HC Siemens sx672 adsl kabel / VOIP vrij?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Deze week met spijt overgestapt van Dommel (de kleine ridder) naar Belgacom Generation Internet (de monopolie - reus). Reden was VDSL2 voor een héél schappelijke prijs.

Enfin, de Siemens sx672 mag dus een nieuw leven gaan leiden, maar nu heb ik 2 vragen:

1) kan je met een andere VOIP - aanbieder werken via de router, want sommige stukken werden door dommel geblokkeerd van inzage. Ik vermoed van wel.

2) De ADSL-kabel, van telefoonaansluiting naar de router, is een RJ11 -> RJ45 stekker. (Telefoonkop -> UTP kop qua grootte).

Kan je met een gewone telefoonkabel ook werken (RJ11 -> RJ11?) ? (is omdat ik een langere kabel nodig heb en de kleine -> grote kop is niet te vinden in de groothandel.
Kan je ook met VDSL2 kabel werken? :p (is ook RJ11)

Alvast bedankt!
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

je kan je voip instellen.

Je kan je siemens wel kopelen aan de bbox via poort 4 als ik me niet vergis.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
chaoske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 16 apr 2007, 14:39
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

thx q-tec, blij dat VOIP zeker in orde is.

De 2e vraag hangt eigenlijk los van de b-box 2.

De siemens gaat rechtstreeks (& als enige modem/router) naar de telefoonlijn. daar heb je een RJ11 aansluiting. Maar de aansluiting van de router is een RJ45, ik vroeg me af of je ook een RJ11 werkende krijgt (want hij past aangezien het gat te groot is voor een RJ11)?

Ondertussen nog een laatste extra vraag :p: VDSL2 kabel onder welke noemer kan je dat bestellen? (heb 15 mtr nodig ipv 12 standaard geleverd)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

zorg ervoor dat je de rj11 exact in het midden zit van de rj45 aansluiting van de router. ik weet dat het werkt, maar het kan op langere termijn wel je router beschadigen.

je voip kan je instellen door de router gewoon te resetten. je kan de router instellen voor voipbuster en andere voip providers.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

PumbaaH schreef:zorg ervoor dat je de rj11 exact in het midden zit van de rj45 aansluiting van de router. ik weet dat het werkt, maar het kan op langere termijn wel je router beschadigen.
Waarom zou dat een router beschadigen? Een RJ11 plug past gewoon in een RJ45 aansuiting.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
PumbaaH
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 879
Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 15 keer
Contacteer:

ik zeg enkel dat het kan. niet dat het zal gebeuren. een rj11 kan je zonder probleem gebruiken voor gewoon adsl, maar door een rj11 te gebruiken kan je de buitenste pinnen beschadigen (wat niet wilt zeggen dat dit ook zal gebeuren) en op termijn nieuwe bedoelingen voor de siemens niet meer mogelijk maken om maar te zwijgen over garantie.

het is niet omdat bv een stroom adapter van je externe hd 'past' op je laptop deze ook geschikt is voor de apparatuur.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
gregmans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 162
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:25
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 3 keer

Je zal zo'n kabels inderdaad moeilijk vinden in de handel. Je kan deze echter gemakkelijk zelf maken.
Door een gewone telefoonkabel te nemen en één van je RJ11 stekkertjes af te knippen en een RJ45 stekker
in de plaats te zetten zal het ook werken. Je kan ook gewoon een kabel nemen zonder stekkertjes en een RJ11
en RJ45 plaatsen langs elke kant.

De stekkertjes vind je in zowat elke computer- of zelfbouw winkel (brico, hubo, gamma, ...).

Wat bedoel je juist met een VDSL2 kabel?

Je kan de verborgen secties van VoIP enzo tijdelijk zichtbaar maken met Firebug (als je firefox gebruikt) om zo de instellingen
aan te passen en je eigen VoIP provider(s) in te geven. Er is hier ergens een thread over in het Dommel forum.

Een andere oplossing is om de originele firmware van Siemens op je modem te flashen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”