Ik heb sinds gisterenavond geen internetverbinding meer. Heeft iemand anders hier ook last van?
Zone 089
Dommel down? 22-11-2009 [FIXED]
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
de mailservers lagen gisteren plat, maar voor de rest geen problemen ondervonden
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Misschien handig om te weten: gisteravond onweerde het bij ons een beetje. We hebben mooi op tijd alles uitgezet en van de stroom gehaald. Daarna was er dus geen verbinding meer.
Het lijkt me sterk dat de verbinding het begeeft wanneer we de modem/router uitschakelen.
edit: spelfoutje
Het lijkt me sterk dat de verbinding het begeeft wanneer we de modem/router uitschakelen.
edit: spelfoutje
Laatst gewijzigd door Illyas 25 nov 2009, 01:47, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
ADSL of VDSL?Illyas schreef:Ik heb sinds gisterenavond geen internetverbinding meer. Heeft iemand anders hier ook last van?
Zone 089
-
- Elite Poster
- Berichten: 1565
- Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 32 keer
Hier ook zone 089
Geen problemen met Speedconnect. Gisterenavond zonder problemen gesurft. Ik heb daarnet even op de CRM van Dommel gekeken (zit op het werk) en mijn modem heeft een IP adres, dus ik ga ervan uit dat alles ok is.
Geen problemen met Speedconnect. Gisterenavond zonder problemen gesurft. Ik heb daarnet even op de CRM van Dommel gekeken (zit op het werk) en mijn modem heeft een IP adres, dus ik ga ervan uit dat alles ok is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
We hadden dat hier vroeger soms ook op 4.6Mbit, op 3.3 hadden we iets minder last (er is veel neerslag geweest voorbije dagen).Illyas schreef:ADSL Netconnect.silencer schreef:ADSL of VDSL?
Wat zijn je normale lijnwaarden?
Toen we op 4.6 mbps zaten waren dit onze waarden:
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 19 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 23
Upstream Line Attenuation: 13
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Nu we op 6.0 mbps zitten ligt dit op:
Downstream Rate: 6000 (weet niet meer precies) Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 17 db
Upstream Margin: 16 db
Downstream Line Attenuation: 22
Upstream Line Attenuation: 13
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Ik heb toendertijd met de technische dienst van dommel gebeld om zeker te zijn dat alles stabiel zou blijven. Hij antwoordde positief.
Even terzijde: in de dommel crm (news and updates) staat het volgende:
Downstream Rate: 4640 Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 19 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 23
Upstream Line Attenuation: 13
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Nu we op 6.0 mbps zitten ligt dit op:
Downstream Rate: 6000 (weet niet meer precies) Kbps
Upstream Rate: 512 Kbps
Downstream Margin: 17 db
Upstream Margin: 16 db
Downstream Line Attenuation: 22
Upstream Line Attenuation: 13
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0
Ik heb toendertijd met de technische dienst van dommel gebeld om zeker te zijn dat alles stabiel zou blijven. Hij antwoordde positief.
Even terzijde: in de dommel crm (news and updates) staat het volgende:
Zou dit iets met mijn storing te maken kunnen hebben?Dommel schreef: November 14 - 2009 - 3:19 PM posted by: [dommel.com servicecenter]
subject: high latency and low speeds
due to a capacity issue in the belgacom national ethernet backbone (ethane), customers in antwerp, limburg and part of vlaams-brabant will experience high latency and low speeds througout the weekend.
we have warned belgacom numerous times over the past week that this would happen but they have failed to implement a solution in due time. we sincerely apologise for the inconveniences caused and will continue to urge belgacom to implement a capacity upgrade during the course of next week. dommel is and will remain the reference for sorrow-free downloading without having to be bothered by a pre-historic download limit and we will do whatever is necessary to confirm that unique position.
Update:
Ik heb nog eens in de modem gekeken en mijn waarden geven dit aan:
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 3 db
Downstream Line Attenuation: 0
Upstream Line Attenuation: 16
Dit zijn veel te lage waarden voor een (stabiele) connection. Maar hoe kan dat? Eergisteren waren deze nog goed zoals in mijn vorige post duidelijk is. En ik denk niet dat dit komt door naar het 6.0 mbps profiel te gaan. Dat profiel heb ik al meer dan een maand.
Ik probeer dommel nu te contacteren via 070 224 305, maar hier krijg ik gewoon te horen dat 'de persoon mijn oproep niet heeft aanvaard'.
Ik heb nog eens in de modem gekeken en mijn waarden geven dit aan:
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 3 db
Downstream Line Attenuation: 0
Upstream Line Attenuation: 16
Dit zijn veel te lage waarden voor een (stabiele) connection. Maar hoe kan dat? Eergisteren waren deze nog goed zoals in mijn vorige post duidelijk is. En ik denk niet dat dit komt door naar het 6.0 mbps profiel te gaan. Dat profiel heb ik al meer dan een maand.
Ik probeer dommel nu te contacteren via 070 224 305, maar hier krijg ik gewoon te horen dat 'de persoon mijn oproep niet heeft aanvaard'.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3984
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
- Locatie: 398m van de [email protected]
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 100 keer
probeer eens met andere splitter/modem, anders is er elders iets mis.Illyas schreef:Update:
Ik heb nog eens in de modem gekeken en mijn waarden geven dit aan:
Downstream Margin: 6 db
Upstream Margin: 3 db
Downstream Line Attenuation: 0
Upstream Line Attenuation: 16
Dit zijn veel te lage waarden voor een (stabiele) connection. Maar hoe kan dat? Eergisteren waren deze nog goed zoals in mijn vorige post duidelijk is. En ik denk niet dat dit komt door naar het 6.0 mbps profiel te gaan. Dat profiel heb ik al meer dan een maand.
Ik probeer dommel nu te contacteren via 070 224 305, maar hier krijg ik gewoon te horen dat 'de persoon mijn oproep niet heeft aanvaard'.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1636
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
- Locatie: N.O.Limburg
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 4 keer
Vaak een lekke kabel ergens onderweg van de centrale naar jou.cloink schreef:Toen ik op ADSL zat, was regen vaak een spelbreker. En wat is er vooral met bakken uit de lucht gevallen dit weekeinde? Juist ja...
-
- Elite Poster
- Berichten: 879
- Lid geworden op: 09 jul 2009, 12:53
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 15 keer
- Contacteer:
als je dommel wil bereiken moet je bellen naar 011 920 000
druk eerst 1 voor nederlands.
druk daarna 2 voor technische vraag.
druk uiteindelijk hekje omdat je nog geen ticketnummer hebt.
druk eerst 1 voor nederlands.
druk daarna 2 voor technische vraag.
druk uiteindelijk hekje omdat je nog geen ticketnummer hebt.
Laatst gewijzigd door PumbaaH 25 nov 2009, 13:59, in totaal 1 gewijzigd.
Mobile: Motorola Moto G 4G - KING Supersize
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Internet: Sagem f@st + TP-Link TL-WR1043ND - Scarlet ONE
PC: in aankoop
Laptop 1: Toshiba L300-1DN AZ
Mediaplayer: MINIX NEO X5 mini
Ik heb eens de splitter vervangen. Geen resultaat ...silencer schreef:probeer eens met andere splitter/modem, anders is er elders iets mis.
Mijn vader had nog een oudere Siemens ADSL modem/router liggen, die heb ik even genomen en alles daarop ingeplugd, en het werkt weer. Ik heb mijn stabiele lijnwaarden en dus verbinding weer terug. Misschien was de modem aan vervanging toe?
De Siemens mist wel enkele functies die ik nodig heb, ik zal morgen eens gaan kijken voor een nieuwe.
@silencer, en al de rest: heel erg bedankt voor jullie tijd en inzet
Krijg je dan iemand van de technische dienst aan de lijn? Zou wel handig zijn. Telefoonnummer genoteerd. Dankjewel!PumbaaH schreef:als je dommel wil bereiken moet je bellen naar 011 920 000