Versatel versus Skynet // Limietloos versus snelheid

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
mrdee
Starter
Starter

Ok,
Ik heb de review gelezen,
Ik heb de topics ivm versatel doorgenomen,
Ik heb de versatel site doorsparteld,
Ik versatel gemaild (en antwoord gekregen binnen het uur)
Ik heb versatel gebeld en had na 15sec iemand aan de lijn.

Ik ben een vrij zware gebruiker van het internet, waardoor ik met mijn huidig skynet abo van 15GB al na max 1O dagen op smalband word gezet.
En dit begint serieus op mijn systeem te werken, gewoon maar eens door de site van UB bladeren en ik ben snel een uur kwijt, wachten, wachten, wachten ...

Versatel limietloos, voor 20 euro/maand minder als wat ik nu betaal, maar dan wel veel lagere down snelheid.

Maaaar .... dan wel downsnelheid van 512kb/s (64kB/s) de hele maand door ....

Zou dit dan toch niet beter zijn dan mijn huidig skynet abo : 10 dagen aan ongeveer 1800kb/s, en dan weer 20 dagen aan 64kb/s ???

Ik sta op het punt kompleet gek te worden van deze situatie, en vermits A2F geen echt alternatief meer blijkt te zijn, ...

Ik weet het echt niet meer,
stap ik over naar versatel ?
blijf ik wachten op beterschap bij A2F ?
blijg ik gewoon bij skynet en 10 dagen gelukkig/maand 20 dagen kompleet gek/maand

Kan iemand mij helpen ???
pls pls pls :oops:
stephan
Elite Poster
Elite Poster

mrdee schreef:Maaaar .... dan wel downsnelheid van 512kb/s (64kB/s) de hele maand door ....

Zou dit dan toch niet beter zijn dan mijn huidig skynet abo : 10 dagen aan ongeveer 1800kb/s, en dan weer 20 dagen aan 64kb/s ???

als het zo zit blijf dan bij skynet...
uiteindelijk zit je achteraf steeds op 64kb/s zeg je...
dus waarom dan niet eerst enkele dagen aan 1800 of meer?...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Pas op, als je breedband à la Skynet gewoon bent zal 512 kbit érg traag 'aanvoelen'. Voor mensen die van PSTN komen zal dat natuurlijk vliegen. Het download-volume-verhaal heb je zelf al uitgevogeld.
512 kbit komt in de praktijk neer op ongeveer 50 kB/sec. Dingen die ik hier dus doe: een paar downloads tegelijk open hebben staan, meerdere webpagina's tegelijk, nog een paar ftp-connecties is in zo'n scenario natuurlijk heel wat minder vanzelfsprekend. Het is wel snel genoeg voor online gaming.
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

Je kan het ook anders doen :

Versatel:
512Kb/sec = 1.7Gb/uur = 42.2Gb/dag = 1265.62Gb/maand (30 dagen)

Skynet:
64Kb/sec = 225Mb/uur = 5.4Gb/dag = 108Gb/maand (20 dagen) + 15Gb = 123Gb/maand

----

Dit is wat jij zou kunnen afhalen als je je lijn continu open laat staan en tegen volle snelheid download.

Correct me if i'm wrong.
su root
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Je moet in je berekeningen ergens fout zitten, want 1Mbit/s is ongeveer 320GB/maand => 512kbit/s is ongeveer 160GB/maand, voor versatel in het aller beste ideaal theoretisch geval (want je haalt nooit 512kbit/s maar ongeveer 400kbit/s).

Bij skynet pak je dan bvb een gewoon abo (10GB/maand) en neemt er een volume pack bij (zal qua prijs hetzelfde of goedkoper uitkomen dan een 15GB/maand plus abo of Go upgrade). Op die manier krijg je 15GB per maand + 3 keer de gekende trukjes toepassen + het gedownloade volume op smallband.
Volgens mij kan je (als je wat plant) met het 2de opstelling wat meer downloaden dan met het de eerste (namelijk versatel). Anderzijds, is de eerste wel veel makkelijker (geen meter om in het oog te houden enzo), geen zorgen, geen download planningen.
NuKeM
stephan
Elite Poster
Elite Poster

NuKeM schreef:Je moet in je berekeningen ergens fout zitten

volgens mij rekent hij gewoon met KilobYte in plaats van KilobIts...
voor de duidelijkheid :

versatel : 512 Kilobits
skynet smallband : 64 Kilobits

1 byte = 8 bits

dus :
versatel : 512 Kilobits = 64 Kilobytes
skynet smallband : 64 Kilobits = 8 Kilobytes

@Aikon : maak nu die berekeningen opieuw en je komt heel andere dingen uit...

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
aikon
Plus Member
Plus Member
Contacteer:

ooops heb me ff vergist :D

mjah , idd kvond ook al dat zoveel was :p

kzen nochtans dagelijks met traffic bezig,
maar die mbitjes rekenen veel makkelijker :p
su root
mrdee
Starter
Starter

Allez, kheb weer toegegeven aan skynet en nog maar sn een pack gekocht. (want surfen/dwnlden tegen 6kB/s valt wel ECHT zwaar)
Zo kan ik tenminste nog eens deftig lezen in UB, en antwoorden.

Ik ga nog maar even afwachten, en mijn dwnld een beetje afzwakken. Eens zien wat ze A2F gaan doen met die delegatie. En misschien dat versatel zijn snelheid nog een beetje verhoogt, wie weet.

Ik had ook al allerlei berekeningen gemaakt, en toch denk ik dat het qua aantal GB op ongeveer hetzelfde zal uitdraaien als ik geen powerpacks van skynet meereken. Met versatel kom ik op max 155gig/maand, en daarmee kom ik wel toe :P denk ik.

Ik vrees wel dat surfen tegen 50-60 kB/S een beetje gaat tegenvallen vergeleken met skynet.

Resultaat : ik weet weer een beetje meer, en ga nog maar wat afwachten wat A2F doet. Als het toch versatel wordt, dan laat ik het wel weten hoe dat aanvoelt, die 512kb/s ..

Greeeeeeeetz (en bedankt voor de replies)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”