Al een tijdje lees ik het forum hier en ik ben van plan om bij Dommel Cityconnect plus te nemen omdat de verbindingsroute in Leuven aan de Vismarkt is (woon ik een goede 300 meter vanaf ). Momenteel heb ik ADSL Go en elke maand zitten we toch ongeveer in de helft al over ons limiet wanneer we soms eens op youtube zitten of eens een spelletje spelen dus dit is gewoon ondoenbaar (en we houden ons al goed in, anders gaat het nog geen week mee).
Maar nu komen mijn vragen:
1. Zijn er nog steeds problemen rond en in Leuven met de cityconnect verbindingen?
2. Binnen een jaar vervalt mijn ADSL Go abonnement (geen telefoon). Betekent dit dat ik die 13 euro extra dan zal moeten betalen aan Dommel om toch nog een lijn te hebben?
3. Op dit moment heb ik de BBox2 router van Belgacom, is deze geschikt voor Dommel of moet je echt de aangeraden router/modem gebruiken van Dommel?
4. De nieuwsservers van Dommel, zijn die een beetje goed of zou ik beter als ik graag 'bestanden' deel een betaalde nieuwsserver gebruiken? (Ik ben geen overmatige gebruiker).
5. Is er ergens een voorbeeld van wat je allemaal te zien krijgt bij het klantengedeelte van Dommel?
6. Ik zag dat er een AUP was maar betekent dit nu dat zolang je geen illegale dingen doet je zoveel gebruik mag maken van het netwerk? Dus tot enkele terrabytes toe (wat niet mag bij een FUP)
7. Hoe goed geef je hun support?
Dank je bij voorbaat
CityConnect Plus
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
- Bedankt: 101 keer
TomStr schreef: 1. Zijn er nog steeds problemen rond en in Leuven met de cityconnect verbindingen?
2. Binnen een jaar vervalt mijn ADSL Go abonnement (geen telefoon). Betekent dit dat ik die 13 euro extra dan zal moeten betalen aan Dommel om toch nog een lijn te hebben?
JE moet wel wel zorgen dat je al langer dan één jaar belgacom adsl go hebt anders ga je een opzeg moeten betalen, je kan op city met een rawcopper(eerste jaar 5€ daarna 13€)
3. Op dit moment heb ik de BBox2 router van Belgacom, is deze geschikt voor Dommel of moet je echt de aangeraden router/modem gebruiken van Dommel?
Ik ben vrij zeker van wel
4. De nieuwsservers van Dommel, zijn die een beetje goed of zou ik beter als ik graag 'bestanden' deel een betaalde nieuwsserver gebruiken? (Ik ben geen overmatige gebruiker).
Absoluut geen probleem dat doe ik zelf ook zeer hoge retentie net iets binnen van 25Gb 248dagen oud ik zou de dommelserver gebruiken
5. Is er ergens een voorbeeld van wat je allemaal te zien krijgt bij het klantengedeelte van Dommel?
Daar valt niet zo veel te zien
6. Ik zag dat er een AUP was maar betekent dit nu dat zolang je geen illegale dingen doet je zoveel gebruik mag maken van het netwerk? Dus tot enkele terrabytes toe (wat niet mag bij een FUP)
Ik zelf heb 1* aan 900Gb gezeten geen probleem maar ik zou niet hoger gaan dan 1Tb na een paar maanden zal je verbruik wel dalen
7. Hoe goed geef je hun support?
Eenmaal je kan surfen zal je niet zo veel problemen meer hebben en heb je toch iets je kan ze de laatste tijd goed bereiken
Dank je bij voorbaat
Wij zijn al meerdere jaren bij ADSL-Go maar die opzeg blijft gewoon omdat het nog een jaar loopt... En dank je voor de informatie Ik hoop op geen problemen .
Ook, hoe snel ongeveer heb je terug internet als je bij ADSL hebt opgezegd en je bij Dommel net hebt aangemeld?
Ook, hoe snel ongeveer heb je terug internet als je bij ADSL hebt opgezegd en je bij Dommel net hebt aangemeld?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 88 keer
Volgens mij ben je alleen het eerste jaar contractueel verbonden en daarna kan je maandelijks opzeggenTomStr schreef:Wij zijn al meerdere jaren bij ADSL-Go maar die opzeg blijft gewoon omdat het nog een jaar loopt... En dank je voor de informatie Ik hoop op geen problemen .
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Inderdaad.redman5087 schreef:Volgens mij ben je alleen het eerste jaar contractueel verbonden en daarna kan je maandelijks opzeggen
Noteer dat je bij Belgacom indien je nog in het eerste jaar zit een opzegvergoeding of verder je abonnement tot einde contract zal moeten betalen.
Maar maak dat je opzeg reeds verstuurd is met een specifieke datum.
Bestel eerst je Dommel abonnement en zorg dat dit eerst actief is en stuur dan je opzegbrief naar Belgacom.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Natuurlijk. Wat je ook kan doen als je iets goedkoper af wilt zijn is een Belgacom Discovery lijn nemen (of je goedkoper af bent hangt af van de geldigheidsduur van Dommel hun promo). Maar ik bestel liever een Discovery lijn bij Belgacom omdat ik dan zeker weet of m'n lijn wel/niet werkt, en als je Dommel lijn (die je pas achter dat je Disovery lijn werkt) niet werkt dan kan je simpelweg een Belgacom technieker doen langskomenTomStr schreef:Mmmmm, maar moet ik dan nog diene extra lijn betalen? Ja zeker
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Het is nu beter om de raw copper met de promo te nemen bij dommel. Op een termijn van 3 jaar ben je nu even duur af met een discoverry line dan met raw copper. Je krijgt maar 1 factuur en bovendien zal dommel die lijn en cityconnect samen activeren. Ook het opzeggen hoef je dan maar met 1 bedrijf te doen, wat u een hoop miserie kan besparen.
Toen ik hier raw copper nam moest er iemand langskomen omdat ik geen aansluitpunt had in de kelder, enkel losse kabelkes. Die belgacomtechnieker zei toen dat ik nog een rekening van 100€ ofzo van belgacom zou krijgen hiervoor. Of dit normaal zo is weet ik niet. Maar ik heb nooit iets moeten betalen, wat mij logisch lijkt aangezien ik niet eens klant ben bij belgacom. Het zou mij niet verwonderen dat ik wel een rekening had moeten betalen indien ik een discoverry line had.
Toen ik hier raw copper nam moest er iemand langskomen omdat ik geen aansluitpunt had in de kelder, enkel losse kabelkes. Die belgacomtechnieker zei toen dat ik nog een rekening van 100€ ofzo van belgacom zou krijgen hiervoor. Of dit normaal zo is weet ik niet. Maar ik heb nooit iets moeten betalen, wat mij logisch lijkt aangezien ik niet eens klant ben bij belgacom. Het zou mij niet verwonderen dat ik wel een rekening had moeten betalen indien ik een discoverry line had.