Van Quickenborne stelt datalimieten in vraag

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Natuurlijk houden ze de datalimieten kunstmatig laag om concurrenten uit de "video-on-demand" markt te houden. BC en TN maken overigens al jaren prijsafspraken. Geen kat die er werk van maakt om dit aan te pakken.

Maar laat ons de zaken aanpakken waar het schoentje vooral knelt: Wie tegelijk spelers een netwerk laat uitbaten en toelaat hen ook aanbieder te zijn, vraagt om problemen!!! Quickie zelf dus. Veel blabla, maar precies geen boemboem. Want dan gaan de Walen steigeren dat de federale regering aandeelhouder van BC moet blijven en dat er zeker geen afstoting van het netwerk mag komen.

In elke sector moet dat netwerk van Europa afgesplitst worden, alleen moet dat niet op vlak van telecommunicatie. Kan iemand dat begrijpen??? :evil:
feedy
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 dec 2006, 13:14

de regering kan, als hoofdaandeelhouder (50% + 1 aandeel) toch gewoon het beleid bepalen van Belgacom, of zie ik het weer te simpel? :?
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is vooral Microsoft die de dienst video on demand hier wil lanceren,maar zich beknot voelt door Belgacom & Telenet.
Dit omdat een film downloaden in Full hd,al vlug een 14 gb nodig heeft,en de limieten van deze twee kennende zal men voor de rest van de maand niet veel meer moeten internetten.
Microsoft zou deze dienst waarschijnlijk aanbieden via zijn spelconsole,de Xbox 360.
Ook Sony,met zijn PS3,overweegt zo een dienst te beginnen.
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Berichten: 521
Lid geworden op: 03 feb 2008, 14:29
Locatie: Ninove
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Van Quickenborne stelt datalimieten voor de honderdste keer in vraag. Als hij niks kan doen, dat hij dan ook stopt met zagen?
To download or not to download, that's the question.
koekie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 feb 2009, 15:26
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 229 keer

Fireblade schreef:Van Quickenborne stelt datalimieten voor de honderdste keer in vraag. Als hij niks kan doen, dat hij dan ook stopt met zagen?
Meer nog, dat ze dat ministerpostje dan opdoeken. Weer geld gespaard voor de belastingbetaler.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Zucht. Aan de hoeveelste keer zitten we al? 10, 20?
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Van Quickenborne stelt datalimieten in vraag
Hij zou beter hemzelf in vraag beginnen te stellen.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

pffff vragen stellen en er niks aan doen, wanneer gaat er eens een minister opstaan met ballen aan zijn lijf.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is zo dat Microsoft al dikwijls eens veoordeeld is door Europa,(met enorme boetes tot gevolg),het zou best eens kunnen dat ze nu bij hetzelfde Europa gaan klagen omdat hun dienst eigenlijk geband word (limieten)door Telenet en Belgacom.Europa is zowat de enige hoop voor ons,om van onder deze belachelijke limieten,en de bijzonder hoge abbo kosten te geraken.
Microsoft heeft veel meer invloed dan wij,consumenten.Hoop doet leven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

feedy schreef:de regering kan, als hoofdaandeelhouder (50% + 1 aandeel) toch gewoon het beleid bepalen van Belgacom, of zie ik het weer te simpel? :?
Da's iets te simpel, plus het feit dat diezelfde regering broodnodige centjes binnen krijgt via Belgacom maakt het natuurlijk niet makkelijk.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
feedy schreef:de regering kan, als hoofdaandeelhouder (50% + 1 aandeel) toch gewoon het beleid bepalen van Belgacom, of zie ik het weer te simpel? :?
Da's iets te simpel, plus het feit dat diezelfde regering broodnodige centjes binnen krijgt via Belgacom maakt het natuurlijk niet makkelijk.
Ik denk niet dat een bedrijf als Belgacom veel geld gaat verliezen aan ongelimiteerde abonnementen.
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Lord Utopia schreef:
r2504 schreef:
feedy schreef:de regering kan, als hoofdaandeelhouder (50% + 1 aandeel) toch gewoon het beleid bepalen van Belgacom, of zie ik het weer te simpel? :?
Da's iets te simpel, plus het feit dat diezelfde regering broodnodige centjes binnen krijgt via Belgacom maakt het natuurlijk niet makkelijk.
Ik denk niet dat een bedrijf als Belgacom veel geld gaat verliezen aan ongelimiteerde abonnementen.
uiteraard wel.Aan volumepacks, Go plus abbonnementen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

silencer schreef:
uiteraard wel.Aan volumepacks, Go plus abbonnementen.
Dat zijn marginale winsten dat ze maken op volume packs hoor. Wat kunnen ze doen om de overstap van Plus naar Go tegen te houden? Betere voorwaarden stellen aan Plus-abonnementen. Plus-gebruikers veel sneller laten down- en uploaden; gratis mobiel internet, niet enkel tijdens het weekend; bij de packs eventueel gratis boeketten?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
silencer schreef:
uiteraard wel.Aan volumepacks, Go plus abbonnementen.
Dat zijn marginale winsten dat ze maken op volume packs hoor.
van waar uw zekerheid?
een klant die 1 pack koopt loopt al tegen 11% prijsverhoging (5/41,75)
Niet iedereen koopt een pack maar er zijn er zeker die meerdere packs kopen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

liger schreef: van waar uw zekerheid?
een klant die 1 pack koopt loopt al tegen 11% prijsverhoging (5/41,75)
Niet iedereen koopt een pack maar er zijn er zeker die meerdere packs kopen.
Ik bedoel, misschien maken ze daar 50.000 euro omzet op (beetje zoals Telenet), maar dat is te verwaarlozen op een totale omzet van 1,... miljard.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Lord Utopia schreef:Ik bedoel, misschien maken ze daar 50.000 euro omzet op (beetje zoals Telenet), maar dat is te verwaarlozen op een totale omzet van 1,... miljard.
Volgens TN zijn er 6% mensen die een probleem hebben met hun limiet, waarvan de helft extra volume aankoopt.

Da's dus 3% van 1 miljoen internet klanten... ofwel 30.000 klanten. Nu op zich zijn deze inkomsten verwaarloosbaar tov. de globale omzet, maar wat veel belangrijker is, is dat Telenet door dergelijke drempel op te leggen zijn investeringstempo serieus kan afremmen.
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Lord Utopia schreef:
liger schreef: van waar uw zekerheid?
een klant die 1 pack koopt loopt al tegen 11% prijsverhoging (5/41,75)
Niet iedereen koopt een pack maar er zijn er zeker die meerdere packs kopen.
Ik bedoel, misschien maken ze daar 50.000 euro omzet op (beetje zoals Telenet), maar dat is te verwaarlozen op een totale omzet van 1,... miljard.
50k??

ff snel google: Het totaal aantal ADSL-klanten ligt nu op 1.201.853 (jaar 2007)
als er maar 5% een pack koopt is dat al 300k waarvan wrs 90% winst

packs zijn pure winst dus je moet het niet met omzet vergelijken

Net zoald bij tv kabels maken de ISP's grote winst op extra diensten (andere vb zijn domeinen)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vanwaar uw zekerheid?
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

hmmm ik ben benieuwt hoeveel GB ze gaan hebben als jij ze openlegt want ik vindt het belangelijk om te zeggen " maar 6 % heeft behoefte aan een grote datalvolume' tuurlijk let jij er op Als jij weet dat vdsl Download tegen een snelheid van 2/MbitS :) :)

we hebben thuis 2 pc and 2 laptoppen + een wii and ps3 :) bijnormaal gebruik zit ik aan 50 GB de maand :) +updates uitvoeren loopt snel op ze
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Wat moeten ze eigenlijk onderzoeken? Telenet laat hun eigen video on demand (PCTV) niet meetellen op de telemeter.... genoeg dus om hun aan te klagen op oneerlijke praktijken.

Maarja, met een onderzoek, kunnen ze alles weer jaren vertragen... wat zeg ik tientallen...
de koe zegt boe
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

bambipower schreef:Wat moeten ze eigenlijk onderzoeken? Telenet laat hun eigen video on demand (PCTV) niet meetellen op de telemeter.... genoeg dus om hun aan te klagen op oneerlijke praktijken.

Maarja, met een onderzoek, kunnen ze alles weer jaren vertragen... wat zeg ik tientallen...
Precies... met zo'n onderzoek gaan ze echt niet vlug vlug vlug werken.
sigma
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2008, 14:20

Een onderzoek laten uitvoeren en de daarbij horende conclusies op papier zetten is redelijk eenvoudig. De problemen beginnen meestal wanneer de conclusies van een onderzoek naar de praktijk omgezet moeten worden.

Met de kruisbestuiving van de onderzoekers (overheid), de overheid als aandeelhouder en toezichthouder (opnieuw overheid) gecombineerd met politieke benoemingen, moet er echt niet te veel verwacht worden.
Gebruikersavatar
defenderII
Premium Member
Premium Member
Berichten: 488
Lid geworden op: 03 feb 2004, 14:41
Locatie: Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 18 keer
Contacteer:

Ik ben er zeker van dat als (uberhaupt) de limieten worden afgeschaft dat ze dan andere "voordelen" (hihi) zullen terugschroeven/afschaffen.
Ik ben wel het idee toegedaan dat het er geen datalimieten moeten zijn; maar eerlijk gezegd ik ben nog nooit aan de limiet gekomen van 25GB. (het zal wel aan mij liggen LOL)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

bambipower schreef:Wat moeten ze eigenlijk onderzoeken? Telenet laat hun eigen video on demand (PCTV) niet meetellen op de telemeter.... genoeg dus om hun aan te klagen op oneerlijke praktijken.

Maarja, met een onderzoek, kunnen ze alles weer jaren vertragen... wat zeg ik tientallen...
Er is wel een groot verschil tussen telenet/belgacom digitale tv waarbij de content komt van servers in hun eigen netwerk, en microsoft dat zijn server waarschijnlijk in amerika of nederland heeft staan en alles via het internet moet streamen (wat een isp dus geld kost).
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Inderdaad,het gaat hier vooral over Microsoft tegen Belgacom en Telenet (en over de films op aanvraag abbo's van TN en BC),.Hoeveel u nu verbruikt doet er eigenlijk niet toe,het gaat hier om de 14 gb per film (full HD)die u eigenlijk kwijt bent na het downloaden,als u zo twee films wil bekijken op een maand,wel dan gaan er velen al aan het blafont zitten (sommige mensen zelfs al na een).
Volgens mij heeft Microsoft ook meer aanzien (bij Europa) dan testaankoop,TIK,en andere
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Volgens mij doet Microsoft ook, om wat aandacht te krijgen voor hun nieuwe diensten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Trojan schreef:Er is wel een groot verschil tussen telenet/belgacom digitale tv waarbij de content komt van servers in hun eigen netwerk, en microsoft dat zijn server waarschijnlijk in amerika of nederland heeft staan en alles via het internet moet streamen (wat een isp dus geld kost).
Gaan we nog wat zielig doen en medelijden kweken met BGC en TN ?

Er zijn voorbeelden genoeg van nationale providers (om niet meteen kleintjes als prijsbrekers aan te halen) in andere landen dat het perfect kan, en zelfs aan veel lagere prijzen. Al de rest (inclusief Quickie z'n "onderzoek") is een non issue, het is gewoon blablah om het probleem om de lange baan te schuiven.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk dat Trojan enkel bedoelt dat indien Microsoft een privilege wil t.o.v. anderen (m.a.w. hun bandwith wordt niet meegrekened), ze voor dat privilege zullen moeten betalen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
timvg
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mei 2009, 14:56

Dit is een van de harde bewijzen dat de datalimieten in Belgie zorgen dat we serieus achter lopen op innovatie.
In Nederland is het kijken op aanvraag via internet perfect ingeburgerd. RTL net gemist, SBS net gemist en noem maar op.

En het is allemaal gratis !! Met wat reclame ertussen, maar dus niet te betalen.

Hier mag je bij Telenet minimaal 1 euro per keer dat je iets bekijkt ophoesten.
100% concurrentie vervalsing. Hoeveel duidelijker moet het zijn?

Nu is het wel zo dat de zenders waarschijnlijk ook goed verdienen aan hun net gemist praktijken, maar er moet maar één zender beginnen en de rest volgt. En dan koopt niemand nog net-gemist diensten via Telenet.
Zo helder als water, maar Quickie zal weer niets zien. Veel geblaat op voorhand, weinig resultaten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Ik denk dat Trojan enkel bedoelt dat indien Microsoft een privilege wil t.o.v. anderen (m.a.w. hun bandwith wordt niet meegrekened), ze voor dat privilege zullen moeten betalen.
Ook weer typisch Belgisch... we gaan allerlei constructies verzinnen om het probleem toch maar niet grondig op te lossen.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Iets wat gewoon logisch is, wordt eerst 'onderzocht' - mogen we aannemen dat een onnozelheid zoals de 2.5 minuut helpdesk-interventie ook een resultaat is van een gelijkaardig onderzoek? Dan wordt het lachen met de bochten waarin men ons nu weer gaat wringen om de wereld te sparen van Belgen met een overschot aan datavolume.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

defenderII schreef:Ik ben er zeker van dat als (uberhaupt) de limieten worden afgeschaft dat ze dan andere "voordelen" (hihi) zullen terugschroeven/afschaffen.
Ik ben wel het idee toegedaan dat het er geen datalimieten moeten zijn; maar eerlijk gezegd ik ben nog nooit aan de limiet gekomen van 25GB. (het zal wel aan mij liggen LOL)
sorry dat ik het vraag maaar welke "voordelen" heb je het over, ..
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Foto's afdrukken, 10 liedjes per week downloaden, een cursus internet voor beginners...Dat soort onzin?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5263
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

jorgo schreef:Foto's afdrukken, 10 liedjes per week downloaden, een cursus internet voor beginners...Dat soort onzin?
zelfs als dit het zou zijn de meeste mensen hebben een eigen printer, .. weten elders liedjes te downloaden, en cursus voor beginners, .. moet je daarvoor maandelijks voor betalen? Dan zou men zeggen dat dit iets is voor mensen, die het willen/nodig hebben enkel in het begin verreken dit dan in de setup fee.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

omdat ik schrik heb dat vincent bij het onderzoeken er zal overzoeken, heb ik hem toch maar een mailtje gestuurd.
Tevens ook eentje naar Microsoft met het pctv verhaal. Al vrees ik dat die mail niet gelezen zal worden.
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb het zowel naar [email protected] als [email protected] gestuurd, met de vraag het naar de goede dienst door te sturen.
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Het pctv verhaal?
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik heb hun er even op gewezen, dat telenet hun eigen pctv (video on demand) niet laat meetellen op het internetge(ver)bruik. Waardoor er dus oneerlijke concurentie en monopolie ontstaat. In het krantenartikel lees ik niets over pctv, dus ik vraag me af, of ze daarvan op de hoogte zijn.
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”