Dommel opzeggen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Rode Melvin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:58

Goeiemiddag,

Graag zou ik mijn Dommel internetabonnement opzeggen, want binnenkort gaan we verhuizen en we stappen waarschijnlijk over naar Telenet. Nu staat er op hun website nergens duidelijke informatie omtrent het opzeggen van het abonnement.

Kunnen jullie mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat?

Bedankt!

Groet,

Rode Melvin
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Per aangetekende brief..
Rode Melvin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:58

Enig idee wat de minimum termijn is voor opzeg? Een maand zeker? We zitten er al iets van 2 jaar bij...
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ja, één maand. En ze checken hun aangetekende brieven niet vaak,n dus houd je bewijsje goed bij en zeg je domiciliëring op als je geen geld meer aan hen moet!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Rode Melvin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:58

Thanks! Ik zal m'n bewijsje goed bijhouden. We betalen (gelukkig) iedere maand 'handmatig' de factuur, dus dat gaat geen probleem zijn.

Excuses voor deze simpele vraag, maar zit momenteel op m'n werk en heb niet echt veel tijd om te zoeken :) Belgacom zal dan wel hetzelfde werken... aangetekende brief e.d.

Gewoon duidelijk zeggen dat je het wilt opzeggen, zal wel even voorbeeld brief opzoeken vanavond.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Er staan er meerdere op dit forum, check de stickeis in het dommel forum eens.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Hou er ook rekening mee dat ze je graag afsluiten voor het einde van de opzeggingstermijn (zowat vanaf dat ze de aangetekende brief gelezen hebben, veronderstel ik).
Rode Melvin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:58

Hou er ook rekening mee dat ze je graag afsluiten voor het einde van de opzeggingstermijn (zowat vanaf dat ze de aangetekende brief gelezen hebben, veronderstel ik).
Hoe bedoel je? Dat ze me direct afsluiten na het lezen van de brief of wat? Dan krijgen ze, logischerwijs, ook niet het gehele maandbedrag gestort.

(Bedrag/dagen_in_maand)*aangesloten_dagen = bedrag op rekening Dommel.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Dat bedoel ik inderdaad. Het niet volledig betalen van de maand werkt trouwens niet, want ge betaalt voor de maand begint (in mijn geval, omdat die aan't sjacheren waren met de facturen, twee maand op voorhand)
Rode Melvin
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 nov 2009, 13:58

Raar, ik zet toch duidelijk in de brief dat het per xx/xx/xxxx afgesloten moet zijn? En dat m'n opzeg in moet gaan vanaf xx/xx/xxxx ?

Ze doen dan vast ook niet de moeite om het geld terug te storten ? We zullen wel zien... zal dan nog wel ff wachten met m'n brief.
Johnneke
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 15 maa 2007, 15:07

Ik ben nu ongeveer een jaar lid bij dommel, weet iemand toevallig of ik dan opnieuw een jaar moet wachten om mijn abbonement op te zeggen of kan dit vanaf nu maandelijks?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Maandelijks, mits één maand opzeg.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
turboke
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04 feb 2006, 23:36
Locatie: st-gillis-waas
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer

In geval van opzeg, wat moet je dan doen met je modem, terugsturen ? Bedankt voor het antwoord alvast.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

turboke schreef:In geval van opzeg, wat moet je dan doen met je modem, terugsturen ? Bedankt voor het antwoord alvast.
Als je 'm gekocht hebt is het de jouwe. Zoniet terug opsturen ja.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”