Probleem Cityconnect

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
fues
Starter
Starter

Geachte,

Ik ben sinds jaren klant bij dommel maar heb sinds kort, bij het veranderen van formule, een probleem dat ik maar niet opgelost krijg.
We hebben hier al altijd een PC fysiek, en 2 macbooks draadloos verbonden met het internet.

Ik kom van netconnect en ben overgestapt naar cityconnect.

Bij de cityconnect formule slaag ik er maar niet in meer dan 1 computer tegelijkertijd te verbinden met het internet, dit komt vermoedelijk door het publieke IP adres en mijn modem/router die het signaal blijkbaar niet kan routen.

Ik krijg bij het aanzetten van mijn PC een error die zegt dat er al een andere computer het zelfde IP adres heeft.

Ik heb een D-Link 2640B modem/router en heb op aanraden van een technieker bij dommel een extra routertje achter deze modem/router gezet die het signaal wel zou moeten kunnen routen, dit is echter nog niet gelukt.

Ik heb geen idee of ik de router functie van de modem/router uit zou moeten zetten, op welk apparaat ik nu de DNS-servers zou moeten configureren of waar eventueel het probleem ligt.

Vandaar hier mijn vraag of iemand ons te hulp zou kunnen schieten, ik ben op het einde van mijn eigen kennis.

Dank bij voorbaat
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”