veranderingen op til ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:
Goztow schreef:Het is al vaak zo geweest in het verleden: wat geruchten en enkele weken later bevestiging, dan enkele weken later reeds doorgevoerd. Ik geloof erin :). De genadeslag voor Telenet? We zullen zien wat hun netwerk aankan ;).
Als Telenet niet klaar gaat zijn met Docsis 3.0 is dat wel degelijk de genadeslag.
Waarom zou dit de genadeslag zijn voor Telenet?
Ik ben jaren Belgacomklant geweest (ADSL en VDSL) en ben overgestapt naar Telenet omdat zij de eerste waren die een fatsoenlijke uploadsnelheid hadden.

Zelfs als Belgacom een FUP of unlimited pakket uitbrengt zie ik nog steeds geen reden om over te stappen want ik heb 3 digicorders (6 streams) en daar komt Belgacom zelfs nog niet in de buurt.

Daarnaast denk ik als het over limieten gaat dat kan Telenet nu al zijn abonnementen opwaarderen.
Het aantal nodes is al flink uitgebreid en er worden er nog meer geplaatst.
Persoonlijk haal ik zeer mooie scores en bijvoorbeeld voor VoIP haal ik een MOS score van 4,3. Niet echt een teken dat er overbelasting is.

En Docsis 3 hebben ze toch maar nodig als Belgacom drastisch de snelheid gaat opdrijven.
En ja, ook Docsis 3 wordt volop getest maar net zoals bij Belgacom is ook daar de groep die daadwerkelijk iets weet over de status zeer beperkt.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Binnekort dus een shake++ :P ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef: Waarom zou dit de genadeslag zijn voor Telenet?
Telenet zit vandaag de dag aan hun limiet. Hun pakketten met 2 Mbps upload wordt verkocht met zware oversell.
Astralon schreef: Ik ben jaren Belgacomklant geweest (ADSL en VDSL) en ben overgestapt naar Telenet omdat zij de eerste waren die een fatsoenlijke uploadsnelheid hadden.
En toch was Belgacom de eerste die de uploadsnelheden gevoelig verhoogde. Voor Go en Plus van 400 kbps naar 1 Mbps resp. 1,2 Mbps. Telenet moest volgen, ruim een half jaar later. Hetzelfde met de limieten, prijzen en opties. Nog niet opgemerkt? Telenet is de laatste twee jaar altijd de volger ipv de leider. Belgacom doet het altijd eerst, goed.
Astralon schreef: Zelfs als Belgacom een FUP of unlimited pakket uitbrengt zie ik nog steeds geen reden om over te stappen want ik heb 3 digicorders (6 streams) en daar komt Belgacom zelfs nog niet in de buurt.
Vanaf volgend jaar kunnen klanten bij Belgacom en Scarlet 3 TV's aansluiten op hun abonnement (wanneer dat mogelijk is), dankzij de verhoogde capaciteit (tot 30 Mb).
Astralon schreef: Daarnaast denk ik als het over limieten gaat dat kan Telenet nu al zijn abonnementen opwaarderen.
Zoals ik al zei, Telenet zit aan hun limiet. Als ze iets verhogen, is het met tegenzin. Het water staat aan hun mond.
Astralon schreef: Het aantal nodes is al flink uitgebreid en er worden er nog meer geplaatst.
Het zal wachten zijn op Docsis 3.0. Origineel zou het gebruikt worden om hun klanten op te vangen, nu zullen ze het ook moeten aanwenden om hun snelheden te verhogen.
Astralon schreef: En Docsis 3 hebben ze toch maar nodig als Belgacom drastisch de snelheid gaat opdrijven.
En ja, ook Docsis 3 wordt volop getest maar net zoals bij Belgacom is ook daar de groep die daadwerkelijk iets weet over de status zeer beperkt.
Volgend jaar dus. Ze hebben de lancering van Docsis 3.0 al twee keer moeten uitstellen, de derde keer zal dan de laatste keer zijn.

Dat Docsis 3.0 nu pas getest wordt, zegt veel over Telenet en het geld dat achter Telenet zit. Als je dat vergelijkt met Belgacom, dan weet je wie het eerste zal zijn.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:En toch was Belgacom de eerste die de uploadsnelheden gevoelig verhoogde. Voor Go en Plus van 400 kbps naar 1 Mbps resp. 1,2 Mbps. ]
Ik ben weggegaan bij Belgacom in juni 2008 en toen had Telenet 1 Mpbs en was er bij Belgacom nog geen sprake van 1 of 1,2 Mbps. Mijn VDSL was 400 Kbps, zelfs de Pro en Office abonnementen hadden een maximale upload van 640 Kbps.
Lord Utopia schreef:Nog niet opgemerkt? Telenet is de laatste twee jaar altijd de volger ipv de leider. Belgacom doet het altijd eerst, goed.
Snelheid, zie hierboven. Limieten: het hoogste abonnement (zeker in combinatie met een shake) bij Telenet heeft dezelfde of een hogere limiet dan Belgacom en dat is al langer zo. En tel daar nog eens nachtsurfen bij.

Kijk misschien ook hier eens...

Ik vind het jammer dat sommige mensen nog steeds zo "verbonden" zijn met één operator.
Zoals ik reeds aangaf had ik op een bepaald moment de behoefte aan een hogere uploadsnelheid en ben ik overgeschakeld naar Telenet.
Toen al stond hollebollegijs te roepen dat ik daar spijt zou van krijgen. We zijn 15 maanden verder en de specificaties van Belgacom zijn nog niet beter dan die van Telenet (oh ja, de upload is net iets hoger).

En als Belgacom op een bepaald moment met een voorstel komt dat nog beter in mijn behoefte voorziet dan zal ik andermaal de overstap overwegen maar ik probeer wel objectief te blijven.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:Ik ben weggegaan bij Belgacom in juni 2008 en toen had Telenet 1 Mpbs en was er bij Belgacom nog geen sprake van 1 of 1,2 Mbps. Mijn VDSL was 400 Kbps, zelfs de Pro en Office abonnementen hadden een maximale upload van 640 Kbps.
Quasi onmogelijk, Belgacom was eerst met de uploadsnelheden. Ik denk dat je dat verwart met 512 kbps bij Telenet...
Astralon schreef: Snelheid, zie hierboven. Limieten: het hoogste abonnement (zeker in combinatie met een shake) bij Telenet heeft dezelfde of een hogere limiet dan Belgacom en dat is al langer zo. En tel daar nog eens nachtsurfen bij.
Voor 29 / 34 euro per maand heb je bij Proximus Generation al 100 GB aan 12/1 Mbps op VDSL2. Je kunt de abonnementen zelfs nog goedkoop uitbreiden met een eenmalig volumepack aan 9,99 euro voor 25 GB.
Astralon schreef: Toen al stond hollebollegijs te roepen dat ik daar spijt zou van krijgen. We zijn 15 maanden verder en de specificaties van Belgacom zijn nog niet beter dan die van Telenet (oh ja, de upload is net iets hoger).
Ik denk dat jij alles wat mixt. Belgacom was eerst met volumelimieten, dan met uploadsnelheid.

25/06/08 - Telenet volumelimiet naar 20 en 60 GB
http://www.zdnet.be/news/85473/telenet- ... mieten-op/

25/06/08 - Belgacom gaat van 12 naar 25 GB
http://www.zdnet.be/news.cfm?id=87329

14/7/08 - Telenet gaat van 20 naar 25 GB (omdat belgacom ook 25 GB geeft)
http://www.zdnet.be/news/88084/telenet- ... d-update-/

20/11/08 - Belgacom verbetert specificaties Pro Compact en PC L.
http://www.tik.be/belgacom_introduceert ... sl2_aanbod

5/3/09 - Belgacom verhoogt uploadsnelheden van 400 kbps naar 1 en 1,2 Mbps
http://www.tik.be/belgacom_gaat_in_de_aanval

4/7/09 - Telenet verhoogt prijzen shakes+
http://www.tik.be/telenet_vernieuwt_sha ... gt_prijzen

9/7/09 - Telenet verhoogt snelheden EN en TN
http://burnthattree.wordpress.com/2009/ ... verhoging/

10/7/09 - Belgacom verlaagt prijzen packs en wordt goedkoper dan Telenet
http://www.tik.be/tik_vergelijkt_de_bel ... net_shakes

28/8/09 - Belgacom vernieuwt Generation (100 GB voor 34 euro)
http://www.tik.be/generation_van_proxim ... uikers_aan
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Astralon schreef: Zoals ik reeds aangaf had ik op een bepaald moment de behoefte aan een hogere uploadsnelheid en ben ik overgeschakeld naar Telenet.
We zijn 15 maanden verder en de specificaties van Belgacom zijn nog niet beter dan die van Telenet (oh ja, de upload is net iets hoger).
En net voor de upload ben je naar Telenet gegaan, spreek je jezelf dan niet een beetje tegen?
Astralon schreef: Ik vind het jammer dat sommige mensen nog steeds zo "verbonden" zijn met één operator.
Zoals ik reeds aangaf had ik op een bepaald moment de behoefte aan een hogere uploadsnelheid en ben ik overgeschakeld naar Telenet.

En als Belgacom op een bepaald moment met een voorstel komt dat nog beter in mijn behoefte voorziet dan zal ik andermaal de overstap overwegen maar ik probeer wel objectief te blijven.
Ben jij dan niet zo "verbonden" met telenet?

Kwil maar gewoon aantonen dat je argumenten niet echt goed zijn.

Iedereen zal zijn ISP verdedigingen als ie der content mee is (of zelf wanneer niet tevreden maar men het niet wil toegeven ;) ). Eigen mening en sommige mensen gaan gewoon een stapje verder met hun operator te verdedingen. thats it!
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Lord Utopia schreef:
Astralon schreef:Ik ben weggegaan bij Belgacom in juni 2008 en toen had Telenet 1 Mpbs en was er bij Belgacom nog geen sprake van 1 of 1,2 Mbps. Mijn VDSL was 400 Kbps, zelfs de Pro en Office abonnementen hadden een maximale upload van 640 Kbps.
Quasi onmogelijk, Belgacom was eerst met de uploadsnelheden. Ik denk dat je dat verwart met 512 kbps bij Telenet...
http://www.zdnet.be/news/77407/telenet- ... dsnelheid/

http://tweakers.mobi/nieuws/54191
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

FunkStar schreef:En net voor de upload ben je naar Telenet gegaan, spreek je jezelf dan niet een beetje tegen?
Neen, kijk en lees a.u.b.
http://www.zdnet.be/news/77407/telenet- ... dsnelheid/
FunkStar schreef:Ben jij dan niet zo "verbonden" met telenet?
Astralon schreef:En als Belgacom op een bepaald moment met een voorstel komt dat nog beter in mijn behoefte voorziet dan zal ik andermaal de overstap overwegen maar ik probeer wel objectief te blijven.
Problemen met begrijpend lezen?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:
Lord Utopia schreef:
Astralon schreef:Ik ben weggegaan bij Belgacom in juni 2008 en toen had Telenet 1 Mpbs en was er bij Belgacom nog geen sprake van 1 of 1,2 Mbps. Mijn VDSL was 400 Kbps, zelfs de Pro en Office abonnementen hadden een maximale upload van 640 Kbps.
Quasi onmogelijk, Belgacom was eerst met de uploadsnelheden. Ik denk dat je dat verwart met 512 kbps bij Telenet...
http://www.zdnet.be/news/77407/telenet- ... dsnelheid/

http://tweakers.mobi/nieuws/54191
http://www.tik.be/pub/nieuws/de_knop_is ... _snelheden
dat is van 256 kbps naar 512 kbps.

Daarna ging belgacom van 256 naar 400 kbps. Toen was Telenet nog de eerste, dan verhoogde Belgacom de uploadsnelheden en moest je geen BelgacomTV meer hebben om op VDSL2 aangesloten te worden.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hallo? Turbonet telt niet mee of wat?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Astralon schreef:Hallo? Turbonet telt niet mee of wat?
En Turbonet natuurlijk.
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

nuja we zullen wel zien zeker.
feit is wel wat lord zegt qua snelheden dat bij wijze belgacom morgen kan zeggen we verdubbelen onze snelheid maar dat telenet dat zeker niet kan zeggen.
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1528
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 92 keer

Astralon schreef:
FunkStar schreef:En net voor de upload ben je naar Telenet gegaan, spreek je jezelf dan niet een beetje tegen?
Neen, kijk en lees a.u.b.
http://www.zdnet.be/news/77407/telenet- ... dsnelheid/
FunkStar schreef:Ben jij dan niet zo "verbonden" met telenet?
Astralon schreef:En als Belgacom op een bepaald moment met een voorstel komt dat nog beter in mijn behoefte voorziet dan zal ik andermaal de overstap overwegen maar ik probeer wel objectief te blijven.
Problemen met begrijpend lezen?
objectief blijven?? Je zit zelf telenet hier echt zwaar te verdedigen dat is volgens mij niet objectief uitgaande op Lord Utopia's posts!

En waarom weer die persoonlijke aanval op mij, ik quote: problemen met begrijpend lezen?

Voor mij mag dit topic toe.
Dit leidt nergens naar, zeker niet naar veranderingen.
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

FunkStar schreef:objectief blijven?? Je zit zelf telenet hier echt zwaar te verdedigen dat is volgens mij niet objectief uitgaande op Lord Utopia's posts!

En waarom weer die persoonlijke aanval op mij, ik quote: problemen met begrijpend lezen?
1) Ik verdedig Telenet helemaal niet maar de waarheid heeft ook zijn rechten. Ik ben niet dementerend en als ik schrijf dat ik ben overgestapt van Belgacom naar Telenet omdat de uploadsnelheid bij Telenet 2,5 keer zo hoog lag dan mag men dat in twijfel trekken maar dan moet men met spijkerharde bewijzen komen. En die zijn er niet, alleen hebben sommige mensen een problemen om hun fouten toe te geven :!:

2) Ik probeer het nog eens: ik was bij Belgacom, ik ben nu bij Telenet en ik zeg dat als Belgacom een goed alternatief heeft dat ik dit dan zal overwegen. Objectiever kan je volgens mij moeilijk zijn? Dit had ik allemaal al geschreven en dan vind jij het nodig om te vragen: "Ben jij dan niet zo "verbonden" met telenet?".

3) Verklaar a.u.b. is het woordje weer in "En waarom weer die persoonlijke aanval op mij"?
Zoals ik reeds zei, ben ik niet dementerend en ik kan mij niet herinneren dat ik je in het verleden persoonlijk heb aangevallen.
En als je bovenstaande post als een persoonlijke aanval ziet dan is dat voor jouw rekening.

P.S. thats it! moet zijn That's it!
Opus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 937
Lid geworden op: 29 sep 2008, 21:43
Locatie: Hoboken
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 49 keer

moest belgacom een pak hoger gaan met de uploadsnelheden overweeg ik toch ook om overtestappen van telenet naar belgacom hoor.

tot nu toe ben ik altijd klant van eerste uur bij telenet geweest maar ooit komt er idd een moment dat telenet niet meer hoger kan ( of ze moesten docsis 3 in gang trekken overal ) en dat moment is nu aangebroken denk ik.

Dus als belgacom de upload sterk verhoogd ben ik alvaqt een nieuwe klant ( voor een jaar dan toch tot telenet weer hoger is mss )
Dreambox 800 / Open-Pli image / eSATA 750Gb / CCcam 2.1.4 / Schotel draaibaar
Core2duo E6600 Debian CCcam 2.1.4 server
Ambionix
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 okt 2009, 19:42

Volgens een ander forum komen er aankondingen van Belgacom over mobiel internet in december en over vast internet in januari.

Hopelijk zijn ze positief want mijn datalimiet is weer bijna op. 8)

Ambionix
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ambionix schreef:Volgens een ander forum komen er aankondingen van Belgacom over mobiel internet in december en over vast internet in januari.

Hopelijk zijn ze positief want mijn datalimiet is weer bijna op. 8)

Ambionix
Link?
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Iemand die ondertussen al iets meer weet van de veranderingen die op til zijn?
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Ja.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Trojan schreef:Ja.
Wat?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trojan schreef:Ja.
En? Zijn ze goed of niet?
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

We zijn ondertussen al enkele maanden later...
Is er iemand die weet ofdat er binnenkort veranderingen komen?
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Roygenz schreef:Ze zouden beter wat werk maken van hun VDSL uitrol...
70% kan al aangesloten worden en tegen eind 2010 wil men gans belgie hiervan voorzien.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

als je inlogt op e-services en je kijkt dan op de "internet" vierkant:

"Belgacom Internet
Onbeperkt surfen vanaf € 20 per maand. En € 50 korting als u online bestelt"

als je dan op "meer info" klikt...dan vindt je niks over dat onbeperkt.... 20 euro dat is normaliter de budget... op't ogenblik is alles 10euro/maand voor 6 maand; nadien volle pot... en een "pro" die 60gb mag verbruiken(upload+download) betaald 57,05 euro tov een "go" die via InternetGeneration 100gbyte mag verbruiken voor amper 30euro

versta er maar iets van :-)
in het verleden ook bij telenet via de smartshake vs goldshake...12Mbit en 25 gbyte afhalen of 15mbit en dan slechts 15gbyte afhalen... ging goed samen met hun luipaard verhaal...idd snel dier... maar heel snel "uitgeput" ook :-)
proximusboy
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 06 apr 2004, 11:18

dat is al altijd al zo geweest !
wil gewoon zeggen dat ge onbeperkt op internet kunt heeft niks te maken met datavolume.
Providers in het buitenland gebruiken ook die truuk
nokia e71 smile 110 + mobile internet + agent
nokia 6120C belgacom happy time one
nokia 3500 TMF
nokia 3120 classic base mania
toshiba p300-18M + vista ultimate + office 2007
toshiba Qosmio X300-14F VDSL2 internet generation + happy time on + belgacom tv
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

proximusboy schreef:dat is al altijd al zo geweest !
wil gewoon zeggen dat ge onbeperkt op internet kunt heeft niks te maken met datavolume.
Providers in het buitenland gebruiken ook die truuk
in andere landen gaan ze niet beginnen mekkeren over 100gbyte

ook leuk :
http://www.zdnet.be/news/111150/microso ... dlimieten/
en dat is nog maar Microsoft... ook Sony heeft reeds een "video on demand" gestart in September...
misschien moeten ze eens internet uitrollen in Belgie
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Wat gaat er gebeuren? Telenet gaat samenwerken met Microsoft en Sony. Andere kleine bedrijven die iets proberen in België kunnen niets doen. Elk ontvangt hun "winst" uit de content.

Ofwel gaat Microsoft klagen bij Europa en gaat Europa klagen bij het BIPT. Maar uiteindelijk is dat geen garantie dat er iets gedaan gaat worden aan de datalimieten. Ik denk niet dat een provider gedwongen kan worden ongelimiteerd aan te bieden.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Lord Utopia schreef:Wat gaat er gebeuren? Telenet gaat samenwerken met Microsoft en Sony. Andere kleine bedrijven die iets proberen in België kunnen niets doen.
ik ga ervan uit dat als je een leased lijn legt tussen uw server/netwerk en telenet...dat het niet noodzakelijk moet meegeteld worden ?
(intern verkeer weet je wel)
zo kan het soms wel interessanter zijn om je pc in een datacenter te gaan plaatsen en regelmatig je backups te gaan halen :-)
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Lord Utopia schreef:Ik denk niet dat een provider gedwongen kan worden ongelimiteerd aan te bieden.
Dat valt te bezien. Ik weet niet in welke mate dit hier in België het geval is, maar als het netwerk door de overheid met belastingsgeld gelegd is, en BGC mag het beheren, dan moeten zij luisteren. Als ze het zelf gelegd hebben met hun eigen geld, dan heeft er idd niemand iets te zeggen. Een concierge moet ook doen wat z'n baas zegt, hé, en niet omgekeerd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

De overheid kan alles. Maar de bedrijven vinden wel een ommeweg. Als de overheid zegt: "ongelimiteerd breedband moet", dan komen de bedrijven met 256 kbit ongelimiteerde lijntjes. Als ze zeggen: er moet minimaal 1 Mbit zijn, dan gaan ze de prijs belachelijk omhoog doen. Als ze zeggen: de prijs moet beperkt zijn, dan zullen ze beginnen trafic shapen. Enzovoort. Regeltjes opleggen van hogerhand zal niet lukken, vrees ik.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Goztow schreef:De overheid kan alles. Maar de bedrijven vinden wel een ommeweg. Als de overheid zegt: "ongelimiteerd breedband moet", dan komen de bedrijven met 256 kbit ongelimiteerde lijntjes. Als ze zeggen: er moet minimaal 1 Mbit zijn, dan gaan ze de prijs belachelijk omhoog doen. Als ze zeggen: de prijs moet beperkt zijn, dan zullen ze beginnen trafic shapen. Enzovoort. Regeltjes opleggen van hogerhand zal niet lukken, vrees ik.
Een soort Terminator/Mad Max/Highlander/etc. figuur dan, dat iedereen bij BGC en Telenet een pak rammel geeft tot ze luisteren? :P
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Goztow schreef:De overheid kan alles. Maar de bedrijven vinden wel een ommeweg. Als de overheid zegt: "ongelimiteerd breedband moet", dan komen de bedrijven met 256 kbit ongelimiteerde lijntjes. Als ze zeggen: er moet minimaal 1 Mbit zijn, dan gaan ze de prijs belachelijk omhoog doen. Als ze zeggen: de prijs moet beperkt zijn, dan zullen ze beginnen trafic shapen. Enzovoort. Regeltjes opleggen van hogerhand zal niet lukken, vrees ik.
Kabel liberaliseren...zodat mensen een alternatief hebben als ze te ver van telefonie centrale wonen
dvb-t uitbouwen zoals in omringende landen... zodat er voor digitale tv een alternatief is...
voor de rest is er nog 3G/4G die nog niet op max snelheid zit...
ze hebben XXX euro gespendeerd aan hun licentie... laat ze nu maar eens snel overal ook 3G uitzenden...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

skynetbbs schreef: Kabel liberaliseren...zodat mensen een alternatief hebben als ze te ver van telefonie centrale wonen
Dat probleem is al grotendeels weggewerkt door VDSL2. Er zijn ook al een aantal goeie alternatieven op de VDSL2-markt.
skynetbbs schreef:dvb-t uitbouwen zoals in omringende landen... zodat er voor digitale tv een alternatief is...
voor de rest is er nog 3G/4G die nog niet op max snelheid zit...
ze hebben XXX euro gespendeerd aan hun licentie... laat ze nu maar eens snel overal ook 3G uitzenden...
probleem is en blijft: als klanten blijven waar ze zitten, gebeurt er niets. Er zijn duizenden klanten die een fout pakket hebben bij hun provider (ze betalen te veel voor wat ze maar hebben / nodig hebben / denken nodig te hebben). Maar uit gemak veranderen ze niet, of ze weten van niet beter.
Ook hier op de forum. Maar dat zijn dan eerder dommeriken. Als je ziet dat er effectief iets goedkoper is, je ziet dat de DSL-technologie een grote stap voorwaarts heeft gezet en toch beslis je niet over te stappen.

Ik heb de stap gedaan en ben best tevreden.

Hopelijk komt die vierde GSM-licencist er snel. Probleem is, zo'n GSM-netwerk is niet in enkele maanden opgebouwd. Net nog is de vierde gratis 3G-licentie in Frankrijk gratis weggegeven. Het bedrijf dat hem kreeg zei dat het een netwerk online zal hebben in twee jaar. Reken maar uit hé... twee jaar. Tegen dan is een 3G-licentie niets meer waard en investeren ze allemaal in LTE ofzo.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Klant schreef:
Goztow schreef:De overheid kan alles. Maar de bedrijven vinden wel een ommeweg. Als de overheid zegt: "ongelimiteerd breedband moet", dan komen de bedrijven met 256 kbit ongelimiteerde lijntjes. Als ze zeggen: er moet minimaal 1 Mbit zijn, dan gaan ze de prijs belachelijk omhoog doen. Als ze zeggen: de prijs moet beperkt zijn, dan zullen ze beginnen trafic shapen. Enzovoort. Regeltjes opleggen van hogerhand zal niet lukken, vrees ik.
Een soort Terminator/Mad Max/Highlander/etc. figuur dan, dat iedereen bij BGC en Telenet een pak rammel geeft tot ze luisteren? :P
Freddy De Kerpel!
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

Lord Utopia schreef: Er zijn duizenden klanten die een fout pakket hebben bij hun provider (ze betalen te veel voor wat ze maar hebben / nodig hebben / denken nodig te hebben).
De isp's doen er alles voor om dit ook zo te houden...

activatie kosten aanrekenen voor down/upgrades

je een jaar abbo aansmeren of verlengen bij de minste aanpassing... (Meneer we zien dat u niet veel download...misschien is de budget iets voor jouw... 24h later smallband... oh sorry meneer we hebben verkeerd gezien... 2 weken later moeten ze opeens beginnen graven om u terug online te krijgen en ben je ook je i-talk kwijt...en zit uw buur op uw netwerk te surfen doordat ze je bbox hebben gereset vanop afstand)

niet reageren op supportvragen en wachtmuziekjes... (maar wel aanmaningen sturen als je niet betaald en aangetekende brieven laten liggen in postkantoor) maar dan zitten we in't verkeerde forum :-)
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

Lord Utopia schreef:Hopelijk komt die vierde GSM-licencist er snel. Probleem is, zo'n GSM-netwerk is niet in enkele maanden opgebouwd. Net nog is de vierde gratis 3G-licentie in Frankrijk gratis weggegeven. Het bedrijf dat hem kreeg zei dat het een netwerk online zal hebben in twee jaar. Reken maar uit hé... twee jaar. Tegen dan is een 3G-licentie niets meer waard en investeren ze allemaal in LTE ofzo.
Er zijn wel enkele probleempjes, ten eerste is er geen enkel bedrijf zot genoeg om geld te investeren in een klein apenland als belgie, kijk maar naar kpn dat zelfs wegtrekt. Ten tweede is er de infrastructuur, jaren geleden hebben belgacom, mobistar en base een hoop van hun antennes moeten afbreken en combineren, zodat er voor één regio maar één antenne staat en niet drie, dus een vierde provider gaat er niet meer kunnen lachen als ze enkel maar de infrastructuur van een ander moeten gebruiken waar ze niet zelf controle over hebben.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Trojan schreef:
Lord Utopia schreef:Hopelijk komt die vierde GSM-licencist er snel. Probleem is, zo'n GSM-netwerk is niet in enkele maanden opgebouwd. Net nog is de vierde gratis 3G-licentie in Frankrijk gratis weggegeven. Het bedrijf dat hem kreeg zei dat het een netwerk online zal hebben in twee jaar. Reken maar uit hé... twee jaar. Tegen dan is een 3G-licentie niets meer waard en investeren ze allemaal in LTE ofzo.
Er zijn wel enkele probleempjes, ten eerste is er geen enkel bedrijf zot genoeg om geld te investeren in een klein apenland als belgie, kijk maar naar kpn dat zelfs wegtrekt. Ten tweede is er de infrastructuur, jaren geleden hebben belgacom, mobistar en base een hoop van hun antennes moeten afbreken en combineren, zodat er voor één regio maar één antenne staat en niet drie, dus een vierde provider gaat er niet meer kunnen lachen als ze enkel maar de infrastructuur van een ander moeten gebruiken waar ze niet zelf controle over hebben.
Drie fysieke GSM providers is meer dan genoeg voor zo een klein land als Belgie. We hebben trouwens ook maar 2 grote ISP's. Eentje meer zal het echt niet maken als er geen wil in zit om beter met elkaar te concurreren.

Grootste probleem is dat Belgen gelaten zijn en standvastig aan hun huidige provider. Misschien dat koppelverkoop daar wat 'verbetering' in gaat brengen, maar ook daar heb ik weinig hoop in. Merendeel van de mensen blijven hier gewoon levenslang bij hun bank, energieleverancier, isp en gsm provider...
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”