Scarlet One + BGC TV: Wifi opties

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Belgian_Dude
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2009, 08:43

Hi gents,

Huidige set-up:
-Scarlet One (oud abbo), 100Gb
-Scarlet Box, die zo weinig mogelijk doet want
-m'n Linksys WRT54G doet al de rest: PPPoE, Wifi, etc.

Toekomst:
-We willen overstappen op de nieuwe One formule, mét BGC TV. Zowiezo moet de scarlet box vervangen worden wegens overstap naar't nieuwe netwerk (dixit scarlet).

Nu, ik las hier dat deze nieuwe modem z'n Voip (eigelijk voDSL) disabled wanneer je er een router achter zet die de PPPoE voor z'n rekening neemt ... is hier reeds een oplossing voor gevonden?

Ook geeft deze Sagem (ik ga er van uit dat't een SpeedTouch 585: 802.11g 4-port + Ethernet ADSL2+ wordt) slechts Wifi G, en 'k wil nu ineens overstappen op de N-standaard ... kan ik een andere modem/router/switch als modem gebruiken?? (dus helemaal niks van scarlet) - ik vermoed van niet ivm BGC TV, al zou dus een Philips van Belgacom ook moeten werken,die willen we natuurlijk ook niet :P

of kan ik (en hoe dan) achter die sagem m'n eigen wifi switch gebruiken??


thx,
Quentin
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Die Sagem is een VDSL2 modem, dus die heb je absoluut nodig, ook voor BGC TV. Je kan hem wel in bridged zetten, voor zover ik hier al gelezen heb, en erachter een eigen router plaatsen voor Internet. Iemand anders zal je een antwoord moeten geven m.b.t. het voip gedeelte.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Belgian_Dude
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 nov 2009, 08:43

Goztow schreef:Die Sagem is een VDSL2 modem, dus die heb je absoluut nodig, ook voor BGC TV. Je kan hem wel in bridged zetten, voor zover ik hier al gelezen heb, en erachter een eigen router plaatsen voor Internet. Iemand anders zal je een antwoord moeten geven m.b.t. het voip gedeelte.

waar lees je dit? 'k lees dat als hij Bridged staat, de vodsl uitvalt ...

maja, 't is ni anders hé, met de Scarlet Box was het ook al zo'n merde om hem bridged te krijgen!
Maar sinds hij bridged staat, hoef ik tenminste niet alle x uur m'n modem te resetten ;-)

grtz
q
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik heb het gelezen maar dat was dan voor BGC Internet, ben niet zeker of er al zijn die het voor Scarlet One gedaan hebben.

Je kan op zich toch ook die router IP-adressen laten uitdelen en je achterliggende router enkel als switch gebruiken?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
jorisn
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 nov 2009, 09:37

Ik heb nooit problemen gehad met de scarlet box in bridge mode.
In dit bericht http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=24082 lees ik dat het met de nieuwe modem wel een probleem is voor VODSL.
Op 2 december komen ze bij mij de nieuwe modem installeren.
Hopelijk is er tegen dan duidelijkheid.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”