de economie in Belgie weer op peil brengen maar met zulke maatregelingen zal dit zeker weer een kleien rem zijn.
Had men van vroeger al wa minder winst gewild op hun produkten dan zouden velen zich nie laten hebben verleiden tot copieren of illegaal downloaden maar dit argument willen die personen echt nie begrijpen.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

tja mensen het is simpel denk na de volgende keer als u gaat stemmen.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Marlboro
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 215 keer

Tja,wie stemt er nu in godsnaam nog op cd&v,sp-a en vld?Moet je toch echt wel een een kalf voor zijn.

ophidian ; wie zoekt die vind.
Ge kunt ze kussen
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”