Belgacom moet limiet opzeggen anders...

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:Dat staat toch zo in de mailing?
Er staat dat ze tijdelijk terug open gezet kunnen worden en op termijn definitief afgesloten worden. Terwijl diene quistnix hierboven beweert van NEVER, JAMAIS... Aangezien den bolle het ook zou moeten weten, vraag ik het nog eens duidelijk...
ooh. shiny.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

cloink schreef:
Lord Utopia schreef:Dat staat toch zo in de mailing?
Er staat dat ze tijdelijk terug open gezet kunnen worden en op termijn definitief afgesloten worden. Terwijl diene quistnix hierboven beweert van NEVER, JAMAIS... Aangezien den bolle het ook zou moeten weten, vraag ik het nog eens duidelijk...
En Hollebolle zei duidelijk dat ze gesloten worden.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Trojan schreef:
quistnix schreef: Ik ben een insider, idioten zoals jij DENKEN te weten over wat het gaat :bang:
Mag ik uw PER-nummer eens aub?
Ik ben een insider. De definitie hiervan is: ingewijde; iemand die goed op de hoogte is. Wie dus denkt dat ik bij Belgacom werk in de sanitaire diensten of op de helpdesk heeft het goed mis. Maar dat Belgacom op termijn de poorten 23, 80 en 443 definitief zal sluiten, niet dus. Op termijn, wat is dat, op termijn ? En sorry als ik onaardig heb gereageerd, maar op zowat alle fora in Nederland en Vlaanderen zitten ze voor 95 % te kankeren op Belgacom wat ze ook doen. Dus al die negatieve reacties t.o.v. Belgacom, dat begint ook te vervelen.
Laatst gewijzigd door quistnix 05 dec 2009, 00:07, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ey, iedereen hier zegt dat Belgacom de meest nette oplossing van allemaal heeft. Jij bent diegene die struikelt over een uitspraak die Belgacom in een klantenmailing zélf heeft gedaan!
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2472
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

hollebollegijs schreef:quistnix, goede vraag, je pernr aub. je kan het eventueel via pm sturen.

en de poorten zullen op termijn gesloten zijn zoals belgacom in zijn bericht heeft weergegeven. mag ik wel even melden dat dit voor de residentiele produkten is. Van internet time, via budget, light, go tot internet plus.
En wat is dan een product voor de hobbyist ?
Een iter die 's avonds in zijn vrije tijd ook nog wat met techiek wil spelen, met genoeg netwerk en server ervaring. En die daarvoor tot 60 euro / maand wil betalen.

Mijn idee is daar bv een Internet Plus een mooie benaming ;-) kleine tip voor Belgacom.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

meon schreef:Ey, iedereen hier zegt dat Belgacom de meest nette oplossing van allemaal heeft. Jij bent diegene die struikelt over een uitspraak die Belgacom in een klantenmailing zélf heeft gedaan!
Dus iedereen zegt hier dat Belgacom de meest nette oplossing van allemaal heeft ? Ik heb eens een opsomming gemaakt van wat men hier allemaal post:
"En dan willen ze ons bij Belgacom nog allemaal zo een BBOX2 door de strot duwen, omdat ze 'veiliger' zijn. Moest ik ooit verplicht worden om zo brakke BBOX2 te gebruiken zeg ik gewoon mijn abonnement op..."

"Wat dus allemaal nutteloos is omdat de bug niet is opgelost in de modem... iedereen kan dus meteen weer je paswoord achterhalen."

"Anyway, mij zien ze nooit nog bij belgacom, en ik denk dat iedereen op termijn met een beetje verstand wel hetzelfde denkt. De tijd dat iedereen nog leeg te melken was begint in mijn ogen voorbij te zijn en dankzij de crisis openen meer en meer mensen hun ogen dat het ook goedkoper kan."

"Ik vind dat Belgacom hier toch zwaar op zijn bek gaan, amaai. Als PR probleem kan dit tellen. En zelfs al doen ze 'het maximum', blijkbaar is het niet genoeg. Persoonlijk ben ik blij dat ik daar geen Internetklant meer ben."

"Mijn buren aan de linkerkant en 2 huizen verder hebben vandaag hun volledige belgacom internet / telefoon / tv opgezegd door dit gevalletje ze zijn het meer dan beu.Gisteren heb ik ook nog eens 3 mensen kunnen overtuigen om op te stappen bij belgacom en ik zal de rest van de week/maand nog wel een stuk of wat mensen kunnen overtuigen om op te stappen denk ik zo."

"Haha, dat is wel een verrassing! We gaan het probleem niet oplossen maar de verantwoordelijkheid ervoor gewoon afschuiven op de gebruiker! Hallooooooooooo?????????????"

"En zo draaien de klanten dus op voor de brakke beveiliging van hun modems. Kunnen ze nu echt niks beter bedenken?"

"Ironisch genoeg zijn die eenzijdige aanpassingen het gevolg van de laksheid om de modems een nieuwere firmware te geven..."

Netjes allemaal en vooral niet gespeend door enige kennis van zaken ! Er is géén issue met de BBOX-2 modem. Maar ja, de "experten" lezen het op internet fora en door hun ingebakken afkeer tegenover Belgacom zal het zo wel zijn. En fantasie hebben ze allemaal genoeg ... Er zijn blijkbaar enorme experten buiten Belgacom en enorme idioten binnen Belgacom.

Bovendien, als Vendetta zo ongelooflijk slim was, zoals velen met hem claimen, waarom is hij dan zo simpel opgepakt kunnen worden ? Een doordenkertje ...
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Vertel ons dan eens, o wijze insider, wat het probleem dan is/was?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Weet onze insider wat er gaat veranderen bij Belgacom op het einde van 2009 / begin 2010? :P
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

gm123 schreef:Vertel ons dan eens, o wijze insider, wat het probleem dan is/was?
Er is geen enkele BBOX-2 modem/router die "gekraakt" is geweest. Het gaat enkel over private modem/routers (gekocht in de privé) waarvan de instellingen zodanig waren dat ze compleet "open" stonden. Door een simpele "hack" konden de login/paswoord gegevens verkregen worden.
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Weet onze insider wat er gaat veranderen bij Belgacom op het einde van 2009 / begin 2010? :P
Neen, jij wel ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Weet onze insider wat er gaat veranderen bij Belgacom op het einde van 2009 / begin 2010? :P
Neen, jij wel ?
Tot zover jouw niveau van "insider-nisme".
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:
quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Weet onze insider wat er gaat veranderen bij Belgacom op het einde van 2009 / begin 2010? :P
Neen, jij wel ?
Tot zover jouw niveau van "insider-nisme".
Ik voel me niet geroepen om een en ander te bewijzen aangaande informatie intern aan Belgacom. Wat ik wel mis is enig verweer aangaande de onterechte informatie van de "experten" die ten onrechte de meest sullige informatie hebben ge- post contra Belgacom
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Weet onze insider wat er gaat veranderen bij Belgacom op het einde van 2009 / begin 2010? :P
Neen, jij wel ?
Tot zover jouw niveau van "insider-nisme".[/quote]Ik voel me niet geroepen om een en ander te bewijzen aangaande informatie intern aan Belgacom. Wat ik wel mis is enig verweer aangaande de onterechte informatie van de "experten" die ten onrechte de meest sullige informatie hebben ge- post contra Belgacom[/quote]


Ja dan ben jij in ieder geval de triestigsten :roll:

Soms ook geen 20 jaar en van Ganshoren ?? :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

@ Stefken01: Aan je posts te zien ben jij hier veruit de slimsten thuis. Een paar voorbeelden:

"ja oke paswoord gereset maar zolang dat ze da gat niet dichten door middel van een firmware is het dweilen met de kraan open denk ik"

"Belgacom voelt hem al zo machtig,maar het tegendeel is bewezen. :!: "

"Tzal beginnen pijn te doen bij Belgacom. /me onthoud dit geval ! :x"

"Ik snap het niet ze van dit poorten verhaal :???: :| :???: Wat houd dat in misschien ? Word men internet of sommige toepassingen hierbij gestoord of ontnomen ? Iemand een klein woordje uitleg ? :-)"

Ik ben dan misschien de triestigsten, ik zou niet willen ruilen met jou, arme drommel

En neen, ik ben geen 20 en van Ganshoren maar 70 en van Reet :angel:

PS: "mijn" pernummer is 085210 :cop:
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

quistnix schreef: PS: "mijn" pernummer is 085210 :cop:
Hola, dit is het pernummer van Didier Bellens, die gaat da nie graag hebben
Laatst gewijzigd door redman 05 dec 2009, 18:20, in totaal 1 gewijzigd.
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

quistnix schreef:@ Stefken01: Aan je posts te zien ben jij hier veruit de slimsten thuis. Een paar voorbeelden:

"ja oke paswoord gereset maar zolang dat ze da gat niet dichten door middel van een firmware is het dweilen met de kraan open denk ik"

"Belgacom voelt hem al zo machtig,maar het tegendeel is bewezen. :!: "

"Tzal beginnen pijn te doen bij Belgacom. /me onthoud dit geval ! :x"

"Ik snap het niet ze van dit poorten verhaal :???: :| :???: Wat houd dat in misschien ? Word men internet of sommige toepassingen hierbij gestoord of ontnomen ? Iemand een klein woordje uitleg ? :-)"

Ik ben dan misschien de triestigsten, ik zou niet willen ruilen met jou, arme drommel

En neen, ik ben geen 20 en van Ganshoren maar 70 en van Reet :angel:

PS: "mijn" pernummer is 085210 :cop:

Vergeet dan men text dat je hier zegt in het juiste vakje te plaatsen eh bompa of liever gezegd waar men uitspraken uit welke thread hebt !

70 ja.. kan tellen eh "arme drommel" je begint al wat wartaal te brabbelen :lol: .
Afbeelding
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

redman5087 schreef:
quistnix schreef: PS: "mijn" pernummer is 085210 :cop:
Hola, dit is het pernummer van Didier Bellens, die gaat da nie graag hebben

Idd want die is 54 integenstelling wat onze idioot ons tracht weis te maken !


http://www.express.be/management/nl/tel ... s/4590.htm
Afbeelding
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Stefken01: wie is hier de idioot, wie schrijft er hier wartaal ? Op de teentjes getrapt zeker.
Idd want die is 54 integenstelling wat onze idioot ons tracht weis te maken !
Leer eerst eens schrijven, domme tiener ....
Stefken01
Member
Member
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 sep 2009, 00:49
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 13 keer

quistnix schreef:Stefken01: wie is hier de idioot, wie schrijft er hier wartaal ? Op de teentjes getrapt zeker.
Idd want die is 54 integenstelling wat onze idioot ons tracht weis te maken !
Leer eerst eens schrijven, domme tiener ....
En leer jij je voordoen wie je bent, ik ben niet de sul die zich verschanst achter ander personen ze om zo in de belangstelling te komen ze !!

Hoe diep kun je zakken vent.... :puke:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3229
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 241 keer

@quistnix: Als ge echt een insider zijt bij belgacom, doe dan zoals de rest en deel deze informatie met de rest. Leg de negatieve kritiek van belgacom naast u neer en gedraag u niet als een omhooggevallen lul.

En als ge iets weet over de strutuur en werking van belgacom weet ge dat de meeste kritiek terecht is.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Genoeg is genoeg. Dit soort discussies horen hier niet thuis.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Zowel Stefken01 als quistnix kregen hun eerste waarschuwing en werden hiervan persoonlijk op de hoogte gebracht. Dergelijke persoonlijke vetes zijn ongehoord en horen niet thuis in een topic.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

gr4vity schreef:Zowel Stefken01 als quistnix kregen hun eerste waarschuwing en werden hiervan persoonlijk op de hoogte gebracht. Dergelijke persoonlijke vetes zijn ongehoord en horen niet thuis in een topic.
Goed om weten dat vetes niet kunnen maar dat je voor de rest de mensen gewoon kunt uitlachen en belachelijk maken :twisted: .
quistnix schreef:OMG, je denkt echt dat je alles weet omdat het ergens is vermeld. Nogmaals, en ik kan het weten, die poorten zullen NOOIT, NEVER, JAMAIS, etc. worden gesloten door Belgacom. Ik ben een insider, idiotenzoals jij DENKEN te weten over wat het gaat :bang:
Sorry maar op dat moment hadden jullie al moeten ingrijpen.

En dan de zaak ten gronde:
quistnix schreef:Er is geen enkele BBOX-2 modem/router die "gekraakt" is geweest. Het gaat enkel over private modem/routers (gekocht in de privé) waarvan de instellingen zodanig waren dat ze compleet "open" stonden. Door een simpele "hack" konden de login/paswoord gegevens verkregen worden.
Als bovenstaande geen pure onzin is dan zou ik graag hebben dat er iemand dit voor mij eens vertaalt.
Wel een beetje serieus blijven hé :? .
Laatst gewijzigd door Astralon 06 dec 2009, 14:43, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kwabber
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 13 dec 2003, 13:34
Locatie: Izegem
Bedankt: 3 keer

quistnix schreef:En neen, ik ben geen 20 en van Ganshoren maar 70 en van Reet :angel:
Zoek eens op in het woordenboek : pensioen :p
blabla
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Astralon schreef:
quistnix schreef:Er is geen enkele BBOX-2 modem/router die "gekraakt" is geweest. Het gaat enkel over private modem/routers (gekocht in de privé) waarvan de instellingen zodanig waren dat ze compleet "open" stonden. Door een simpele "hack" konden de login/paswoord gegevens verkregen worden.
Als bovenstaande geen pure onzin is dan zou ik graag hebben dat er iemand dit voor mij eens vertaald.
Wel een beetje serieus blijven hé :? .
Vendetta beweerde de BBOX2-modems gekraakt te hebben; maar deze waren in de praktijk niet kwetsbaar! Bijgevolg kon Belgacom geen firmware-update pushen. Het ging om gebruikers met andere routers/modems waar wél de management-poort open stond, zonder wachtwoord en DSL-wachtwoord in bron uitleesbaar.
Omdat Belgacom geen controle over die modems heeft, heeft Belgacom de poorten 22, 80 en 443 gesloten om verdere schade te beperken.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

meon schreef:
Astralon schreef:
quistnix schreef:Er is geen enkele BBOX-2 modem/router die "gekraakt" is geweest. Het gaat enkel over private modem/routers (gekocht in de privé) waarvan de instellingen zodanig waren dat ze compleet "open" stonden. Door een simpele "hack" konden de login/paswoord gegevens verkregen worden.
Als bovenstaande geen pure onzin is dan zou ik graag hebben dat er iemand dit voor mij eens vertaald.
Wel een beetje serieus blijven hé :? .
Vendetta beweerde de BBOX2-modems gekraakt te hebben; maar deze waren in de praktijk niet kwetsbaar! Bijgevolg kon Belgacom geen firmware-update pushen. Het ging om gebruikers met andere routers/modems waar wél de management-poort open stond, zonder wachtwoord en DSL-wachtwoord in bron uitleesbaar.
Omdat Belgacom geen controle over die modems heeft, heeft Belgacom de poorten 22, 80 en 443 gesloten om verdere schade te beperken.
Ah bon.

Mogen we daaruit afleiden dat - indien iedereen op VDSL2 zit - terug de mogelijkheid bestaat dat deze terug opengezet worden? Op dat vlak kan ik dan ergens wel verstaan dat ze standaardiseren op zo'n Sagem 3464 modems.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

meon schreef:
Astralon schreef:
quistnix schreef:Er is geen enkele BBOX-2 modem/router die "gekraakt" is geweest. Het gaat enkel over private modem/routers (gekocht in de privé) waarvan de instellingen zodanig waren dat ze compleet "open" stonden. Door een simpele "hack" konden de login/paswoord gegevens verkregen worden.
Als bovenstaande geen pure onzin is dan zou ik graag hebben dat er iemand dit voor mij eens vertaald.
Wel een beetje serieus blijven hé :? .
Vendetta beweerde de BBOX2-modems gekraakt te hebben; maar deze waren in de praktijk niet kwetsbaar! Bijgevolg kon Belgacom geen firmware-update pushen. Het ging om gebruikers met andere routers/modems waar wél de management-poort open stond, zonder wachtwoord en DSL-wachtwoord in bron uitleesbaar.
Omdat Belgacom geen controle over die modems heeft, heeft Belgacom de poorten 22, 80 en 443 gesloten om verdere schade te beperken.
Dat begrijp ik, maar is het ook zo? Als de BBOX veilig is waarom dan die poorten dichtgooien? Lijkt me toch haalbaar: alles op VDSL open, de rest poorten dicht?
En voor zover ik weet wordt poort 8080 ook nog al eens gebruikt voor remote management en die blijft openstaan?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

TomG schreef:Mogen we daaruit afleiden dat - indien iedereen op VDSL2 zit - terug de mogelijkheid bestaat dat deze terug opengezet worden? Op dat vlak kan ik dan ergens wel verstaan dat ze standaardiseren op zo'n Sagem 3464 modems.
Die mogelijkheid bestaat nu toch ook al? Je kan dat toch gewoon aanvragen via de e-Services?
Los van het modem-probleem lijkt me dit inderdaad geen slechte zet hoor. Naast hardware/appliances waarvan je niet eens wist dat ze naar het Internet open stond heb je ook spyware enz die mogelijk gebruik maken van die poort. Door mensen die daar last van hebben vrijwillig en op eigen verantwoordelijkheid de mogelijkheid aan te bieden om die poorten open te zetten vang je dat probleem ook in een keer op.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

meon schreef:
TomG schreef:Mogen we daaruit afleiden dat - indien iedereen op VDSL2 zit - terug de mogelijkheid bestaat dat deze terug opengezet worden? Op dat vlak kan ik dan ergens wel verstaan dat ze standaardiseren op zo'n Sagem 3464 modems.
Ja, dat wist ik. Maar er wordt her en der wel geïnsinueerd dat ze op termijn voorgoed gesloten worden...
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Astralon schreef:En voor zover ik weet wordt poort 8080 ook nog al eens gebruikt voor remote management en die blijft openstaan?
Neen, 8080 staat ook toe.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

quistnix schreef:
Astralon schreef:En voor zover ik weet wordt poort 8080 ook nog al eens gebruikt voor remote management en die blijft openstaan?
Neen, 8080 staat ook toe.
Oei, da's nog erger dan bij Telenet...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Hm, ik dacht dat ik in het verleden toch poort 8080 gebruikt heb, maar inderdaad: als ik mezelf poortscan krijg ik:

Code: Selecteer alles

Not shown: 987 closed ports
PORT     STATE    SERVICE         VERSION
21/tcp   open     tcpwrapped
25/tcp   filtered smtp
80/tcp   open     http            Microsoft IIS webserver 6.0
|  http-auth: HTTP Service requires authentication
|    Auth type: Negotiate
|_   Auth type: NTLM
|_ html-title: You are not authorized to view this page
135/tcp  filtered msrpc
139/tcp  filtered netbios-ssn
443/tcp  open     ssh             WeOnlyDo sshd 2.0.6 (protocol 2.0)
445/tcp  filtered microsoft-ds
1080/tcp filtered socks
2001/tcp filtered dc
3128/tcp filtered squid-http
8080/tcp filtered http-proxy
8081/tcp filtered blackice-icecap
8085/tcp filtered unknown
9000/tcp filtered cslistener
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Voor de volledigheid, de volgende poorten zijn ook dicht (buiten degene die dus al eerder werden gepost):

992
8023
8080
8081
8085
8443
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

quistnix schreef:Voor de volledigheid, de volgende poorten zijn ook dicht (buiten degene die dus al eerder werden gepost):

992
8023
8080
8081
8085
8443
8080 en 8443 staan bij Telenet zeker al open... ik gebruik ze namelijk noodgedwongen vanwege hun al even dwaze policy :evil:
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 maa 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

r2504 schreef:
quistnix schreef:
Astralon schreef:En voor zover ik weet wordt poort 8080 ook nog al eens gebruikt voor remote management en die blijft openstaan?
Neen, 8080 staat ook toe.
Oei, da's nog erger dan bij Telenet...
Nee hoor, je kunt ze namelijk terug open zetten via de e-services. Dit kan van TN niet gezegd worden.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1492
Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

quistnix schreef:Nee hoor, je kunt ze namelijk terug open zetten via de e-services. Dit kan van TN niet gezegd worden.
Maar enkel tijdelijk zoals ik hierboven lees. Binnekort gaat alles onherroepelijk dicht?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Daar lijkt voor het ogenblik geen duidelijkheid over te bestaan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

quistnix schreef:Nee hoor, je kunt ze namelijk terug open zetten via de e-services. Dit kan van TN niet gezegd worden.
8080 kan je dus NIET terug open zetten, enkel 80, 443 en 21.
M'n eigen poortscan-overzichtje bewijst dat (ik heb alles ingeschakeld wat ik kon inschakelen)
Klant
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 apr 2009, 00:42

Diene kerel moet dan toch nog altijd wel wreed goed geweest zijn, dat'm van al die verschillende types modem beveiligingslekken kent. 't Is niet alsof dat, als je geen BBOX gebruikt, je 1, 2 of 3 standaard modems hebt. Dat kan enkele honderden verschillende types zijn, tot op oude modellen die al lang niet meer gemaakt worden toe (zoals bij m'n ouders, tot een half jaar geleden. Eikon Diva, dingske van rond 2000 :-D )
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

De kans is wel redelijk groot dat die verschillende lekken op dezelfde poorten plaatsvinden, bvb 23 (Telnet), 80 (HTTP),...

Wellicht heeft ie op de één of andere manier een hoop ip adres ranges voor Belgacom klanten geportscanned... Ach, studenten zijn soms creatief hoor, en bovenal: ze hebben veel tijd.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”