driver voor scherm

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
stovedek
Starter
Starter

een nieuwe PC werd mogelijks niet goed geconfigureerd wat betreft scherm en geluid.
Er werd namelijk als optie een TFT scherm met ingebouwde klankboxen genomen en daarmee zijn volgende problemen :
**het scherm gaat niet of zeer moeilijk aan en begint dan te flikkeren tot het uiteindelijk blijft staan.
**de klank is moeilijk of niet te regelen en resulteert meestal in een "gefluit". Het lukt dus bv. niet om via de Messenger te babbelen.
**schijnbaar is er een conflict tussen beeld en geluid ?

Mijn vraag is nu of ik de bestaande driver voor het scherm mag verwijderen en waar ik die kan vinden.
Heb ik daarna nog een beeld nadat die driver verwijderd is?
Met beste dank
stephan
Elite Poster
Elite Poster

normaal staan er in xp default drivers.
dus: control panel -> display --> settings

en dan bij adapter denk ik.
dan kies je maar eens uit de standaard monitors, (wat meet toepasselijk is)
kans is groot dat het dan wel werkt.

ciao
stephan
There are two types of planes : Fighters and Targets :wink:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Dat flikkeren is TFT-eigen: het scherm kalibreert dan het signaal om het beeld in het midden en met de juiste kleuren op het scherm te krijgen. Bij elke keer dat de resolutie verandert zou dat opnieuw moeten gebeuren. Maw: dat heeft niks met drivers te maken. Stel je refresh rate wel in op 75 Hz of 60 Hz, afhankelijk van je scherm.

Dat gefluit kan mogelijk komen omdat je ergens een microfoon (mogelijk een ingebouwde) hebt open liggen. Die neemt het geluid van de boxen terug op en je maakt zo feedback. Demp in je volume-paneel de output van de microfoon eens?
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”