homeconnect niet meer te koop
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
mogelijk is dit al oud nieuws, maar homeconnect is niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten omdat de siemens sx762wlan door siemens uit productie is genomen. voor de gebruikers die beschikken over homeconnect verandert er niets. wij blijven ondersteuning krijgen en ook de voorwaarden verbonden aan homeconnect blijven.
voor mensen die interresse hebben in een all-in formule zal dommel binnenkort met enkele nieuwe producten uitpakken en ik heb een vaag vermoeden dat er ook tv zal bijkomen, maar dat is giswerk van mij persoonlijk. heel veel details konden ze nog niet geven, maar deze nieuwe producten zouden niet helemaal hetzelfde zijn als homeconnect. zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.
voor mensen die interresse hebben in een all-in formule zal dommel binnenkort met enkele nieuwe producten uitpakken en ik heb een vaag vermoeden dat er ook tv zal bijkomen, maar dat is giswerk van mij persoonlijk. heel veel details konden ze nog niet geven, maar deze nieuwe producten zouden niet helemaal hetzelfde zijn als homeconnect. zodra ik meer weet laat ik het jullie weten.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
-
- Elite Poster
- Contacteer:
achja.... 't is en blijft wel een leuke die sx762. heb er veel plezier van en geen complexe interface al had het gedeelte om poorten te openen wel een tcp/udp mogelijkheid mogen hebben ipv enkel tcp of udp
Jammer! Ik wou net overschakelen van Telenet naar Netconnect of Homeconnect (zie http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 00#p304979).
Zou ik toch nog Homeconnect kunnen krijgen als ik zelf aan zo'n siemens sx762wlan raak?
Maandag toch nog eens bellen voor de zekerheid en terwijl nog eens informeren wanneer hun nieuwe all-in product(en) op de markt verschijnen...
Zou ik toch nog Homeconnect kunnen krijgen als ik zelf aan zo'n siemens sx762wlan raak?
Maandag toch nog eens bellen voor de zekerheid en terwijl nog eens informeren wanneer hun nieuwe all-in product(en) op de markt verschijnen...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
niet onmogelijk. Ik hoor al een tijdje van Belgacom TV in wholesale. Er moesten enkel nog enkele probleempjes opgelost worden zoals de facturatie van VOD.PumbaaH schreef:mogelijk is dit al oud nieuws, maar homeconnect is niet meer beschikbaar voor nieuwe klanten omdat de siemens sx762wlan door siemens uit productie is genomen. voor de gebruikers die beschikken over homeconnect verandert er niets. wij blijven ondersteuning krijgen en ook de voorwaarden verbonden aan homeconnect blijven.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
de site vermeld nog homeconnect, maar deze is niet meer leverbaar omwille van de uitputting siemens sx 762 modems/routers.
inderdaad, hoogheid utopia, maar zolang het niet rond is blijft het echter giswerk. het zou niet de eerste keer zijn dat een isp een product moet laten vallen of wijzigt wegens geen akkoord... vandaar dus het giswerk
inderdaad, hoogheid utopia, maar zolang het niet rond is blijft het echter giswerk. het zou niet de eerste keer zijn dat een isp een product moet laten vallen of wijzigt wegens geen akkoord... vandaar dus het giswerk
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Hopelijk doen ze ook eens iets aan hun telefonie bij homeconnect / nieuwe paketten. Het internet is héél erg goed, maar telefonie trekt op de zak. Soms véél te lange aansluittijd, als je er al een krijgt, en soms gewoon bezet terwijl het met de gsm wel werkt
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 6 keer
Zonde dat homeconnect niet meer beschikbaar is.
Dit is volgens mij vrijwel de enige provider die een ruimte datalimit van 500GB hanteren met een betaalbare prijs.
..hopelijk komt er snel een opvolger voor homeconnect, iemand al nieuws hierover ontvangen?
Dit is volgens mij vrijwel de enige provider die een ruimte datalimit van 500GB hanteren met een betaalbare prijs.
..hopelijk komt er snel een opvolger voor homeconnect, iemand al nieuws hierover ontvangen?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 6 keer
Je hebt gelijk, het is inderdaad onbeperkt (de 500GB is van toepassing op netconnect/speedconnect).
Andere providers als bijvoorbeeld BASE pretenderen ook 'onbeperkt' aan te bieden, maar dit is volgens mij FUP.
Het is afwachten tot er een opvolger komt voor homeconnect. Zit nu tijdelijk met Mobile Vikings + USB HSDPA modem online. Het voelt tien jaar terug in de tijd van 56k modems enzo
Andere providers als bijvoorbeeld BASE pretenderen ook 'onbeperkt' aan te bieden, maar dit is volgens mij FUP.
Het is afwachten tot er een opvolger komt voor homeconnect. Zit nu tijdelijk met Mobile Vikings + USB HSDPA modem online. Het voelt tien jaar terug in de tijd van 56k modems enzo
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 2 keer
Dus, de firmware van de siemens wordt niet meer verder ontwikkeld? Jammer wel!
En wat als mijn siemens modem stuk gaat, vervalt mijn homeconnect abonnement dan ook automatisch, of hebben ze er nog véél reserve liggen, of geven ze dan eindelijk de voip login gegevens vrij (zodat ik terug fritzbox kan gebruiken) of ...?
En wat als mijn siemens modem stuk gaat, vervalt mijn homeconnect abonnement dan ook automatisch, of hebben ze er nog véél reserve liggen, of geven ze dan eindelijk de voip login gegevens vrij (zodat ik terug fritzbox kan gebruiken) of ...?
-
- Elite Poster
- Contacteer:
howowowowow....
1) aan de firmware zal nog wel gesleuteld worden indien dit nodig blijkt te zijn.
2) homeconnect werkt wel (min of meer) met een limiet. het is geen Fair Use Policy, maar een Acceptable User Policy. er is wel een groot verschil tussen de 2
FUP = Een niet bekende limiet die kan varieren, deze wordt bepaald uit het gemiddelde van alle gebruikers van een bepaald abonnement. "Fair Use" is tov andere gebruikers, je moet dus een eerlijk vergelijk maken met de andere gebruikers. Bij overschreiding van de FUP volgt meestal een waarschuwing en bij herhaling een factuur voor bij betaling.
AUP = Een niet bekende limiet die niet varieert, deze wordt bepaald door de provider en is niet gerelateerd aan het gemiddeld verbruik van gebruikers van een bepaald abonnement. "Acceptable Use" is wat accetabel is voor de service provider, heeft geen betrekking op andere gebruikers. Bij overschreiding volgt vaak een afsluiting of snelheids beperking zodat er geen grote hoeveelheden data kan worden verbruikt.
3) ze hebben geen reserve voorraad meer liggen. dit wil zeggen dat bij een defecte modem je deze moet retourneren naar dommel en zij hem naar de betreffende partij sturen om deze te laten repareren. het is eveneens onduidelijk of de nieuwe router voor de opvolgers van homeconnect goedkoper zal worden aangeboden aan de nu bestaande homeconnecters, maar ik vrees het ergste op de vraag of een defecte siemens vervangen zal worden door de nieuwe al is daar nog gen duidelijkheid over.
dat is de info die ik eerder al gekregen heb bij de start van het topic en is tot op heden nog niet veranderd.
1) aan de firmware zal nog wel gesleuteld worden indien dit nodig blijkt te zijn.
2) homeconnect werkt wel (min of meer) met een limiet. het is geen Fair Use Policy, maar een Acceptable User Policy. er is wel een groot verschil tussen de 2
FUP = Een niet bekende limiet die kan varieren, deze wordt bepaald uit het gemiddelde van alle gebruikers van een bepaald abonnement. "Fair Use" is tov andere gebruikers, je moet dus een eerlijk vergelijk maken met de andere gebruikers. Bij overschreiding van de FUP volgt meestal een waarschuwing en bij herhaling een factuur voor bij betaling.
AUP = Een niet bekende limiet die niet varieert, deze wordt bepaald door de provider en is niet gerelateerd aan het gemiddeld verbruik van gebruikers van een bepaald abonnement. "Acceptable Use" is wat accetabel is voor de service provider, heeft geen betrekking op andere gebruikers. Bij overschreiding volgt vaak een afsluiting of snelheids beperking zodat er geen grote hoeveelheden data kan worden verbruikt.
3) ze hebben geen reserve voorraad meer liggen. dit wil zeggen dat bij een defecte modem je deze moet retourneren naar dommel en zij hem naar de betreffende partij sturen om deze te laten repareren. het is eveneens onduidelijk of de nieuwe router voor de opvolgers van homeconnect goedkoper zal worden aangeboden aan de nu bestaande homeconnecters, maar ik vrees het ergste op de vraag of een defecte siemens vervangen zal worden door de nieuwe al is daar nog gen duidelijkheid over.
dat is de info die ik eerder al gekregen heb bij de start van het topic en is tot op heden nog niet veranderd.
-
- Erelid
Uh, de AUP slaat niet op uw dataverkeer. AUP slaat op het eerlijk gebruik maken van uw DSL-verbinding. Dus geen servers gaan hacken of spammail versturen. Dus daar ben je fout Pumbaah.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
toch niet, mijnheer utopia
stel dat ik 3 maanden op rij tussen de 900 en 1000 gb binnenhaal aan dataverkeer (trailers van games, demo's, etc etc etc)... dan denk ik dat dit niet meer acceptabel is voor dommel ook al heb ik geen limiet en legaan bezig zonder de aup te overtreden. waarom krijg ik ineens zin dit te gaan proberen?
stel dat ik 3 maanden op rij tussen de 900 en 1000 gb binnenhaal aan dataverkeer (trailers van games, demo's, etc etc etc)... dan denk ik dat dit niet meer acceptabel is voor dommel ook al heb ik geen limiet en legaan bezig zonder de aup te overtreden. waarom krijg ik ineens zin dit te gaan proberen?
-
- Erelid
Ongelimiteerd is ongelimiteerd. Dommel is de enige die zoiets waar maakt, dat is hun handelsmerk. Vraag maar aan Dommel zelf misschien? Of (ex-)werknemers misschien?PumbaaH schreef:toch niet, mijnheer utopia
-
- Elite Poster
- Contacteer:
het punt waar je gelijk hebt is dat er geen soort van limiet opgenomen is in de aup van dommel. alsnog weet je evengoed als ik dat geen limiet onbestaande is in belgie. juist daarom omdat in de aup geen maximum is opgenomen (om het hunzelf gemakkelijk te maken omtrent hun abo's met wel duidelijk zichtbare limiet) dat de uiteindelijke stelling is dat het een niet bekende limiet is. zo vind ik het zonde dat je via de homelink software zelf niet kunt zien wat je daadwerkelijke verbruik is per maand en je afhankelijk bent van een eigen meter dewelke ook ander verkeer (in geval van een eigen netwerk) telt.
-
- Erelid
Probeer jezelf er toch niet zo van onder te muizen.
Je hoeft je geen zorgen te maken over uw dataverkeer bij HC, het is zonder limiet, whatsoever.geniet van ongelimiteerd (dus geen fup, zoals bij andere isp's, maar echt ongelimiteerd) downloaden
-
- Plus Member
Nog eventjes over de Siemens modem,
Ik vroeg aan helpdesk wat er stond te gebeuren wanneer mijn siemens modem faalt (ik wil nl. niet 2 maand wachten tot die gerepareerd is om terug te kunnen bellen)
antwoord:
Niet erg professioneel & heel wazig
Ik vroeg aan helpdesk wat er stond te gebeuren wanneer mijn siemens modem faalt (ik wil nl. niet 2 maand wachten tot die gerepareerd is om terug te kunnen bellen)
antwoord:
Code: Selecteer alles
Geachte ,
Mocht u modem stuk gaan zullen wij deze vervangen of uiteraard naar een oplossing zoeken .
De login gegevens van het VOIP gedeelte liggen vast en worden niet vrijgegeven .
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
en?manu schreef:als bij telenet je modem of voeding stuk is, dan kan je ofwel zelf naar Mechelen rijden om die te gaan halen of wachten tot zij die opsturen.
"Naar oplossing zoeken" is bij dommel "infinite loop of tickets" denk ik
-
- Plus Member
Idd da's hun probleem.liger schreef:en?manu schreef:als bij telenet je modem of voeding stuk is, dan kan je ofwel zelf naar Mechelen rijden om die te gaan halen of wachten tot zij die opsturen.
"Naar oplossing zoeken" is bij dommel "infinite loop of tickets" denk ik
(moet ik wachten op reparatie siemens? Krijg ik nieuwe, andere modem? Wat dan met mijn siemens waar ik 130€ voor heb betaald!)
Vraag ik het vriendelijk, krijg je zo'n typisch arrogant nietszeggend dommel antwoord " uiteraard naar een oplossing zoeken"
Je kan dus al wel raden dat je weer (zoals bij eerste maand in gebruikname dommel telefoon) lang zonder telefonie zit.
-
- Plus Member
???terug ontopic???Tuurbo schreef:..en weer terug ontopic; Weet iemand al iets meer over een eventuele opvolger/vervanger van homeconnect bij Dommel?
Ik neem initiatief om de helpdesk erover te mailen (en dat noem jij offtopic?)
ik vraag wat hun vervanging word als mijn siemens stuk gaat en ze weten het nog niet.
Wel als ze zelfs nog niet weten wat vervanging wordt voor huidige klanten, dan zeker niet voor nieuwe klanten!
-
- Starter Plus
- Bedankt: 3 keer
Ik heb dommel deze week nog even gebeld met de vraag naar alternatieven voor Homeconnect. Ze konden mij toch vertellen dat er deze maand een nieuw abonnement zou komen gelijkaardig aan homeconnect. (Internet + telefonie).
Misschien in combinatie met VDSL2?
-
- Erelid
Ik hoop het. Nu EDPnet VDSL2 i-net en telefonie kan combineren voor 49,95 euro. Daar moet Dommel toch iets kunnen tegenover stellen.
Is hier al iets meer over bekend? Ik verhuis eind februari en zou graag een aansluiting hebben tegen dan en Homeconnect leek het interessantste.Deep4Space schreef:Ik heb dommel deze week nog even gebeld met de vraag naar alternatieven voor Homeconnect. Ze konden mij toch vertellen dat er deze maand een nieuw abonnement zou komen gelijkaardig aan homeconnect. (Internet + telefonie).
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
dit meen je niet... ik heb nadat ik om half 6 terug was van mijn opleiding tot nu rondgezocht naar informatie over Dommel Homeconnect, en dit is de enige plaats waarover ik iets las dat homeconnect niet meer beschikbaar is voor mensen die nu willen overstappen naar Homeconnect. Ik heb van ongeveer na mijn avondeten (dus ik denk na 18 uur) tot nu (21:53) gezocht voor niks?
Desktop:
CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
CPU: Intel Core i5 3570k @3,4 GHz
RAM: Corsair Vengeance 8GB/2x4GB/DDR3 1600 MHz low profile CL9
GPU: MSI GeForce GTX 660 Ti Power Edition 2GB DDR5/OC
SSD: Crucial M4 128 GB
HDD: Western DIgital Caviar Black 1 TB
Case: Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 edition)
Mouse: Logitech MX Performance
-
- Erelid
Misschien enkel Dommel.com controleren? Zoveel is dat toch niet rondkijken?
Bel anders eens naar Dommel en vraag ze hoever ze staan met hun tweede versie.
Bel anders eens naar Dommel en vraag ze hoever ze staan met hun tweede versie.