Opstartprobleem met WinXP

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Ben nieuwe pc aan't ineensteken voor iemand :
- A7N8X-E deluxe van Asus
- AMD 2800+
- 512 dual channel DDR
- SATA MAXTOR 120GB
- Dual Gigabit LAN (Marvell + die van de nforce2 chipset??)

Enfin, na een clean install boot hij perfect op ... dan moet ik wachten (45sec) tot het netwerk icoontje opstart id system tray, pas DAN kan ik internetten, start msn op en gaat system properties open , etc ... Het lijkt alsof hij op iets zit te wachten! En aangezien alles vlot loopt eens de netwerkcontroller opgestart is heb ik al verschillende drivers geprobeerd (website / CD / Asus site ) , verschillende Nforce drivers , zelfs terug een FORMAT C:\ waarna ik WEER dat probleem heb...

Ik heb gekeken in eventlog , maar merk geen bijzondere foutmeldingen en/of conflicten. Cpu load is bijna nihil als hij blijft "hangen", dus hij zit niet te sjieken op een proces :-D

Enfin, ik word er onnozel van, ben er al 2 dagen mee bezig ... :evil:
Pengu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 30 keer

Schakel misschien eens het netwerkapparaat van de nforce uit bij hardware-eigenschappen. En als je hem dan toch niet wenst te gebruiken kan je het misschien ook proberen uitzetten in de bios.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

kan het zijn dat je netwerkkaart wacht op een DHCP-server, maar uiteindelijk nooit een antwoord krijgt? Ik ken je netwerkopstelling niet, maar probeer eens vaste ip-adressen te gebruiken en ongebruikte netwerkkaarten uit te schakelen in je systeemprofiel?
strife
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb dit probleem ook al gezien bij mensen die de (ADSL) Alcatel speedtouch client "Enternet" geinstalleerd hadden. Bij het opstarten/inloggen bleef de pc even volledig hangen. Als jij enternet ook geinstalleerd hebt zou ik in die richting zoeken

Grtn
Strife
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”