Scarlet Internet

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
bobsworld2
Starter
Starter

Hallo allemaal

Momenteel ben ik op zoek naar een nieuwe internet abonnement en ik was aan scarlet internet aan het denken. Ik ben enkel op zoek naar internet omdat ik telefonie en digitale TV via Telenet ga nemen. De doorslaggevende factoren zouden voor mij de relatief lage prijs en FUP zijn. Maar ik had toch nog enkele vragen en zou graag jullie ervaringen willen horen:
* De FUP, over hoeveel GB per maand ongeveer spreken we voordat ze moeilijk beginnen doen? Hoeveel per maand hebben jullie al verbuikt zonder dat je klachten van Scarlet kreeg?
* In de andere posts heb ik gelezen dat als je scarlet internet neemt, je waarschijnlijk NIET op VDSL wordt aangesloten maar eerder op ADSL2+ of ADSL. Kent iemand hier de profielen van? Of kan mij iemand vertellen wat ik van realistische snelheden ga kunnen halen? De plaats waarnaar ik ga verhuizen ligt redelijk afgelegen.
* Is het scarlet netwerk beetje stabiel? Veel outages of niet?
* Hoe is de service van de helpdesk?
* Gaat de aansluiting vlot?

Dank bij voorbaat voor de moeite om een mede internetgebruiker te informeren :wink:
Virus
Starter
Starter

ik heb 400GB/maand. Geen Reacti van scarlet. :-D
Het netwerk is 90% Stabiel (4700)
Myn Profil: 9018/511
Ik had eerder EDPnet (Zelfde netwerk), Scarlet Aansluiting binnen 3 dage

Ik spreek alleen Duits, Sorry voor mijn slechte Vlaamse (Google) ;)
CyFo
Starter
Starter

Hoeveel km is je toekomstige woning verwijderd van een centrale? Dit zijn enkel de rode punten op de kaart:
http://www.minnebach.be/philip/google/b ... bgc_2.html
(pas op, je bent niet per definitie aangesloten op de dichtstbijzijnde centrale)
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
Bedankt: 133 keer

Aangezien je telefonie bij Telenet gaat nemen moet je toch opletten:
Scarlet rekent 5 €/Maand supplement voor rawcopper.
29,95 wordt zo 34,95 €/maand (na het eerste jaar).
En je krijgt wss geen vdsl maar adsl.

Ik zou eens kijken naar Skynet Generation Internet.
Reeds dikwijls vernoemd op dit forum.
34,00 €/maand, en geen supplement voor rawcopper.
Gratis modem en activatie
VDSL2 verzekerd als het mogelijk is.
Je moet wel genoeg hebben met 100 Gb volume per maand.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
bobsworld2
Starter
Starter

CyFo schreef:Hoeveel km is je toekomstige woning verwijderd van een centrale? Dit zijn enkel de rode punten op de kaart:
http://www.minnebach.be/philip/google/b ... bgc_2.html
(pas op, je bent niet per definitie aangesloten op de dichtstbijzijnde centrale)
Denk dat ik ongeveer 5km met de auto (dus niet in vogelvlucht) van de centrale lig.
bobsworld2
Starter
Starter

MarkDM schreef:Aangezien je telefonie bij Telenet gaat nemen moet je toch opletten:
Scarlet rekent 5 €/Maand supplement voor rawcopper.
29,95 wordt zo 34,95 €/maand (na het eerste jaar).
En je krijgt wss geen vdsl maar adsl.

Ik zou eens kijken naar Skynet Generation Internet.
Reeds dikwijls vernoemd op dit forum.
34,00 €/maand, en geen supplement voor rawcopper.
Gratis modem en activatie
VDSL2 verzekerd als het mogelijk is.
Je moet wel genoeg hebben met 100 Gb volume per maand.
Dus Scarlet en Skynet Generation zijn dan beide 35 euro, aansluiting is bij beide gratis, modem heb ik nog.
Het verschil is dan dat Scarlet gene limiet heeft maar lagere snelheid en dat Skynet sneller is met ne limiet van 100GB (waar ik wel aankom :-S)
CyFo
Starter
Starter

ADSL zal op die 5km gene vette zijn, volgend dit grafiekje
MAX 1 of 2Mbit ofzo? (geen idee welk profiel je dan zou krijgen)

Van VDSL ken ik niks.
simon1991
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 19 keer
Provider

CyFo schreef:ADSL zal op die 5km gene vette zijn, volgend dit grafiekje

Van VDSL ken ik niks.
2mbit is normaal mogelijk voor adsl, voor VDSL sluiten ze aan tot maximum 1300 meter. Maar kijk toch even op het plannetje op dit forum of er geen dichtere straatcabine is!
bobsworld2
Starter
Starter

simon1991 schreef:
CyFo schreef:ADSL zal op die 5km gene vette zijn, volgend dit grafiekje

Van VDSL ken ik niks.
2mbit is normaal mogelijk voor adsl, voor VDSL sluiten ze aan tot maximum 1300 meter. Maar kijk toch even op het plannetje op dit forum of er geen dichtere straatcabine is!
De central staat in Landen (huis is in walshoutem in de piercostraat) en dat is een dikke 4km (langs de wegen).
Er staan wel in de buurt nog straatcabine. Moet ik dan de afstand tot de straatcabine rekenen of de afstand tot de centrale?
proximusboy
Pro Member
Pro Member

scarlet geeft geen vdsl aan mensen die enkel internet nemen.
Dus moet je rekenen vanaf de centrale.
Als je geluk hebt is scarlet zeer goed ! Maar als ze teveel klanten op een node steken zoals bij mij geweest is het een ramp !
ik zit op 950 met ven de centrale en tijdens de piekuren was het ok haalde ik een 5000 maar ne keer na 17 uur of int weekend dan miocht ik al heel tevreden zijn met 1000 soms ging een 56k modemke vlugger :-D
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

sommige SCL klanten krijg weldegelijk VDSL2 voor internet. Hangt alleen van situatie tot situatie af.
Het is wel zo dat ze de VDSL2 hoofdzakelijk houden voor klanten die de BGCTV erbij willen nemen.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

nolfie schreef:sommige SCL klanten krijg weldegelijk VDSL2 voor internet. Hangt alleen van situatie tot situatie af.
Het is wel zo dat ze de VDSL2 hoofdzakelijk houden voor klanten die de BGCTV erbij willen nemen.
en telefonie.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

bobsworld2 schreef:De central staat in Landen (huis is in walshoutem in de piercostraat) en dat is een dikke 4km (langs de wegen).
Er staan wel in de buurt nog straatcabine. Moet ik dan de afstand tot de straatcabine rekenen of de afstand tot de centrale?
Als je hier op userbase bovenaan Services/Belgacom Telefooncentrales kiest, dan zie je dat er een ROP bij jou in de buurt is.

Voor ADSL moet je de afstand tot de centrale tellen, en voor VDSL enkel de afstand tot je ROP.
bobsworld2
Starter
Starter

Edward Valckx schreef:
bobsworld2 schreef:De central staat in Landen (huis is in walshoutem in de piercostraat) en dat is een dikke 4km (langs de wegen).
Als je hier op userbase bovenaan Services/Belgacom Telefooncentrales kiest, dan zie je dat er een ROP bij jou in de buurt is.

Voor ADSL moet je de afstand tot de centrale tellen, en voor VDSL enkel de afstand tot je ROP.
Dank u wel voor de antwoorden allemaal.

Wat als ik nu initieel internet met telefonie neem en dan later downgrade naar enkel internet? Zou ik dan op VDSL blijven? Of omgekeerd, ik neem scarlet internet en als het niet op vdsl staat upgrade ik naar internet + telefonie wat ik later terug downgrade.
bobsworld2
Starter
Starter

Naar VDSL ga ik al kunnen fluiten. Via de site van Scarlet kan ik enkel Scarlet Internet nemen (geen telefonie en ook geen scarlet one).
Via de site van Belgacom is Belgacom TV ook niet beschikbaar :?

Toch allemaal bedankt voor de antwoorden.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”