Raw copper => Hoe virtueel nummer te weten komen

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Momenteel ben ik klant bij Scarlet met een no-limit abonnement. Ik zit nu te kijken voor het scarlet abonnement als backuplijn te gebruiken, en een dommel adsl lijn te nemen voor dagdagelijks gebruik. Ik heb geprobeerd om de bestelling bij dommel (cityconnect) door te voeren via de website, doch dit lukte niet op basis van het adres (adres staat na een half jaar nog niet in hun database : nieuwbouw appartementen). Hierna vroegen ze mij het telefoonnummer. Daar ik raw copper heb, gaat dit uiteraard ook niet. Uiteindelijk gebeld naar Dommel, en daar zeiden ze mij dat ik even het adres van de geburen moest doorgeven, en ze zo konden zien of ik al dan niet aansluitbaar ben voor cityconnect. Zo gezegd, zo gedaan en jawel, de buren zijn aansluitbaar! Echter...op mijn adres/busnummer krijgen ze een "no infrastructure" mededeling, ik zou dus op niets kunnen aangesloten worden. Zeer raar aangezien ik hier thuis wel al scarlet liggen heb. Wie o wie kan mij een antwoord geven op volgende vragen : (belgacom techniekers???)

A. Momenteel één telefoonaansluiting die binnenkomt in appartement (daar staat de scarlet raw copper op aangesloten), een belgacom kastje in de gemeenschappelijke ruimtes. Tussen aansluitpunt bgc en kastje bgc liggen UTP kabels. Er moet dus voor een aansluitpunt bijkomen. Daar UTP 8-aderig is moeten er geen kabels getrokken worden naar mijn mening, en kunnen ze ipv blauw/blauw-wit gewoon een ander paar gebruiken. Wie moet dit plaatsen bij mij???

B. Wat ik ook probeer bij dommel, ze krijgen telkens de melding dat in het appartement geen infrastructuur van bgc aanwezig is. Hoe kan ik aan mijn rawcopper nummer geraken (virtueel nummer, dus kan er niet mee bellen of gebeld worden, doch dit is een nummer waarbij men mij kan identificeren bij bgc)? Ik weet dat ik aangesloten ben op de centrale van gentbrugge. De technieker die scarlet hier heeft aangesloten heeft mij dit gezegd, doch het enige dat ik nog weet is 09 231 xx xx. Iemand die dit kan uitzoeken? Noch Belgacom, noch scarlet (bij wie dit nummer ook gekend is) wilt mij hiermee helpen. Mocht ik dit nummer hebben, en dit nummer invoeren bij dommel, dan kunnen ze wel aansluiten!

C. Heb belgacom gebeld, gemaild, naar hun winkels geweest, doch het probleem is dat ze gelijk nog nooit van raw copper gehoord hebben. Ze blijven erbij dat als je internet hebt, je een werkende telefoonlijn hebt MET nummer waarmee je kan bellen. Daar men mij niet terugvind in hun systemen (ze moeten toch iets van gegevens hebben, hoe kwam die bgc-technieker hier anders de scarlet aansluiting maken?) ben ik voor hun niet aansluitbaar of nooit aansluitbaar geweest...

Alle tips of info zijn goed!!!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Die "no infrastructure" kan er gewoon op duiden dat in die blok er geen 2de koperpaar naar je appartement gaat. Normaal heeft iedereen 2 koperparen die gebruikt kunnen worden. Eventueel kun je bij Belgacom een discovery lijn aanvragen, of anders gewoon cityconnect op basis van je adres aanvragen. In dat laatste geval moet Belgacom zorgen dat het tweede koperpaar er is of in gebruik wordt genomen.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Goendi schreef:Die "no infrastructure" kan er gewoon op duiden dat in die blok er geen 2de koperpaar naar je appartement gaat. Normaal heeft iedereen 2 koperparen die gebruikt kunnen worden. Eventueel kun je bij Belgacom een discovery lijn aanvragen, of anders gewoon cityconnect op basis van je adres aanvragen. In dat laatste geval moet Belgacom zorgen dat het tweede koperpaar er is of in gebruik wordt genomen.
Er komen in het BGC kastje (zie foto) 32 paren toe voor 12 appartementen. Elk appartement heeft een UTP kabel tussen dat bgc kastje en de bergruimte. UTP is 4 paren. Dus zou toch prima kunnen?
Cityconnect op basis van adres is onmogelijk blijkt uit het antwoord van Dommel
Geachte,
Het probleem is inderdaad dat uw adres niet voorkomt in de database maar dit is in de belgacom database.
Voor uw adres krijgen we de status: no infrastructure.
U dient dus belgacom te contacteren om te zorgen dat uw adres voorkomt in hun database.
Hier kunnen wij niet voor zorgen.
Alvast bedankt.
En Belgacom wilt hier niet meewerken, aangezien ik geen producten van hun afneem.
Discoline is geen oplossing daar dit alleen maar de kosten omhoog drijft + ik mijn telefonie doe via VOIP.

Test via dommel op adres gebuur
proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!

op uw telefoonlijn/adres is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:

- adsl2+ cityconnect lite
maximale downloadsnelheid tot 24 mbit/sec, 30 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 11.95 euro!
- adsl2+ cityconnect
maximale downloadsnelheid tot 24 mbit/sec, 100 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 14.95 euro!
- adsl2+ cityconnect plus
maximale downloadsnelheid tot 24 mbit/sec, geen datalimiet. nu al vanaf 17.95 euro!
- vdsl2 speedconnect
gegarandeerde downloadsnelheid van 12 mbit/sec, 500 gb dataverkeer per maand inbegrepen. nu al vanaf 39.00 euro!
- vdsl2 speedconnect plus
gegarandeerde downloadsnelheid van 18 mbit/sec, geen datalimiet. nu al vanaf 49.00 euro!

op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:

- adsl homeconnect
maximale downloadsnelheid tot 24 mbit/sec, geen datalimiet en onbeperkt bellen. nu al vanaf 48.95 euro!

Telefonie = EDPnet + OVH
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Dan ben je zeker aansluitbaar. Ik zou nog eens naar Dommel bellen en zeggen dat zij Belgacom moeten contacteren om die aansluiting te laten doorgaan. Bevestig hen dat er voldoende aansluitingen zijn, en dat je gebuur zonder fout aangesloten kan worden. Normaal gezien kunnen ze dat dan wel regelen, al zal het beetje tijd vragen...
320i
Elite Poster
Elite Poster

Kleine randopmerking: op virtueel nummer kan je niets aanvragen.
Gezien het een virtueel nummer is, is hun DB niet gebouwd om die terug te vinden (dat ging wijzigen, maar is nog altijd niet gebeurd).
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

320i schreef:Kleine randopmerking: op virtueel nummer kan je niets aanvragen.
Gezien het een virtueel nummer is, is hun DB niet gebouwd om die terug te vinden (dat ging wijzigen, maar is nog altijd niet gebeurd).
Ah, dan klopt dit toch. Ik had reeds gehoord dat je dit op dat virtuele nummer kon terugvinden, maar had er geen weet van dat dit al dan niet gebeurd was...
Moet ik dan die circuit identification number vragen?

Telefonie = EDPnet + OVH
technieker
ISP Staff
ISP Staff
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 66 keer

" circuit identification number " ofwel CID nr zou normaal op uw telefoonkontakt(ntp) moeten staan dmv labeling of opgeschreven.
Met dit CID nr kan je omzetten naar een telefoonnummer.

Als je uw CID nr weet wil ik gerust dat voor u omzetten. Stuur maar een pm.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

technieker schreef:" circuit identification number " ofwel CID nr zou normaal op uw telefoonkontakt(ntp) moeten staan dmv labeling of opgeschreven.
Met dit CID nr kan je omzetten naar een telefoonnummer.

Als je uw CID nr weet wil ik gerust dat voor u omzetten. Stuur maar een pm.
Bedankt voor dit antwoord, ga dan straks eens kijken. Op de contactdoos staat het in elk geval niet, maar ge straks eens binnenin kijken, misschien daar :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”