Telenet Digitale TV

Hier kunt u alles kwijt over TV over de kabel
Plaats reactie
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus

Hallo,

Ik had een paar vragen ivm Telenet digitale TV.
Hier thuis hebben we deze Telenet shake :

http://telenet.be/1125/0/1/nl/thuis/sha ... an-70.html

Voor 5 € meer per maand zou daar Digitale TV bijkunnen....de vragen :

- Is het mogelijk dat er onder gewoon analoog wordt gekeken en boven digitaal ? De digicorder zou boven komen staan..
- Boven is geen TV kabelaansluiting. De modem - Motorola SBV5121E - staat boven voor internet. Het enigste van Telenet wat boven staat is de modem.
De rest staat allemaal onder aan de TV.
- Is er dus een coaxkabel en netwerkkabel vereist van de modem naar de digicorder/TV ?

Alvast bedankt.
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Analoge TV blijft gewoon werken. Voor je Digibox/corder aan te sluiten ga je inderdaad een extra coax moeten trekken.

De de netwerkkabel zelf is niet nodig als je geen gebruik maakt van het interactieve stuk.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus

Bedankt voor het antwoord.
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

Als je toch een coax kabel moet trekken kan je best ineens een netwerkkabel trekken.
Zal altijd wel van pas komen :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vicarious schreef:- Boven is geen TV kabelaansluiting. De modem - Motorola SBV5121E - staat boven voor internet. Het enigste van Telenet wat boven staat is de modem.
Dat is eigenlijk al een opstelling die niet mag... je TV signaal is dus afgetakt vóór de modem en NIU !
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus

r2504 schreef:
Vicarious schreef:- Boven is geen TV kabelaansluiting. De modem - Motorola SBV5121E - staat boven voor internet. Het enigste van Telenet wat boven staat is de modem.
Dat is eigenlijk al een opstelling die niet mag... je TV signaal is dus afgetakt vóór de modem en NIU !
T'is zo door hun geïnstalleerd dus niet echt een probleem veronderstel ik.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Vicarious schreef:T'is zo door hun geïnstalleerd dus niet echt een probleem veronderstel ik.
Om er toch even op terug te komen... want het zou toch kunnen (was misschien iets te snel).

Men kan de NIU (filter/versterker) beneden plaatsen en de modem boven (al plaatst men die meestal zo dicht mogelijk bij die NIU), maar dan is je coax naar boven eigenlijk een "data" coax, maw. het TV signaal is gefilterd. De beste manier om dit op te lossen is de modem naar beneden verplaatsen, op die manier is het terug een "normale" coax... maar dan moet je wel een aantal UTP kabels naar boven leggen (of powerlines gebruiken).
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus

Nog een coax kabel trekken was geen optie dus vandaag is mijn Hama 40 db DVB-T binnenhuisantenne gearriveerd.
Zéér zuivere ontvangst van Een, Een+, Canvas en Canvas+, Ned 1-2-3 en een deel radiozenders.
nolfie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

r2504 schreef:
Vicarious schreef:T'is zo door hun geïnstalleerd dus niet echt een probleem veronderstel ik.
Om er toch even op terug te komen... want het zou toch kunnen (was misschien iets te snel).

Men kan de NIU (filter/versterker) beneden plaatsen en de modem boven (al plaatst men die meestal zo dicht mogelijk bij die NIU), maar dan is je coax naar boven eigenlijk een "data" coax, maw. het TV signaal is gefilterd. De beste manier om dit op te lossen is de modem naar beneden verplaatsen, op die manier is het terug een "normale" coax... maar dan moet je wel een aantal UTP kabels naar boven leggen (of powerlines gebruiken).
In de beginjaren van Telenet werden alle internetmodems bij de pc's geplaatst. De NIU bleef dan achter bij de invoer... In die tijd had je echter voor telefonie en internet een verschillende modem.
Afbeelding
vasonline
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 18 keer

Vicarious schreef:Nog een coax kabel trekken was geen optie dus vandaag is mijn Hama 40 db DVB-T binnenhuisantenne gearriveerd.
Zéér zuivere ontvangst van Een, Een+, Canvas en Canvas+, Ned 1-2-3 en een deel radiozenders.
Goed gedaan!
In welke regio bevind u zich ongeveer, omdat je ook het NL boeket kan ontvangen?

Ps: aangezien je met dvb-t vrije hardwarekeuze hebt, kan je opnemen op pc, opnemen op hdd, netwerk, usb ....
in principe dezelfde mogelijkheden als SAT.

Groetjes,
S.
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus

vasonline schreef:
Vicarious schreef:Nog een coax kabel trekken was geen optie dus vandaag is mijn Hama 40 db DVB-T binnenhuisantenne gearriveerd.
Goed gedaan!
In welke regio bevind u zich ongeveer, omdat je ook het NL boeket kan ontvangen?

Ps: aangezien je met dvb-t vrije hardwarekeuze hebt, kan je opnemen op pc, opnemen op hdd, netwerk, usb ....
in principe dezelfde mogelijkheden als SAT.

Groetjes,
S.
De regio Noord-Limburg - Lommel.
1,5 hier vandaan is de Nederlandse grens.
Met opnemen heb ik me nog niet bezig gehouden maar ga het zeker eens uitzoeken.
vasonline
Pro Member
Pro Member

Vicarious schreef:
vasonline schreef:
Vicarious schreef:Nog een coax kabel trekken was geen optie dus vandaag is mijn Hama 40 db DVB-T

De regio Noord-Limburg - Lommel.
1,5 hier vandaan is de Nederlandse grens.
Met opnemen heb ik me nog niet bezig gehouden maar ga het zeker eens uitzoeken.
Je woont op een hele goede locatie! Met een buitenantenne/yagi kan je waarschijnlijk ook Duitse DVB-T ("das uberallfershen") ontvangen.
Waarschijnlijk wist je dit al, maar de gebruikte comptressie is MPEG-2, wat hetzelfde is als bij een DVD.

Opnametoestellen met USB kosten zo rond de 70 euro.

PS: de NL zenders zenden ook EPG (programmagids) uit!. zoek maar eens naar het knopje EPG op je afstandsbediening :-D
Met een opnametoestel kan je zelfs vandaaruit programmeren.

Om met PC op te nemen bestaan er USB DVB-T sticks prijs: minder dan 20 euro op een beurs.

Om een idee te geven wat er allemaal bestaat moet je eens kijken wat er in Frankrijk allemaal te koop is
(TNT)
http://www.sedea.fr/catalogue/appli.htm

Groetjes,

S.
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus

Dank voor de link maar een buitenantenne gaat er niet komen denk ik.
De zenders die ik nu ontvang zijn voor mij al goed genoeg.
Hopelijk komen er in de toekomst nog bij.
vasonline
Pro Member
Pro Member

Vicarious schreef:Hopelijk komen er in de toekomst nog bij.
Laat het ons hopen!
Hopelijk toveren ze bij Norking België nog iets uit hun hoed ;-)

Beste wensen voor 2010!

S.
proximusboy
Pro Member
Pro Member

morgen komen ze hier telenet digitaal aansluiten.
Ga een keer kunnen vergelijken wie de beste hd kwaliteit heeft belgacom of telenet
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

moes je het ook willen/kunnen opnemen dan zou het helemaal perfect zijn :)
Plaats reactie

Terug naar “Kabel TV (Telenet, Numericable, Voo, Orange)”