3starsnet vraagt plots jaarlijkse bijdrage

Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Zijn er nog mensen die een email ontvangen hebben van 3starsnet dat we vanaf nu 20,- euro per jaar per nummer moeten betalen? Nu staat dat wel in hun algemene voorwaarden, maar de voorbije 3 jaar ofzo heb ik dat nooit moeten betalen.

Opvallend is ook dat ik slechts 8 dagen de tijd krijg of mijn nummer vervalt gewoonweg! Zoiets mochten ze toch wel aangetekend versturen; stel dat ik op verlof was...

PS. Weepee wordt nu wel érg interessant met hun 9,- euro éénmalig per nummer!
stijntje
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2009, 21:56

Jawel, ze zijn nogal aggresief aan het ronselen voor 20 Euro. Ze delen trouwens niet exact mee over welke periode het gaat. Het kan zijn dat je al halverwege je "onbekende" abonnementstijd zit zodat je bv in maart 2010 alweer 20 Euro mag betalen.
Peewee is effectief interessant alternatief echter communicatie iets duurder.

Dus lijkt me PeeWee interessant indien weinig uitgaande gesprekken, anders 3starsnet.
Laatst gewijzigd door stijntje 30 dec 2009, 22:14, in totaal 1 gewijzigd.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

Iemand ervaring met het porteren van 3starsnet nummers naar weepee? Gaat zoiets vlot? En is dat gewoon 9,- euro? Zowel voor nomadische- als niet nomadische nummers?

Bedankt.
2660antwerpen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2009, 17:53

Edward Valckx schreef:Iemand ervaring met het porteren van 3starsnet nummers naar weepee? Gaat zoiets vlot? En is dat gewoon 9,- euro? Zowel voor nomadische- als niet nomadische nummers?

Bedankt.


oeie ik heb ook al 3 jaar 3starsnet en heb tot op heden ook nooit geen jaarlijkse bijdrage moeten betalen...
dus ik ga waarschijnlijk binnenkort ook zo'n mail krijgen?

en als je niet betaald word je nr na 8 dagen afgesmeten??en ben je je nr kwijt?
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

2660antwerpen schreef:en als je niet betaald word je nr na 8 dagen afgesmeten??en ben je je nr kwijt?

Ik heb echter niet voor al mijn 3starsnet nummers zo'n email gekregen (voorlopig?).

Enfin, uit de bewuste email:

3starsnet email schreef:Indien wij echter geen betaling van u ontvangen binnen de 8 dagen volgende op deze mail, gaan wij ervan uit dat u geen interesse meer heeft in onze diensten en zal het/de nummer(s) automatisch geannuleerd worden.

Ik vraag me af of dat wel wettelijk is: per email (niet aangetekend) en slechts 8 dagen tijd...
2660antwerpen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2009, 17:53

Edward Valckx schreef:
2660antwerpen schreef:en als je niet betaald word je nr na 8 dagen afgesmeten??en ben je je nr kwijt?

Ik heb echter niet voor al mijn 3starsnet nummers zo'n email gekregen (voorlopig?).

Enfin, uit de bewuste email:

3starsnet email schreef:Indien wij echter geen betaling van u ontvangen binnen de 8 dagen volgende op deze mail, gaan wij ervan uit dat u geen interesse meer heeft in onze diensten en zal het/de nummer(s) automatisch geannuleerd worden.

Ik vraag me af of dat wel wettelijk is: per email (niet aangetekend) en slechts 8 dagen tijd...



euhm misschien is het omdat je dat nummer al geruime tijd niet gebruikt heb om zelf te bellen?
of omdat je heel lang niet meer hebt bijgeladen?
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Edward Valckx schreef:Iemand ervaring met het porteren van 3starsnet nummers naar weepee? Gaat zoiets vlot? En is dat gewoon 9,- euro? Zowel voor nomadische- als niet nomadische nummers?

Bedankt.


Van 3starsnet weet ik niet, maar van Belgacom naar Weepee ging zonder problemen. Ik had reeds mijn weepee-gegevens in mijn router ingegeven en heb niks gemerkt van de portatie. Het is inderdaad gewoon 9 euro, geen extra kosten. Ik gebruik WeePee voor ingaande gesprekken en een betamax-kloon (poivy) voor uitgaande.

Bij WeePee is er wel een clausule dat je een behoorlijk bedrag moet betalen als je je nummer binnen een bepaalde tijd weer weghaalt bij WeePee. Exacte gegevens ken ik niet van buiten, maar best even checken of 3starsnet ook zo'n clausule heeft.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb 3StarsNet hierover gecontacteerd en dis was hun antwoord:

3StarsNet schreef:Geachte heer,
Het doet ons deugd dat u een tevreden klant bent.
Er is een verschil tussen activatie kosten en abonnementsgeld.
Hier vragen wij het abonnementkosten voor het jaar 2009.
Het is juist dat wij tot nu toe nalatig zijn geweest met het reclameren van het abonnementsgeld.
Nu desondanks het abonnementsgeld blijft 3Starsnet offerte een van de beste om niet te zeggen de beste van de markt.
Het spreekt voor zich dat als u één op één vergelijking maakt u bij een andere aanbieders ietsje voordeliger kunt vinden.
Het beheer van een publieke telefoon nummer is voor 3Starsnet niet gratis. Wij streven dagelijks naar zeer kwalitatieve en betrouwbare diensten tegen een competitieve prijs.
Wij wensen u de beste wensen voor het jaar 2010.

Weet iemand welke jaarlijkse kosten een VoIP provider heeft per nummer?
Ik heb wel gezien dat 3StarsNet een slecht jaar (2008) achter de rug heeft.
Een gecumuleerde verlies van € 309.444 dat hoger is dan de bruto marge van € 286.004.
Terwijl de bruto marge in 2007 nog € 507.839 bedroeg.

Ik overweeg ook om over te stappen naar WeePee.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

johcla schreef:Bij WeePee is er wel een clausule dat je een behoorlijk bedrag moet betalen als je je nummer binnen een bepaalde tijd weer weghaalt bij WeePee. Exacte gegevens ken ik niet van buiten, maar best even checken of 3starsnet ook zo'n clausule heeft.

Inderdaad; dit staat er in de algemene voorwaarden van WeePee:

WeePee Algemene Voorwaarden schreef:4.Een gekoppeld nummer is pas gratis overdraagbaar na een termijn van 12 maanden. Indien het nummer binnen deze termijn word overgedragen is de eindklant een schadevergoeding ten bedrage van 350 euro verschuldigd aan WeePee.

(die dt-fout staat er zo in)
Bij 3starsnet vind ik zoiets niet meteen.

Ook goed om weten bij WeePee:

WeePee Algemene Voorwaarden schreef:3.De eindklant ontvangt van WeePee een account-nummer voor de duurtijd van de overeenkomst met een minimum van 12 maanden. Bij afwezigheid van gebruik door de eindklant gedurende een periode van meer dan 2 maand behoudt WeePee zich het recht voor het account-nummer af te sluiten. Bij afwezigheid van gebruik door de eindklant gedurende een periode van meer dan 12 maand heeft WeePee het recht het al dan niet gekoppelde telefoon-nummer aan derden toe te kennen.

Als je dus 2 maanden op verlof gaat, kan je nummer zomaar afgesloten worden. Of als je een faxnummer hebt dat zelden gebruikt wordt...

Zo zie je maar dat het belangrijk is de kleine lettertjes te lezen...
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Edward Valckx schreef:
johcla schreef:Ook goed om weten bij WeePee:

WeePee Algemene Voorwaarden schreef:3.De eindklant ontvangt van WeePee een account-nummer voor de duurtijd van de overeenkomst met een minimum van 12 maanden. Bij afwezigheid van gebruik door de eindklant gedurende een periode van meer dan 2 maand behoudt WeePee zich het recht voor het account-nummer af te sluiten. Bij afwezigheid van gebruik door de eindklant gedurende een periode van meer dan 12 maand heeft WeePee het recht het al dan niet gekoppelde telefoon-nummer aan derden toe te kennen.

Als je dus 2 maanden op verlof gaat, kan je nummer zomaar afgesloten worden. Of als je een faxnummer hebt dat zelden gebruikt wordt...

Zo zie je maar dat het belangrijk is de kleine lettertjes te lezen...

Zal wel registatie zijn dat daaronder verstaan wordt.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Als je dus 2 maanden op verlof gaat, kan je nummer zomaar afgesloten worden. Of als je een faxnummer hebt dat zelden gebruikt wordt...

Zo zie je maar dat het belangrijk is de kleine lettertjes te lezen...


Da gebeurt zelden hoor bij weepee
Heb bij hen ook een voip account
Gewoon een mailke sturen naar hen als je vermoeden hebt dat je lang offline kan zijn wegens verlof bvb en ze houden er echt rekening mee hoor
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

silencer schreef:
Edward Valckx schreef: Als je dus 2 maanden op verlof gaat, kan je nummer zomaar afgesloten worden. Of als je een faxnummer hebt dat zelden gebruikt wordt...
Zo zie je maar dat het belangrijk is de kleine lettertjes te lezen...

Zal wel registatie zijn dat daaronder verstaan wordt.

Ik denk niet dat ze daar registratie onder verstaan, maar gesprekken (inkomende of uitgaande)
Bij IPkall (waar je graits een amerikaans nummer kan krijgen) hebben ze ook zo'n clause: 1 maand geen gebruik = nummer weg.
Hoewel ik niet denk dat ze bij WeePee zo agressief zullen zijn en je nummer gewoon afsluiten zonder verwittigen ....
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

3StarsNet schreef:Hier vragen wij het abonnementkosten voor het jaar 2009.
Het is juist dat wij tot nu toe nalatig zijn geweest met het reclameren van het abonnementsgeld.

Dus ze innen die bijdragen met terugwerkende kracht ?
Misschien krijg je in januari dan een nieuwe e-mail voor de bijdrage voor 2010 ?? :oops:
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

philippe.deleye schreef:
silencer schreef:
Edward Valckx schreef: Als je dus 2 maanden op verlof gaat, kan je nummer zomaar afgesloten worden. Of als je een faxnummer hebt dat zelden gebruikt wordt...
Zo zie je maar dat het belangrijk is de kleine lettertjes te lezen...

Zal wel registatie zijn dat daaronder verstaan wordt.

Ik denk niet dat ze daar registratie onder verstaan, maar gesprekken (inkomende of uitgaande)
Bij IPkall (waar je graits een amerikaans nummer kan krijgen) hebben ze ook zo'n clause: 1 maand geen gebruik = nummer weg.
Hoewel ik niet denk dat ze bij WeePee zo agressief zullen zijn en je nummer gewoon afsluiten zonder verwittigen ....
Philippe.


Ik heb ruim een jaar geleden een nummer aangevraagd bij WeePee dat ik uiteindelijk niet gebruik. De laatste keer dat ik het gebruikte was ruim 5 maanden geleden, en heb het net getest: het werkt nog steeds.
jappietappie
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 02 sep 2008, 09:45
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Ik betaal al enkele jaren abonnementsgeld voor een nomadisch nummer ... en ik krijg ook zo een betalingsmail! In de mail spreekt 3starsnet over een geografisch nummer, terwijl ik er een nomadisch heb. De mailing van 3starsnet lijkt we een lukrake actie.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Edward Valckx schreef:Iemand ervaring met het porteren van 3starsnet nummers naar weepee? Gaat zoiets vlot? En is dat gewoon 9,- euro? Zowel voor nomadische- als niet nomadische nummers?
Bedankt.

Edward
Ik heb alleen ervaring met het porteren van
- Belgacom analoge lijnen
- Belgacom ISDN lijnen (porteren van verschillende MSN nummers)
- Belgacom i-talk nummers
Dit is telkens heel vlot verlopen. Als je de WeePee account al registreert op voorhand, dan zal je van het porteren niets merken: plost komen de gesprekken gewoon aan op de nieuwe lijn.

Dat is inderaad gewoon 9 EUR (het kost je in feite maar 7 EUR, als je rekening houdt dat je bij het openen van een nieuwe account telkens 2 EUR beltegoed krijgt)

Wat betreft nomadische of niet-nomadische nummers. Ik denk niet dat WeePee hier enig onderscheid maakt. Volgens mij zijn het bij WeePee per definitie allemaal nomadische nummers: zowel de nieuwe WeePee nummers die je aanvraagt, alsook de geporteerde nummers.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

jappietappie schreef:Ik betaal al enkele jaren abonnementsgeld voor een nomadisch nummer ...

Dat is wel kras. Ik had nog van niemand gehoord dat ze dit moesten betalen (tot een paar dagen geleden).
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

jappietappie schreef:Ik betaal al enkele jaren abonnementsgeld voor een nomadisch nummer ... en ik krijg ook zo een betalingsmail! In de mail spreekt 3starsnet over een geografisch nummer, terwijl ik er een nomadisch heb. De mailing van 3starsnet lijkt we een lukrake actie.

Op de site van 3StarsNet staan volgende jaarlijkse abonnementskosten vermeld:
- Nomadic VOIP 02/03 Yearly fee : 25.00 €
- Geographical number Yearly fee : 20.00 €

In hun eerste mail stond het volgende:
3StarsNet schreef:Beste klant,
U bent in 2006 of 2007 klant van 3Starsnet geworden voor het/de volgende telefoonnummers: 02888xxxx.
Voor 2009 hebben we het jaarlijks abonnementsgeld nog niet gevraagd.
Daarom vragen wij u om het jaarlijkse abonnement van 20€ BTW inbegrepen per nummer te willen voldoen via onze website met de volgende link: http://www.3starsnet.com/index.php/shop_home/nl/cid=14/
Daarna kiest u « Belgium Geographical number recharge fee for 1 year ».
Na de betaling ontvangt u automatisch een factuur.
Wij danken u voor uw vertrouwen en hopen u ook in de toekomst nog van dienst te zijn.
Indien u nog vragen of opmerkingen heeft, dan kunt u een e-mail sturen naar [email protected].
Met vriendelijke groeten,
Client Administrator

Blijkbaar is het jaarlijks abonnementsgeld pas ingevoerd vanaf 2008.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Edward Valckx schreef:Iemand ervaring met het porteren van 3starsnet nummers naar weepee? Gaat zoiets vlot? En is dat gewoon 9,- euro? Zowel voor nomadische- als niet nomadische nummers?

Bedankt.


vlot? neen .... 3stars doet er 3 a 4 weken over eer het nummer geporteert is naar weepee...
de voorwaarden van de "gratis" nomadisch nummer zijn idd "stilletjes" gewijzigd... vnl mensen die belkrediet kochten in de laatste 2 jaar hebben hier stilzwijgend de goedkeuring aan gegeven voor die eenzijdige wijziging...

Ondertussen is er ook een mail verstuurd die aangeeft dat je niet naar 100/101/112 kunt bellen via zo'n nomadisch nr... wat al van in't begin werd vermeld onder limitaties van voip

persoonlijk heb ik er niets aan... als ik er mee inlog kan ik hooguit de "witte gids" gegevens aanpassen; ik kan niet aan de sip instellingen geraken.... ik kom zelfs bij iemand anders terecht... ik sta wel met zo'n 02/03 nr in de witte gids .... leuk dus dat ze het aan meerdere mensen doorverkopen...
ook 3stars support is niet echt denderend... ze reageren niet ...
Dus zie ik het nut niet om te betalen voor iets dat ik niet meer kan gebruiken
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Ik heb mijn aanvraag gedaan om 11 nummers over te dragen van 3StarsNet naar WeePee.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
2660antwerpen
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 nov 2009, 17:53

seagull schreef:Ik heb mijn aanvraag gedaan om 11 nummers over te dragen van 3StarsNet naar WeePee.


ik heb bij 3starsn nooit ene abonnemenstsgeld betaald...
nu heb ik al verschillende malen prijsverhogingen gezien voor nomadic nummers...
eerst was het 15 euro.... dan 20 euro...; nu al 25 euro.... pfff ik heb via mail mijn opzeg gedaan van mijn nomadic nummers...
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

seagull schreef:Ik heb mijn aanvraag gedaan om 11 nummers over te dragen van 3StarsNet naar WeePee.

De nummeroverdracht zou 3 weken duren.
Kan 3StarsNet ondertussen mijn nummers nog eenzijdig schrappen?
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Als ik dat zo hoor ben ik blij dat ik bij weepee zit en niet bij 3stars. Nogtans waren er genoeg mensen die mij gek verklaarde toen ik weepee aanvroeg ipv 3stars.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

gr4vity schreef:Nogtans waren er genoeg mensen die mij gek verklaarde toen ik weepee aanvroeg ipv 3stars.

Waarom dan wel? Wat waren hun argumenten?

PS. "Nogtans" ? :-)
goldwing
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jul 2004, 12:26
Twitter: oliware
Locatie: Vilvoorde
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contacteer:

Ik ben al jaren klant bij ipness.eu en heb daar 2 geporteerde nummers, nog nooit 1 euro voor betaald, enkel zien dat je op tijd wat geld bijlaadt bij je tegoed.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

seagull schreef:
seagull schreef:Ik heb mijn aanvraag gedaan om 11 nummers over te dragen van 3StarsNet naar WeePee.
De nummeroverdracht zou 3 weken duren.
Kan 3StarsNet ondertussen mijn nummers nog eenzijdig schrappen?
Net bericht gekregen van WeePee:
WeePee schreef:Wij krijgen de melding dat deze nummers niet meer in gebruik zijn, en de portatie werd dusdanig geweigerd.
Ik vrees dat uw huidige operator uw nummers heeft geannuleerd, indien u hiertegen bezwaar zou hebben, raden we aan een klacht in te dienen bij de ombudsman telecom.
Indien de ombudsman toch schot in de zaak zou krijgnen ... zijn we uiteraard bereid om uw overdracht nochmaals aan te bieden.
Ik heb reeds klacht ingediend bij de ombudsman en WeePee doet ondertussen een 2de poging.
De nummers zijn nog steeds actief en ze zijn nog steeds geregistreerd op de SIP server van 3StarsNet.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

3StarsNet heeft mij vandaag een voorstel gedaan voor een jaarlijks abonnementsgeld van 50 euro voor 10 nummers.
Ik heb dit voorstel aanvaard en WeePee heeft de nummeroverdracht geannuleerd.
Max Heilbron vertelde me dat ze werken aan een formule voor een verminderd abonnementsgeld voor meerdere nummers.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

seagull schreef:3StarsNet heeft mij vandaag een voorstel gedaan voor een jaarlijks abonnementsgeld van 50 euro voor 10 nummers.
Goed om weten :worship:.
Ik heb ook 10 nummers en vorig jaar nog bijna 200 EUR voor betaald.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

seagull schreef:3StarsNet heeft mij vandaag een voorstel gedaan voor een jaarlijks abonnementsgeld van 50 euro voor 10 nummers.
Ik heb dit voorstel aanvaard en WeePee heeft de nummeroverdracht geannuleerd.
Max Heilbron vertelde me dat ze werken aan een formule voor een verminderd abonnementsgeld voor meerdere nummers.
die hadden ze toch al?
ik zie dat 3starsnet dat ook aanbiedt : For ISDN phone numbers, for multiple numbers 121 € per jaar ipv 20 euro/jaar
op Weepee is het 9 euro (eenmalig) voor 1 nr en 90 euro voor 10 opeenvolgende nummers (1malig)
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

seagull schreef:3StarsNet heeft mij vandaag een voorstel gedaan voor een jaarlijks abonnementsgeld van 50 euro voor 10 nummers.
Hun chantage (het niet vrijgeven van de nummers, hoewel dit wettelijk wel moest) is dus gelukt. Ik apprecieer jouw keuze ... maar persoonlijk denk ik dat ik zo kwaad geweest was wegens hun onaanvaardbaar gedrag, dat ik het aanbaod had geweigerd.
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

philippe.deleye schreef:
seagull schreef:3StarsNet heeft mij vandaag een voorstel gedaan voor een jaarlijks abonnementsgeld van 50 euro voor 10 nummers.
Hun chantage (het niet vrijgeven van de nummers, hoewel dit wettelijk wel moest) is dus gelukt. Ik apprecieer jouw keuze ... maar persoonlijk denk ik dat ik zo kwaad geweest was wegens hun onaanvaardbaar gedrag, dat ik het aanbaod had geweigerd.
Philippe.
nu heeft ie toch een mooie korting gekregen... en kan ie de migratie binnen 11 maand opnieuw doen...ruimschoots op tijd voor ie weer aanmaningen krijgt...
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

philippe.deleye schreef:Hun chantage (het niet vrijgeven van de nummers, hoewel dit wettelijk wel moest) is dus gelukt. Ik apprecieer jouw keuze ... maar persoonlijk denk ik dat ik zo kwaad geweest was wegens hun onaanvaardbaar gedrag, dat ik het aanbaod had geweigerd.
Philippe.
Ik zou niet van chantage spreken. Hij heeft me een voorstel gedaan maar ook gezegd dat hij geen klanten tegen hun zin bij 3StarsNet wil houden.
Ik kon dus naar WeePee als ik wou. Ik heb deze beslissing genomen omdat de tarieven van WeePee toch 20 à 25% hoger liggen dan 3StarsNet, en omdat ik al 3 jaar tevreden klant ben, ook voor buitenlandse DID's. En € 0,42 abonnement per nummer per maand vind ik niet overdreven.
Ik zal trouwens ook met WeePee bellen want ik had al belkrediet bij hen gekocht.
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ga ook wel akkoord met het gebruik van woord 'chantage'.
Eerst zijn de nummers zogezegd niet meer beschikbaar, maar dan blijkt dat er toch iets geregeld kan worden...
Vind ik maar een triestige manier van zaken doen.

Maar voor jou lijkt het alsnog goed uit te komen dan :-)
Everything that has a beginning has an end.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Ik stel me ook vragen bij de werkwijze van 3starsnet.

Aan de andere kant begrijp ik ook Seagull. Als je tevreden bent en wss die nummers voor zakelijke doeleinden gebruikt, ga je voor 50 EUR inderdaad geen risico lopen door over te schakelen naar een andere provider.

Ik ben voor ADSL klant bij dxAdsl en ondertussen zijn Base en Scarlet iets goedkoper. Logischerwijs zou de ADSL-verbinding dezelfde moeten zijn. Maar omdat ik via VOIP bel en een kleine server heb draaien, hou ik het ook liever bij het bekende.
Never change a winning team :-D
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

johcla schreef:Ik stel me ook vragen bij de werkwijze van 3starsnet.
Aan de andere kant begrijp ik ook Seagull. Als je tevreden bent en wss die nummers voor zakelijke doeleinden gebruikt, ga je voor 50 EUR inderdaad geen risico lopen door over te schakelen naar een andere provider.
Zoals ik al zei, ik apprecieer Seagull's beslissing ... Als zelfstandige ga je idd geen risiko lopen met het porteren van 10 nummers ... Ik maakte gewoon bedenkingen bij de werkwijze van 3starsnet (die waarschijnlijk al een hoop klanten verloren heeft de laatste weken)
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Anders switch je toch naar Nomado, want in het Bryssel pakket is een nummer inbergepen.
Heb je dat probeem niet meer.

En volgens mij als je bij 3stars zit is er wel iets te regelen om naar Nomado over te gaan.
Maar dat zou ik even moeten navragen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
zwintje
Member
Member
Berichten: 60
Lid geworden op: 23 nov 2007, 00:59
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 2 keer

Heb hier ook enige tijd geleden die mail ontvangen, met de vraag naar geld.
Ik gebruik mijn vaste telefoon heel weinig, en heb dan ook die bewuste 20€ niet betaald.
Ze kunnen zo te pas en te onpas hun tarieven veranderen, of extra tarieven uit de hoed toveren.
Voorlopig een viopdiscount account genomen, daarmee bel ik gratis naar vaste nummers in Belgie, en naar heel veel landen trouwens.
Maar voor mij is het vooral een principe kwestie. Op het moment dat ik de bewuste mail kreeg, stond er trouwens nergens op hun site dat er jaarlijks moest 20€ betaald worden.

Krijg er de ***** van dat maatschappijen eenzijdig hun overeenkomsten veranderen, dus voor mij is het een principe kwestie.


Edwin
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik heb met mijn Scarlet one abonnement (heb ik nu een weekje ofzo) een extra telefoonnummer gekregen : een 09254xxxx nummer.
Hoe gemakkelijk zou het zijn om dit nummer te verwijderen (ik gebruik het amper/nooit!) en mijn 2 VOIP nummers van 3starsnet (09-zone) te verhuizen naar deze partij?

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Welke partij heb je het over?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Goed lezen ;-)

2 voip nummers van 3stars naar scarlet :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”