2de HD digicorder

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Los-Cuentos
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 dec 2009, 21:26

Beste

Ik zou graag mijn digicorder installeren op mijn kamer.
Daarom heb ik naar de Gamma geweest achter COAX kabel van 10 meter.
er stond daar een rol voor 2.95€/meter.
Dit is volgens mij wat te duur, daarom keek ik wat verder en botste ik op een coax kabel, 10 meter maar daar stond op: voor satellieten, 100HZ
de prijs was 6.95€
Maakt dit eigenlijk uit welke ik neem?

Verder zie ik dat telenet een niu aan de muur heeft gehangen in de woonkamer.
De kabel ligt er inmiddels al.
Ik heb wat op internet gekeken en vond terug dat ik mijn COAX kabel op die NIU moet aansluiten voor een 2de Digicorder aan te sluiten omdat dat ook ene versterker is.
Maar daar heb je F connectors voor nodig he?
Ik zie dat men verschillende soorten F connectors heeft, welke neem ik dan?
En hoe moet ik die er precies gaan opsteken.

En aan de andere kant is dat dan gewoon een kopje opsteken die in de digicorder zit he?

Alvast bedankt
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

OM aan de normen te voldoen dien je eigenlijk te beschikken over coaxkabel waarop Telenet - Interkabel staat. Dit is de enige, door Telenet goedgekeurde, coaxkabel.

Wat de F-connectoren betreft; TLN plaatst genepen F-connectoren. Vermits je niet over het nodige materiaal zult beschikken zal je best gebruik maken van draai-connectoren. Zorgen dat de massa niet tegen de kern zit, wanneer je deze op de coax draait.
Afbeelding
Los-Cuentos
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 dec 2009, 21:26

dus de huidige kabel is niet goed?

En voor de F connectoren moet ik dus verstaan in mijn verstaanbare taal :P dat het metaal van de F-connector niet tegen het koper mag zitten?
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

Als je de coax zal ontmantelen zal je zien dat je een kern hebt. Een wit diëlectricum en dan een reeks gevlochten haartjes (eventueel nog met een zilvere afscherming ervoor). De gevlochten haartjes mogen niet tegen de kern van de coax zitten.

Het zou kunnen dat het perfect werkt. Het kan evengoed zijn dat je met blokking op je beeld zult zitten.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Los-Cuentos schreef:dus de huidige kabel is niet goed?
Geen idee wat je gekocht hebt, maar de gekeurde Telenet kabel heeft een print op de mantel (kan je dus heel goed herkennen). Besef ook dat je coax één van de belangrijkste onderdelen in gans de keten is, dus tracht niet te besparen op enkele eurootjes (en dan misschien een TV te kopen van 2000 euro).
Los-Cuentos schreef:En voor de F connectoren moet ik dus verstaan in mijn verstaanbare taal :P dat het metaal van de F-connector niet tegen het koper mag zitten?
Maakt gewoon geen kortsluiting tussen de binnenste kern en de massa... maar ik veronderstel dat iedereen dat wel weet. Draai F connectoren kan je trouwens ook gewoon in de Gamma vinden.
Los-Cuentos
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 dec 2009, 21:26

r2504 schreef:
Los-Cuentos schreef:dus de huidige kabel is niet goed?
Geen idee wat je gekocht hebt, maar de gekeurde Telenet kabel heeft een print op de mantel (kan je dus heel goed herkennen). Besef ook dat je coax één van de belangrijkste onderdelen in gans de keten is, dus tracht niet te besparen op enkele eurootjes (en dan misschien een TV te kopen van 2000 euro).
Los-Cuentos schreef:En voor de F connectoren moet ik dus verstaan in mijn verstaanbare taal :P dat het metaal van de F-connector niet tegen het koper mag zitten?
Maakt gewoon geen kortsluiting tussen de binnenste kern en de massa... maar ik veronderstel dat iedereen dat wel weet. Draai F connectoren kan je trouwens ook gewoon in de Gamma vinden.
Ik weet daar nu nog steeds niet mee of ik een goede/slechte kabel heb
Hij is 6mm en er stond op: voor satellieten, 100HZ, is een van B connected
nolfie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 285
Lid geworden op: 11 dec 2009, 23:01
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

zal naar alle waarschijnlijkheid wel lukken. Maar kwaliteit van de kabel zal toch niet dezelfde zijn als deze waar het Telenet-Interkabel label opstaat.
GEwoon uitproberen zou ik zeggen, en bij problemen ze hier ergens posten. :wink:
Afbeelding
Los-Cuentos
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 dec 2009, 21:26

nolfie schreef:zal naar alle waarschijnlijkheid wel lukken. Maar kwaliteit van de kabel zal toch niet dezelfde zijn als deze waar het Telenet-Interkabel label opstaat.
GEwoon uitproberen zou ik zeggen, en bij problemen ze hier ergens posten. :wink:
Zal ik zeker doen!, morgen nog even bellen naar telenet en bij problemen hou ik jullie op de hoogte
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Los-Cuentos schreef:Ik weet daar nu nog steeds niet mee of ik een goede/slechte kabel heb
Hij is 6mm en er stond op: voor satellieten, 100HZ, is een van B connected
Normaal gezien zal hij wel goed zijn (gezien de 100Hz vermelding)... je kan dit trouwens meestal herkennen aan een dubbele afscherming (wat vereist is door Telenet).
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”