016 Cityconnect laatste dagen zeer traag ?
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05
Lo iedereen,
Ik zit in Leuven op Cityconnect op een 2,2 km van de centrale op de vismarkt. Ik heb altijd al kunnen synchroniseren aan +- 12 a 13 Mb/s en haalde ook effectief die downloadsnelheden.
De laatste dagen is de downloadsnelheid echter nog maar een fractie. Ik synchroniseer nog steeds aan dezelfde waarden maar mijn download haalt nog maar amper 3 a 4 Mb/s en soms minder. Mijn lijnwaardes zijn ok (even goed/slecht als daarvoor) en ik gebruik een Wag160N van linksys.
Zijn er nog mensen die momenteel problemen ondervinden met cityconnect in Leuven ?
Ik zal ondertussen al een ticket aanmaken bij Dommel.
Ik zit in Leuven op Cityconnect op een 2,2 km van de centrale op de vismarkt. Ik heb altijd al kunnen synchroniseren aan +- 12 a 13 Mb/s en haalde ook effectief die downloadsnelheden.
De laatste dagen is de downloadsnelheid echter nog maar een fractie. Ik synchroniseer nog steeds aan dezelfde waarden maar mijn download haalt nog maar amper 3 a 4 Mb/s en soms minder. Mijn lijnwaardes zijn ok (even goed/slecht als daarvoor) en ik gebruik een Wag160N van linksys.
Zijn er nog mensen die momenteel problemen ondervinden met cityconnect in Leuven ?
Ik zal ondertussen al een ticket aanmaken bij Dommel.
-
- Plus Member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
- Contacteer:
Hier cityconnect leuven te Herent. Ik zit nog verder van de centrale.
Normaal haal ik snelheden van 530-540 KB per seconden maar tijdens de piekuren s'avonds (de laatste weken) zakt die snelheid tot onder de 200 en een veel te hoge ping ...e upload snelheid die blijft wel normaal. De downloadsnelheiden varieren nu nog wel eens.
Nu had ik dit al gelezen
En ook een ticket aangemaakt.
Het is dus een algemeen probleem.
Normaal haal ik snelheden van 530-540 KB per seconden maar tijdens de piekuren s'avonds (de laatste weken) zakt die snelheid tot onder de 200 en een veel te hoge ping ...e upload snelheid die blijft wel normaal. De downloadsnelheiden varieren nu nog wel eens.
Nu had ik dit al gelezen
Code: Selecteer alles
November 14 - 2009 - 3:19 PM posted by: [dommel.com servicecenter]
subject: high latency and low speeds
due to a capacity issue in the belgacom national ethernet backbone (ethane), customers in antwerp, limburg and part of vlaams-brabant will experience high latency and low speeds througout the weekend. we have warned belgacom numerous times over the past week that this would happen but they have failed to implement a solution in due time. we sincerely apologise for the inconveniences caused and will continue to urge belgacom to implement a capacity upgrade during the course of next week. dommel is and will remain the reference for sorrow-free downloading without having to be bothered by a pre-historic download limit and we will do whatever is necessary to confirm that unique position.
En ook een ticket aangemaakt.
Het is dus een algemeen probleem.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05
Ok, maar dat is al veertien dagen geleden, je zou toch kunnen verwachten dat het ondertussen opgelost zou worden.
Gisteren mijn ticket teruggekregen met ... "We hebben de lijn getest en alles is in orde, gelieve ons opnieuw te contacteren mocht dit niet het geval zijn."
Nogal ambetant, want in mijn ticket gaf ik aan dat het geen lijn probleem was (lijnwaarden zijn hetzelfde gebleven als toen ik wel goed kon surfen).
Wel iets raar gemerkt, als ik speedtesten doe (speedtest.net e.a.) of online stream dan loopt het allemaal te traag (max 3 Mbit/s) maar via nieuwsgroepen haalde ik vlot 10 Mb/s !
Gisteren mijn ticket teruggekregen met ... "We hebben de lijn getest en alles is in orde, gelieve ons opnieuw te contacteren mocht dit niet het geval zijn."
Nogal ambetant, want in mijn ticket gaf ik aan dat het geen lijn probleem was (lijnwaarden zijn hetzelfde gebleven als toen ik wel goed kon surfen).
Wel iets raar gemerkt, als ik speedtesten doe (speedtest.net e.a.) of online stream dan loopt het allemaal te traag (max 3 Mbit/s) maar via nieuwsgroepen haalde ik vlot 10 Mb/s !
-
- Plus Member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
- Contacteer:
Ik heb ook een antwoord gekregen.
Mijn modem synchroniseert ook de normale waarden dus als het probleem zich voorduurt ,controleer ik eerst nog eens mijn installatie.
Momenteel is alles goed....afwachten tot deze avond want dan komt het probleem maar op.We hebben een test op uw lijn uitgevoerd.
Waaruit blijkt dat de lijn goed synchroniseert
Maar hebben het profile verandert naar profile met veel meer marge.
Gelieve u modem rechtstreeks op het eerst aansluitingspunt aan te sluiten.
Dit met behulp van een nieuwe adsl filter.
Mocht het tevergeefs nog niet werken,kan je bellen op ons nummer 011920000
Mijn modem synchroniseert ook de normale waarden dus als het probleem zich voorduurt ,controleer ik eerst nog eens mijn installatie.
-
- Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
in heverlee hetzelfde probleem sinds een tweetal weken. terwijl ik vroeger steeds 1.5Mb/s had, nu maximaal 1 en meestal nog een stuk lager schommelend rond de 300 à 500 k/s (!).
heb nog geen ticket aangemaakt maar dat gaat zeker volgen.
ik moet wel zeggen dat ik er niet zo'n goed oog op heb met de (in volle gang zijnde?) omschakeling naar het full ip netwerk van belgacom - de oorzaak lijkt dus buiten dommel te liggen.
misschien dient de mtu aangepast (de meeste os'en doen dit weliswaar automatisch, bij mij staat het vast ingesteld)
heb nog geen ticket aangemaakt maar dat gaat zeker volgen.
ik moet wel zeggen dat ik er niet zo'n goed oog op heb met de (in volle gang zijnde?) omschakeling naar het full ip netwerk van belgacom - de oorzaak lijkt dus buiten dommel te liggen.
misschien dient de mtu aangepast (de meeste os'en doen dit weliswaar automatisch, bij mij staat het vast ingesteld)
so, a chicken is not a sparrow
-
- Plus Member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
- Contacteer:
Dit is bij mij ook zo.wyvernshill schreef: Wel iets raar gemerkt, als ik speedtesten doe (speedtest.net e.a.) of online stream dan loopt het allemaal te traag (max 3 Mbit/s) maar via nieuwsgroepen haalde ik vlot 10 Mb/s !
Terug in de piekuren zou ik zeggen , serieuze downloadsnelheidsschommelingen ...&alleen via nieuwsgroepen haal ik de normale snelheden.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05
Het gaat hem inderdaad over zware schommelingen in gewoon internet verkeer. Ik kan soms een hele avond last hebben en dan iets na middernacht verloopt alles weer vlot.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
same here ... ik sync aan 20mbps ofzo ... en dat haal ik nog wel offpeak, maar tijdens piekuren gaat het heel wat trager.
Duidelijk is er ergens ondercapaciteit op het netwerk ... tss dommel-BAS-leuven centrale en dommel-isp ofzo.
Duidelijk is er ergens ondercapaciteit op het netwerk ... tss dommel-BAS-leuven centrale en dommel-isp ofzo.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05
Dit weekend leek alles opnieuw correct te functioneren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Dit probleem bestaat al maanden. Het is zowel bij Scarlet als bij Dommel dat het manifesteert, en ik zeg het ook al maanden. En nu wordt het dus duidelijk bevestigd door Dommel dat het probleem zich bij belgacom situeert dat geen capaciteitsupgrades wou doen ook al wisten ze het van tevoren. Zo typisch!
Ik zit ook al twee weken te wachten tot er wat veranderd. Een paar keer ging het iets beter maar op bepaalde momenten is het echt huilen met de pet op. Gisteravond rond 23 uur deed ik speedtest waarbij ik 2 Mbit scoorde (ik dacht dat dommel niet meer met smallband werkte bij cityconnect+ ). Ik Sync op 21 Mbit DL...
Het probleem is echter niet dat de sync niet goed is. Er is gewoon enorm veel pakketverlies. Wanneer ik ping zie ik om de zoveel requests wel een paar keer een timeout verschijnen.
Dommel geeft me ook dezelfde info als de meeste hier kregen. Lijntest zeer positief, niks mis in de centrale, ... Ze ontkennen wel hetgeen wat in dit forum door de servicemedewerker werdt verteld (weinig overtuigend). Ik noem het de boel een beetje aan het lijntje houden om toch maar geen extra kosten te moeten maken.
De eerste twee maanden geen enkel probleem gehad en nu opeens kan ik genieten van de wel zeer trage serviceafhandeling.
Gelieve zoveel mogelijk te blijven reageren op het ticket. Op een bepaald moment zullen ze wel moeten toegeven dat de fout bij hun ligt...
Het probleem is echter niet dat de sync niet goed is. Er is gewoon enorm veel pakketverlies. Wanneer ik ping zie ik om de zoveel requests wel een paar keer een timeout verschijnen.
Dommel geeft me ook dezelfde info als de meeste hier kregen. Lijntest zeer positief, niks mis in de centrale, ... Ze ontkennen wel hetgeen wat in dit forum door de servicemedewerker werdt verteld (weinig overtuigend). Ik noem het de boel een beetje aan het lijntje houden om toch maar geen extra kosten te moeten maken.
De eerste twee maanden geen enkel probleem gehad en nu opeens kan ik genieten van de wel zeer trage serviceafhandeling.
Gelieve zoveel mogelijk te blijven reageren op het ticket. Op een bepaald moment zullen ze wel moeten toegeven dat de fout bij hun ligt...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Lees eens wat ik in de voorgaande post zei? BELGACOM. Scarlet heeft identiek dezelfde issues dankzij, jawel, Belgacom. Belgacom is al enkele maanden totaal overbelast op hun AMS-IX nodes, en ze sturen desondanks alle traffiek naar ginds.NeXu$ schreef:Gelieve zoveel mogelijk te blijven reageren op het ticket. Op een bepaald moment zullen ze wel moeten toegeven dat de fout bij hun ligt...
Ik zit ook al twee weken te wachten tot er wat veranderd. Een paar keer ging het iets beter maar op bepaalde momenten is het echt huilen met de pet op. Gisteravond rond 23 uur deed ik speedtest waarbij ik 2 Mbit scoorde (ik dacht dat dommel niet meer met smallband werkte bij cityconnect+ ). Ik Sync op 21 Mbit DL...
Het probleem is echter niet dat de sync niet goed is. Er is gewoon enorm veel pakketverlies. Wanneer ik ping zie ik om de zoveel requests wel een paar keer een timeout verschijnen.
Dommel geeft me ook dezelfde info als de meeste hier kregen. Lijntest zeer positief, niks mis in de centrale, ... Ze ontkennen wel hetgeen wat in dit forum door de servicemedewerker werdt verteld (weinig overtuigend). Ik noem het de boel een beetje aan het lijntje houden om toch maar geen extra kosten te moeten maken.
De eerste twee maanden geen enkel probleem gehad en nu opeens kan ik genieten van de wel zeer trage serviceafhandeling.
Gelieve zoveel mogelijk te blijven reageren op het ticket. Op een bepaald moment zullen ze wel moeten toegeven dat de fout bij hun ligt...
Dat werdt nu net ontkent door de medewerker van Dommel. Volgens hem zou cityconnect niks met Belgacom te maken hebben. En dan aan mij vertellen dat mijn modem goed synct. Dat had ik zelf ook al kunnen aflezen. Mij proberen te overtuigen dat het aan mijn modem ligt terwijl er duidelijk meer klachten waren dan alleen die van mij.
Ik zou nog begrip kunnen tonen moesten ze mij een deftige uitleg (zoals die van 14 november) gegeven hadden van wat & waarom. Nu zit ik nog altijd met een probleem terwijl ik helemaal niet weet als dit binnen een defitige termijn opgelost gaat worden.
Ik zou nog begrip kunnen tonen moesten ze mij een deftige uitleg (zoals die van 14 november) gegeven hadden van wat & waarom. Nu zit ik nog altijd met een probleem terwijl ik helemaal niet weet als dit binnen een defitige termijn opgelost gaat worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1621
- Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
- Twitter: goendi
- Locatie: Antwerpen
- Bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Cityconnect heeft ook niets met Belgacom te maken. Maar Dommel wel, hun transit loopt via Belgacom international Carrier Services, en laat net daar het schoentje wringen. Hoogst waarschijnlijk weet die Dommel medewerker dat niet eens. iemand op de klantendienst heeft niet altijd de nodige bagage om zo'n zaken op technisch niveau in te schatten.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:51
- Locatie: Leuven (016)
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 30 keer
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05
Heb gisteren ook te vroeg gesproken. Gisterenavond was het weer van dat.
Bijkomend probleem is dat mijn "ruis" op de lijn erg slecht is, afhankelijk van het weer is deze slechter dan normaal. Gisteren had ik nog maar +-5DB op de downstream, meestal is dat 7 a 8 DB. Op dat ogenblik begint de modem natuurlijk ook vies te doen. Ik moet nogthans zeggen dat mijn Linksys WAG160N het toch goed doet met zo'n slechte waarden.
Ik hou mijn hart vast wanneer het begint te vriezen ...
Bijkomend probleem is dat mijn "ruis" op de lijn erg slecht is, afhankelijk van het weer is deze slechter dan normaal. Gisteren had ik nog maar +-5DB op de downstream, meestal is dat 7 a 8 DB. Op dat ogenblik begint de modem natuurlijk ook vies te doen. Ik moet nogthans zeggen dat mijn Linksys WAG160N het toch goed doet met zo'n slechte waarden.
Ik hou mijn hart vast wanneer het begint te vriezen ...
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 15:14
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
het is weer huilen hier... 0.65Mb/s hier :s dat is 80kpbs :s... het wordt steeds erger, in de voormiddag gaat alles wel goed, 10Mb/s dan.
PowerDVD update downloaden aan 14kbs :s, Ik kan nog geen eens men Bluray afspelen omdat PowerDVD weigert te spelen zonder update (stomme beveiliging) leuk als de update nog bijna 3 uur duurt. streaming video van journaal is ook niet te doen door de buffering steeds.
Mijn upload blijft trouwens wel ongeacht moment van de dag stabiel op 1.40 Mb/s.. mijn upload is dus atm meer dan 2x zo snel als download
PowerDVD update downloaden aan 14kbs :s, Ik kan nog geen eens men Bluray afspelen omdat PowerDVD weigert te spelen zonder update (stomme beveiliging) leuk als de update nog bijna 3 uur duurt. streaming video van journaal is ook niet te doen door de buffering steeds.
Mijn upload blijft trouwens wel ongeacht moment van de dag stabiel op 1.40 Mb/s.. mijn upload is dus atm meer dan 2x zo snel als download
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 14:22
- Twitter: behets
- Locatie: Brussel
- Contacteer:
Same here, als enkele weken hetzelfde liedje.
Had enkele dagen terug ticket aangemaakt, antwoord gekregen zelfde als boven, dat ze men lijn nagekeken hebben, dat alles normaal lijkt, en dat ze men profiel wat extra marge gegeven hebben.
Ze doen dus volledig alsof hun neus bloed.
Hier een speedtest
Hoelang gaat dit spelletje nog duren?
Had enkele dagen terug ticket aangemaakt, antwoord gekregen zelfde als boven, dat ze men lijn nagekeken hebben, dat alles normaal lijkt, en dat ze men profiel wat extra marge gegeven hebben.
Ze doen dus volledig alsof hun neus bloed.
Hier een speedtest
Hoelang gaat dit spelletje nog duren?
-
- Plus Member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 16 jan 2009, 12:57
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Ik heb hetzelfde probleen met cityconnect in Herent. Enkele dagen geleden ticket aangemaakt.
Snel antwoord gekregen dat profiel werd aangepast. Maar dit lost het probleem
helemaal niet op. Tijdens de avonduren valt de download snelheid terug tot
minder dan 1 Mb/s. Upload snelheid blijft wel constant. Ik begin dit ook beu te worden.
Snel antwoord gekregen dat profiel werd aangepast. Maar dit lost het probleem
helemaal niet op. Tijdens de avonduren valt de download snelheid terug tot
minder dan 1 Mb/s. Upload snelheid blijft wel constant. Ik begin dit ook beu te worden.
Hier is het ook van dat de laatste tijd. Gisterenavend bvb was de snelheid totaal omzeep. Ook op momenten dat het internet stabiel loopt haal ik lagere snelheden nu. Overdag haalde ik twee maanden geleden op speedtests nog 13/1.7mbit waar ik nu nog maar 8/1.6mbit haal.
-
- Starter Plus
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 12:05
Tjah kheb eigenlijk hetzelfde als Baxxie, vroeger kon ik makkelijk 10 a 12 Mbit/s halen tijdens de dag, nu is dat met moeite soms 6 a 8 Mbit/s.
Ik kan nog niet klagen want ik kom van 3,6 Mbit/s.
Maar het is toch pijnlijk om te zien dat het erger wordt en Dommel negeert het probleem (of Belgacom).
Als het Belgacom zou zijn zouden ze ons al kunnen helpen door ons dat te laten weten ... en wat ze al ondernomen hebben.
Ik kan nog niet klagen want ik kom van 3,6 Mbit/s.
Maar het is toch pijnlijk om te zien dat het erger wordt en Dommel negeert het probleem (of Belgacom).
Als het Belgacom zou zijn zouden ze ons al kunnen helpen door ons dat te laten weten ... en wat ze al ondernomen hebben.
Zijn er eigenlijk cityconnecters uit zone 016 die geen last ondervinden van de extreem lage snelheden s avonds? Het is hier ondertussen toch echt al een hele tijd bezig. Heeft iedereen die last had van lage snelheden er nog steeds last van? Het is hier oorverdovend stil over dit probleem, dus ik vraag mij af of dit een probleem is dat zich slechts bij een klein deel van de cityconnecters(016) voordoet.
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 feb 2009, 14:22
- Twitter: behets
- Locatie: Brussel
- Contacteer:
nog steeds hetzelfde liedje.
Al meer dan een maand nu.
Ben eerste jaar klant, laatste 2 maand nu, en zeker 2 maand dit probleem gehad, GENOEG!
Ga eens kijken wat ze me bij telenet te bieden hebben.
Al meer dan een maand nu.
Ben eerste jaar klant, laatste 2 maand nu, en zeker 2 maand dit probleem gehad, GENOEG!
Ga eens kijken wat ze me bij telenet te bieden hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2149
- Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Jammer dat je geen keuze hebt, snelheid is niet gegarandeerd en contractduur is 1 jaar.betz schreef:nog steeds hetzelfde liedje.
Al meer dan een maand nu.
Ben eerste jaar klant, laatste 2 maand nu, en zeker 2 maand dit probleem gehad, GENOEG!
Ga eens kijken wat ze me bij telenet te bieden hebben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Hier vant zelfde, de laatste paar weken. Bij momenten is het onwerkbaar traag. Door de dag heb ik er geen last van.
Hallo iedereen,
Bij mij ook net hetzelfde probleem. De miserie is begonnen ergens half november. Voordien had ik een stabiele verbinding en haalde ik rond de 13a14 mbps down en 1.8a1.9 up. Ik zit in centrum Leuven op ongeveer 1.2km van de centrale op de Vismarkt. Nu net getest en het volgende Om van te bleiten...
En dat terwijl dit redelijk stabiel mogelijk was tot half november en soms buiten de piekuren nog (zie ook lage ping):
Mijn modem synct ook aan +/- 15 mbps en dit onveranderend. Heb hier ook reeds een ticket voor opgedaan bij Dommel, maar het antwoord dat ze geven is blijkbaar bij idereen hetzelfde, nl dat ze een lijntest gedaan hebben en dat alles normaal lijkt te werken. Ik zou mijn modem op het eerste aansluitpunt in huis moeten aansluiten..... dit is het geval. De kabel tussen modem en aansluitpunt geeft verlies aan.... bullshit, deze kabel is amper 50cm lang en is een nieuwe. Ik zou een adsl splitter moeten zetten.... waarom? ik gebruik geen telefoon en kan dus rechtsstreeks op het aansluitpunt inpluggen.
Maw, ze willen blijkbaar niet toegeven dat er ergens een probleem is.
Ik heb ook al geprobeerd met de modem van een kameraad er tussen te hangen, same problem, dus het ligt ook niet aan mn modem (een Linksys WAG200G btw)
Wat ook voorheen vermeld is hier is dat het aan Belgacom zou kunnen liggen. Bij Dommel hebben ze mij ook het antwoord gegeven dat dit niet van toepassing is op het cityconnect netwerk, maar enkel op het netconnect netwerk... Tjah...
Ik haal mn adsl binnen via een Belgacom discoverylijn, dus misschien ligt het toch aan Belgacom. Ik verleden weekend een belgacom shop binnengesprongen om is te vragen of zij een oplossing hebben. Daar hebben ze even naar hun technische dienst gebeld en die hebben dan ook een test gedaan. Deze gaf ergens kortsluiting op mn lijn kreeg ik te horen bizar. Vandaag hebben ze dan een Belgacom technieker gestuurd om de boel bij mij thuis te testen. Ik was zelf op het werk, maar de moeder van mijn vriendin was langs gekomen zodat er iemand thuis zou zijn. Die kent er niets van, dus kon ook niet veel uitleg geven. De technieker heeft mij wel gebeld nadat hij bij mij langs geweest was. Geen enkel probleem met de Belgacom lijn.... Wat ik vertelde dat ik DL snelheden van 13a14 mbps haalde kon volgens hem al niet. Dat zou (theoretisch) max 12 maar kunnen zijn... [quote technieker, meneer, ik doe dit werk al 9 jaar en geloof me, gij kunt maximum 7a8 mbps halen] Bon, bij mijn weten is het theoretisch maximum haalbare 24 mbps voor adsl2+ en ik haalde effectief ook 13a14 mbps.
Met andere woorden, Belgacom heeft me ook al niet kunnen helpen.
Ik ben blijkbaar niet alleen in Leuven met dit probleem, dus zal nog maar eens opnieuw een ticket openen in de hoop dat ik eens een deftige uitleg ga krijgen.
En voor degene die het interesseert, hier de sync gegevens van mn modem. Ben geen leek, maar ook geen specialist, dus als iemand mij kan zeggen of dit min of meer goed of slecht is?
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+ AnnexM
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 15531 kbps
Upstream Rate: 944 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 33 db
Downstream Line Attenuation: 18 db
Upstream Line Attenuation: 4.5 db
Downstream Transmit Power: 13 db
Upstream Transmit Power: 22 db
Laat ons hopen op een oplossing....
Bij mij ook net hetzelfde probleem. De miserie is begonnen ergens half november. Voordien had ik een stabiele verbinding en haalde ik rond de 13a14 mbps down en 1.8a1.9 up. Ik zit in centrum Leuven op ongeveer 1.2km van de centrale op de Vismarkt. Nu net getest en het volgende Om van te bleiten...
En dat terwijl dit redelijk stabiel mogelijk was tot half november en soms buiten de piekuren nog (zie ook lage ping):
Mijn modem synct ook aan +/- 15 mbps en dit onveranderend. Heb hier ook reeds een ticket voor opgedaan bij Dommel, maar het antwoord dat ze geven is blijkbaar bij idereen hetzelfde, nl dat ze een lijntest gedaan hebben en dat alles normaal lijkt te werken. Ik zou mijn modem op het eerste aansluitpunt in huis moeten aansluiten..... dit is het geval. De kabel tussen modem en aansluitpunt geeft verlies aan.... bullshit, deze kabel is amper 50cm lang en is een nieuwe. Ik zou een adsl splitter moeten zetten.... waarom? ik gebruik geen telefoon en kan dus rechtsstreeks op het aansluitpunt inpluggen.
Maw, ze willen blijkbaar niet toegeven dat er ergens een probleem is.
Ik heb ook al geprobeerd met de modem van een kameraad er tussen te hangen, same problem, dus het ligt ook niet aan mn modem (een Linksys WAG200G btw)
Wat ook voorheen vermeld is hier is dat het aan Belgacom zou kunnen liggen. Bij Dommel hebben ze mij ook het antwoord gegeven dat dit niet van toepassing is op het cityconnect netwerk, maar enkel op het netconnect netwerk... Tjah...
Ik haal mn adsl binnen via een Belgacom discoverylijn, dus misschien ligt het toch aan Belgacom. Ik verleden weekend een belgacom shop binnengesprongen om is te vragen of zij een oplossing hebben. Daar hebben ze even naar hun technische dienst gebeld en die hebben dan ook een test gedaan. Deze gaf ergens kortsluiting op mn lijn kreeg ik te horen bizar. Vandaag hebben ze dan een Belgacom technieker gestuurd om de boel bij mij thuis te testen. Ik was zelf op het werk, maar de moeder van mijn vriendin was langs gekomen zodat er iemand thuis zou zijn. Die kent er niets van, dus kon ook niet veel uitleg geven. De technieker heeft mij wel gebeld nadat hij bij mij langs geweest was. Geen enkel probleem met de Belgacom lijn.... Wat ik vertelde dat ik DL snelheden van 13a14 mbps haalde kon volgens hem al niet. Dat zou (theoretisch) max 12 maar kunnen zijn... [quote technieker, meneer, ik doe dit werk al 9 jaar en geloof me, gij kunt maximum 7a8 mbps halen] Bon, bij mijn weten is het theoretisch maximum haalbare 24 mbps voor adsl2+ en ik haalde effectief ook 13a14 mbps.
Met andere woorden, Belgacom heeft me ook al niet kunnen helpen.
Ik ben blijkbaar niet alleen in Leuven met dit probleem, dus zal nog maar eens opnieuw een ticket openen in de hoop dat ik eens een deftige uitleg ga krijgen.
En voor degene die het interesseert, hier de sync gegevens van mn modem. Ben geen leek, maar ook geen specialist, dus als iemand mij kan zeggen of dit min of meer goed of slecht is?
DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: ADSL2+ AnnexM
DSL Path Mode: Interleaved
Downstream Rate: 15531 kbps
Upstream Rate: 944 kbps
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 33 db
Downstream Line Attenuation: 18 db
Upstream Line Attenuation: 4.5 db
Downstream Transmit Power: 13 db
Upstream Transmit Power: 22 db
Laat ons hopen op een oplossing....
Laatst gewijzigd door Sn0wsh@rk 21 dec 2009, 23:14, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 10 jan 2006, 20:10
- Locatie: Herent
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Toch wel bizar. Ik heb zelf een verbinding in Herent die op de centrale in Leuven hangt en ik haal 4,8Down en 0,8Up. Geen abnormale waarden gezien de afstand...
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 22 jun 2007, 16:04
- Locatie: Heverlee
Raar maar waar, de Dommel DSLAM (Vismarkt) geeft bij meting ALTIJD een meetfout en er zijn maar weinig techniekers die dit weten !!Sn0wsh@rk schreef:Daar hebben ze even naar hun technische dienst gebeld en die hebben dan ook een test gedaan.
Deze gaf ergens kortsluiting op mn lijn kreeg ik te horen bizar.
BTW de 'meeste' techniekers werken als zelfstandige i.o.v. Belgacom.
Vorige maand waren er dezelfde problemen met cityconnect in Leuven...
Even voor de duidelijkheid, het is geen lijn probleem.
Is het niet mogelijk een klacht in te dienen bij het BIPT tegen belgacom omdat de capaciteit van hun centrale niet volstaat?
Waarschijnlijk moet Dommel deze klacht indienen, maar het is nog steeds de consument die de dupe is.
Of moeten we dan eerder een klacht indienen tegen Dommel, waarop zei aan het BIPT kunnen antwoorden dat het probleem bij Belgacom ligt en de klacht wordt doorgeschoven?
(Zit er een dommel medewerker op dit forum?)
Even voor de duidelijkheid, het is geen lijn probleem.
Is het niet mogelijk een klacht in te dienen bij het BIPT tegen belgacom omdat de capaciteit van hun centrale niet volstaat?
Waarschijnlijk moet Dommel deze klacht indienen, maar het is nog steeds de consument die de dupe is.
Of moeten we dan eerder een klacht indienen tegen Dommel, waarop zei aan het BIPT kunnen antwoorden dat het probleem bij Belgacom ligt en de klacht wordt doorgeschoven?
(Zit er een dommel medewerker op dit forum?)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
*zucht*
Weer een zeer competente Dommel support:
Weer een zeer competente Dommel support:
Man man man ... ik ben 2 jaar erg tevreden Cityconnect+ klant geweest ( bij de eerste aangeslotene ), maar nu begint het toch tegen te steken.Geachte,
We hebben een test op uw lijn uitgevoerd.
Waaruit blijkt dat alles goed werkt.
Mocht het probleem zich toch nog voor doen,heeft uw 7 dagen tijd om te reageren op dit ticket.
Hier ook nog altijd hetzelfde. Nu haal ik eventjes terug wat snelheid maar gisteren was het belachelijk traag. Ze gingen mij normaal nog iets over de meting laten weten... Niks meer gehoord. Kakasupport... Gelukkig maar een contract voor één jaar. Welk alternatief hebben we volgend jaar dan meneer de overheid?
Vandaag toevallig een Dommel technieker gesproken,
Ik heb hem ineens dit probleem voorgelegd, met de nadruk dat het probleem soms voorkomt, en als het voorkomt is dit altijd 's avond en niet alleen bij mij maar ook bij een vriend van mij (ook CityConnect klant in Leuven natuurlijk).
Hij was gisteren nog in de desbetreffende CityConnect centrale in Leuven geweest, toen werd +-20% van de beschikbare capaciteit van de centrale gebruikt.
Hij zei dat CityConnect gebaseerd is op de hardware van de klant, om te vermijden dat deze vertragingen nog zouden voorkomen, heeft hij de lijn snelheid een beetje verlaagd.
Ik had beter mijn mond gehouden, omdat er volgens mij geen verband is met de gebruiker zelf en de bijhorende hardware.
Ik heb hem ineens dit probleem voorgelegd, met de nadruk dat het probleem soms voorkomt, en als het voorkomt is dit altijd 's avond en niet alleen bij mij maar ook bij een vriend van mij (ook CityConnect klant in Leuven natuurlijk).
Hij was gisteren nog in de desbetreffende CityConnect centrale in Leuven geweest, toen werd +-20% van de beschikbare capaciteit van de centrale gebruikt.
Hij zei dat CityConnect gebaseerd is op de hardware van de klant, om te vermijden dat deze vertragingen nog zouden voorkomen, heeft hij de lijn snelheid een beetje verlaagd.
Ik had beter mijn mond gehouden, omdat er volgens mij geen verband is met de gebruiker zelf en de bijhorende hardware.
Deze ochtend ging mijn internet verschrikkelijk traag. Ik heb dan maar de (technische) helpdesk gebeld: 10 minuten wachten eer ik iemand aan de lijn kreeg en die persoon kon dan nog niet eens een basic lijntest uitvoeren, dus ze ging het doorgeven aan één van de 'technisch experten'.
In tussentijd heb ik dan maar mijn modem eens opnieuw opgestart, een truucje wat op mijn DSL lijn nog nooit enige invloed heeft gehad, maar deze keer was plots alles in orde.
Daarnet belde er dan een technische expert om enkele vragen te stellen, maar ik zei dan dat alles al ok was. Hij wist me te vertellen dat ze vannacht enkele wijzigingen hadden doorgevoerd om alle problemen in Leuven van de voorbije maand op te lossen. Blijkbaar was er bij mij een modem reboot voor nodig om dat volledig 'door te voeren'...
In tussentijd heb ik dan maar mijn modem eens opnieuw opgestart, een truucje wat op mijn DSL lijn nog nooit enige invloed heeft gehad, maar deze keer was plots alles in orde.
Daarnet belde er dan een technische expert om enkele vragen te stellen, maar ik zei dan dat alles al ok was. Hij wist me te vertellen dat ze vannacht enkele wijzigingen hadden doorgevoerd om alle problemen in Leuven van de voorbije maand op te lossen. Blijkbaar was er bij mij een modem reboot voor nodig om dat volledig 'door te voeren'...
-
- Member
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 20 dec 2008, 20:26
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 1 keer
vandaag lijkt het inderdaad in orde, ik behaal een van m'n beste speedtests sinds een jaar. hopelijk blijkt het een definitieve oplossing te zijn [knocks wood]vannacht enkele wijzigingen hadden doorgevoerd om alle problemen in Leuven van de voorbije maand op te lossen.
bij dit soort problemen ben ik altijd terughoudend contact op te nemen met de helpdesk, een eerste reactie is dan meestal onterecht het terugschroeven van de sync van de modem.
waarschijnlijk zullen we nooit het fijne weten van wat er zich nu precies heeft voorgedaan (oorzaak een intern dispuut met belgacom?). of was het een of ander obscuur experimentje?
so, a chicken is not a sparrow
-
- Plus Member
- Berichten: 136
- Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Ik had dezelfde problemen de voorbije weken en ook hier lijkt het nu verbeterd te zijn.
Ik haal toch terug normale metingen bij speedtest. Straks nog eens proberen tijdens de piekuren.
Het verwondert me wel dat Dommel er nu blijkbaar wel zelf iets kan aan doen. Toen ik hun medewerker aan de telefoon had kreeg ik te horen dat het probleem volledig bij mij lag want hij was de dag ervoor nog in de centrale in Leuven geweest en alles was daar pico bello in orde. Argumenten als dat het hier soms aan 13 MBit/s ging en soms aan een paar tientallen Kbit/s werden genegeerd. Ook mijn melding dat ik niet de enige was met dit probleem werd in de wind geslagen.
Waarschijnlijk zaten ze dus zelf met de handen in het haar en waren ze in typische helpdeskbezigheidstherapiemodus om tijd te winnen.
Ik haal toch terug normale metingen bij speedtest. Straks nog eens proberen tijdens de piekuren.
Het verwondert me wel dat Dommel er nu blijkbaar wel zelf iets kan aan doen. Toen ik hun medewerker aan de telefoon had kreeg ik te horen dat het probleem volledig bij mij lag want hij was de dag ervoor nog in de centrale in Leuven geweest en alles was daar pico bello in orde. Argumenten als dat het hier soms aan 13 MBit/s ging en soms aan een paar tientallen Kbit/s werden genegeerd. Ook mijn melding dat ik niet de enige was met dit probleem werd in de wind geslagen.
Waarschijnlijk zaten ze dus zelf met de handen in het haar en waren ze in typische helpdeskbezigheidstherapiemodus om tijd te winnen.
misschien wel, maar toen ik zei dat ik hier op userbase gelezen had dat er nogal wat Cityconnecters in Leuven waren met exact dezelfde problemen als ik werd mij daarop geantwoord dat men zich niet bezig houdt met wat er op userbase allemaal verteld wordt. Niet geheel onbegrijpelijk gezien het oeverloos en ongefundeerd gezeik dat je hier vaak leest, maar dus wel jammer wanneer er zich een echt probleem voordoet. Een thread zoals deze zou voor een helpdesk een geschenk uit de hemel kunnen zijn om een probleem te diagnosticeren.gregorybe schreef:(Zit er een dommel medewerker op dit forum?)
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
- Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
- Bedankt: 10 keer
ik had ook problemen met Cityconnect in Leuven centrum. Soms haalde ik 14 Mbit/sec, soms maar 1 a 2 Mbit/sec.
Ik heb hiervoor contact opgenomen met Dommel en die hebben mij de dag nadien teruggebeld. Blijkbaar zitten ze zelf met een lastig probleem. Qua capaciteit enz hebben ze super hard geinvesteerd in Leuven, maar voor de één of andere reden krijgen ze heel veel klachten van mensen met problemen. Ze zitten zelf wat met de handen in 't haar, omdat ze langs hun kant niet echt problemen zien qua overbelasting of zo...
Maar ze hebben mij verzekerd dat ze er mee bezig zijn en hun uiterste best doen. Sind het telefoontje heeft hij mijn lijn in de gaten gehouden, en sindsdien haal ik altijd +10Mbit/sec.
Ik heb hiervoor contact opgenomen met Dommel en die hebben mij de dag nadien teruggebeld. Blijkbaar zitten ze zelf met een lastig probleem. Qua capaciteit enz hebben ze super hard geinvesteerd in Leuven, maar voor de één of andere reden krijgen ze heel veel klachten van mensen met problemen. Ze zitten zelf wat met de handen in 't haar, omdat ze langs hun kant niet echt problemen zien qua overbelasting of zo...
Maar ze hebben mij verzekerd dat ze er mee bezig zijn en hun uiterste best doen. Sind het telefoontje heeft hij mijn lijn in de gaten gehouden, en sindsdien haal ik altijd +10Mbit/sec.