Welke router met VPN client kan ik best gebruiken voor volgend project.
De bedoeling is om meetsondes (temperatuur/vochtigheid) met ethernetinterface in magazijnen van verschillende klanten centraal uit te lezen.
De hardware is het Saveris systeem van Testo.
De bedoeling is om in ieder magazijn een internetaansluiting en een router te installeren zonder dat er continu een computer aan staat.
Router met VPN client
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
DD-WRT kan dit.seagull schreef:Welke router met VPN client kan ik best gebruiken voor volgend project.
- seagull
- Elite Poster
Liever een off-the-shelf router die via een webinterface geconfigureerd wordt zoals de Linksys BEFSX41.r2504 schreef:DD-WRT kan dit.
Zijn er betere alternatieven? En dan nog liefst met een ingebouwde modem.
Edit: De Linksys AG241?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
EtherFast® Cable/DSL VPN Router with 4-Port 10/100 Switch?
als je geld teveel hebt
...
Cisco 880 Series Integrated Services Routers
als je geld teveel hebt

Cisco 880 Series Integrated Services Routers
- seagull
- Elite Poster
Het is voor "magazijnen" van maximaal 30 m² maar er worden geneesmiddelen opgeslagen.Astralon schreef:als je geld teveel hebt...
Vandaar een verplichte monitoring van de temperatuur.
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 248 keer
- Bedankt: 544 keer
Aangezien dit om een professionele oplossing gaat stel ik voor om Cisco te gebruiken. De 800 series zijn nu niet zo duur en ze hebben alles onboard (modem, remote management, security, vpn ....)
grtz,
Sasuke
PS: De Linksys oplossing werkt enkel met een hun eigen vpnclient die je niet samen met een andere client kan installeren. Bij Cisco heb je nog de mogelijkheid voor een ssl-vpn.
grtz,
Sasuke
PS: De Linksys oplossing werkt enkel met een hun eigen vpnclient die je niet samen met een andere client kan installeren. Bij Cisco heb je nog de mogelijkheid voor een ssl-vpn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
IK zou voor pfsense gaan, geen veel te dure licensies en de hardware is erg goedkoop (en kan nog veel meer), pfsense heeft zich al genoeg bewezen en kan uiteraard veel meer dan die cisco.Sasuke schreef:Aangezien dit om een professionele oplossing gaat stel ik voor om Cisco te gebruiken. De 800 series zijn nu niet zo duur en ze hebben alles onboard (modem, remote management, security, vpn ....)
grtz,
Sasuke
Cisco heeft natuurlijk goede marketing, tis maar wat je prefereert.
Bij pfsense kun je voor ssl-vpn, openvpn, ipsec, PPTP vpn kiezen.
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Ik denk dat de situatie professioneel materiaal vereist: Cisco of Sonicwall of zo. 't Zal wel duurder in aankoop zijn, maar wel betrouwbaarder op lange termijn. Ge wilt niet dat uw router de geest geeft net voor de volgende hittegolf in de zomer, of dat ge elke week uw speelgoed routerke moet gaan resetten of zo.
Ik overdrijf misschien een beetje maar ge snapt wel wat ik bedoel

-
- Elite Poster
Ik zou zeggen probeer pfsense eens op een oude pc (p3 1000 of recenter) /vmware, als het niet bevalt kan je altijd nog voor cisco gaan.Ik denk dat de situatie professioneel materiaal vereist: Cisco of Sonicwall of pfsense. 't Zal wel goedkoper in aankoop zijn, maar wel betrouwbaarder op lange termijn. Ge wilt niet dat uw router de geest geeft net voor de volgende hittegolf in de zomer, of dat ge elke week uw speelgoed routerke moet gaan resetten of zo.
De configuratie kan je opslaan en bvb. in een alix installatie gebruiken.
-
- Elite Poster
P3 pfsense server verbruikte hier in idle 32W, met het alix boardje 3.3-3.4 watt idle. Ik denk dat dit wel meevalt.Astralon schreef:@Silencer: Al eens gedacht aan de electriciteitsfactuur?
In ieder magazijn een cisco 8800 tov in ieder magazijn een alix met pfsense (+-140€ incl. CF/microdrive).
Cisco is wel meer werk om op te zetten, is wel een voordeel.
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
How maar... Een Cisco 800, geen 8000. Wij hebben op kantoor een Cisco 877W en die heeft alles aan boord wat het moet doen. 'k Heb geen idee van het elektriciteitsverbruik en ik dacht dat die 700-800 euro kostte.silencer schreef:In ieder magazijn een cisco 8800 tov in ieder magazijn een alix met pfsense (+-140€ incl. CF/microdrive).
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
@silencer : welke behuizing zou je gebruiken voor die bordjes in te steken?
-
- Elite Poster
Een zo klein mogelijke(tenzij je 2 seriele poorten wilt gebruiken,...), van hitte-ontwikkelingen heb je toch geen last, behuizing wordt amper warm.reyntjensw schreef:@silencer : welke behuizing zou je gebruiken voor die bordjes in te steken?
Ik heb de onderdelen op ebay gekocht, prijzen zijn overal ongeveer hetzelfde.