Weet er iemand ergens een goed tabelltje daarvoor? Of iemand die de max waarde weet van coax, UTP cat 1,2,3,4,5,6,..., glasvezel, ...?
Ik weet ze bij benadering, maar ik zou het graag exact weten.

greetz,
Nob
Nee, maar waarom trek je er geen UTP kabel door (ipv. de telefoonlijn) ?ramsesser schreef:kan ik telefoonlijn gebruiken als UTP kabel.
Maximum lengte van RSR-485 is in theorie 4000 ft (zo'n 1200 meter).ramsesser schreef:De verbinding aan de omvormer (klem) is een RS485.
Zal ik dus doen,Nee, maar waarom trek je er geen UTP kabel door (ipv. de telefoonlijn) ?
Ok, moet hoe dan ook nog eens bekijken 'hoevast' de kabel in de flexibele bus zit, hij is wel alvast tekort, zal dus zeker aan één zijde een stuk moeten aanzetten,VOiD schreef:Gebruik gerust je telefoonkabel als UTP. Ik gebruik hier als 15 jaar een telefoonkabel als UTP zonder probleem. De kabel van +-40 meter ligt bovendien 25 meter in volle grond zonder enige bescherming. Menige hebben me gek verklaard maar tot nu toe geen enkel probleem. De theorie is mooi maar soms is de praktijk nog beter
Ik zou het in ieder geval proberen vooraleer je begint kabels te vervangen.
Nee, CAT5E is standaard vandaag de dag... CAT6 hoeft niet meteen.ramsesser schreef:Mijn volgende vraag dazarbij, welke categorie moet ik nemen? CAT 5? Of is dit er 'over'?
Dan kan ik alléén maar zeggen dat je enorm veel geluk hebt en ik ten zeerste betwijfel of het 100 Mbits is. Ik ga het alvast niemand aanraden.VOiD schreef:Gebruik gerust je telefoonkabel als UTP. Ik gebruik hier als 15 jaar een telefoonkabel als UTP zonder probleem. De kabel van +-40 meter ligt bovendien 25 meter in volle grond zonder enige bescherming.