Ik probeerde over te schakelen van Scarlet Internet No Limit naar Scarlet Internet. Dit omdat Scarlet Internet No Limit naar mijn mening een maximale upload van 1Mb voorziet terwijl dit bij Scarlet Internet No Limit slecht 512Kb (0,5 Mb) is. Het is me niet gelukt... Iemand van de technische dienst heeft me het bovenstaande verschil tussen de abonemmentsplannen bevestigd maar de administratie zegt dat zij niets kunnen doen.
Ik heb nu een reële downloadsnelheid van 12Mb (1200 kilobytes/sec) en een reële upload van 0,4 Mb (40 kilobytes/sec).
Kan iemand mij hier wat licht op werpen? Wat zijn jullie maximale uploadsnelheden?
Gerd
Scarlet Internet No Limit vs Scarlet Inernet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 55 keer
Volgens mij wordt je bij een Scarlet Internet abonnement (waar ze 1 Mbit up beloven) op dit moment nog steeds op het ADSL2+ netwerk (waar max 512 Kbit up is) aangesloten ipv het VDSL2 netwerk. Je moet namelijk nog steeds zelf voor de modem zorgen (of bij scarlet online shop kopen waar ze enkel een adsl2+ modem verkopen). Bij scarlet weten ze alvast niets, want iedere keer dat ik bel krijg ik een andere uitleg. Hopelijk kom je iets meer te weten, want ik dacht ook wel over te schakelen op het nieuwe abonnement, om van die jaarlijkse korting en uploadverhoging te kunnen genieten.
- Gerd
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Sorry voor het late antwoord.
Wat betreft die adsl2+ : technisch kan het onder adsl2+ hoger dan 512kb maar blijft het bij 512 omwille van iets scarlet-specifiek?
Ik had om te beginnen gebeld naar de scarlet-technische helpdesk. Heel lang in wacht gehangen maar uiteindelijk uitgekomen bij een tech die het zelf nog aan iemand anders is gaan moeten vragen. Hij zei me dat voor mijn lijn de uploadlimiet van 512 technisch hoger kon; maar dat ik dan een andere abonnementsformule moest aanvragen. De administratie die ik vijf minuten later aan de lijn had smeet me naar het hoofd : "Ge kunt niet van alle aanbiedingen profiteren, eh meneer". Toen ik zei dat ik er natuurlijk voor zou betalen zeiden ze uiteindelijk, na heeeeeeeel lang in wacht te zijn gezet, dat mij centrale technisch niet hoger kon
Ik vond het allemaal een beetje raar.
Gerd
Wat betreft die adsl2+ : technisch kan het onder adsl2+ hoger dan 512kb maar blijft het bij 512 omwille van iets scarlet-specifiek?
Ik had om te beginnen gebeld naar de scarlet-technische helpdesk. Heel lang in wacht gehangen maar uiteindelijk uitgekomen bij een tech die het zelf nog aan iemand anders is gaan moeten vragen. Hij zei me dat voor mijn lijn de uploadlimiet van 512 technisch hoger kon; maar dat ik dan een andere abonnementsformule moest aanvragen. De administratie die ik vijf minuten later aan de lijn had smeet me naar het hoofd : "Ge kunt niet van alle aanbiedingen profiteren, eh meneer". Toen ik zei dat ik er natuurlijk voor zou betalen zeiden ze uiteindelijk, na heeeeeeeel lang in wacht te zijn gezet, dat mij centrale technisch niet hoger kon
Gerd
Arch Linux
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Belgacom profielen. 12 en 9 Mbps hebben 512 kbps upload.Gerd schreef:Sorry voor het late antwoord.
Gerd
Je kan inderdaad de uploadsnelheid van 1 Mbps halen, maar dan moet je daar minstens telefonie bij doen of het One-pakket. Dan word je op VDSL2 gezet, daar haal je de 1 Mbps wel.
Niet iedereen kan op VDSL2 gezet worden. Bij Scarlet kan je enkel op VDSL2 gezet worden indien je 2 TV's in HD kan aasluiten.
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
De limieten die je thuis hebt zijn opgelegd door Belgacom. Ik heb Scarlet No Limit en heb thuis een profiel van 12Mbit up / 1Mbit down. Omwille van een (voorlopig) slechte binneninstallatie haal ik maar 10Mbit / 768kbit ... wat voor mij ook al meer dan voldoende is hoor.
Grtz,
Sasuke
Grtz,
Sasuke
-
- Erelid
10/768 is een Scarlet profiel. Je hebt dus geen 12/1 Mb profiel.Sasuke schreef:De limieten die je thuis hebt zijn opgelegd door Belgacom. Ik heb Scarlet No Limit en heb thuis een profiel van 12Mbit up / 1Mbit down. Omwille van een (voorlopig) slechte binneninstallatie haal ik maar 10Mbit / 768kbit ... wat voor mij ook al meer dan voldoende is hoor.
Grtz,
Sasuke
- Sasuke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
- Bedankt: 332 keer
- Contacteer:
Als ik mijn modem beneden naast mijn invoer zet (is nu met een 20m lange kabel naar boven) dan haalde ik nochthans 12/1
Maar ja, 10/768 is ook een scarlet profiel (mijn ouders hebben dit), en wie weet hebben ze mij daar ook naar overgeschakeld, vind ik niet erg. Dus zoals hierboven word gezegd, het is dus wel mogelijk meer dan 512kbit te krijgen als upload.
Grtz,
Sasuke
Maar ja, 10/768 is ook een scarlet profiel (mijn ouders hebben dit), en wie weet hebben ze mij daar ook naar overgeschakeld, vind ik niet erg. Dus zoals hierboven word gezegd, het is dus wel mogelijk meer dan 512kbit te krijgen als upload.
Grtz,
Sasuke
Volgens mij als je n oude klant bent wel mah voor nieuwe klanten is het niet mogelijk om op het scarlet netwerk te komen. Vroeg of laat ga jij toch ook omgeschakeld worden ... het netwerk moet verkocht worden en daar is nx aan te doen ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Enkel voor Internet doen ze dit niet?Lord Utopia schreef:Je kan inderdaad de uploadsnelheid van 1 Mbps halen, maar dan moet je daar minstens telefonie bij doen of het One-pakket. Dan word je op VDSL2 gezet
Ik heb momenteel "Internet No Limit" op 4,6 Mbps (ADSL1) omdat ik te ver van de centrale zit. Sinds enkele weken echter is VDSL2 beschikbaar bij mij (heb ik gecheckt op de Belgacom website). Zou Scarlet mij dan niet willen omschakelen naar VDSL2 zodat ik 12 Mbps kan halen?
Ik heb al enkele keren gebeld, maar eer je daar iemand aan de lijn krijgt...
-
- Erelid
Voorlopig niet. Ik weet niet hoe dat zit naar de toekomst, maar voorlopig worden enkel klanten met een combinatiepakket op VDSL2 gezet.Edward Valckx schreef:Enkel voor Internet doen ze dit niet?
Ik heb momenteel "Internet No Limit" op 4,6 Mbps (ADSL1) omdat ik te ver van de centrale zit. Sinds enkele weken echter is VDSL2 beschikbaar bij mij (heb ik gecheckt op de Belgacom website). Zou Scarlet mij dan niet willen omschakelen naar VDSL2 zodat ik 12 Mbps kan halen?
Ik heb al enkele keren gebeld, maar eer je daar iemand aan de lijn krijgt...
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 14 dec 2009, 16:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Staat er misschien ergens een overzicht van welke profielen bij wie horen?Lord Utopia schreef:10/768 is een Scarlet profiel. Je hebt dus geen 12/1 Mb profiel.
Bedankt!
Tja.. typisch.
Ik heb ook zo'n ADSL1 profiel omwille van de afstand al meer dan een jaar en eingelijk is mijn abo 20Mb.
Technisch kunnen ze schakelen op 12/1 via vdsl2 maar ze doen da niet.. dit is absoluut niet fair en ik vraag me zelf af als het wettelijk wel kan.
Stel da ge een 3L motor kopen en ze leveren een 2L met een uitleg dat het ook rijd..
Kzal eens ne keer polse bij Test aankoop of bij mijne rechbijstand verzekering.
Ik heb ook zo'n ADSL1 profiel omwille van de afstand al meer dan een jaar en eingelijk is mijn abo 20Mb.
Technisch kunnen ze schakelen op 12/1 via vdsl2 maar ze doen da niet.. dit is absoluut niet fair en ik vraag me zelf af als het wettelijk wel kan.
Stel da ge een 3L motor kopen en ze leveren een 2L met een uitleg dat het ook rijd..
-
- Erelid
Waarom zou dat wettelijk niet mogen? Internet wordt geleverd zonder enige garantie, je bent dan ook particulier. Wil je garantie op je internetverbinding alsook -snelheid, dan moet je een duurder internetpakket nemen (ADSL/VDSL2 met SLA of SDSL).wootie schreef:Tja.. typisch.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 17 keer
- Contacteer:
Het zou niet mogen omdat ze 1 Mbit upload adverteren.
Terwijl dit niet meer mogelijk is voor nieuwe klanten die enkel internet nemen. (Het Scarlet profiel wordt niet meer geactiveerd)
Groeten
Jellen
Terwijl dit niet meer mogelijk is voor nieuwe klanten die enkel internet nemen. (Het Scarlet profiel wordt niet meer geactiveerd)
Groeten
Jellen
Everything that has a beginning has an end.
Klinkt allemaal heel herkenbaar voor mij... ikzelf zat te wachten op een overschakeling die me begin september beloofd is. Intussen is mijn dossier bij de helpdesk gewoonweg afgesloten. En ik maar wachten tot ze me contacteren...Gerd schreef:Ik probeerde over te schakelen van Scarlet Internet No Limit naar Scarlet Internet. Dit omdat Scarlet Internet No Limit naar mijn mening een maximale upload van 1Mb voorziet terwijl dit bij Scarlet Internet No Limit slecht 512Kb (0,5 Mb) is. Het is me niet gelukt... Iemand van de technische dienst heeft me het bovenstaande verschil tussen de abonemmentsplannen bevestigd maar de administratie zegt dat zij niets kunnen doen
Morgen verstuur ik een aangetekende brief. Ben eens benieuwd of het iets gaat uithalen.
Is het veel gedoe om over te schakelen van Scarlet Internet No Limit naar Scarlet Internet? Als je zelf de installatie doet?
Ik weet al dat ik een nieuwe modem nodig heb. Maar ik vroeg me nog af of je ook dagen zonder internet zit als je overschakelt?
Commentaar/aanbevelingen op mijn lijnwaarden is ook meer dan welkom.
Ik weet al dat ik een nieuwe modem nodig heb. Maar ik vroeg me nog af of je ook dagen zonder internet zit als je overschakelt?
Commentaar/aanbevelingen op mijn lijnwaarden is ook meer dan welkom.